Slecht starten en lopen.

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
rm-mer
Berichten: 1679
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
Locatie: België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#26 Bericht door rm-mer » 09 jul 2009, 00:06

bas mostert schreef:Ik bedoel bij stationair draaien, dat het kan dat die verzuipt als je een te grote stationair sproeier hebt en dan moet je hem even op toeren laten komen.

Voor de rest vind ik wat rm-mr zegt nog steeds veel te klein!

gr Bas
Er zijn mensen die met nog snellere setups rijden dan mij, met een nog kleinere sproeier hier op het forum.

Ik blijf erbij dat hij een kleinere sproeier nodig heeft, maar natuurlijk is dit volledig op eigen risico om het uit te proberen.

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#27 Bericht door den willem » 09 jul 2009, 10:15

Die cilinder lijkt (op het zicht) heel sterk op de mijne en ik rijd al een hele tijd zonder problemen rond met een 75 sproeier... :wink:
(Originele luchtfilter met alle gaasjes erin maar framedopjes verwijderd)

Gebruikersavatar
rm-mer
Berichten: 1679
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
Locatie: België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#28 Bericht door rm-mer » 09 jul 2009, 11:16

den willem schreef:Die cilinder lijkt (op het zicht) heel sterk op de mijne en ik rijd al een hele tijd zonder problemen rond met een 75 sproeier... :wink:
(Originele luchtfilter met alle gaasjes erin maar framedopjes verwijderd)
Inderdaad, dit kan perfect.

En Bas, een motorblok kan ook verslijten door een te grote sproeier :idea:

wouterrorije
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
Locatie: Heerde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#29 Bericht door wouterrorije » 10 jul 2009, 20:47

De carters zijn niet aangepast :!:
Ik rij met een bosch super w7ac bougie.
Er zat een stationair sproeier 50 in. Deze heb ik vervangen voor een 40. De plaatselijke brommer zaak is wel erg duur met sproeiers dus ik ga er een paar bestellen bij Lieuwe Akkerman. Ik heb vandaag een stukje gereden met sproeier 100, maar dit echt veel te groot. Bij sproeiermaat 90 slaat de bougie al helemaal vet. Als ik straks de sproeiers binnen heb dan hoop ik de kreidler zo snel mogelijk afgesteld te krijgen. Wil dit niet lukken, dan ga ik eerst rijden met een originele 2,9 en een 14mm bing.

Groeten, Wouter

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#30 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 jul 2009, 21:27

wouterrorije schreef:De carters zijn niet aangepast :!:
Ik rij met een bosch super w7ac bougie.
Er zat een stationair sproeier 50 in. Deze heb ik vervangen voor een 40. De plaatselijke brommer zaak is wel erg duur met sproeiers dus ik ga er een paar bestellen bij Lieuwe Akkerman. Ik heb vandaag een stukje gereden met sproeier 100, maar dit echt veel te groot. Bij sproeiermaat 90 slaat de bougie al helemaal vet. Als ik straks de sproeiers binnen heb dan hoop ik de kreidler zo snel mogelijk afgesteld te krijgen. Wil dit niet lukken, dan ga ik eerst rijden met een originele 2,9 en een 14mm bing.

Groeten, Wouter
Bosch W7 is voor een standaard 2pk brommertje :!:
Zet er maar snel W3AC of zelfs een W2AC in.
Geen wonder dat je hem niet goed krijgt.

Enzo

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#31 Bericht door bas mostert » 11 jul 2009, 17:17

Aha,

probleem gevonden! Verkeerde bougie. Volg Enzo zijn advies maar op die bougie heb ik er ook in!

Dan moet je ook nog je carters laten aanpassen bij homoet wil je hem echt goed laten lopen!

En probeer ook sproeier 35 eens, kijken hoe dat loopt.

we horen het wel

gr Bas

wouterrorije
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
Locatie: Heerde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#32 Bericht door wouterrorije » 11 jul 2009, 17:47

Ik had er een nieuwe bosch bougie bij. Ik dacht dat dit hetzelfde type was, maar er zat wel een w3ac in, dus het ligt helaas niet aan de bougie. Ik denk dat de kreidler goed zal lopen met een 80/82 sproeier, alles is verder gewoon goed. Verder kan ik nog een 35 sproeier proberen. Wat word er precies veranderd als je de carters laat aanpassen :?: Als ik deze setup goed aan het lopen krijg dan ben ik al tevreden, zo kan ik de meeste scooters al voor blijven :D

Plaats reactie