Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
-
Monsma
- Berichten: 4860
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
-
Gegeven waarderingen:
697 keren
-
Ontvangen waarderingen:
300 keren
#1
Bericht
door Monsma » 09 jul 2009, 18:30
Hallo ik heb een vraagje omtrent zwitserse 5 bak blokken.
Nou is mijn vraag heeft een ziwtsers 5 bak blokje altijd een cartermond van 50 mm ?
En zwitserse blokken zijn toch te herkennen als er geen nummer op staat?
Kon zo snel niks vinden in de zoekfunctie.
Ik hoor graag van jullie
Met vriendelijke groet
Anne Monsma
-
dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
-
Gegeven waarderingen:
495 keren
-
Ontvangen waarderingen:
64 keren
#2
Bericht
door dijk » 09 jul 2009, 18:33
TM blokken 47mm en RS blokken 50mm. en de zwiterse blokken hebben vaak geen nummer.
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
967 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2281 keren
#3
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 09 jul 2009, 18:39
dijk schreef:TM blokken 47mm en RS blokken 50mm. en de zwiterse blokken hebben vaak geen nummer.
Nooit een motornummer
En de Zwitserse buffeltank RS-jes met kleine breitwand natuurlijk ook carter 47.
Enzo
-
hannes
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
- Locatie: arnhem-holland
-
Gegeven waarderingen:
88 keren
-
Ontvangen waarderingen:
17 keren
#4
Bericht
door hannes » 09 jul 2009, 18:42
Hoi anne,ik heb er een onderhangen {5 bak tm } trekt als een beer
de standaard rs boys voelen jou hete adem in hun nek.
gr. hannes
-
Monsma
- Berichten: 4860
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
-
Gegeven waarderingen:
697 keren
-
Ontvangen waarderingen:
300 keren
#5
Bericht
door Monsma » 09 jul 2009, 19:03
Dank u voor de antwoorden
Ik ben weer heel wat wijzer geworden
-
Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
-
Gegeven waarderingen:
590 keren
-
Ontvangen waarderingen:
822 keren
#6
Bericht
door Caspar » 10 jul 2009, 22:07
Nooit een motornummer
Kleine correctie Tjerry: Mijn K54/511CH heeft wél een motornummer , en het is écht het blok waar hij de fabriek mee verlaten heeft
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
967 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2281 keren
#7
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 10 jul 2009, 22:15
Caspar schreef:Nooit een motornummer
Kleine correctie Tjerry: Mijn K54/511CH heeft wél een motornummer , en het is écht het blok waar hij de fabriek mee verlaten heeft
Dat is de eerste die ik hoor
Kan altijd zo'n uitzondering zullen we maar zeggen.
Enzo
-
Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
-
Gegeven waarderingen:
590 keren
-
Ontvangen waarderingen:
822 keren
#8
Bericht
door Caspar » 10 jul 2009, 22:41
Moet er wel bij vertellen dat het een van de laatst geproduceerde Zwitsers is, misschien hebben ze het roer op het laatst omgegooid ?
Keurmeester van de RDW keek er ook van op.
-
RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
29 keren
#9
Bericht
door RS69 » 10 jul 2009, 23:15
ik heb een volgens mij zwitsers blok 5 bak indirect met een motornr 50 ,,,,, aan de onderzijde van het blok dus niet op de schuine kant aan de koppeling zijde bouwjaar 1966.
RS 69 : :
Laatst gewijzigd door
RS69 op 10 jul 2009, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
967 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2281 keren
#10
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 10 jul 2009, 23:17
RS 69 schreef:ik heb een volgens mij zwitsers blok 5 bak indirect met een morornr 50 ,,,,, aan de onderzijde van het blok dus niet op de schuine kant aan de koppeling zijde bouwjaar 1966.
RS 69
Aan de onderkant is het motortype nummer
Enzo
-
RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
29 keren
#11
Bericht
door RS69 » 10 jul 2009, 23:41
Enzo
zoals ik al dacht met een motornr aan de onderzijde
zie foto
maar ik heb er ook nog een met het motortype nr aan de onderzijde
RS 69 :
-
Bijlagen
-
- IMG_4662_800x600.jpg (96.28 KiB) 7241 keer bekeken
-
maloud
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
- Locatie: Amstelveen
-
Gegeven waarderingen:
10 keren
-
Ontvangen waarderingen:
15 keren
-
Contacteer:
#13
Bericht
door maloud » 11 jul 2009, 09:58
RS 69 schreef:Enzo
zoals ik al dacht met een motornr aan de onderzijde
zie foto
maar ik heb er ook nog een met het motortype nr aan de onderzijde
RS 69 :
Het spijt me je te moeten teleurstellen, maar deze motor is 99.9% zeker afkomstig van een K54/5 Kreidler Florett Super 5 uit ± 1966
Dat is nu het voordeel als de gegevens worden doorgegeven aan het
Kreidler Registratie Formulier
Louis
-
RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
29 keren
#14
Bericht
door RS69 » 12 jul 2009, 10:35
Louis,
Waar en hoe kan ik vinden waar dit blokje onder gezeten heeft, de nummering is in iedergeval anders dan gebruikelijk.
Of is het nr later van de onderzijde naar de koppeling kant verhuist
RS 69 :
-
RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
29 keren
#16
Bericht
door RS69 » 12 jul 2009, 10:56
louis,
Ik heb dit blokje ooit los gekocht en komt nu onder mijn nog te restaureren
EMPO crosser, maar ben wel benieuwd waar hij vandaan komt.
Ik zal mijn RM van 1974 registreren.
RS 69
-
maloud
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
- Locatie: Amstelveen
-
Gegeven waarderingen:
10 keren
-
Ontvangen waarderingen:
15 keren
-
Contacteer:
#17
Bericht
door maloud » 12 jul 2009, 11:21
Oke, op mij website
www.kreidlerdatabase.nl ga je naar framenummers (even boven kiezen) en dan opent een (enorm) bestand. er staan ruim 9.700 framenummer's geregistreerd.
Zoek dan even (Met CTRL-F) naar Kreidler Florett Super 5 en kijk eens bij de motornummers
Succes
-
RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
29 keren
#18
Bericht
door RS69 » 12 jul 2009, 12:58
Louis,
Ik heb gekeken maar hoe weet ik nou of het een zwitsers of ander blok is
In de carters staat 1966 en op de onderzijde dus het motornummer nr 5026761.
RS 69
-
maloud
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
- Locatie: Amstelveen
-
Gegeven waarderingen:
10 keren
-
Ontvangen waarderingen:
15 keren
-
Contacteer:
#19
Bericht
door maloud » 12 jul 2009, 13:55
Ik heb even een screendump gemaakt, kijk maar eens wat je ervan vind
-
Bijlagen
-
- Klembord02.jpg (82.06 KiB) 6900 keer bekeken
-
rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#20
Bericht
door rm-mer » 12 jul 2009, 14:03
RS 69 schreef:louis,
Ik heb dit blokje ooit los gekocht en komt nu onder mijn nog te restaureren
EMPO crosser, maar ben wel benieuwd waar hij vandaan komt.
Ik zal mijn RM van 1974 registreren.
RS 69
Super 5 blokjes waren vroeger gegeerd voor de cross omdat de spoelkanalen in het carter doorlopen naast de krukas.
Men dacht toen dat dit een gunstig effect had voor de spoeling.
Kenmerkend voor deze blokjes is ook de krukas met rechte wangen, groot bigend (zoals een 3bak eitank blok), maar met een naaldlager als smallend ipv een bronzen bus.
-
RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
29 keren
#21
Bericht
door RS69 » 12 jul 2009, 17:29
Louis,
Je hebt een PB.
rm-mer,
Dit blokje heeft inderdaad de doorlopende spoelkanalen, maar wel een krukas met schuine wangen en uiteraard een naaldlager voor het smaleind.
RS 69
-
TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
2 keren
-
Contacteer:
#22
Bericht
door TonK » 12 jul 2009, 17:55
Super 5 met doorlopende spoelkanalen, rechte krukwangen en bronzen zuigerpen lagerbus ken ik niet (zijn er volgens mij ook nooit geweest), de uitvoering zoals bij RS 69 is "normaal".