Orginele Kreidler VDO Toerenteller Aansluiten

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Benny
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Orginele Kreidler VDO Toerenteller Aansluiten

#1 Bericht door Benny » 30 jul 2009, 01:40

Beste Kreidler fanaten,

Ik heb een vraagje, ik heb laats een Kreidler Florett uit 1974 gekocht alleen de toeren teller moet nog aangsloten worden. Weet iemand toevallig hoe ik dit moet doen? Graag plaatjes en dergelijke.

Met vriendelijke groet,
Benny

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#2 Bericht door TonK » 30 jul 2009, 02:02

Het schema ...... Klik.

Benny
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Benny » 30 jul 2009, 10:07

Uhm, sorry dat ik het zeg maar daar snap ik dus helemaal niets van :?: zou je het iets anders uit kunnen leggen?

bedankt!

Gebruikersavatar
jaspervdhoek
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 jul 2004, 16:09
Locatie: maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door jaspervdhoek » 30 jul 2009, 11:17

Dat is het bedradings schema, dat vierkante blok linksonder is je ontsteking. Daar komen als het goed is 3 draden uit, zwart, geel en groen/rood.

Groen/rood gaat naar beneden op de tekening, naar je remlicht.

Zwart gaat naar boven naar je cockpit, die zorgt dat je motor uit gaat als je de sleutel om draaid.

en ten slotte geel, die gaat ook naar boven naar je cockpit. Daar wordt die gele draad bij het kroonsteentje gesplitst naar rechts direct op de gele draad van je toerenteller.
en naar links naar je contactslot om de verlichting te regelen.

Dus heel simpel gezegd. De gele draad uit je ontsteking moet direct op de gele draad van je toerenteller.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 jul 2009, 17:25

jaspervdhoek schreef:Dat is het bedradings schema, dat vierkante blok linksonder is je ontsteking. Daar komen als het goed is 3 draden uit, zwart, geel en groen/rood.

Groen/rood gaat naar beneden op de tekening, naar je remlicht.

Zwart gaat naar boven naar je cockpit, die zorgt dat je motor uit gaat als je de sleutel om draaid.

en ten slotte geel, die gaat ook naar boven naar je cockpit. Daar wordt die gele draad bij het kroonsteentje gesplitst naar rechts direct op de gele draad van je toerenteller.
en naar links naar je contactslot om de verlichting te regelen.

Dus heel simpel gezegd. De gele draad uit je ontsteking moet direct op de gele draad van je toerenteller.
Als tweede draad is er nog massa nodig.

Enzo

vder
Berichten: 237
Lid geworden op: 12 mar 2003, 20:22
Locatie: Almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door vder » 30 jul 2009, 18:25

wat ze boven zeggen is waar. Je geledraag op de continuplus(geledraad uit je draadboom), en je overgebleven draad is je massa en die moet aan je frame.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 jul 2009, 18:28

vder schreef: massa en die moet aan je frame.
Aan je blok is het beste en geeft 100% massa. Frame blijft loterij met roest, lak of poedercoat.

Enzo

vder
Berichten: 237
Lid geworden op: 12 mar 2003, 20:22
Locatie: Almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door vder » 30 jul 2009, 18:29

dat klopt, ik heb vanaf mijn blok een aarde gemaakt via mijn zelf gemaakte kabelboom. Dus overal loopt bij mij een aarde draad rond.

Benny
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Benny » 31 jul 2009, 14:22

bij mij gaat geel naar achteren :?: :?:

Benny
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door Benny » 31 jul 2009, 14:51

als ik mijn vliegwiel verwijder dan heb ik de onsteking. zou iemand met een plaatje kunnen tonen waar het toerenteller draadje uitkomt?

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#11 Bericht door TonK » 31 jul 2009, 15:06

De toerenteller word niet op de ontsteking aangesloten !

Aansluiten op de draad die van het motorblok naar de koplamp gaat en van daar naar de schakelaar, die is normaal geel.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 31 jul 2009, 15:10

Benny schreef:als ik mijn vliegwiel verwijder dan heb ik de onsteking. zou iemand met een plaatje kunnen tonen waar het toerenteller draadje uitkomt?
Welke kleuren komen er uit het blok naar de kroonsteen :?:

Benny
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door Benny » 01 aug 2009, 01:27

ik zal morgen eventjes een foto maken!

Benny
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door Benny » 01 aug 2009, 11:38

Hier hebben jullie een foto van het geheel
Bijlagen
Kabels uit de ontsteking
Kabels uit de ontsteking
Toerenteller Kabel.jpg (35.97 KiB) 18740 keer bekeken

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door pascal » 01 aug 2009, 11:40

Dat ziet er al niet hoopvol uit,buig ook ff het plaatje tegen je moer.
Loopt je tandwiel er niet af.

Pascal

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 aug 2009, 11:44

Géén veer aan de koppelingshevel :cry:
En nog niet goed te zien hoeveel en welke kleuren.
Zie wel isolatiebandjes.
We willen je wel helpen maar dan goed de vragen beantwoorden


Hier nog een prachtig simplistisch aansluitschema van een losse toerenteller VDO

Enzo
Bijlagen
Scannen0002 (Large).jpg
Scannen0002 (Large).jpg (50 KiB) 18729 keer bekeken
Scannen0001 (Large).jpg
Scannen0001 (Large).jpg (67.03 KiB) 18729 keer bekeken

Benny
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door Benny » 01 aug 2009, 13:13

Ik zal nog wel ff nieuwe maken, trouwens het plaatje heb ik wel tegen mn tandwiel aangebogen alleen je ziet het niet zo goed 8) , ik haal wel ff de isolatie tape er af

Benny
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door Benny » 01 aug 2009, 13:21

Hier een nieuwe foto ik hoop dat deze iets duidelijker is
Bijlagen
deze.jpg
deze.jpg (35.35 KiB) 18707 keer bekeken

Benny
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door Benny » 01 aug 2009, 13:23

de zwarte gaat over naar een bruine draad deze gaat naar de kokpit, een gele loopt naar het kroonsteentje, daar gaat 1 draad naar achteren en een andere gele naar de kokpit

Benny
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door Benny » 01 aug 2009, 14:08

valt me trouwens op dat er maar 2 draadjes uit mn ontsteking komen :?: jullie praten over 3 :!:

Gebruikersavatar
jaspervdhoek
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 jul 2004, 16:09
Locatie: maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door jaspervdhoek » 01 aug 2009, 15:33

De derde draad is voor het remlicht.
Je zwart / bruine draad is om je motor uit te zetten. Als die contact maakt met de aarde (je frame) gaat je motor uit.

De gele draad moet je aansluiten op je toerenteller en zoals enzo eerder ook al aangaf moet je zorgen dat de bruine draad die uit je toerenteller zit goed aan je frame vast zit voor de aarde.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#22 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 aug 2009, 17:04

jaspervdhoek schreef:De derde draad is voor het remlicht.
Je zwart / bruine draad is om je motor uit te zetten. Als die contact maakt met de aarde (je frame) gaat je motor uit.

De gele draad moet je aansluiten op je toerenteller en zoals enzo eerder ook al aangaf moet je zorgen dat de bruine draad die uit je toerenteller zit goed aan je frame vast zit voor de aarde.
Hij heeft er maar 2 Jasper. Deze ontsteking hoort dus niet op dit model Kreidler. Zal van een heel oud eitank model zijn. Die had alleen voor en achterlicht en uit.

Ik zou maar eens op zoek gaan naar een moderne ontseking.

Enzo

Gebruikersavatar
kreidlerLF
Berichten: 564
Lid geworden op: 11 mar 2007, 13:58
Locatie: ZuidHolland, Schipluiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#23 Bericht door kreidlerLF » 01 aug 2009, 20:00

Enzo-tvdzijden schreef:Géén veer aan de koppelingshevel :cry:
Enzo
Veer? Zonder veer gaat het toch ook prima?

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door Robert1 » 01 aug 2009, 20:18

kreidlerLF schreef: Veer? Zonder veer gaat het toch ook prima?
Dan bestaat de kans dat je kogeltje aan de asjes gaat lassen.

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#25 Bericht door TonK » 01 aug 2009, 20:21

En de koppelingsas gaat sneller slijten, omdat de drukstift niet vrijloopt.

Plaats reactie