Orginele Kreidler VDO Toerenteller Aansluiten
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 30 jul 2009, 01:26
- Locatie: Katwijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Orginele Kreidler VDO Toerenteller Aansluiten
Beste Kreidler fanaten,
Ik heb een vraagje, ik heb laats een Kreidler Florett uit 1974 gekocht alleen de toeren teller moet nog aangsloten worden. Weet iemand toevallig hoe ik dit moet doen? Graag plaatjes en dergelijke.
Met vriendelijke groet,
Benny
Ik heb een vraagje, ik heb laats een Kreidler Florett uit 1974 gekocht alleen de toeren teller moet nog aangsloten worden. Weet iemand toevallig hoe ik dit moet doen? Graag plaatjes en dergelijke.
Met vriendelijke groet,
Benny
- jaspervdhoek
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 04 jul 2004, 16:09
- Locatie: maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Dat is het bedradings schema, dat vierkante blok linksonder is je ontsteking. Daar komen als het goed is 3 draden uit, zwart, geel en groen/rood.
Groen/rood gaat naar beneden op de tekening, naar je remlicht.
Zwart gaat naar boven naar je cockpit, die zorgt dat je motor uit gaat als je de sleutel om draaid.
en ten slotte geel, die gaat ook naar boven naar je cockpit. Daar wordt die gele draad bij het kroonsteentje gesplitst naar rechts direct op de gele draad van je toerenteller.
en naar links naar je contactslot om de verlichting te regelen.
Dus heel simpel gezegd. De gele draad uit je ontsteking moet direct op de gele draad van je toerenteller.
Groen/rood gaat naar beneden op de tekening, naar je remlicht.
Zwart gaat naar boven naar je cockpit, die zorgt dat je motor uit gaat als je de sleutel om draaid.
en ten slotte geel, die gaat ook naar boven naar je cockpit. Daar wordt die gele draad bij het kroonsteentje gesplitst naar rechts direct op de gele draad van je toerenteller.
en naar links naar je contactslot om de verlichting te regelen.
Dus heel simpel gezegd. De gele draad uit je ontsteking moet direct op de gele draad van je toerenteller.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Als tweede draad is er nog massa nodig.jaspervdhoek schreef:Dat is het bedradings schema, dat vierkante blok linksonder is je ontsteking. Daar komen als het goed is 3 draden uit, zwart, geel en groen/rood.
Groen/rood gaat naar beneden op de tekening, naar je remlicht.
Zwart gaat naar boven naar je cockpit, die zorgt dat je motor uit gaat als je de sleutel om draaid.
en ten slotte geel, die gaat ook naar boven naar je cockpit. Daar wordt die gele draad bij het kroonsteentje gesplitst naar rechts direct op de gele draad van je toerenteller.
en naar links naar je contactslot om de verlichting te regelen.
Dus heel simpel gezegd. De gele draad uit je ontsteking moet direct op de gele draad van je toerenteller.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Géén veer aan de koppelingshevel
En nog niet goed te zien hoeveel en welke kleuren.
Zie wel isolatiebandjes.
We willen je wel helpen maar dan goed de vragen beantwoorden
Hier nog een prachtig simplistisch aansluitschema van een losse toerenteller VDO
Enzo
En nog niet goed te zien hoeveel en welke kleuren.
Zie wel isolatiebandjes.
We willen je wel helpen maar dan goed de vragen beantwoorden
Hier nog een prachtig simplistisch aansluitschema van een losse toerenteller VDO
Enzo
- Bijlagen
-
- Scannen0002 (Large).jpg (50 KiB) 18729 keer bekeken
-
- Scannen0001 (Large).jpg (67.03 KiB) 18729 keer bekeken
- jaspervdhoek
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 04 jul 2004, 16:09
- Locatie: maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
De derde draad is voor het remlicht.
Je zwart / bruine draad is om je motor uit te zetten. Als die contact maakt met de aarde (je frame) gaat je motor uit.
De gele draad moet je aansluiten op je toerenteller en zoals enzo eerder ook al aangaf moet je zorgen dat de bruine draad die uit je toerenteller zit goed aan je frame vast zit voor de aarde.
Je zwart / bruine draad is om je motor uit te zetten. Als die contact maakt met de aarde (je frame) gaat je motor uit.
De gele draad moet je aansluiten op je toerenteller en zoals enzo eerder ook al aangaf moet je zorgen dat de bruine draad die uit je toerenteller zit goed aan je frame vast zit voor de aarde.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Hij heeft er maar 2 Jasper. Deze ontsteking hoort dus niet op dit model Kreidler. Zal van een heel oud eitank model zijn. Die had alleen voor en achterlicht en uit.jaspervdhoek schreef:De derde draad is voor het remlicht.
Je zwart / bruine draad is om je motor uit te zetten. Als die contact maakt met de aarde (je frame) gaat je motor uit.
De gele draad moet je aansluiten op je toerenteller en zoals enzo eerder ook al aangaf moet je zorgen dat de bruine draad die uit je toerenteller zit goed aan je frame vast zit voor de aarde.
Ik zou maar eens op zoek gaan naar een moderne ontseking.
Enzo
- kreidlerLF
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 13:58
- Locatie: ZuidHolland, Schipluiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer