Das mijn oude machine...OccaJohn1965 schreef: ↑09 sep 2020, 18:26OK, dankjewel.....wel vreemd ik zie op MP een gele RMC staan ,waarbij vermeld in originele Kreidler kleur gerestaureerd, schiet mij maar lekEnzo-tvdzijden schreef: ↑09 sep 2020, 18:20Alleen een aantal RS types.OccaJohn1965 schreef: ↑09 sep 2020, 17:36
Maar welke types zijn dan wel af fabriek in geel geleverd Enzo?
Geen RM en RMC. En de kleur is signalgelb en niet die kleurtint wat op jou RM zit.
Enzo
Verschil tussen RM & RMC.
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 14:36
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re:
Nieuw hier, en haak even aan omdat ik met soortgelijke vragen zit.marijnflipse schreef: ↑04 okt 2009, 16:05 Plaats eens een foto;) In principe zijn de frames op kleine dingen na, altijd hetzelfde. Als je accubak lipjes hebt, kan je er gewoon een rmc van maken.
Marijn
Heb sinds kort 2 opknappers gekocht, de ene had RMC stickers EN bakjes, maar de bakjes zaten bevestigd via 2 gaten in het frame, wat mij origineel leek.
Nu lees ik hier dat dat dus knutselwerk uit het verleden is, en lees ik hier dat de bakjes dus aan haakjes/lipjes dienen te hangen, klopt dat?
De andere opknapper heeft wel haakjes maar had een RM sticker en geen bakjes
Maar zoals ik inmiddels ook gelezen heb hier staat de C in RMC alleen voor cockpit, en heeft dus niets te maken met die bakjes, of wel?
Het gaat er mij eigenlijk om, dat ik wil achterhalen hoe deze 2 Kreidlers origineel de fabriek hebben verlaten, beide zijn van 1977 staat op het typeplaatje.
Verder vraag ik me af welke types nu de grote 160mm achternaaf hadden in de gietwielen, en welke de 120mm naaf, beide voor gietwielen. Ik heb beide wielen erbij zowel de 120mm als de 160mm ,maar weet dus niet welke er in horen. Waren de 160mm naaf wielen een optie in die tijd of zo?
Ik heb al op het Kreidler-Museum.de gekeken onder de NL vlag maar daar vind ik helemaal geen 1977 modellen, raar....of kijk ik verkeerd?
Veel vragen ik weet het, maar ik hoop beetje bij beetje een beter plaatje te krijgen voor de restauratie.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 14:36
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Ik zie ook RMC's met gelakte bakjes ipv chroom, en gelakte achter-/voor- spatborden ipv chroom, wat is nu origineel?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Gelakt is origineelOccaJohn1965 schreef: ↑19 sep 2020, 18:05 Ik zie ook RMC's met gelakte bakjes ipv chroom, en gelakte achter-/voor- spatborden ipv chroom, wat is nu origineel?
Zit maar 1 M6 tapgat per kant. Bakjes zijn in begin voor knipperlichten ( vandaar matzwart kan op elke framekleur ) en later bij WM buddy ook links de gereedschap kast met bandenpomp en waren de bakjes in framekleur.
1977
modellen
viewtopic.php?f=25&t=12622
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- OccaJohn1965 (19 sep 2020, 18:39)
- Waardering: 9.09%
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Bij mijn weten heeft Kreidler nooit gietwielen gehad met 120mm remnaaf..
Wél spaakwielen en Weinmann verbundräder met 120mm remnaaf .
Als je Louis Dorr jouw frame nummer stuurt , dan vertelt hij jou meer over jouw brommer
Wél spaakwielen en Weinmann verbundräder met 120mm remnaaf .
Als je Louis Dorr jouw frame nummer stuurt , dan vertelt hij jou meer over jouw brommer
- Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
- OccaJohn1965 (20 sep 2020, 08:10)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 14:36
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Sorry, mijn foet....het zijn inderdaad verbundwielen. Moet even aan deze term wennen....
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Geen punt , zeg je gewoon sterwielen
- Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
- OccaJohn1965 (20 sep 2020, 08:09)
- Waardering: 9.09%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Waar zijn de foto’s van je twee projecten?OccaJohn1965 schreef: ↑19 sep 2020, 20:10Sorry, mijn foet....het zijn inderdaad verbundwielen. Moet even aan deze term wennen....
Enzo
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 14:36
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
-RM sticker, foute kleur, maar wel een RMC frame, heb ik dat goed? (haken voor accubakken)
Geschikt om leuke RMC van te bouwen? Frame bj.1977 ,maar verbundvelgen kwamen pas in 1978 heb ik begrepen?
Overtreed ik de originaliteits regels als ik er verbundvelgen in monteer?
-Staat achter hoog op zijn pootjes naar mijn idee (leek), reden?
Achterbrug is verchroomd, is dit origineel zo?
Hoogte veroorzaakt door te lange achterveren, of te korte achterbrug?
Laatst gewijzigd door OccaJohn1965 op 29 sep 2020, 13:06, 4 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Je overtreed geen regels als je hem maakt zoals je het mooi vindOccaJohn1965 schreef: ↑29 sep 2020, 13:00 20200910_171540.jpg-RM sticker, foute kleur, maar wel een RMC frame, heb ik dat goed? (haken voor accubakken)
Geschikt om leuke RMC van te bouwen? Frame bj.1977 ,maar verbundvelgen kwamen pas in 1978 heb ik begrepen?
Overtreed ik de originaliteits regels als ik er verbundvelgen in monteer?
-Staat achter hoog op zijn pootjes naar mijn idee (leek), reden?
Achterbrug is verchroomd, is dit origineel zo?
Hoogte veroorzaakt door te lange achterveren, of te korte achterbrug?
Hoog ? Komt door dat imitatie chromen bungel spatbord
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- OccaJohn1965 (29 sep 2020, 15:56)
- Waardering: 9.09%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Hier jou folder voorbeeld
- Bijlagen
-
- 09234CF8-CE24-4756-BA7C-CE8D11EC3C09.jpeg (118.86 KiB) 1425 keer bekeken
-
- 26E1F9C3-EE98-4936-B0F6-8DD051546F7C.jpeg (176.73 KiB) 1425 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- OccaJohn1965 (29 sep 2020, 15:56)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 14:36
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Wow! Dankjewel Enzo!
Dan moet ik op zoek naar een origineel achterspatbord.(zal moeilijk te vinden zijn?)
Inderdaad frotding....wat er nu aan bungeld.
Accubakjes was een optie dan begrijp ik, omdat de frame haken wel aanwezig zijn.
Inderdaad ook de "kleine" remnaven af fabriek dus zoals die er nu in zitten.
Het korte Centin zadel vind ik mooier zoals dat er nu op zit, dus dat houden we aan.
Originele koplamp zit er nog op zie ik, waarvan alleen de rand verchroomd is en het huis zwart is.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 14:36
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Het originele 4-bak direct voet blok wil ik laten nakijken c.q. reviseren, en moet wat gekieteld worden, mag wel wat vuur in zitten voor mij.
VHS (van Hout Special)? Zit namelijk bij mij 6km vandaan?
Goed adres, of stel ik een gevaarlijke vraag die niemand wil beantwoorden?
Tips voor wat ik het beste kan doen ,als brommer uitvoering? (zit namelijk brommer kenteken op)
Om zo'n ding laat zeggen ca. 80km/h te laten lopen....
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 14:36
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Of wijzer om om te keuren naar motor en 80cc van maken?
Geen gezeik bij aanhouding en fietspad op en af gedoe...
Geen gezeik bij aanhouding en fietspad op en af gedoe...
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Ombouw is leuk, maar vergis je niet in de kosten daarvoor.
Kosten voor het brommerkenteken of motorkenteken valt wel mee bij het RDW.
Deze voorremmen zijn leuk voor een bromfiets, voor een snelle uitvoering niet echt geschikt.
Ombouwen naar schijfrem (wiel, rechteronderpoot en remsysteem) of een 160mm trommel zoeken voor (duur wiel). Al met al minimaal 250 euro.
Dan moet je het trapper brommerblok ombouwen naar 5-bak RS blok met voetsteunen.. ben je zo 1000 euro verder..
Kickstarteras 75, versnellingsbak 400, kokusan 125, 20 bing 50, SB cilinder met kop 250. Ombouwwerk aan de carters 75.
Een andere uitlaat en revisie is voor een bromfiets ongeveer even duur als voor een motorfiets..
Dan nog een setje SB kappen, schakelpedaal, tussenrooster, rempedaal en voetsteunen, ook minimaal 150 euro..
Kosten voor het brommerkenteken of motorkenteken valt wel mee bij het RDW.
Deze voorremmen zijn leuk voor een bromfiets, voor een snelle uitvoering niet echt geschikt.
Ombouwen naar schijfrem (wiel, rechteronderpoot en remsysteem) of een 160mm trommel zoeken voor (duur wiel). Al met al minimaal 250 euro.
Dan moet je het trapper brommerblok ombouwen naar 5-bak RS blok met voetsteunen.. ben je zo 1000 euro verder..
Kickstarteras 75, versnellingsbak 400, kokusan 125, 20 bing 50, SB cilinder met kop 250. Ombouwwerk aan de carters 75.
Een andere uitlaat en revisie is voor een bromfiets ongeveer even duur als voor een motorfiets..
Dan nog een setje SB kappen, schakelpedaal, tussenrooster, rempedaal en voetsteunen, ook minimaal 150 euro..
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
leuk topic dit.
ga ik volgen.
benieuwt wat er uit komt aan setup
mvg bertus
ga ik volgen.
benieuwt wat er uit komt aan setup
mvg bertus
- Deze gebruikers waarderen b.bonk voor dit bericht:
- OccaJohn1965 (29 sep 2020, 17:14)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 14:36
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Dat loopt de spuigaten uit inderdaad, dat gaat 'm dus niet worden.pimvandongen schreef: ↑29 sep 2020, 16:47 Ombouw is leuk, maar vergis je niet in de kosten daarvoor.
Kosten voor het brommerkenteken of motorkenteken valt wel mee bij het RDW.
Deze voorremmen zijn leuk voor een bromfiets, voor een snelle uitvoering niet echt geschikt.
Ombouwen naar schijfrem (wiel, rechteronderpoot en remsysteem) of een 160mm trommel zoeken voor (duur wiel). Al met al minimaal 250 euro.
Dan moet je het trapper brommerblok ombouwen naar 5-bak RS blok met voetsteunen.. ben je zo 1000 euro verder..
Kickstarteras 75, versnellingsbak 400, kokusan 125, 20 bing 50, SB cilinder met kop 250. Ombouwwerk aan de carters 75.
Een andere uitlaat en revisie is voor een bromfiets ongeveer even duur als voor een motorfiets..
Dan nog een setje SB kappen, schakelpedaal, tussenrooster, rempedaal en voetsteunen, ook minimaal 150 euro..
Conclusie:
Gewoon als brommer (kenteken) laten, de 120mm naven behouden, en ca. 60 a 65km/h laten lopen dan blijft alles heel en hoef ik het blokje alleen maar te laten reviseren neem ik aan Enzo? De remnaven voldoen dan hoop ik, het zal nooit remmen zoals mijn BMW motor maar dat zijn appels met peren....
-Het sportstuurtje is origineel?
1977 had de zwarte tellers met witte cijfers en chromen randen?
Of de groene cijfers met zwarte randen?
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 14:36
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Uiteraard, maar dit is zoals ik 'm gekocht heb....vanuit hier moet ik starten met opknappen Bertus.
Ik heb het e.e.a. erbij gekocht dus kan keuzes maken met wat ik ga gebruiken en wat ik opruim.
Een beetje originele onderdelen gebruiken is wel een pre- voor mij, tot op zekere hoogte.
Ik heb beide teller units liggen de groene en de witte cijfers dus vandaar de vraag wat origineel was in 1977.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 14:36
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
Soms denk ik wel eens dat het verstandiger is om een kant en klare opgeknapte Kreidler te kopen als ik lees wat het allemaal gaat kosten....
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
ik denk wit .in die tijd.
maar het verlossende antwoord zal wel komen.
qua kosten , die lat bepaal je zelf.
maar het verlossende antwoord zal wel komen.
qua kosten , die lat bepaal je zelf.
- Deze gebruikers waarderen b.bonk voor dit bericht:
- OccaJohn1965 (29 sep 2020, 17:47)
- Waardering: 9.09%
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
mijn van nul af gebouwde rm, koste mij ook meer als de mp waarde.OccaJohn1965 schreef: ↑29 sep 2020, 17:36 Soms denk ik wel eens dat het verstandiger is om een kant en klare opgeknapte Kreidler te kopen als ik lees wat het allemaal gaat kosten....
maar heb daar veel meer schik van , dan van mijn zogenaamd kant en klare rs.
die kost me achteraf het dubbele, om hem een beetje naar me zin te krijgen
en dan is het nog een stumpert.
mvg bertus
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Verschil tussen RM & RMC.
77 is chromen randen zoals je nu de cockpit hebt.
Hendels en imi stuur kan wel een wisselbeurt hebben.
Deze Kreidler is door de vorige eigenaren flink verziekt.
Zou dat VHS tunen voorlopig nog even uit je hoofd zetten. Je weet heg nog steg wat het oplevert en kost.
Zou hem eerst eens technisch en een beetje knap op de weg zetten. Daar heb je al budget genoeg voor nodig.
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- OccaJohn1965 (29 sep 2020, 20:19)
- Waardering: 9.09%
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Verschil tussen RM & RMC.
In de cockpit hoort alleen een kilometerteller bij een RM, op de andere zit een blind deksel.
- Deze gebruikers waarderen kreidler844 voor dit bericht:
- b.bonk (29 sep 2020, 18:18)
- Waardering: 9.09%