Verschil direct /indirect directe en indirecte versnellingsbak Kreidler
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 16:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Verschil direct /indirect directe en indirecte versnellingsbak Kreidler
Hoeveel verschil zit er in het schakelen met een indirecte bak en een directe bak, ik heb een indirecte 4 bak, daar moet ik de pook flink optillen voor een volgende versnelling.
Is dit bij een directe bak beter?
Bij een motor (Honda 750) is dit maar een klein klikje.
Is dit bij een directe bak beter?
Bij een motor (Honda 750) is dit maar een klein klikje.
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:59
- Locatie: Joure
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Klopt helemaal, een indirecte heeft een grotere slag bij het schakelen en is een kwestie van wennen maar went snel.
Direct, ja de naam zegt het al, schakelt directer met kortere slag en merk je ook wel gelijk het verschil.
Ik heb ze allebei wel maar rijdt beide wel goed.
Direct rijdt wel lekkerder inderdaad.
Direct, ja de naam zegt het al, schakelt directer met kortere slag en merk je ook wel gelijk het verschil.
Ik heb ze allebei wel maar rijdt beide wel goed.
Direct rijdt wel lekkerder inderdaad.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 16:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Bert, als je je een beetje verdiept in deze site, kun je verschrikkelijk veel informatie over Kreidler vinden. Jouw vraag is, volgens mij, dit jaar al meerdere keren gesteld. De antwoorden had je dus met een klein beetje moeite ook zelf kunnen vinden.
viewtopic.php?t=3872&view=previous&sid= ... 8e0dc75f98
viewtopic.php?p=435522&sid=a8375f804919 ... 7b43eaec78
viewtopic.php?t=3792&highlight=indirecte+schakeling
En zo zullen er nog tig topics zijn waar e.e.a. wordt uitgelegd.
viewtopic.php?t=3872&view=previous&sid= ... 8e0dc75f98
viewtopic.php?p=435522&sid=a8375f804919 ... 7b43eaec78
viewtopic.php?t=3792&highlight=indirecte+schakeling
En zo zullen er nog tig topics zijn waar e.e.a. wordt uitgelegd.
- Carre
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 21 okt 2005, 15:25
- Locatie: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
bert, dit soort vragen worden wekelijks gesteld, het is natuurlijk wel even verder kijken dan je neus lang is en er wordt van je verwacht dat je zelf ook even op zoek gaat naar het goede antwoord,
mensen zoals pascal beschuldigen dat hij er geen verstand van heeft is niet de goede manier om binnen te komen op een site waar je potentieel heel veel hulp van kan krijgen,
het verschil tussen indirect en direct is ook nog dat een indirecte versnelling veel schakelwerk buiten het blok heeft, schakelingen die door zand an normale slijtage veel speling kunnen krijgen waardoor het schakelen niet meer goed af te stellen is,
mensen zoals pascal beschuldigen dat hij er geen verstand van heeft is niet de goede manier om binnen te komen op een site waar je potentieel heel veel hulp van kan krijgen,
het verschil tussen indirect en direct is ook nog dat een indirecte versnelling veel schakelwerk buiten het blok heeft, schakelingen die door zand an normale slijtage veel speling kunnen krijgen waardoor het schakelen niet meer goed af te stellen is,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hé, ook met een gaar versleten indirekte schakelset kun je snel schakelen hoor! 't Is alleen een kwestie van aanvoelen.Enzo-tvdzijden schreef:Het heeft beide zijn charme.
Als je met indirekt goed en snel kan rijden toont het meer gevoel voor techniek.
Jammer dat direkt altijd vergeleken wordt met een gaar versleten indirekte schakelset die ook nog eens slecht is afgesteld
Ligt dus aan je zelf.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Ik spreek jou niet tegenChrismetzwarteletters schreef:Hé, ook met een gaar versleten indirekte schakelset kun je snel schakelen hoor! 't Is alleen een kwestie van aanvoelen.Enzo-tvdzijden schreef:Het heeft beide zijn charme.
Als je met indirekt goed en snel kan rijden toont het meer gevoel voor techniek.
Jammer dat direkt altijd vergeleken wordt met een gaar versleten indirekte schakelset die ook nog eens slecht is afgesteld
Ligt dus aan je zelf.
Enzo
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Met de crosser vind ik snel schakelen wel belangrijk, op de weg vind ik een standaard Schakelende Kreidler prima.Henk 3bakvoet schreef:Snel schakelen? Welk voordeel haal je hier uit? Wat is er mis met rustig dus normaal schakelen op de openbare weg?
Direct of indirect, beiden zijn prima en gaan bij normaal gebruik en onderhoud een mensen leven lang mee.
Ik rijd zowel direkt als indirekt.
Wietse
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Als je snel schakelt dan zak je minder in toeren maar dat weet jij wel HenkHenk 3bakvoet schreef:Snel schakelen? Welk voordeel haal je hier uit? Wat is er mis met rustig dus normaal schakelen op de openbare weg?
Direct of indirect, beiden zijn prima en gaan bij normaal gebruik en onderhoud een mensen leven lang mee.
Mijn RS met indirecte bak schakelt ook soepel maar niet zo soepel als de directe 4-bak van de RMC welke ik had. De indirecte wil bij juist te snel schakelen nog wel eens misschakelen en dit heb ik met de directe bak zelden meegemaakt. Probeer hierom toch altijd met beleid te schakelen.
Ik vind het ook niet zo spannend allemaal. Wanneer ik met de RS weg ga weet ik toch op voorhand al dat het geen snelle rit gaat worden. Het blijft een klassieker