Sneller laten rijden??
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Sneller laten rijden??
Hallo allemaal,
Sinds kort rijdt mijn kreidler florett super ts maar hij rijdt er maar 45. Dat komt denk ik omdat hij voordat hem kocht net op kenteken was gezet. Nu wil ik hem dus het liefste 10 tot 15 km harder laten lopen. Er zit momenteel een bing 10mm op. Het is een drie handversnelling en het is hollander. IK heb nog geen ervaring met hoe een kreidler motortje werkt.. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik harder rij?(ik wil niet in het blok gaan vijlen o.i.d.)
Mvg,
Jim van Dam
Sinds kort rijdt mijn kreidler florett super ts maar hij rijdt er maar 45. Dat komt denk ik omdat hij voordat hem kocht net op kenteken was gezet. Nu wil ik hem dus het liefste 10 tot 15 km harder laten lopen. Er zit momenteel een bing 10mm op. Het is een drie handversnelling en het is hollander. IK heb nog geen ervaring met hoe een kreidler motortje werkt.. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik harder rij?(ik wil niet in het blok gaan vijlen o.i.d.)
Mvg,
Jim van Dam
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Met een 14mm kan je heel wat winnen (een 14mm is ongeveer 2* zo groot in doorlaat-oppervlakte als een 10mm)
(5*5*pi)=78,5mm² tegen (7*7*pi)=153,86mm²
Maar je moet ook rekening houden met de rest (cilinder, uitlaat, ...)
Laat even je cilinder nummer weten.
(5*5*pi)=78,5mm² tegen (7*7*pi)=153,86mm²
Maar je moet ook rekening houden met de rest (cilinder, uitlaat, ...)
Laat even je cilinder nummer weten.
Laatst gewijzigd door rm-mer op 03 nov 2009, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik weet niet wat mijn cilindernummer is.. moet ik dan de linker of rechter kap eraf draaien? of alleen de geforceerde koeling kap?
Dat laat ik dit weekend dan wel even weten, heb er momenteel geen tijd voor.
Maar wat is het best om te doen? Ik wil geen andere uitlaat en als ik een groter voortandwiel neem dan trekt ie al al helemaal niet meer... dat doet ie nu al vrij slecht..
Is een 14mm carb dan toch de beste oplossing?
Dat laat ik dit weekend dan wel even weten, heb er momenteel geen tijd voor.
Maar wat is het best om te doen? Ik wil geen andere uitlaat en als ik een groter voortandwiel neem dan trekt ie al al helemaal niet meer... dat doet ie nu al vrij slecht..
Is een 14mm carb dan toch de beste oplossing?
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Een standaard, naar Nederlandse (wettelijke) begrippen, Kreidler, is voornamelijk begrensd door de uitlaat. Mocht je er onverhoopt een uitlaat op hebben zitten die op een NL Kreidler zat, kun je nooit op een acceptabele manier 10-15 km/u erbij krijgen. Zit er toch een andere, grotere, uitlaat op, zou deze, voor de keuring, voorzien kunnen zijn van een ring o.i.d. om de bromfiets te begrenzen. Dan moet dus de begrenzing uit de uitlaat. Of eventueel ergens anders of een combinatie van mogelijkheden. Een standaard Kreidler zal door enkel en alleen de uitlaat al +/- 10 km/u sneller kunnen gaan.
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb ergens een nieuwe uitlaat gekocht maar weet niet of deze op een NL kreidler zat. Ik weet niet of deze een begrenzing heeft, zoja hoe ziet die er dan uit?
En ik heb gekeken en er staat op mijn spruitstuk het nummer B15-13-10. Is dit het nummer wat jullie zoeken?
Ik heb nog een andere uitlaat liggen die ik bij de brommer heb gekregen. Die zal ik er wel even op zetten om te kijken hoe die rijdt.
Alleen mijn achterremkabel is geknapt, die krijg ik donderdag of vrijdag en dan moet ik die er op zetten, maar er zijn nog wat andere mankementen die ik moet verhelpen dus ik hoop dat ik volgende week mijn bevindingen kan posten
En ik heb gekeken en er staat op mijn spruitstuk het nummer B15-13-10. Is dit het nummer wat jullie zoeken?
Ik heb nog een andere uitlaat liggen die ik bij de brommer heb gekregen. Die zal ik er wel even op zetten om te kijken hoe die rijdt.
Alleen mijn achterremkabel is geknapt, die krijg ik donderdag of vrijdag en dan moet ik die er op zetten, maar er zijn nog wat andere mankementen die ik moet verhelpen dus ik hoop dat ik volgende week mijn bevindingen kan posten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: Sneller laten rijden??
Hoi Jim,Kreidler-Jim schreef:Hallo allemaal,
Sinds kort rijdt mijn kreidler florett super ts maar hij rijdt er maar 45. Dat komt denk ik omdat hij voordat hem kocht net op kenteken was gezet. Nu wil ik hem dus het liefste 10 tot 15 km harder laten lopen. Er zit momenteel een bing 10mm op. Het is een drie handversnelling en het is hollander. IK heb nog geen ervaring met hoe een kreidler motortje werkt.. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik harder rij?(ik wil niet in het blok gaan vijlen o.i.d.)
Mvg,
Jim van Dam
Ik begrijp het niet helemaal.
Als jij 65 km wilt rijden heb je de verkeerde kreidler gekocht, en is al je energie die je in je 1966 er florett stopt nutteloos.
Daar komt bij dat je kreidler nog geen drie seconde klaar is en je begint te eikelen over je snelheid, ga eerst eens een maandje rijden.
Verder, de adviezen die hierboven staan zijn voor jou geforceerd gekoelde cilinder nutteloos, 14 mm 12 mm? echt hij loopt geen streep harder.
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Als je de ontsteking en carburateur goed hebt afgesteld en het uitlaatkanaal is niet begrensd, dan moet je met de originele set ook wel 55 halen.Kreidler-Jim schreef:Ik hoef ook geen 65, maar 50 55 ofzo. Dat moet wel haalbaar zijn toch?
Ik wacht ook nog wel even met wat aan de snelheid te doen, maar ik kan toch wel kijken wat de mogelijkheden zijn?
Als een andere carb niet werkt, wat kan dan wel werken?
Kijk dus eerst maar eens naar je uitlaat.
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Het enige probleem is dat ik een nieuwe uitlaat heb gekocht en ik weet dus niet of dat deze begrenst is. Hij is uit een stuk gemaakt en de bocht zit er dus niet los op. Hoe kan ik dan zien of deze begrenst is?
Het is wel zo dat als hij loopt dat je de lucht hard uit de uitlaat voelt komen dus er is zeer veel compressie.
En hoe meet je de maat? binnen of buiten? binnen is het 26 en buiten 28 dacht ik.
Het is wel zo dat als hij loopt dat je de lucht hard uit de uitlaat voelt komen dus er is zeer veel compressie.
En hoe meet je de maat? binnen of buiten? binnen is het 26 en buiten 28 dacht ik.
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
een nieuwe uitlaat hoef je niet te ontkolen lijkt mij.
Maar je moet ff je cilinder nummer hier polaatsen dat zegt veel meer.
Ik heb ori cilinders liggen waar net de pink in de uitlaatpoort kan dus die halen nooit de 60km.
Een 14mm is echt niet nodig, gewoon een uitlaat met lossebocht, en een tandwiel voor wisselen en hij loopt hard zat.
Maar je moet ff je cilinder nummer hier polaatsen dat zegt veel meer.
Ik heb ori cilinders liggen waar net de pink in de uitlaatpoort kan dus die halen nooit de 60km.
Een 14mm is echt niet nodig, gewoon een uitlaat met lossebocht, en een tandwiel voor wisselen en hij loopt hard zat.
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Een nieuwe hoef je niets aan te doen, die heeft geen begrenzing, tenzij je een originele hebt, dan zou het kunnen, maar daar ga ik niet vanuit.Kreidler-Jim schreef:Het enige probleem is dat ik een nieuwe uitlaat heb gekocht en ik weet dus niet of dat deze begrenst is. Hij is uit een stuk gemaakt en de bocht zit er dus niet los op. Hoe kan ik dan zien of deze begrenst is?
Het is wel zo dat als hij loopt dat je de lucht hard uit de uitlaat voelt komen dus er is zeer veel compressie.
En hoe meet je de maat? binnen of buiten? binnen is het 26 en buiten 28 dacht ik.
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0