4bak past niet onder eitank
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
4bak past niet onder eitank
Ik ben een eitank van een vriend aan het ombouwen van 3bak hand en met trappers, naar 4bak voet indirect met kick.
Ik heb er een NOS onderbouw bij (het allereerste type, zonder uitlaatsteun want die zit nog op het frame gelast), maar het is onmogelijk om de indirecte schakeling te laten werken.
De pook kan gewoon niet naar beneden.
Nu heb ik een oude pook zitten warm stoken en verwringen, maar het wil nog steeds niet. De voetsteunen + buis zitten infeite hoger dan bij de jongere types.
Zou ik een nieuwere onderbouw zo kunnen aanpassen dat het allemaal wel past?
Ik zit eraan te denken een nieuwere onderbouw te nemen en de uitlaatsteun eruit te halen en een stuk van het ijzer, zodat het rond de vaste uitlaatsteun past.
Is dit een goed idee?
Ik heb er een NOS onderbouw bij (het allereerste type, zonder uitlaatsteun want die zit nog op het frame gelast), maar het is onmogelijk om de indirecte schakeling te laten werken.
De pook kan gewoon niet naar beneden.
Nu heb ik een oude pook zitten warm stoken en verwringen, maar het wil nog steeds niet. De voetsteunen + buis zitten infeite hoger dan bij de jongere types.
Zou ik een nieuwere onderbouw zo kunnen aanpassen dat het allemaal wel past?
Ik zit eraan te denken een nieuwere onderbouw te nemen en de uitlaatsteun eruit te halen en een stuk van het ijzer, zodat het rond de vaste uitlaatsteun past.
Is dit een goed idee?
Laatst gewijzigd door rm-mer op 09 nov 2009, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik bedoel niet het motorblokje ombouwen, maar een 4bak onder een eitank monteren ipv een 3bak. (Ik heb net een 4bak gereviseerd om eronder te hangen voor de duidelijkheid, met nieuwe originele buitenschakeling erbij)
Ipv de 2 plaatjes onderaan het frame, heb ik er een onderbouw bij gekregen (allereerste type). Maar toen ik de 4bak eronder hing, en de buitenschakeling, past de schakelpedaal niet met die onderbouw.
(het is een pedaal voor een kick blok en niet voor trappers, dat verschil ken ik wel )
Alvast bedankt!
Ipv de 2 plaatjes onderaan het frame, heb ik er een onderbouw bij gekregen (allereerste type). Maar toen ik de 4bak eronder hing, en de buitenschakeling, past de schakelpedaal niet met die onderbouw.
(het is een pedaal voor een kick blok en niet voor trappers, dat verschil ken ik wel )
Alvast bedankt!
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ok bedankt, dan weet ik dat ik zelf iets ga moeten maken.TonK schreef:Genoeg, ik zou zelf een schakelpedaal maken, desnoods onder de voetsteunbuis door.
Er bestaat niets origineels voor wat past.
Ik wou er eerst zeker van zijn dat er geen originele manier was, voordat ik het warm water weer zou uitvinden
Een super4 heeft al een later type onderbouw, deze eitank is een van de eerste types (kleine lamp)svdh schreef:Je hebt verschillende poken voor indirect. Even aan Lieuwe Akkerman vragen of hij nog iets heeft, daar heb ik die van mij ook vandaan. Kwam van een Super 4 af .
Laatst gewijzigd door rm-mer op 09 nov 2009, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
De onderbouw is wel degelijk anders.svdh schreef:Kom je wel in de knoop met de koelkap met je schakelpedaal (spreek helaas uit ervaring).Caspar schreef:Direct geschakeld blokje geeft deze problemen niet
En rm-mer, dat de betreffende Eitank geen Super 4 is maakt (volgens mij) niks uit met onderbouw.
Dit wist ik zelf eerst ook niet, maar bij de allereerste eitanks (tot 1960 denk ik ) is de onderbouw helemaal anders en hoger dan bij de latere.
Ik zal er eens een foto van maken, maar mijn digitale camera is kapot.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Die vroege onderbouw is echt helemaal anders, uit de tijd dat er nog geen blokken met voetversnelling waren.
Laatst gewijzigd door TonK op 09 nov 2009, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- svdh
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
- Locatie: Veghel, Noord-Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Wel een erg bijzondere combinatie die je nu opnoemtEnzo-tvdzijden schreef:En een TM direkt dansvdh schreef:Kom je wel in de knoop met de koelkap met je schakelpedaal (spreek helaas uit ervaring).Caspar schreef:Direct geschakeld blokje geeft deze problemen niet
De pook die bij JB op de site staat is wijd genoeg om niet tegen de koelkap te komen.
Enzo
Ik weet wel dat het mogelijk is, maar wel moeilijk.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Het is maar wat je bijzonder noemt. Ik vindt het vrij gewoon.svdh schreef:Wel een erg bijzondere combinatie die je nu opnoemtEnzo-tvdzijden schreef:En een TM direkt dansvdh schreef: Kom je wel in de knoop met de koelkap met je schakelpedaal (spreek helaas uit ervaring).
De pook die bij JB op de site staat is wijd genoeg om niet tegen de koelkap te komen.
Enzo
Ik weet wel dat het mogelijk is, maar wel moeilijk.
Enzo
- Bijlagen
-
- 77tm-ch.jpg (46.85 KiB) 3780 keer bekeken