6 poorter rijd nog niet helemaal lekker

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4862
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

6 poorter rijd nog niet helemaal lekker

#1 Bericht door Monsma » 12 mei 2010, 19:49

Hallo,

heb even een sb 6 poorter op mijn tm/rs gedaan maar hij rijd nog niet helemaal lekker.

Als hij eenmaal loopt is het goed geen problemen trekt en rijd goed , maar wil je stoppen voor een stoplicht dan wil hij wel eens afslaan en hij is daarna na een aantal malen kicken pas weer aan.

Wat zou dit kunnen zijn?

Specs, 20 mm Bing, twin air filter, met 40 luchtstelsproeier , 105 hoofdsproeier , onts. Kokusan.

Met vriendelijke groet
Anne Monsma

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2 Bericht door bas mostert » 12 mei 2010, 21:07

Afslaan?

of langszaam stil vallen of verzuipen?

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4862
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

#3 Bericht door Monsma » 12 mei 2010, 22:37

langzaam stil vallen is de juiste benaming ja

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60431
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 mei 2010, 22:41

Monsma schreef:langzaam stil vallen is de juiste benaming ja
Hoe vroeg staat de ontsteking ?

Enzo

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4862
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

#5 Bericht door Monsma » 12 mei 2010, 22:51

uhm volgens mij 1,2

Gebruikersavatar
cz junior
Berichten: 386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:49
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door cz junior » 13 mei 2010, 08:48

Probeer je luchtschroef eens bij te stellen, die problemen heb ik ook veel gehad met de 20mm. Stond te rijk er verzoop als het ware bij gas los en dan ook weer moeilijk te starten, de je luchtschroef wat armer zetten kan helpen. Succes

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#7 Bericht door dijk » 13 mei 2010, 09:23

Monsma schreef:langzaam stil vallen is de juiste benaming ja
luchtschroef wat meer open anne.

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4862
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

#8 Bericht door Monsma » 15 mei 2010, 20:14

Hij loopt nog steeds niet lekker heb al verschillende carberatuers geprobeerd ga morgen even weer verder kijk naar het e.e.a. Vermoed nu de onsteking dat hij niet goed staat.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

#9 Bericht door Caspar » 15 mei 2010, 20:26

Ik zou ook zeggen andere carburateur, maar dat heb je dus al geprobeerd :-k
Pakkingen en linkse krukaskeerring nog helemaal in orde ?

Heb zelf ook eens leerlaufduse 40 geprobeerd, maar 35 beviel beter op een 6p

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4862
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

#10 Bericht door Monsma » 15 mei 2010, 20:28

heb ik ook beide geprobeerd. Ik vind het heel vreemd bovenin in toeren wil die wel maar ga je stil staan voor het stop licht en geef je een paar keer gas daarna valt ie helemaal stil.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

#11 Bericht door Caspar » 15 mei 2010, 20:56

Ik ga er van uit dat hij getuned is door iemand die weet wat hij doet ??

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#12 Bericht door dijk » 15 mei 2010, 21:09

leerlaufduse 40,meschien wel 45 of 50 :?:

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#13 Bericht door Kreidler » 16 mei 2010, 01:42

afslaan doen ze wel eens mijne ook, ligt aan je afstelling meestal effe het gas er op houden en weer gaan, stationeer effe wat hoger zetten als die voor de rest goed rijdt

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

#14 Bericht door Henk 3bakvoet » 16 mei 2010, 07:09

Die cilinder een gier richting één van jullie mooie meren geven.
En een mooie 99 met een 18 mm.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#15 Bericht door dijk » 16 mei 2010, 08:49

leerlaufduse 50 zit er bij mijn in anne,dan wel met een 23mm.

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4862
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

#16 Bericht door Monsma » 16 mei 2010, 09:59

oke dijk, zal val vandaag even het e.e.a. proberen.

@ Henk heb hier nog een orginele 99 met 20 mm , in nieuwstaat dus als de nood al aan de man is kan die erop.

Groetjes

Gebruikersavatar
ruud rvs
Berichten: 206
Lid geworden op: 07 nov 2007, 19:48
Locatie: voorschoten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door ruud rvs » 16 mei 2010, 10:16

Misschien een veel ste hoge inlaattiming???????
Groetjes Ruud........

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#18 Bericht door nozems » 16 mei 2010, 10:26

zat ik ook aan te denken Ruud :wink: ..kan zomaar zijn dat je carburateur daarom van slag raakt en je em slecht afgestelt krijgt onderin...

maar controleer eerst nog je ontsteking.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

#19 Bericht door Caspar » 16 mei 2010, 11:03

Daarom vroeg ik ook of de cilinder getuned is door iemand met verstand van zaken. :roll:
Het zou niet de eerste zijn die te ver is doorgetuned :cry:

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#20 Bericht door Flacko » 16 mei 2010, 11:05

Met meerder carburateurs nog steeds geen verbetering, zijn de aanzuigbuisjes in het frame niet te klein of heb je misschien onder het zadel een poetslap (die nu de aanzuigbuisjes afsluit) verstopt?

Gebruikersavatar
Lacsap
Berichten: 1244
Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
Locatie: Berkel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#21 Bericht door Lacsap » 16 mei 2010, 12:28

Flacko schreef:Met meerder carburateurs nog steeds geen verbetering, zijn de aanzuigbuisjes in het frame niet te klein of heb je misschien onder het zadel een poetslap (die nu de aanzuigbuisjes afsluit) verstopt?
Hij rijd met een twin air.
Trouwens wel een rete strakke Kreidler in je profiel Anne! Heb je die pas geleden gekocht? Begint zeker een drukke bende te worden bij jullie zo :wink:

Gr Pascal

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#22 Bericht door Niekjuh » 16 mei 2010, 12:52

nozems schreef:zat ik ook aan te denken Ruud :wink: ..kan zomaar zijn dat je carburateur daarom van slag raakt en je em slecht afgestelt krijgt onderin...

maar controleer eerst nog je ontsteking.
Mijn 60 cc (zuigergestuurd) liep ook zeer slecht onderin met mijn kokusan en 23 mm bing. Nu met PVL en 21 mm BE loopt is hij onderin ook super sterk.

Ik denk dat het gewoon met de afstelling te maken heeft. Bij mij dacht ik ook dat het aan de ontsteking was alleen moest de grondplaat van de kokusan dan nog meer bewerkt worden wou ik hem wel goed krijgen.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#23 Bericht door nozems » 16 mei 2010, 15:25

daarom is een bing eigenlijk ook niet geschikt voor dat hele scherp getundje spul,en met die pvl heb je een betere/bredere curve..en dat geeft dan een hele verbetering...ik denk als Anne er niet uitkomt hij ook aan iets dergelijks moet denken.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#24 Bericht door dijk » 16 mei 2010, 15:46

sproeierbuis 1408 loopt ook een stuk beter :!:

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4862
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

#25 Bericht door Monsma » 23 mei 2010, 20:31

hier maar even een update:

hij rijd nu onderin goed maar de rollen zijn nu omgedraaid bovenin is het zwaar kl*te met name de 5e versnelling blijft hij als een soort van hangen.
heeuh heeuh heeuh en verder komt ie niet.

Volgende week de onsteking nog maar eens bij stellen ik zou het anders niet meer weten.(jawel tijd voor een ander setup 8) )

groetjes Anne

Plaats reactie