probleem met RS

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#26 Bericht door john » 19 aug 2010, 13:01

is ver weg voor mij
niet iets hier meer in de buurt?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: probleem met RS

#27 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 aug 2010, 13:31

john schreef:is ver weg voor mij
niet iets hier meer in de buurt?
KCMN, Bunschoten Spakenburg

Gebruikersavatar
Blok724
Berichten: 476
Lid geworden op: 09 aug 2008, 23:50
Locatie: NW Overijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#28 Bericht door Blok724 » 19 aug 2010, 18:09

Enzo-tvdzijden schreef:
john schreef:is ver weg voor mij
niet iets hier meer in de buurt?
KCMN, Bunschoten Spakenburg
Of http://www.salomons-swierts.com/" onclick="window.open(this.href);return false; in Hoogeveen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: probleem met RS

#29 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 aug 2010, 23:17

john schreef:is ver weg voor mij
niet iets hier meer in de buurt?
Wat is het toch simpel om effe in de lijst te kijken :study

viewtopic.php?p=311074#tuners" onclick="window.open(this.href);return false;

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#30 Bericht door john » 22 aug 2010, 17:36

heb een goed passend nieuw mahle zuigertje gekocht met 2 poortjes erin.
er worden nu ok 2 poorten in de cilinder bijgemaakt en de uitlaat nog iets bijgewerkt en dan kan ik als het goed is weer vlammen

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: probleem met RS

#31 Bericht door Caspar » 22 aug 2010, 20:54

Heb je de oude zuiger nog laten opmeten ?
Ben benieuwd naar de speling

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: probleem met RS

#32 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 aug 2010, 21:10

Caspar schreef:Heb je de oude zuiger nog laten opmeten ?
Ben benieuwd naar de speling
Wij willen graag 2 richting verkeer op het forum :idea:

Enzo

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#33 Bericht door john » 24 aug 2010, 10:14

hoi
er zat ongeveer 6hondertste speling op.

groeten john

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5549
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren
Contacteer:

Re: probleem met RS

#34 Bericht door kreidler844 » 24 aug 2010, 10:17

john schreef:hoi
er zat ongeveer 6hondertste speling op.

groeten john
Daar loopt hij nog prima op, geen enkel probleem.

Wietse

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: probleem met RS

#35 Bericht door Caspar » 24 aug 2010, 10:31

Hmm :-k 6/100 is nou niet echt iets om je zorgen over te maken.
Ik denk niet dat dit het probleem is geweest.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: probleem met RS

#36 Bericht door LVS » 24 aug 2010, 12:03

Caspar schreef:Hmm :-k 6/100 is nou niet echt iets om je zorgen over te maken.
Ik denk niet dat dit het probleem is geweest.
----------------------------
:arrow:john :arrow: en trekt hij de 4 wel(loopt dan 95 km op de teller) maar zogauw je naar de 5 gaat is het weer afgelopen.
--------------------------------------------------

als die al 95 loopt in 4 .
dan zou die 110 halen in 5 .

dat lukt alleen als de hele set perfekt op elkaar is afgestemd .

want de set die je er nu ander hebt staan , kon dat vermogen niet leveren, om in de 5 te komen .

##

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#37 Bericht door john » 24 aug 2010, 22:47

ja inderdaad hij trok de 4 wel nadat ik de koppakking ertussen weg had gehaald als ik er plat op ging liggen en liep dan rond de 95km op de teller.maar zo'n set als dit zou normaal toch ook veel harder moeten trekken?
ik heb er een opmaat uitlaatje onder maar met een ori pijp was het niet beter heb ik al geprobeert.
ik heb de HPI op ongeveer 4mm voorontsteking staan en sproeier 85 in de crburateur met een goedkoop powerfilter, hier komt nog een beter voor

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5549
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren
Contacteer:

Re: probleem met RS

#38 Bericht door kreidler844 » 24 aug 2010, 22:50

john schreef:ja inderdaad hij trok de 4 wel nadat ik de koppakking ertussen weg had gehaald als ik er plat op ging liggen en liep dan rond de 95km op de teller.maar zo'n set als dit zou normaal toch ook veel harder moeten trekken?
ik heb er een opmaat uitlaatje onder maar met een ori pijp was het niet beter heb ik al geprobeert.
ik heb de HPI op ongeveer 4mm voorontsteking staan en sproeier 85 in de crburateur met een goedkoop powerfilter, hier komt nog een beter voor
Volgens mij moet je gewoon kleiner vertanden...

Wietse

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: probleem met RS

#39 Bericht door Caspar » 24 aug 2010, 22:55

Sproeier 85 i.c.m. een open luchtfilter lijkt mij wat krap in deze setup.
Heb je de kleur van de bougie al eens goed bekeken ?

Wat moet ik me voorstellen met "een goedkoop power filter" ?
Probeer het eens met het standaard luchtfilter en deze 85er sproeier of anders heel even zónder luchtfilter en een grotere sproeier.

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#40 Bericht door john » 25 aug 2010, 10:29

hoi
kleiner vertanden lijkt mij niet de oplossing want hij mist gewoon echt kracht.
Hij mist gewoon de ''bite'' die ik van deze cilinder ken
een goedkoop power filter is gewoon zo'n knakending zon paddestoel op een rubber slang.
ik heb wat jij zegt al geprobeert caspar origineel luchtfilter en sproeier 85 en toen verzoop hij behoorlijk en wou bijna niet op toeren komen

groeten john

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#41 Bericht door john » 25 aug 2010, 22:48

de cilinder is weer terug met boosterpoortjes en nieuwe zuiger :D
morgen mijn blokje ophalen en dan kan ik als het goed is morgenavond meer vertellen hoop ik hehehe

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#42 Bericht door john » 20 sep 2010, 21:47

het gaat al een stuk beter nog maar een groter sproeiertje en dan ben ik een heel eind op weg denk ik.
maar nu zit ik met een dilemma, het gaat toch best wel hard en zit er over te denken om er sterwielen met schijfrem on der te doen omdat ik verwacht dat dit beter remt dan de 160mm trommels in de spaakwielen. maar het is natuurlijk wel minder mooi....
wat zouden jullie doen?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: probleem met RS

#43 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 sep 2010, 21:55

john schreef:het gaat al een stuk beter nog maar een groter sproeiertje en dan ben ik een heel eind op weg denk ik.
maar nu zit ik met een dilemma, het gaat toch best wel hard en zit er over te denken om er sterwielen met schijfrem on der te doen omdat ik verwacht dat dit beter remt dan de 160mm trommels in de spaakwielen. maar het is natuurlijk wel minder mooi....
wat zouden jullie doen?
160 mm naven remmen vaak beter dan schijven.
Dat komt dat er maar weinig Kreidler rijders zijn die de schijfrem in topconditie hebben. :!:
(want dan remt het wel goed)

Enzo

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#44 Bericht door john » 20 sep 2010, 22:26

ok mijn 160mm naaf remt niet heel goed vind ik ondanks dat er nieuwe remblokken in zitten.
dit is dan best raar ofniet?

nog over de pakkingen, dit was niet het probleem de zuiger was te ruim en de cilinder niet al te best meer. hier van de winter maar eens een nieuw wandje in want echt super lekker lopen doet hij dus nu nog niet maar heb ook het gevoel dat ik naar een grotere sproeier en/of carburateur moet. heb nu een 20mm bing met 85 erin

WimOudewater
Berichten: 893
Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
Locatie: Oudewater
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: probleem met RS

#45 Bericht door WimOudewater » 21 sep 2010, 03:52

Misschien een stomme vraag, maar, heb je een uitlaat waarbij de bocht niet gelast zit? Steekt de bocht niet gewoon te ver in de pijp of is de bocht helemaal niet op maat gemaakt? Heb ooit eens een probleem als het jouwe gezien bij iemand, die had een gelaste bocht, maar, zo bleek later, toen ie m vastgelast had had ie m gewoon in de pijp gestoken, naast een andere pijp gehouden voor de maat, en vastgebakken. Resultaat, vergelijkbaar probleem. Zeker als ik je sproeiermaat zie, dat in een getunede cilinder? Ik heb al een 80 sproeier in mn 4,2pktje...

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#46 Bericht door Chrismetzwarteletters » 21 sep 2010, 09:16

ritalinNL schreef:Ik heb al een 80 sproeier in mn 4,2pktje...
Dat is frappant :!: Ik rij namelijk met een 4,8 pk en had een (originele) sproeier 70 in mijn 16mm Bing zitten waar hij geweldig mee liep.

WimOudewater
Berichten: 893
Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
Locatie: Oudewater
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: probleem met RS

#47 Bericht door WimOudewater » 21 sep 2010, 13:33

misschien omdat ik met aangepast luchtfilter rij, en mn zuiger aangepast is :)

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#48 Bericht door john » 23 sep 2010, 21:17

hoi
dat wat jij zegt daar zit wel wat in maar ik heb ook al een sigaar uitlaat geprobeert en hier was het niet beter mee
ik heb een opmaat uitlaat waar een origineele bocht aan gelast is

john
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
Locatie: salland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: probleem met RS

#49 Bericht door john » 26 sep 2010, 22:13

weer een stapje verder.
winkels waren dicht dus een oude sproeier uitgeboord met 1mm boortje.(volgens mij in de buurt van sproeier 100 dan)
stuk beter lopen al, alleen het volgende probleem mijn achterwiellager loopt steeds vast, dit dus eerst verhelpen voor ik verder kan testen

WimOudewater
Berichten: 893
Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
Locatie: Oudewater
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: probleem met RS

#50 Bericht door WimOudewater » 27 sep 2010, 02:09

Aan de informatie die jij geeft maak ik nergens uit op dat je aan de bocht gezaagd hebt. Is de op maat berekening van je uitlaat gemaakt voor de originele bocht die eraan gelast zit? Als dat wel het geval is, zul je evengoed moeten weten wat de lengte van je bocht moet zijn voordat je m vastbakt.
Het probleem is dat als je een bocht aanschaft, je m meestal zelf op maat mag maken, als je de bocht die jij hebt in een sigaar steekt, en dan je uitlaat vastmaakt aan de onderbouw, hoever steekt je bocht erin? Zo min mogelijk, steekt de bocht er zeg maar 10cm in, ijzerzaag pakken, en minstens 5cm vanaf zagen :)
:o Een vastlopend achterwiellager...klinkt...nie best :S

Plaats reactie