probleem met RS
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: probleem met RS
KCMN, Bunschoten Spakenburgjohn schreef:is ver weg voor mij
niet iets hier meer in de buurt?
- Blok724
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 09 aug 2008, 23:50
- Locatie: NW Overijssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
Of http://www.salomons-swierts.com/" onclick="window.open(this.href);return false; in Hoogeveen.Enzo-tvdzijden schreef:KCMN, Bunschoten Spakenburgjohn schreef:is ver weg voor mij
niet iets hier meer in de buurt?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: probleem met RS
Wat is het toch simpel om effe in de lijst te kijkenjohn schreef:is ver weg voor mij
niet iets hier meer in de buurt?
viewtopic.php?p=311074#tuners" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
heb een goed passend nieuw mahle zuigertje gekocht met 2 poortjes erin.
er worden nu ok 2 poorten in de cilinder bijgemaakt en de uitlaat nog iets bijgewerkt en dan kan ik als het goed is weer vlammen
er worden nu ok 2 poorten in de cilinder bijgemaakt en de uitlaat nog iets bijgewerkt en dan kan ik als het goed is weer vlammen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: probleem met RS
Wij willen graag 2 richting verkeer op het forumCaspar schreef:Heb je de oude zuiger nog laten opmeten ?
Ben benieuwd naar de speling
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: probleem met RS
Daar loopt hij nog prima op, geen enkel probleem.john schreef:hoi
er zat ongeveer 6hondertste speling op.
groeten john
Wietse
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: probleem met RS
----------------------------Caspar schreef:Hmm 6/100 is nou niet echt iets om je zorgen over te maken.
Ik denk niet dat dit het probleem is geweest.
:arrow:john en trekt hij de 4 wel(loopt dan 95 km op de teller) maar zogauw je naar de 5 gaat is het weer afgelopen.
--------------------------------------------------
als die al 95 loopt in 4 .
dan zou die 110 halen in 5 .
dat lukt alleen als de hele set perfekt op elkaar is afgestemd .
want de set die je er nu ander hebt staan , kon dat vermogen niet leveren, om in de 5 te komen .
##
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
ja inderdaad hij trok de 4 wel nadat ik de koppakking ertussen weg had gehaald als ik er plat op ging liggen en liep dan rond de 95km op de teller.maar zo'n set als dit zou normaal toch ook veel harder moeten trekken?
ik heb er een opmaat uitlaatje onder maar met een ori pijp was het niet beter heb ik al geprobeert.
ik heb de HPI op ongeveer 4mm voorontsteking staan en sproeier 85 in de crburateur met een goedkoop powerfilter, hier komt nog een beter voor
ik heb er een opmaat uitlaatje onder maar met een ori pijp was het niet beter heb ik al geprobeert.
ik heb de HPI op ongeveer 4mm voorontsteking staan en sproeier 85 in de crburateur met een goedkoop powerfilter, hier komt nog een beter voor
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: probleem met RS
Volgens mij moet je gewoon kleiner vertanden...john schreef:ja inderdaad hij trok de 4 wel nadat ik de koppakking ertussen weg had gehaald als ik er plat op ging liggen en liep dan rond de 95km op de teller.maar zo'n set als dit zou normaal toch ook veel harder moeten trekken?
ik heb er een opmaat uitlaatje onder maar met een ori pijp was het niet beter heb ik al geprobeert.
ik heb de HPI op ongeveer 4mm voorontsteking staan en sproeier 85 in de crburateur met een goedkoop powerfilter, hier komt nog een beter voor
Wietse
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: probleem met RS
Sproeier 85 i.c.m. een open luchtfilter lijkt mij wat krap in deze setup.
Heb je de kleur van de bougie al eens goed bekeken ?
Wat moet ik me voorstellen met "een goedkoop power filter" ?
Probeer het eens met het standaard luchtfilter en deze 85er sproeier of anders heel even zónder luchtfilter en een grotere sproeier.
Heb je de kleur van de bougie al eens goed bekeken ?
Wat moet ik me voorstellen met "een goedkoop power filter" ?
Probeer het eens met het standaard luchtfilter en deze 85er sproeier of anders heel even zónder luchtfilter en een grotere sproeier.
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
hoi
kleiner vertanden lijkt mij niet de oplossing want hij mist gewoon echt kracht.
Hij mist gewoon de ''bite'' die ik van deze cilinder ken
een goedkoop power filter is gewoon zo'n knakending zon paddestoel op een rubber slang.
ik heb wat jij zegt al geprobeert caspar origineel luchtfilter en sproeier 85 en toen verzoop hij behoorlijk en wou bijna niet op toeren komen
groeten john
kleiner vertanden lijkt mij niet de oplossing want hij mist gewoon echt kracht.
Hij mist gewoon de ''bite'' die ik van deze cilinder ken
een goedkoop power filter is gewoon zo'n knakending zon paddestoel op een rubber slang.
ik heb wat jij zegt al geprobeert caspar origineel luchtfilter en sproeier 85 en toen verzoop hij behoorlijk en wou bijna niet op toeren komen
groeten john
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
de cilinder is weer terug met boosterpoortjes en nieuwe zuiger
morgen mijn blokje ophalen en dan kan ik als het goed is morgenavond meer vertellen hoop ik hehehe
morgen mijn blokje ophalen en dan kan ik als het goed is morgenavond meer vertellen hoop ik hehehe
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
het gaat al een stuk beter nog maar een groter sproeiertje en dan ben ik een heel eind op weg denk ik.
maar nu zit ik met een dilemma, het gaat toch best wel hard en zit er over te denken om er sterwielen met schijfrem on der te doen omdat ik verwacht dat dit beter remt dan de 160mm trommels in de spaakwielen. maar het is natuurlijk wel minder mooi....
wat zouden jullie doen?
maar nu zit ik met een dilemma, het gaat toch best wel hard en zit er over te denken om er sterwielen met schijfrem on der te doen omdat ik verwacht dat dit beter remt dan de 160mm trommels in de spaakwielen. maar het is natuurlijk wel minder mooi....
wat zouden jullie doen?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: probleem met RS
160 mm naven remmen vaak beter dan schijven.john schreef:het gaat al een stuk beter nog maar een groter sproeiertje en dan ben ik een heel eind op weg denk ik.
maar nu zit ik met een dilemma, het gaat toch best wel hard en zit er over te denken om er sterwielen met schijfrem on der te doen omdat ik verwacht dat dit beter remt dan de 160mm trommels in de spaakwielen. maar het is natuurlijk wel minder mooi....
wat zouden jullie doen?
Dat komt dat er maar weinig Kreidler rijders zijn die de schijfrem in topconditie hebben.
(want dan remt het wel goed)
Enzo
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
ok mijn 160mm naaf remt niet heel goed vind ik ondanks dat er nieuwe remblokken in zitten.
dit is dan best raar ofniet?
nog over de pakkingen, dit was niet het probleem de zuiger was te ruim en de cilinder niet al te best meer. hier van de winter maar eens een nieuw wandje in want echt super lekker lopen doet hij dus nu nog niet maar heb ook het gevoel dat ik naar een grotere sproeier en/of carburateur moet. heb nu een 20mm bing met 85 erin
dit is dan best raar ofniet?
nog over de pakkingen, dit was niet het probleem de zuiger was te ruim en de cilinder niet al te best meer. hier van de winter maar eens een nieuw wandje in want echt super lekker lopen doet hij dus nu nog niet maar heb ook het gevoel dat ik naar een grotere sproeier en/of carburateur moet. heb nu een 20mm bing met 85 erin
-
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
- Locatie: Oudewater
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: probleem met RS
Misschien een stomme vraag, maar, heb je een uitlaat waarbij de bocht niet gelast zit? Steekt de bocht niet gewoon te ver in de pijp of is de bocht helemaal niet op maat gemaakt? Heb ooit eens een probleem als het jouwe gezien bij iemand, die had een gelaste bocht, maar, zo bleek later, toen ie m vastgelast had had ie m gewoon in de pijp gestoken, naast een andere pijp gehouden voor de maat, en vastgebakken. Resultaat, vergelijkbaar probleem. Zeker als ik je sproeiermaat zie, dat in een getunede cilinder? Ik heb al een 80 sproeier in mn 4,2pktje...
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
Dat is frappant Ik rij namelijk met een 4,8 pk en had een (originele) sproeier 70 in mijn 16mm Bing zitten waar hij geweldig mee liep.ritalinNL schreef:Ik heb al een 80 sproeier in mn 4,2pktje...
-
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
- Locatie: Oudewater
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
hoi
dat wat jij zegt daar zit wel wat in maar ik heb ook al een sigaar uitlaat geprobeert en hier was het niet beter mee
ik heb een opmaat uitlaat waar een origineele bocht aan gelast is
dat wat jij zegt daar zit wel wat in maar ik heb ook al een sigaar uitlaat geprobeert en hier was het niet beter mee
ik heb een opmaat uitlaat waar een origineele bocht aan gelast is
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
weer een stapje verder.
winkels waren dicht dus een oude sproeier uitgeboord met 1mm boortje.(volgens mij in de buurt van sproeier 100 dan)
stuk beter lopen al, alleen het volgende probleem mijn achterwiellager loopt steeds vast, dit dus eerst verhelpen voor ik verder kan testen
winkels waren dicht dus een oude sproeier uitgeboord met 1mm boortje.(volgens mij in de buurt van sproeier 100 dan)
stuk beter lopen al, alleen het volgende probleem mijn achterwiellager loopt steeds vast, dit dus eerst verhelpen voor ik verder kan testen
-
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
- Locatie: Oudewater
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: probleem met RS
Aan de informatie die jij geeft maak ik nergens uit op dat je aan de bocht gezaagd hebt. Is de op maat berekening van je uitlaat gemaakt voor de originele bocht die eraan gelast zit? Als dat wel het geval is, zul je evengoed moeten weten wat de lengte van je bocht moet zijn voordat je m vastbakt.
Het probleem is dat als je een bocht aanschaft, je m meestal zelf op maat mag maken, als je de bocht die jij hebt in een sigaar steekt, en dan je uitlaat vastmaakt aan de onderbouw, hoever steekt je bocht erin? Zo min mogelijk, steekt de bocht er zeg maar 10cm in, ijzerzaag pakken, en minstens 5cm vanaf zagen
Een vastlopend achterwiellager...klinkt...nie best :S
Het probleem is dat als je een bocht aanschaft, je m meestal zelf op maat mag maken, als je de bocht die jij hebt in een sigaar steekt, en dan je uitlaat vastmaakt aan de onderbouw, hoever steekt je bocht erin? Zo min mogelijk, steekt de bocht er zeg maar 10cm in, ijzerzaag pakken, en minstens 5cm vanaf zagen
Een vastlopend achterwiellager...klinkt...nie best :S