probleem met RS
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
probleem met RS
hoi allemaal
Ik heb een probleem met mijn RS
alleraeerst de setup:
5 bak indirect
getunede SB
20mm bing
HPI binnenrotor.
twv 13-35
opmaat uitlaat
Het probleem is dat hij de 4e en 5e versnelling niet trekt
de eerste 3 geen probleem maar zogauw je naar de 4 gaat zakt hij terug.
de ontsteking een aantal maal gecontroleerd en verschillende tijdstippen geprobeert(van 1 tm 5 mm voorontsteking)
maar het helpt allemaal niks.
ik heb de koppakking er tussenuit gehaald en toen werd het iets beter en trekt hij de 4 wel(loopt dan 95 km op de teller) maar zogauw je naar de 5 gaat is het weer afgelopen.
bovendien duurt het heel lang voor hij door de versnellingen heen is.
de wand van de cilinder vertoont wel een paar slijtpleken maar is niet kapot
iemand een tip?
Oja dezelfde cilinder(andere zuiger) heb ik ook op een 4 bak gehad vroeger met een 16mm carburateur en originele rs pijp en toen wou hij wel goed lopen..
Ik heb een probleem met mijn RS
alleraeerst de setup:
5 bak indirect
getunede SB
20mm bing
HPI binnenrotor.
twv 13-35
opmaat uitlaat
Het probleem is dat hij de 4e en 5e versnelling niet trekt
de eerste 3 geen probleem maar zogauw je naar de 4 gaat zakt hij terug.
de ontsteking een aantal maal gecontroleerd en verschillende tijdstippen geprobeert(van 1 tm 5 mm voorontsteking)
maar het helpt allemaal niks.
ik heb de koppakking er tussenuit gehaald en toen werd het iets beter en trekt hij de 4 wel(loopt dan 95 km op de teller) maar zogauw je naar de 5 gaat is het weer afgelopen.
bovendien duurt het heel lang voor hij door de versnellingen heen is.
de wand van de cilinder vertoont wel een paar slijtpleken maar is niet kapot
iemand een tip?
Oja dezelfde cilinder(andere zuiger) heb ik ook op een 4 bak gehad vroeger met een 16mm carburateur en originele rs pijp en toen wou hij wel goed lopen..
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
Meet de zuiger eens op. Het lijkt erop dat er te weinig compressie is. Daar wordt hij erg slap van.
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
Honderstend zelfs. Eigenlijk op 3/100. Mijne zit er op zijn ruimst op 5/100. Dat is nog acceptabel. Heb ik zo gelaten omdat het een ori Mahle zuiger is in een ori SB.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: probleem met RS
Daar lukt het dus niet mee. Daar heb je speciaal gereedschap voor. Meet je ook meteen of de cilinder mooi rond is of niet.john schreef:heb ik ook al aan zitten te denken.
maar lukt dat wel met een schuifmaat? het moet toch in 10den van milimeters?
gr john
Enzo
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: probleem met RS
dat doe je met micro metersjohn schreef:heb ik ook al aan zitten te denken.
maar lukt dat wel met een schuifmaat? het moet toch in 10den van milimeters?
gr john
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: probleem met RS
4,5/100 steMichielJ schreef:Honderstend zelfs. Eigenlijk op 3/100. Mijne zit er op zijn ruimst op 5/100. Dat is nog acceptabel. Heb ik zo gelaten omdat het een ori Mahle zuiger is in een ori SB.
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
Om precies te zijnEnzo-tvdzijden schreef:4,5/100 steMichielJ schreef:Honderstend zelfs. Eigenlijk op 3/100. Mijne zit er op zijn ruimst op 5/100. Dat is nog acceptabel. Heb ik zo gelaten omdat het een ori Mahle zuiger is in een ori SB.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: probleem met RS
Ik neem aan dat je nu eerst gaat meten of je zuigerspeling niet te groot is.
En verder: Wat voor getunende SB ?
Ik neem aan dat het tunen door een vakman is gedaan en meer dan 6,25pk heeft.
Zoniet, dan kan het zijn dat de cilinder te ver doorgetuned is of dat hij zich verslikt in de 20mm carburateur.
Mijn 5,8pk SB loopt stukken beter met een 18mm Bing
Ik neem aan dat je weet dat het maximum vermogen van een getunede cilinder pas bij een hoger toerental vrijkomt ?
Had laatst iemand hier met een Athena 50cc breitwandje. Zakte bergop af naar 15 á 20 km/u.
Was helemaal niks mis met de setup, alleen liet de eigenaar hem nooit meer dan 6000tpm draaien om de techniek te sparen............
En verder: Wat voor getunende SB ?
Ik neem aan dat het tunen door een vakman is gedaan en meer dan 6,25pk heeft.
Zoniet, dan kan het zijn dat de cilinder te ver doorgetuned is of dat hij zich verslikt in de 20mm carburateur.
Mijn 5,8pk SB loopt stukken beter met een 18mm Bing
Ik neem aan dat je weet dat het maximum vermogen van een getunede cilinder pas bij een hoger toerental vrijkomt ?
Had laatst iemand hier met een Athena 50cc breitwandje. Zakte bergop af naar 15 á 20 km/u.
Was helemaal niks mis met de setup, alleen liet de eigenaar hem nooit meer dan 6000tpm draaien om de techniek te sparen............
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: probleem met RS
tot 7a8 honderste kun je hebben,maar zit je der echt boven dan ga je vermogen verliezen,maar dit zou je volgens mij dan ook aan de zuiger kunnen zien..allemaal bruine sporen langs de zuiger,want bij een te ruime zuigerspeling kunnen je zuigerveren het ook niet meer aan,check nl ook of je zuigerveren zelf nog wel goed zijn
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
ik ben nu op vakantie ik zal vrijdag de cilinder er weer af halen en dan weet ik meer denk ik.
het ligt waarschijnlijk niet aan de uitlaat want heb ook een originele pijp gebprobeert.
ik weet niet meer hoe degene heet die de cilinder getuned heeft maar zoals ik eerder al aangaf heeft de cilinder altijd goed gelopen op een ander blok.
het ligt waarschijnlijk niet aan de uitlaat want heb ook een originele pijp gebprobeert.
ik weet niet meer hoe degene heet die de cilinder getuned heeft maar zoals ik eerder al aangaf heeft de cilinder altijd goed gelopen op een ander blok.
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
Ik heb de cilinde rgedemonteerd.
er zit een zwarte plek tussen de zuigerveren precies op de plek waar in de cilinder een heel klein stukje nicasil is verdwenen(ongeveer 5mm lang en 2 mm breed)
kan dit het probleem zijn? is deze cilinder nu afgeschreven of kan ik hiermee doorrijden?
gr john
er zit een zwarte plek tussen de zuigerveren precies op de plek waar in de cilinder een heel klein stukje nicasil is verdwenen(ongeveer 5mm lang en 2 mm breed)
kan dit het probleem zijn? is deze cilinder nu afgeschreven of kan ik hiermee doorrijden?
gr john
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
kan dit ook de reden zijn dat hij zo verschrikkelijk slecht loopt?
op de zuiger staat trouwens 39,95 en een D en op de cilinder staat een G
de zuiger is volgens mij van kolbenschmidt
groeten john
op de zuiger staat trouwens 39,95 en een D en op de cilinder staat een G
de zuiger is volgens mij van kolbenschmidt
groeten john
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: probleem met RS
Zeker een rede.john schreef:kan dit ook de reden zijn dat hij zo verschrikkelijk slecht loopt?
op de zuiger staat trouwens 39,95 en een D en op de cilinder staat een G
de zuiger is volgens mij van kolbenschmidt
groeten john
Letters zeggen mij niet alles. Is een richtlijn. Meten is weten, gissen is missen.
Enzo
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
heb nog even een keertje gekeken maar de bovenkant van de beschadiging zit gelijk met de bovenkant van de uitlaatpoort.
dus dan kan hij hier toch niet veel compressie op verliezen of wel?
gr john
dus dan kan hij hier toch niet veel compressie op verliezen of wel?
gr john
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
In principe niet nee, maar toch lijkt het me niet ideaal.john schreef:heb nog even een keertje gekeken maar de bovenkant van de beschadiging zit gelijk met de bovenkant van de uitlaatpoort.
dus dan kan hij hier toch niet veel compressie op verliezen of wel?
gr john
Als ik jou was zou ik gewoon even langs een specialist gaan met de cilinder + zuiger.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat er bij deze beschadiging misschien niet perse een nieuwe cilinderwand nodig is,
dat hangt volledig af van de plaats van de beschadiging en de stevigheid van het omringende nicasil.
Wellicht kom je met laten honen en een nieuwe zuiger al heel ver.
-
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:13
- Locatie: salland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem met RS
kan iemand mij ook vertellen hoe het zit met de koppakking?
ik heb van verschillende mensen gehoord dat deze cilinder helemaal geen koppakking hoort te hebben? :S
het is een 15.43.99 met een 15.43.26 kop
gr john
ik heb van verschillende mensen gehoord dat deze cilinder helemaal geen koppakking hoort te hebben? :S
het is een 15.43.99 met een 15.43.26 kop
gr john
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: probleem met RS
Wel een dunne alu koppakking.john schreef:kan iemand mij ook vertellen hoe het zit met de koppakking?
ik heb van verschillende mensen gehoord dat deze cilinder helemaal geen koppakking hoort te hebben? :S
het is een 15.43.99 met een 15.43.26 kop
gr john
Enzo
- mink
- Berichten: 2953
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
- Locatie: ridderkerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: probleem met RS
ik had het zelfde vermogen verlies op mijn RS setjeop het eitje[kameleon]liep als een tierelier,maar op mijn RS viel het tegen ,rick rol vertelde weinig compressie.!
spul gedemonteerd naar arnold''DE SPECIALIST''gegaan en hij mete 3/100 als grootste speling.
gaf dunnere kop en voet pakking en L veer +blokveer mee [GRATIS ja arm kijken helpt nog steeds],en opgelost was het probleem.
gr.mink.w
spul gedemonteerd naar arnold''DE SPECIALIST''gegaan en hij mete 3/100 als grootste speling.
gaf dunnere kop en voet pakking en L veer +blokveer mee [GRATIS ja arm kijken helpt nog steeds],en opgelost was het probleem.
gr.mink.w
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: probleem met RS
Rij even naar Homoet Motors in Soest.john schreef:hmm dus ik moet eigenlijk aan een dunne voetpakking zien te komen en een hele dunne koppakking?
en een nieuw zuigertje uiteraard.