Waarom wel of niet een 6 bak

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#76 Bericht door Sjoerd-rs » 26 nov 2010, 19:35

Ik Zal Johnny Stobbe nog eens op de kreidler laten rijden moet ook nog wel een DIKKE beker kunnen pakken :D :D :D
Laatst gewijzigd door Sjoerd-rs op 26 nov 2010, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 573 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#77 Bericht door Henk 3bakvoet » 26 nov 2010, 20:07

Nou ik vind de prijs van 2000 euro nog wel mee vallen, vergeet niet dat je een compleet blok koopt en iets speciaals hebt, de emotie gaat dan ook mee spelen, nee die 2000 euro is peanuts als sportief rijden je kreidler hobby is, en het is geen geld wat je in het water gooit, je bent het niet kwijt, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld,
Een dagje Efteling met de kits 300 euro
een beetje leer in je auto 5000 euro
Een grote beurt van je limo 1500 euro
Een kleine 7 dagen stoeien op een Grieks of Turks eiland all-in 2500 euro
Een mobiel abo`tje per jaar 500 euro
Even lekker uit eten 150 euro
Je een delirium zuipen elk weekend, 7800 euro per jaar

En als je nou heel eerlijk in de spiegel kijk, dan denk ik dat er over het jaar genomen er zoveel geld over de balk word gesmeten door mensen voor een partij onzin dat een eenmalige aankoop van een, Van Veen 6bak te rechtvaardige is.
En over het voordeel of nadeel? dat zou mij geen moer interesseren, als kreidler liefhebber moest ik gewoon zo een ding hebben onder mijn sportieve fiets.

Als laatste een tip: de aanschaf van bijzonder kreidlerspul, rendeert beter als de hoogste spaarrente bij welke bank dan ook, en daar valt een van Veen 6bak ook onder.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9302
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 944 keren
Ontvangen waarderingen: 777 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#78 Bericht door Eifelyeti » 26 nov 2010, 20:28

emilio schreef: Ik ben dus erg benieuwd naar de specificaties van dat ene tandwiel in het blok en waar ik dat kan krijgen. Door het wijzigen van dat interne tandwiel wordt de te behalen snelheid in de eerste versnelling aanmerkelijk hoger (11km) dan bij de originele 5 bak direct. Het "gat tussen de 1 en de 2 is dan ook direct dicht....
voor wat is het dan nu beter johan...?

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#79 Bericht door emilio » 26 nov 2010, 20:47

Hoi Roman,
Kijk maar eens naar dit filmpje op 11.56 minuten. Let even op het schakelmoment van Marinus en luister maar even naar het "gat" tussen de 1 en 2 bij de Mamba. Op het moment dat ik daar door heen ben kon ik Marinus en Mart Jan goed bijbenen maar schrikbarend hoeveel meters ik in het begin heb moeten toegeven. Ik rijd dan liever met een iets wat slippende koppeling weg in zijn 1 alhoewel ik dat nauwelijks hoef te doen met 12,4 Nm en 19 Pk....

[youtube]HV2aRWWi_Rg[/youtube]

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#80 Bericht door nozems » 26 nov 2010, 21:27

Johan,een close ratio 5 moet het in jouw geval worden,wat gaat het er flink aan toe zeg:Phaha..lekker sturen!

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#81 Bericht door hermanp » 26 nov 2010, 21:31

Henk 3bakvoet schreef: En over het voordeel of nadeel? dat zou mij geen moer interesseren, als kreidler liefhebber moest ik gewoon zo een ding hebben onder mijn sportieve fiets.
Dat is ook eigenlijk de enige reden waarom ik erg lang geleden een 6-bak heb gekocht. Ook een crossblok, weliswaar een beetje omgebouwd, maar toch... om dezelfde reden heb ik ook erg lang geleden een eitank gekocht. Rijdt belabberd, is niet echt mooi, maar hoort er wel bij.

Verder denk ik dat de uiteindelijke eindoverbrenging voor de topsnelheid belangrijker is dan het hebben van 4, 5 of 6 versnellingen. Stapjes van 15-20 km/u per versnelling vind ik persoonlijk wel aardig voor een Kreidler. Mijn JB Kreidler met 5-bak is eigenlijk een ramp om mee te rijden, ik sla het liefst de 1 en 3 over.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#82 Bericht door Theove » 26 nov 2010, 21:57

Waarom ik een de Jager 6-bak heb? Omdat het Henk3bakvoet niets vind maar toch hele proza's zit te schrijven...
En een 6 is goed voor het milieu (doen ze bij auto's ook tenslotte).

Kom op, harstikke mooi toch die techniek van de Jager of van Veen of van wie dan ook. Lange 1, daarna hele mooie stappen naar de 6.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9302
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 944 keren
Ontvangen waarderingen: 777 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#83 Bericht door Eifelyeti » 26 nov 2010, 22:16

emilio schreef:Hoi Roman,
Kijk maar eens naar dit filmpje op 11.56 minuten. Let even op het schakelmoment van Marinus en luister maar even naar het "gat" tussen de 1 en 2 bij de Mamba. Op het moment dat ik daar door heen ben kon ik Marinus en Mart Jan goed bijbenen maar schrikbarend hoeveel meters ik in het begin heb moeten toegeven. Ik rijd dan liever met een iets wat slippende koppeling weg in zijn 1 alhoewel ik dat nauwelijks hoef te doen met 12,4 Nm en 19 Pk....
Johan,

du hast dich bei 12,05 schwer verschaltet und dann läufst du dem Vorsprung von Marinus hinterher.....

mit einem close und einem 6 Gang kann man sich auch verschalten und verlierst den Anschluss nach vorne....

noch nie Rennen gefahren....was?? :wink:

das ist ganz klar dein Fehler gewesen, nicht der vom std. 5 Gang

aber sicher ist das close besser....aber nicht nötig....da hattest du auch noch viel weniger Koppel...als nun..

Mulartshütte ist auch nur 70km/h erlaubt... [-X

:mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#84 Bericht door caveman » 26 nov 2010, 22:39

doe ook ff mee waarom ik er geen heb .... :-# ik spaar liever wat door voor wat leukers.... :mrgreen:
Bijlagen
Getriebe%201 8 bak kreidler REIMO.jpg
Getriebe%201 8 bak kreidler REIMO.jpg (28.2 KiB) 2757 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1338
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 993 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#85 Bericht door Gps » 27 nov 2010, 02:06

emilio schreef:Hoi Roman,
Kijk maar eens naar dit filmpje op 11.56 minuten. Let even op het schakelmoment van Marinus en luister maar even naar het "gat" tussen de 1 en 2 bij de Mamba. Op het moment dat ik daar door heen ben kon ik Marinus en Mart Jan goed bijbenen maar schrikbarend hoeveel meters ik in het begin heb moeten toegeven. Ik rijd dan liever met een iets wat slippende koppeling weg in zijn 1 alhoewel ik dat nauwelijks hoef te doen met 12,4 Nm en 19 Pk....
Als ik naar dat fimpje kijk, dan denk ik twee dingen, ****** wat loopt dat ding hard. 8)

en
over 11.56 ik zie geen andere oplossing als er mee leren leven, als je de ruimte krijgt ben je toch sneller ? :)

Of de bak aanpassen, maar ik kan niet voorstellen, dat iemand met 19 pk dat niet weet ?

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#86 Bericht door emilio » 27 nov 2010, 06:47

Eifelyeti schreef:
emilio schreef:Hoi Roman,
Kijk maar eens naar dit filmpje op 11.56 minuten. Let even op het schakelmoment van Marinus en luister maar even naar het "gat" tussen de 1 en 2 bij de Mamba. Op het moment dat ik daar door heen ben kon ik Marinus en Mart Jan goed bijbenen maar schrikbarend hoeveel meters ik in het begin heb moeten toegeven. Ik rijd dan liever met een iets wat slippende koppeling weg in zijn 1 alhoewel ik dat nauwelijks hoef te doen met 12,4 Nm en 19 Pk....
Johan,

du hast dich bei 12,05 schwer verschaltet und dann läufst du dem Vorsprung von Marinus hinterher.....

mit einem close und einem 6 Gang kann man sich auch verschalten und verlierst den Anschluss nach vorne....

noch nie Rennen gefahren....was?? :wink:

das ist ganz klar dein Fehler gewesen, nicht der vom std. 5 Gang

aber sicher ist das close besser....aber nicht nötig....da hattest du auch noch viel weniger Koppel...als nun..

Mulartshütte ist auch nur 70km/h erlaubt... [-X

:mrgreen: :mrgreen:
Die 70 kmh fahre ich jetzt im 2ten Gang :mrgreen: . Het was geen misschakeling Roman. Ik trok even aan de koppel om hem wat sneller aan de gang te krijgen. Ik denk echter wel dat hij onderin bij het wegrijden in zijn 1 een beetje volgelopen was en daardoor wat moeite had om weg te komen. De verschillen vind ik echter zeer groot. Eerlijk gezegd had ik 16,6 PK en 10,2 NM in het filmpje ter beschikking en Marinus "een beetje" meer. Desondanks zijn de verschillen "beachtlich"...

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#87 Bericht door emilio » 27 nov 2010, 06:53

Gps schreef:
emilio schreef:Hoi Roman,
Kijk maar eens naar dit filmpje op 11.56 minuten. Let even op het schakelmoment van Marinus en luister maar even naar het "gat" tussen de 1 en 2 bij de Mamba. Op het moment dat ik daar door heen ben kon ik Marinus en Mart Jan goed bijbenen maar schrikbarend hoeveel meters ik in het begin heb moeten toegeven. Ik rijd dan liever met een iets wat slippende koppeling weg in zijn 1 alhoewel ik dat nauwelijks hoef te doen met 12,4 Nm en 19 Pk....
Als ik naar dat fimpje kijk, dan denk ik twee dingen, ****** wat loopt dat ding hard. 8)

en
over 11.56 ik zie geen andere oplossing als er mee leren leven, als je de ruimte krijgt ben je toch sneller ? :)

Of de bak aanpassen, maar ik kan niet voorstellen, dat iemand met 19 pk dat niet weet ?
Bedankt voor de voorzet :D :!: We zijn nu eindelijk waar we wezen moeten... Als je nu naar het schema van Maarten kijkt dan zie je een bepaalde bak in het overzicht opgenomen staan de ST5M1:

http://kreidler.nl/forum/viewtopic.php? ... &start=600" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is dezelfde bak als de Standaard 5 direct behalve de eerste versnelling. Concreet was en is nog steeds de vraag welk tandwiel voor de eerste versnelling zit erin en waar kan ik die krijgen?

@ Pascal
De verhoudingen van een 5 bak zijn met dit motorvermogen lekker om mee te rijden. Ik heb geen close nodig om in de powerband te blijven. Ik hoef dus niet in een nieuwe bak te investeren...heb alleen een wat langere 1ste versnelling nodig

Gebruikersavatar
pluisje
Berichten: 1918
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
Locatie: Monster
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#88 Bericht door pluisje » 27 nov 2010, 09:57

Theove schreef:Waarom ik een de Jager 6-bak heb? Omdat het Henk3bakvoet niets vind maar toch hele proza's zit te schrijven...
En een 6 is goed voor het milieu (doen ze bij auto's ook tenslotte).

Kom op, harstikke mooi toch die techniek van de Jager of van Veen of van wie dan ook. Lange 1, daarna hele mooie stappen naar de 6.
een 6 bak bij auto's is een overdrive,
is een versnelling waarbij je bij een Kreidler 200 mee zou rijden, maar niet voor elkaar krijgt omdat
je geen power hebt.

is ook telkens terugschakelen als je wilt inhalen.

de hele discussie of een 5 bak of 6 bak sneller zou zijn op top, is ook onzin,
je rijdt in 1 versnelling
en die gaat echt niet harder als je er nog 4 naast hebt zitten of 5,

dan neem ik wel een zakje losse versnellingen mee in me jas,
dan heeft hij er nog 17 versnellingen naast en zou ik echt 150 halen..

de eerste versnelling is dus belangrijk, bij een auto is dat ook een weg-rij
versnelling, zeker bij vrachtwagens is dat gewoon om van zijn plek te komen.

en de vraag of 6 versnellingen echt nodig is?
Maarten zeft zelf dat hij in het begin de verkeerde tandwielen had en hij
eigenlijk maar 3 vernsellingen kon gebruiken om de 120 te halen,
dus dat zegt al genoeg.

6 versnellingen zijn in mijn ogen leuk als je persee gedwongen bent om
de 50cc te blijven gebruiken zonder menbraam,
hierdoor krijg je een smalle powerband en zal de stap 4 naar 5 te groot worden.

zit je dus op een gegeven moment met een te grote stap van 4 naar 5,
zijn er tegenwoordig meerdere oplossingen;
- grotere inhoud
- menbraam

voor onder mijn RS ligt er dus al een 5 bak klaar,
ik ga kijken voor zo'n KT cilinder (60cc)
en een menbraam.
als top gaat er een injectie op,
carburateurs zijn echt niet meer jaren 2000;
adviseren dat je om de 5000km je zuiger moet vervangen,
is in mijn ogen een teken dat er wat fout zit in het huidige
snelle Kreidler wereldje.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#89 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 nov 2010, 10:17

Pluisje niet bij elke auto met 6-bak is het een overdrive. :!:
Ik haal in 4 de 190 Km/h
in 5 naar 210 km/h
in 6 door naar de 230 km/h

Mooie stapjes van 20 Km/h dus.

Enzo

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9302
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 944 keren
Ontvangen waarderingen: 777 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#90 Bericht door Eifelyeti » 27 nov 2010, 10:22

emilio schreef:
Die 70 kmh fahre ich jetzt im 2ten Gang :mrgreen: . Het was geen misschakeling Roman. Ik trok even aan de koppel om hem wat sneller aan de gang te krijgen. Ik denk echter wel dat hij onderin bij het wegrijden in zijn 1 een beetje volgelopen was en daardoor wat moeite had om weg te komen. De verschillen vind ik echter zeer groot. Eerlijk gezegd had ik 16,6 PK en 10,2 NM in het filmpje ter beschikking en Marinus "een beetje" meer. Desondanks zijn de verschillen "beachtlich"...
rijd nu ma eerst met je PK Monster.....niet dat jij noog een 4bak automatik noodig heft voor deze PKs.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#91 Bericht door Theove » 27 nov 2010, 10:32

Het was ook maar een grapje van de 6e versnelling, Pluisje (2-takt icm milieu).
Was de smiley vergeten.

Ik rijd idd 50cc dus heerlijk zo'n 6-bak. Niet gedwongen overigens maar gewoon omdat ik het zo wil.

Daarnaast is het zeker van belang of de andere versnellingen dicht naast je zitten of net buiten bereik (in je jas zoals je dat weergeeft). Als ze buiten bereik liggen dan heb je er niets aan.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 573 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#92 Bericht door Henk 3bakvoet » 27 nov 2010, 10:52

Maarten zegt zelf dat hij in het begin de verkeerde tandwielen had, en hij
eigenlijk maar 3 vernsellingen kon gebruiken om de 120 te halen,
We komen er wel :lol:

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#93 Bericht door Gijs » 27 nov 2010, 12:59

Henk 3bakvoet schreef:
Maarten zegt zelf dat hij in het begin de verkeerde tandwielen had, en hij
eigenlijk maar 3 vernsellingen kon gebruiken om de 120 te halen,
We komen er wel :lol:
Je bedoelt bij de driebak! :thumbleft

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#94 Bericht door TonK » 27 nov 2010, 14:14

emilio schreef: Als je nu naar het schema van Maarten kijkt dan zie je een bepaalde bak in het overzicht opgenomen staan de ST5M1:

http://kreidler.nl/forum/viewtopic.php? ... &start=600" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is dezelfde bak als de Standaard 5 direct behalve de eerste versnelling. Concreet was en is nog steeds de vraag welk tandwiel voor de eerste versnelling zit erin en waar kan ik die krijgen?
Dat schema is door Luc Foekema gemaakt, hij zal antwoord op de vraag kunnen geven.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1338
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 993 keren
Ontvangen waarderingen: 47 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#95 Bericht door Gps » 27 nov 2010, 15:00

Precies een gesprek met Luc, de Jager of Emot lijkt mij het beste.
Vooral om dat ze misschien ook een ander tandwiel kunnen leveren, dan wel weten hoe je aan een ander tandwiel komt.

Plus dat ze alle 3 ook wat zinnigs kunnen zeggen over hoeveel groter of kleiner dat tandwiel kan / moet worden.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10328
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#96 Bericht door Andy » 27 nov 2010, 16:52

Je kan nu wel zeggen degene die met 5bak rijden zijn anti-6bak. Ze weten gewoon niet wat ze missen :mrgreen:

Lekker houden zo bij je 5bak. Ik vind een 6bak vele malen beter en confortabeler rijden dan de 5bak. Je hoeft minder door te trekken en tegenwind komt ie beter uit de verf.

Andy,

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#97 Bericht door dolle aad » 27 nov 2010, 17:26

Henk 3bakvoet schreef:Nou ik vind de prijs van 2000 euro nog wel mee vallen, vergeet niet dat je een compleet blok koopt en iets speciaals hebt, de emotie gaat dan ook mee spelen, nee die 2000 euro is peanuts als sportief rijden je kreidler hobby is, en het is geen geld wat je in het water gooit, je bent het niet kwijt, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld,
Een dagje Efteling met de kits 300 euro
een beetje leer in je auto 5000 euro
Een grote beurt van je limo 1500 euro
Een kleine 7 dagen stoeien op een Grieks of Turks eiland all-in 2500 euro
Een mobiel abo`tje per jaar 500 euro
Even lekker uit eten 150 euro
Je een delirium zuipen elk weekend, 7800 euro per jaar

En als je nou heel eerlijk in de spiegel kijk, dan denk ik dat er over het jaar genomen er zoveel geld over de balk word gesmeten door mensen voor een partij onzin dat een eenmalige aankoop van een, Van Veen 6bak te rechtvaardige is.
En over het voordeel of nadeel? dat zou mij geen moer interesseren, als kreidler liefhebber moest ik gewoon zo een ding hebben onder mijn sportieve fiets.

Als laatste een tip: de aanschaf van bijzonder kreidlerspul, rendeert beter als de hoogste spaarrente bij welke bank dan ook, en daar valt een van Veen 6bak ook onder.
Dus .... Die lekkere Port of Wiskey in de fles laten

gewoon ff op marktplaats kijken .

3stuks
8)

Marco RS-S
Berichten: 597
Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#98 Bericht door Marco RS-S » 27 nov 2010, 18:43

Leuk topic... :clap :clap
Ik ben 6 bak gaan rijden omdat de modus van de 6 bak veel breder is dan van een 5 bak.
De tandjes van de 5 bak braken af :roll: :roll:
Ben toen met en overbrenging gaan rijden van 15/30 met een normaal primair van 20/79
dit was redelijk te doen,......hele lange versnellingen, maar toch nog te weinig vermogen om in de top toeren (14200) te komen in de 5e en 6e versnelling,
14/30 was al wat beter, maar 13/30 was prima vol door on de 6 in no time op top..
nu rijd ik met een andere primair nl. 21/77, blijf wel 13/30 rijden...kijken wat hij doet.
anders kan ik altijd nog wat lichter gieren...


Marco RS-S2a :mrgreen:

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Waarom wel of niet een 6 bak

#99 Bericht door TonK » 27 nov 2010, 19:12

Marco RS-S schreef:nu rijd ik met een andere primair nl. 21/77, blijf wel 13/30 rijden...kijken wat hij doet.
anders kan ik altijd nog wat lichter gearen...
Het zal waarschijnlijk 13/33 worden om ongeveer op hetzelfde uit te komen.

Plaats reactie