50cc KCMN cilinder

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Gesloten
Bericht
Auteur
dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#251 Bericht door dolle aad » 15 aug 2011, 20:43

Kome er echt wel meer uit zo, n mal

Ook de hoogte van het afdraaien is van het aller grootste belang
(denk hierbij aan de hoogte Tov. :!: :!: de poorten :!: :!: )
dwz dus ;
Onder bij de voet EN bij de Bovenkant om de totale hoogte te verkrijgen

Bovendien is zo,n mal niet uit een stuk

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#252 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 aug 2011, 20:46

dolle aad schreef:Kome er echt wel meer uit zo, n mal

Ook de hoogte van het afdraaien is van het aller grootste belang
(denk hierbij aan de hoogte Tov. :!: :!: de poorten :!: :!: )
dwz dus ;
Onder bij de voet EN bij de Bovenkant om de totale hoogte te verkrijgen

Bovendien is zo,n mal niet uit een stuk
En daar varieert het nog wel eens Aad. :thumbleft
Ook of de wand haaks is tov de voet.

Enzo

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#253 Bericht door Gijs » 26 aug 2011, 22:30

Heb vanavond in een verloren uurtje wat gemeten.
Wat oude SB's uit de kast gehaald.


KCNM/KT SB1 15.43.99 6G 15.43.99 15.33.86 Zw. 1973 15.43.99
Inlaat 143 145 143 146
Uitlaat 159 172 166 152 165
Spoelp 105 108 115 107 105
Bijlagen
poortentimingen-kreidler.gif
poortentimingen-kreidler.gif (5.11 KiB) 3725 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9294
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 941 keren
Ontvangen waarderingen: 774 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#254 Bericht door Eifelyeti » 30 aug 2011, 19:18

wat is een 6G :?:

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#255 Bericht door dolle aad » 30 aug 2011, 20:37

Kdenk een 6 W

Dank Gijs , overzichtelijk gemaakt :clap

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#256 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 aug 2011, 20:45

dolle aad schreef:Kdenk een 6 W

Dank Gijs , overzichtelijk gemaakt :clap
W6 :?: :idea:

Origineel =172 112 145

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#257 Bericht door Gijs » 31 aug 2011, 20:56

6g = 6 gang, is de cilinder die op mijn 6 bakkie zit/zat.
Die ondanks de lage timingen niet echt traag is.

heb gister nog wat gemeten dus er komt nog een aanvulling.

de W nummers zouden er ook bij moeten en eventueel de gietnummers.

zal een kijken.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#258 Bericht door Enzo-tvdzijden » 31 aug 2011, 21:06

Mooi Gijs,

Ik heb nog een lijstje van Zwarte ori Supers
Bijlagen
Zwarte super.jpg
Zwarte super.jpg (22.16 KiB) 3634 keer bekeken

adrieh
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
Locatie: Westkapelle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc KCMN cilinder

#259 Bericht door adrieh » 31 aug 2011, 21:20

Gijs schreef:6g = 6 gang, is de cilinder die op mijn 6 bakkie zit/zat.
Die ondanks de lage timingen niet echt traag is.

heb gister nog wat gemeten dus er komt nog een aanvulling.

de W nummers zouden er ook bij moeten en eventueel de gietnummers.

zal een kijken.
Hallo Gijs. Welke poorttiming bepaald nou of een cilinder traag of snel is bij jou gemeten cilinders?
Adrie

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#260 Bericht door Gijs » 31 aug 2011, 21:38

zit niet zoveel verschil in...en misschien hanteer ik een onjuiste meetmethode.

Wie kan er hier uitleggen hoe je moet meten?

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: 50cc KCMN cilinder

#261 Bericht door LVS » 01 sep 2011, 00:01

Gijs schreef:zit niet zoveel verschil in...en misschien hanteer ik een onjuiste meetmethode.

Wie kan er hier uitleggen hoe je moet meten?
-------------------------

er kan altijd wat verschil zitten in zuigerhoogte.
een L veer zuiger is altijd iets lager dan een zuiger met 2 blok veren .

de blokveerzuiger die bij de [ 50 cc ] ktt cilinders zit is iets hoger dan de mahle blokveer zuiger

en een hogere zuiger geeft lagere timingen .

ook tussen diverse merken zuiger kan iets verschil zijn .

##

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#262 Bericht door Gijs » 01 sep 2011, 00:18

Ik heb gemeten met de KCMN zuiger.

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#263 Bericht door bertRS » 01 sep 2011, 11:33

Om dan de timmingen van de cilinders te meten en kijken of ze gelijk zijn zou dus overal de zelfde zuiger gebruikt moeten worden.
Dan heb je dus een juiste meting van de diverse cilinders als het daarom gaat.
Plaats je al weer een andere zuiger kan de zelfde cilinder als weer een andere timming hebben begrijp ik uit Claus zijn verhaal over de zuigers.

Dus om te zeggen die cilinder heeft die timming en die cilinder heeft deze timming is nog van veel factoren afhankelijk, Welke zuiger, dikte pakking en eventueel het blok. Dit kan soms ook nog wel een klein verschil geven.

Gr. Bert

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#264 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 sep 2011, 11:53

bertRS schreef:Om dan de timmingen van de cilinders te meten en kijken of ze gelijk zijn zou dus overal de zelfde zuiger gebruikt moeten worden.
Dan heb je dus een juiste meting van de diverse cilinders als het daarom gaat.
Plaats je al weer een andere zuiger kan de zelfde cilinder als weer een andere timming hebben begrijp ik uit Claus zijn verhaal over de zuigers.

Dus om te zeggen die cilinder heeft die timming en die cilinder heeft deze timming is nog van veel factoren afhankelijk, Welke zuiger, dikte pakking en eventueel het blok. Dit kan soms ook nog wel een klein verschil geven.

Gr. Bert
Daarom heeft Claus ook een speciaal leeg meetblok, een zuiger en een pakking die hij daarvoor altijd gebruikt. En zet de cilinder vast met busjes i.p.v. de kop.
Hij meet met een dunne voelermaat tussen de zuiger en poort.

Mooiste is natuurlijk om het complete set te meten.

Enzo

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4834
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 633 keren
Ontvangen waarderingen: 83 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#265 Bericht door KJ » 01 sep 2011, 11:58

bertRS schreef:Om dan de timmingen van de cilinders te meten en kijken of ze gelijk zijn zou dus overal de zelfde zuiger gebruikt moeten worden.
Dan heb je dus een juiste meting van de diverse cilinders als het daarom gaat.
Plaats je al weer een andere zuiger kan de zelfde cilinder als weer een andere timming hebben begrijp ik uit Claus zijn verhaal over de zuigers.

Dus om te zeggen die cilinder heeft die timming en die cilinder heeft deze timming is nog van veel factoren afhankelijk, Welke zuiger, dikte pakking en eventueel het blok. Dit kan soms ook nog wel een klein verschil geven.

Gr. Bert
In de basis is de KingTai Super Breitwand gewoon een hele goede cilinder.
De bijgeleverde zuiger is niet de beste maar best wel redelijk.

Om zeker te weten dat het 100% Plug and Play is moet je de cilinder echt kopen op een adres waar men zelf kennis van zaken heeft.
Dat dit niet per defenitie (of juist zeker niet :wink: :!: ) het goedkoopste adres is is voor de meeste mensen wel duidelijk lijkt me.

De meetmethode van Claus is het mooiste om verschillende cilinders met elkaar te vergelijken.
Dat er tussen de verschillende carters kleine verschillen zijn OK dat klopt....maar dat is echt minimaal (of het moeten bv VHS carters zijn :mrgreen: )

Rienk van der Veen
Berichten: 203
Lid geworden op: 22 apr 2007, 12:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc KCMN cilinder

#266 Bericht door Rienk van der Veen » 02 sep 2011, 12:38

KJ schreef:
bertRS schreef:Om dan de timmingen van de cilinders te meten en kijken of ze gelijk zijn zou dus overal de zelfde zuiger gebruikt moeten worden.
Dan heb je dus een juiste meting van de diverse cilinders als het daarom gaat.
Plaats je al weer een andere zuiger kan de zelfde cilinder als weer een andere timming hebben begrijp ik uit Claus zijn verhaal over de zuigers.

Dus om te zeggen die cilinder heeft die timming en die cilinder heeft deze timming is nog van veel factoren afhankelijk, Welke zuiger, dikte pakking en eventueel het blok. Dit kan soms ook nog wel een klein verschil geven.

Gr. Bert
In de basis is de KingTai Super Breitwand gewoon een hele goede cilinder.
De bijgeleverde zuiger is niet de beste maar best wel redelijk.

Om zeker te weten dat het 100% Plug and Play is moet je de cilinder echt kopen op een adres waar men zelf kennis van zaken heeft.
Dat dit niet per defenitie (of juist zeker niet :wink: :!: ) het goedkoopste adres is is voor de meeste mensen wel duidelijk lijkt me.

De meetmethode van Claus is het mooiste om verschillende cilinders met elkaar te vergelijken.
Dat er tussen de verschillende carters kleine verschillen zijn OK dat klopt....maar dat is echt minimaal (of het moeten bv VHS carters zijn :mrgreen: )
Altijd gewoon meten op het blok waar de cilinder op komt. Met de pakking die je gaat gebruiken en zuiger enz. Zo kun je andere problemen en meetfouten uitsluiten.
Dit is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#267 Bericht door Gijs » 02 sep 2011, 17:54

KJ schreef:
bertRS schreef:Om dan de timmingen van de cilinders te meten en kijken of ze gelijk zijn zou dus overal de zelfde zuiger gebruikt moeten worden.
Dan heb je dus een juiste meting van de diverse cilinders als het daarom gaat.
Plaats je al weer een andere zuiger kan de zelfde cilinder als weer een andere timming hebben begrijp ik uit Claus zijn verhaal over de zuigers.

Dus om te zeggen die cilinder heeft die timming en die cilinder heeft deze timming is nog van veel factoren afhankelijk, Welke zuiger, dikte pakking en eventueel het blok. Dit kan soms ook nog wel een klein verschil geven.

Gr. Bert
In de basis is de KingTai Super Breitwand gewoon een hele goede cilinder.
De bijgeleverde zuiger is niet de beste maar best wel redelijk.

Om zeker te weten dat het 100% Plug and Play is moet je de cilinder echt kopen op een adres waar men zelf kennis van zaken heeft.
Dat dit niet per defenitie (of juist zeker niet :wink: :!: ) het goedkoopste adres is is voor de meeste mensen wel duidelijk lijkt me.

De meetmethode van Claus is het mooiste om verschillende cilinders met elkaar te vergelijken.
Dat er tussen de verschillende carters kleine verschillen zijn OK dat klopt....maar dat is echt minimaal (of het moeten bv VHS carters zijn :mrgreen: )

klopt de KT loopt best redelijk. En als je de lat niet te hoog legt kwa prestatie een leuk alternatief

hcw
Berichten: 760
Lid geworden op: 04 okt 2003, 22:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc KCMN cilinder

#268 Bericht door hcw » 02 sep 2011, 18:37

Gijs schreef:
KJ schreef:
bertRS schreef:Om dan de timmingen van de cilinders te meten en kijken of ze gelijk zijn zou dus overal de zelfde zuiger gebruikt moeten worden.
Dan heb je dus een juiste meting van de diverse cilinders als het daarom gaat.
Plaats je al weer een andere zuiger kan de zelfde cilinder als weer een andere timming hebben begrijp ik uit Claus zijn verhaal over de zuigers.

Dus om te zeggen die cilinder heeft die timming en die cilinder heeft deze timming is nog van veel factoren afhankelijk, Welke zuiger, dikte pakking en eventueel het blok. Dit kan soms ook nog wel een klein verschil geven.

Gr. Bert
In de basis is de KingTai Super Breitwand gewoon een hele goede cilinder.
De bijgeleverde zuiger is niet de beste maar best wel redelijk.

Om zeker te weten dat het 100% Plug and Play is moet je de cilinder echt kopen op een adres waar men zelf kennis van zaken heeft.
Dat dit niet per defenitie (of juist zeker niet :wink: :!: ) het goedkoopste adres is is voor de meeste mensen wel duidelijk lijkt me.

De meetmethode van Claus is het mooiste om verschillende cilinders met elkaar te vergelijken.
Dat er tussen de verschillende carters kleine verschillen zijn OK dat klopt....maar dat is echt minimaal (of het moeten bv VHS carters zijn :mrgreen: )

klopt de KT loopt best redelijk. En als je de lat niet te hoog legt kwa prestatie een leuk alternatief

Ik weet niet wat jullie als meetlat gebruiken betreffende de prestaties,maar de meeste rijders met een gewone KT cilinder zo uit doos halen mits goed afgesteld en een gezond blok toch tegen de 80 km/h.
Naar mijn weten liepen de ori rs,jes niet veel harder
Hoe hoog wil je de lat leggen?
De cilinders zijn gewoon goed en als een van de beste alternatieven tov de Mahle die echt niet veel harder lopen.
Voor een plug en play cilinder is er niets mis mee en heren de mahle zijn al heel lang op!
Er kan wel verschil zitten in de latere serie KT`s die uit dezelfde mal kwamen als de eerste series,puur vanwege het feit dat de mal maar voor een x aantal persingen gemaakt was

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#269 Bericht door Gijs » 02 sep 2011, 18:52

ik heb hem getest naast de standaard RS SB Mahle. Hij wat tammer.
Scheelt ongeveer 5 km.
De lat ligt bij de meeste RS rijders op dik 85, haalt deze cilinder niet zonder aanpassingen.
Maar als jij er heel blij mee bent, ben ik dat ook voor jou.
Mee eens dat het het beste alternatief is op dit moment.

Waar zit het verschil dan in?

hcw
Berichten: 760
Lid geworden op: 04 okt 2003, 22:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc KCMN cilinder

#270 Bericht door hcw » 02 sep 2011, 18:57

Gijs schreef:ik heb hem getest naast de standaard RS SB Mahle. Hij wat tammer.
Scheelt ongeveer 5 km.
De lat ligt bij de meeste RS rijders op dik 85, haalt deze cilinder niet zonder aanpassingen.
Maar als jij er heel blij mee bent, ben ik dat ook voor jou.
Mee eens dat het het beste alternatief is op dit moment.

Waar zit het verschil dan in?
slijtage mal en dus kans op meer speling tov de eerste persing

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#271 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 sep 2011, 19:03

hcw schreef:
Gijs schreef:
bertRS schreef:Om dan de timmingen van de cilinders te meten en kijken of ze gelijk zijn zou dus overal de zelfde zuiger gebruikt moeten worden.
Dan heb je dus een juiste meting van de diverse cilinders als het daarom gaat.
Plaats je al weer een andere zuiger kan de zelfde cilinder als weer een andere timming hebben begrijp ik uit Claus zijn verhaal over de zuigers.

Dus om te zeggen die cilinder heeft die timming en die cilinder heeft deze timming is nog van veel factoren afhankelijk, Welke zuiger, dikte pakking en eventueel het blok. Dit kan soms ook nog wel een klein verschil geven.

Gr. Bert
In de basis is de KingTai Super Breitwand gewoon een hele goede cilinder.
De bijgeleverde zuiger is niet de beste maar best wel redelijk.

Om zeker te weten dat het 100% Plug and Play is moet je de cilinder echt kopen op een adres waar men zelf kennis van zaken heeft.
Dat dit niet per defenitie (of juist zeker niet :wink: :!: ) het goedkoopste adres is is voor de meeste mensen wel duidelijk lijkt me.

De meetmethode van Claus is het mooiste om verschillende cilinders met elkaar te vergelijken.
Dat er tussen de verschillende carters kleine verschillen zijn OK dat klopt....maar dat is echt minimaal (of het moeten bv VHS carters zijn :mrgreen: )


klopt de KT loopt best redelijk. En als je de lat niet te hoog legt kwa prestatie een leuk alternatief

Ik weet niet wat jullie als meetlat gebruiken betreffende de prestaties,maar de meeste rijders met een gewone KT cilinder zo uit doos halen mits goed afgesteld en een gezond blok toch tegen de 80 km/h.
Naar mijn weten liepen de ori rs,jes niet veel harder
Hoe hoog wil je de lat leggen?
De cilinders zijn gewoon goed en als een van de beste alternatieven tov de Mahle die echt niet veel harder lopen.
Voor een plug en play cilinder is er niets mis mee en heren de mahle zijn al heel lang op!
Er kan wel verschil zitten in de latere serie KT`s die uit dezelfde mal kwamen als de eerste series,puur vanwege het feit dat de mal maar voor een x aantal persingen gemaakt was
Larie Herman.
Denk dat je nooit gezien hebt hoe een cilinder uit de gietmal komt.
Kijk naar een Mahle gietstuk. :!: :!: :!:
Er moet gewoonweg VEEL aan gebeuren na het gieten. En dat bepaald de eigenschappen van de cilinder.

Een ori RS loop echt wel wat harder dan jou genoemde "tegen de 80 Km/h".
Ik heb er één uit 1980 die ik kocht met 1.000 km. En die liep met de zware vetanding tegen de 95 Km/h met de wind in de rug.
Nu een tand kleiner 13/35 en toch nog 90 Km/h voor de wind en 80 met gemak in 5 tegen de wind.

Enzo
Bijlagen
DSCN1046 (Small).JPG
DSCN1046 (Small).JPG (58.56 KiB) 3419 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 02 sep 2011, 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#272 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 sep 2011, 19:05

hcw schreef:
Gijs schreef:ik heb hem getest naast de standaard RS SB Mahle. Hij wat tammer.
Scheelt ongeveer 5 km.
De lat ligt bij de meeste RS rijders op dik 85, haalt deze cilinder niet zonder aanpassingen.
Maar als jij er heel blij mee bent, ben ik dat ook voor jou.
Mee eens dat het het beste alternatief is op dit moment.

Waar zit het verschil dan in?
slijtage mal en dus kans op meer speling tov de eerste persing
Met meer speling worden de poorten alleen maar groter. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2056
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#273 Bericht door gijsvanzanten » 02 sep 2011, 20:36

Een mal word gemaakt voor een x aantal gietsels. De KCMN cilinder, want daar hebben we het in feite over, is destijds gemaakt
voor 500 gietingen. gegarandeerd. En zo als die van Mahle zien ze er allemaal uit en krijgen een standaard nabewerking. Maar op den duur klopt de aansluiting
van de uitlaat niet meer. En je inlaat en de hele mal krijgt een wat uitgezakt karrakter. Dus, dan is hij in principe versleten.
En dan kan je weer een nieuwe laten maken a 100.000 tot 140.000 euro per mal. Maar wie is er nog zo dom. Ik denk de
mannen van KCMN niet meer. Dus dan maar lekker met de oude mal door blijven knoeien. Ik heb nog 4 KCMN cilinders
van in het begin dus ik kan nog wel even vooruit. Een goed zuigertje er in en in heb weer prachtige setjes.
Alhoewel het standaard zuigertje het ook aardig volhoud. :wink:

Gijs v Z

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#274 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 sep 2011, 20:43

gijsvanzanten schreef:Een mal word gemaakt voor een x aantal gietsels. De KCMN cilinder, want daar hebben we het in feite over, is destijds gemaakt
voor 500 gietingen. gegarandeerd. En zo als die van Mahle zien ze er allemaal uit en krijgen een standaard nabewerking. Maar op den duur klopt de aansluiting
van de uitlaat niet meer. En je inlaat en de hele mal krijgt een wat uitgezakt karrakter. Dus, dan is hij in principe versleten.
En dan kan je weer een nieuwe laten maken a 100.000 tot 140.000 euro per mal. Maar wie is er nog zo dom. Ik denk de
mannen van KCMN niet meer. Dus dan maar lekker met de oude mal door blijven knoeien. Ik heb nog 4 KCMN cilinders
van in het begin dus ik kan nog wel even vooruit. Een goed zuigertje er in en in heb weer prachtige setjes.
Alhoewel het standaard zuigertje het ook aardig volhoud. :wink:

Gijs v Z
Mooie uitleg Gijs :thumbleft

Enzo

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#275 Bericht door hermanp » 02 sep 2011, 22:56

Een mal laten maken voor 100.000 tot 140.000 euro? En dan maar 500 cilinders ermee kunnen maken? Dat is dan sowieso al 200 euro per cilinder, exclusief arbeidsloon, grondstoffen, transport, overslag en winst? Dan hadden ze dus nooit voor 239 verkocht kunnen worden.
En als je een cilinder uit de eerste serie naast een cilinder uit de laatste serie legt, wat zijn dan de verschillen? Niet theoretisch, maar in de praktijk?

Gesloten