50cc KCMN cilinder

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#276 Bericht door Gijs » 02 sep 2011, 23:19

ik zie geen verschil.

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2056
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#277 Bericht door gijsvanzanten » 02 sep 2011, 23:45

hermanp schreef:Een mal laten maken voor 100.000 tot 140.000 euro? En dan maar 500 cilinders ermee kunnen maken? Dat is dan sowieso al 200 euro per cilinder, exclusief arbeidsloon, grondstoffen, transport, overslag en winst? Dan hadden ze dus nooit voor 239 verkocht kunnen worden.
En als je een cilinder uit de eerste serie naast een cilinder uit de laatste serie legt, wat zijn dan de verschillen? Niet theoretisch, maar in de praktijk?
Helemaal mee eens. Maar als je gebruik gaat maken van een reeds bestaande mal die door een ander is bekostigd, verdien je er nog aan als je ze
voor 100 euro op de markt dumpt. :wink: Maar goed , daar hebben wij verder niets mee te maken. Ik wil er alleen maar mee aantonen dat niemand
meer zo gek is om nog een mal te laten maken. Je moet het dan juridisch zo erg dichttimmeren dat het helemaal onbetaalbaar word. :wink:

Gijs v Z

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#278 Bericht door hermanp » 03 sep 2011, 00:17

Ik zit niet zo in de mallenwereld, alhoewel ik best wel mal ben en soms mal word van het gelal, maar, nu even serieus, een tweede mal kan toch nooit net zo duur zijn als de eerste? Er zijn toch gegevens van de eerste keer dat er een mal is gemaakt, of moet de gehele procedure overnieuw?
Er zijn meerdere fabrieken die Kreidlercilinders namaken, er zal dus wel wat in en aan te verdienen zijn.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#279 Bericht door KJ » 03 sep 2011, 00:46

gijsvanzanten schreef:Een mal word gemaakt voor een x aantal gietsels. De KCMN cilinder, want daar hebben we het in feite over, is destijds gemaakt
voor 500 gietingen. gegarandeerd. En zo als die van Mahle zien ze er allemaal uit en krijgen een standaard nabewerking. Maar op den duur klopt de aansluiting
van de uitlaat niet meer. En je inlaat en de hele mal krijgt een wat uitgezakt karrakter. Dus, dan is hij in principe versleten.
En dan kan je weer een nieuwe laten maken a 100.000 tot 140.000 euro per mal. Maar wie is er nog zo dom. Ik denk de
mannen van KCMN niet meer. Dus dan maar lekker met de oude mal door blijven knoeien. Ik heb nog 4 KCMN cilinders
van in het begin dus ik kan nog wel even vooruit. Een goed zuigertje er in en in heb weer prachtige setjes.
Alhoewel het standaard zuigertje het ook aardig volhoud. :wink:

Gijs v Z
het is never nooit niet een KCMN cilinder of mal geweest. [-X De KCMN-heren hebben het KT logo er "netjes" uitgefreest en vervolgens geclaimd dat het een KCNM cilinder was en die was idd gewoon te duur, zie de prijsdump die na verloop van tijd heeft plaatsgevonden.
Dit was simpelweg omdat ze in Duitsland & Denemarken voor een aanmerkelijk lagere prijs op de markt werden gezet.

Vanaf de eerste serie is het een KingTai geweest, één groothandel heeft het in de catalogus over een Maxwell cilinder. :D :D
Ik zal de beste man achter KT (als ik hem tref) eens vragen hoeveel mallen er nou echt gemaakt zijn.

Alle cilinders komen zo ruig uit de mal zoals Tjerry laat zien met een foto van de Mahle SB (ook wel eens Malhe genoemd :mrgreen: ) en alle passingen worden CNC nabewerkt. Dus dat de uitlaatpassing ruimer zou zijn na verloop van tijd is Stierenpoep. #-o

Gebruikersavatar
mopeddy
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 nov 2006, 21:00
Locatie: Thailand
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc KCMN cilinder

#280 Bericht door mopeddy » 03 sep 2011, 02:12

hermanp schreef:Ik zit niet zo in de mallenwereld, alhoewel ik best wel mal ben en soms mal word van het gelal
KJ schreef:Stierenpoep


Bullshit! er kunnen wel 100.000 (meer als er RSen rond rijden) ruwe alu cilinders (als warme broodjes) gegoten worden uit één mal, precies wat KJ zegt het is de nabewerking.

Kon eindelijk in Norden tussen al het geweld, wat in de Eifel niet lukte (te veel bochten en Henk!) mijn KT de sporen geven! en zie daar !, op het lange stuk met wind in de rug ging de "standaard" MALLoot met Barikit zuiger/1,8 MM (ivm poorttiming) dikke voetpakking "ruim"95 kmh , EN getuigen zijn op dit forum aanwezig!, en voor de nieuwsgierigen, reed met 13/36 als tandwielverhouding.

Wees blij dat die er (nog) is!, heb er nu een voorraadje van op de plank, Ma(h)l(e) of KT maakt me geen K*T uit , SBrijden met mijn Kreidler is van belang! :mrgreen:
Bijlagen
KT Cilinder 002.jpg
KT Cilinder 002.jpg (30.5 KiB) 3959 keer bekeken

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2056
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#281 Bericht door gijsvanzanten » 03 sep 2011, 10:35

KJ schreef:
gijsvanzanten schreef:Een mal word gemaakt voor een x aantal gietsels. De KCMN cilinder, want daar hebben we het in feite over, is destijds gemaakt
voor 500 gietingen. gegarandeerd. En zo als die van Mahle zien ze er allemaal uit en krijgen een standaard nabewerking. Maar op den duur klopt de aansluiting
van de uitlaat niet meer. En je inlaat en de hele mal krijgt een wat uitgezakt karrakter. Dus, dan is hij in principe versleten.
En dan kan je weer een nieuwe laten maken a 100.000 tot 140.000 euro per mal. Maar wie is er nog zo dom. Ik denk de
mannen van KCMN niet meer. Dus dan maar lekker met de oude mal door blijven knoeien. Ik heb nog 4 KCMN cilinders
van in het begin dus ik kan nog wel even vooruit. Een goed zuigertje er in en in heb weer prachtige setjes.
Alhoewel het standaard zuigertje het ook aardig volhoud. :wink:

Gijs v Z
het is never nooit niet een KCMN cilinder of mal geweest. [-X De KCMN-heren hebben het KT logo er "netjes" uitgefreest en vervolgens geclaimd dat het een KCNM cilinder was en die was idd gewoon te duur, zie de prijsdump die na verloop van tijd heeft plaatsgevonden.
Dit was simpelweg omdat ze in Duitsland & Denemarken voor een aanmerkelijk lagere prijs op de markt werden gezet.

Vanaf de eerste serie is het een KingTai geweest, één groothandel heeft het in de catalogus over een Maxwell cilinder. :D :D
Ik zal de beste man achter KT (als ik hem tref) eens vragen hoeveel mallen er nou echt gemaakt zijn.

Alle cilinders komen zo ruig uit de mal zoals Tjerry laat zien met een foto van de Mahle SB (ook wel eens Malhe genoemd :mrgreen: ) en alle passingen worden CNC nabewerkt. Dus dat de uitlaatpassing ruimer zou zijn na verloop van tijd is Stierenpoep. #-o

Nou nou, dit valt wel onder de categorie hele zware beschuldigingen, gericht aan een adverteerder van dit forum. [-X

Gijs v Z

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#282 Bericht door hermanp » 03 sep 2011, 12:48

Als adverteerder heb je niet meer rechten of mag je je eigen waarheid verkondigen.
Enfin, 500 cilinders uit één mal... in 1965 zijn er, alleen al in Nederland, 18.000 Kreidlers verkocht. 18.000/500 = 36 mallen zouden er toen gebruikt cq. gemaakt zijn? Of waren de mallen toen beter? Of is het break-even point op 500 cilinders gezet?
KCMN zal best wel de initiator van het kt-sb- gebeuren zijn, blijkbaar hebben ze hier en daar een steekje laten vallen of zijn ze misleid of misschien zelfs wel besodemieterd. Conslusie is, lijkt mij, ook wel aardig, dat er nu een goed alternatief is voor de originele Superbreitwand cilinder.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#283 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 sep 2011, 12:53

Ik ken mensen die ook voor hele zeldzame onderdelen mallen in bezit hebben. Die laten bijmaken en dan nemen ze de mal weer mee naar huis inclusief de onderdelen.

Enzo

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#284 Bericht door hermanp » 03 sep 2011, 13:02

Tja, jij weet misschien (bij jou in je schuurtje???) waar de originele Mahle mallen gebleven zijn? John Bos, G&W, of gewoon bij Mahle? Verdwenen? Als ze er nog zijn, waarom zijn die niet gebruikt? Of zou het dan nóg duurder worden dan de 100.000 tot 140.000 euro die genoemd zijn? Peter R. de Vries?

hcw
Berichten: 760
Lid geworden op: 04 okt 2003, 22:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc KCMN cilinder

#285 Bericht door hcw » 03 sep 2011, 13:31

KJ schreef:
gijsvanzanten schreef:Een mal word gemaakt voor een x aantal gietsels. De KCMN cilinder, want daar hebben we het in feite over, is destijds gemaakt
voor 500 gietingen. gegarandeerd. En zo als die van Mahle zien ze er allemaal uit en krijgen een standaard nabewerking. Maar op den duur klopt de aansluiting
van de uitlaat niet meer. En je inlaat en de hele mal krijgt een wat uitgezakt karrakter. Dus, dan is hij in principe versleten.
En dan kan je weer een nieuwe laten maken a 100.000 tot 140.000 euro per mal. Maar wie is er nog zo dom. Ik denk de
mannen van KCMN niet meer. Dus dan maar lekker met de oude mal door blijven knoeien. Ik heb nog 4 KCMN cilinders
van in het begin dus ik kan nog wel even vooruit. Een goed zuigertje er in en in heb weer prachtige setjes.
Alhoewel het standaard zuigertje het ook aardig volhoud. :wink:

Gijs v Z
het is never nooit niet een KCMN cilinder of mal geweest. [-X De KCMN-heren hebben het KT logo er "netjes" uitgefreest en vervolgens geclaimd dat het een KCNM cilinder was en die was idd gewoon te duur, zie de prijsdump die na verloop van tijd heeft plaatsgevonden.
Dit was simpelweg omdat ze in Duitsland & Denemarken voor een aanmerkelijk lagere prijs op de markt werden gezet.

Vanaf de eerste serie is het een KingTai geweest, één groothandel heeft het in de catalogus over een Maxwell cilinder. :D :D
Ik zal de beste man achter KT (als ik hem tref) eens vragen hoeveel mallen er nou echt gemaakt zijn.

Alle cilinders komen zo ruig uit de mal zoals Tjerry laat zien met een foto van de Mahle SB (ook wel eens Malhe genoemd :mrgreen: ) en alle passingen worden CNC nabewerkt. Dus dat de uitlaatpassing ruimer zou zijn na verloop van tijd is Stierenpoep. #-o
Laatst gewijzigd door hcw op 05 sep 2011, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2056
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#286 Bericht door gijsvanzanten » 03 sep 2011, 13:32

Enzo-tvdzijden schreef:Ik ken mensen die ook voor hele zeldzame onderdelen mallen in bezit hebben. Die laten bijmaken en dan nemen ze de mal weer mee naar huis inclusief de onderdelen.

Enzo
Ja, zo zou het ook moeten. Maar ik denk, te goed van vertrouwen geweest, niet voldoende juridisch afgeschermd. En het vertrouwen op de
bekende blauwe ogen, of waren ze nou toch bruin? Maarja in principe is deze discussie al een tijd terug gepasseerd en is verdere voortzetting zinloos.
Er zijn in deze te veel waarheden, of onwaarheden. En de vraagstelling was eigenlijk; wat voor een vervangende zuiger je het best kan gebruiken
voor een 50cc KCMN cilinder. Niets meer, niets minder. :wink: :wink: :wink:

Gijs v Z

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2056
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#287 Bericht door gijsvanzanten » 03 sep 2011, 13:42

hcw schreef:
KJ schreef:
gijsvanzanten schreef:Een mal word gemaakt voor een x aantal gietsels. De KCMN cilinder, want daar hebben we het in feite over, is destijds gemaakt
voor 500 gietingen. gegarandeerd. En zo als die van Mahle zien ze er allemaal uit en krijgen een standaard nabewerking. Maar op den duur klopt de aansluiting
van de uitlaat niet meer. En je inlaat en de hele mal krijgt een wat uitgezakt karrakter. Dus, dan is hij in principe versleten.
En dan kan je weer een nieuwe laten maken a 100.000 tot 140.000 euro per mal. Maar wie is er nog zo dom. Ik denk de
mannen van KCMN niet meer. Dus dan maar lekker met de oude mal door blijven knoeien. Ik heb nog 4 KCMN cilinders
van in het begin dus ik kan nog wel even vooruit. Een goed zuigertje er in en in heb weer prachtige setjes.
Alhoewel het standaard zuigertje het ook aardig volhoud. :wink:

Gijs v Z
het is never nooit niet een KCMN cilinder of mal geweest. [-X De KCMN-heren hebben het KT logo er "netjes" uitgefreest en vervolgens geclaimd dat het een KCNM cilinder was en die was idd gewoon te duur, zie de prijsdump die na verloop van tijd heeft plaatsgevonden.
Dit was simpelweg omdat ze in Duitsland & Denemarken voor een aanmerkelijk lagere prijs op de markt werden gezet.

Vanaf de eerste serie is het een KingTai geweest, één groothandel heeft het in de catalogus over een Maxwell cilinder. :D :D
Ik zal de beste man achter KT (als ik hem tref) eens vragen hoeveel mallen er nou echt gemaakt zijn.

Alle cilinders komen zo ruig uit de mal zoals Tjerry laat zien met een foto van de Mahle SB (ook wel eens Malhe genoemd :mrgreen: ) en alle passingen worden CNC nabewerkt. Dus dat de uitlaatpassing ruimer zou zijn na verloop van tijd is Stierenpoep. #-o
KJ je zou beter moeten weten!
Er is gewoon een heel vies spelletje gespeeld!
Ik ga hier verder niet meer op in,maar KCMN zijn wel degelijk degene die de KT cilinder op de markt hebben gebracht!
Mee eens, Herman. Dit is de enigste en juiste versie.
Wij wisten al ver voor het op de markt brengen van deze cilinder, van de hoed en de rand.
En deze kennis hadden wij van KCMN!!!.
En de rest valt onder, ik citeer; stierenpoep en gelal.

Gijs v Z

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: 50cc KCMN cilinder

#288 Bericht door kreidler844 » 03 sep 2011, 14:15

TSSSsst jongens toch!
Of KCMN Nou bedonderd is of zich bedonderd voelt door KT of andersom doet er niet zoveel toe.
Het is een mooi produkt welke in mijn ogen door KCMN (te) duur op de markt is gebracht met naar ik mij herrinneren kan originele 15.43.99 timingen :o volgens KCMN en een kwaliteitszuiger :? :?:
De afspraken tussen KT en KCMN zijn tussen die twee gemaakt, wij kunnen daarom niet anders doen dan speculeren en dat is ooooooh zo zinloos..... :(
Zo'n verhaal heeft altijd twee kanten dus oordeel niet voordat beide gehoord zijn..........

Wietse

hcw
Berichten: 760
Lid geworden op: 04 okt 2003, 22:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc KCMN cilinder

#289 Bericht door hcw » 03 sep 2011, 14:38

kreidler844 schreef:TSSSsst jongens toch!
Of KCMN Nou bedonderd is of zich bedonderd voelt door KT of andersom doet er niet zoveel toe.
Het is een mooi produkt welke in mijn ogen door KCMN (te) duur op de markt is gebracht met naar ik mij herrinneren kan originele 15.43.99 timingen :o volgens KCMN en een kwaliteitszuiger :? :?:
De afspraken tussen KT en KCMN zijn tussen die twee gemaakt, wij kunnen daarom niet anders doen dan speculeren en dat is ooooooh zo zinloos..... :(
Zo'n verhaal heeft altijd twee kanten dus oordeel niet voordat beide gehoord zijn..........

Wietse
De cilinders zijn niet te duur in de markt gezet,ze zijn in de markt gezet met een prijs waarbij de groothandel en de tussenhandel naar de consument een goede marge hadden waardoor er inderdaad op verdiend werd (iets wat nodig is om als zaak te kunnen voortbestaan en weer te kunnen investeren)
Laatst gewijzigd door hcw op 05 sep 2011, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9314
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 949 keren
Ontvangen waarderingen: 781 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#290 Bericht door Eifelyeti » 03 sep 2011, 18:02

ik had de Topic gemaakt, ma ik heb noog steds geen aanword bekommen, warom de verschil van 50-120€ was tussen KCMN prijs en de ebay-man uit DK....

maar, geen aandword is ook een aandword..... :wink:
lekker wat geld maaken met de Kreidlerrijders????? :D



viewtopic.php?f=8&t=32421&hilit=KCMN" onclick="window.open(this.href);return false;

hcw
Berichten: 760
Lid geworden op: 04 okt 2003, 22:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc KCMN cilinder

#291 Bericht door hcw » 03 sep 2011, 19:49

Ik denk dat die persoon geen kosten had voor de mallen!

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#292 Bericht door Gijs » 03 sep 2011, 20:16

gijsvanzanten schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Ik ken mensen die ook voor hele zeldzame onderdelen mallen in bezit hebben. Die laten bijmaken en dan nemen ze de mal weer mee naar huis inclusief de onderdelen.

Enzo
Ja, zo zou het ook moeten. Maar ik denk, te goed van vertrouwen geweest, niet voldoende juridisch afgeschermd. En het vertrouwen op de
bekende blauwe ogen, of waren ze nou toch bruin? Maarja in principe is deze discussie al een tijd terug gepasseerd en is verdere voortzetting zinloos.
Er zijn in deze te veel waarheden, of onwaarheden. En de vraagstelling was eigenlijk; wat voor een vervangende zuiger je het best kan gebruiken
voor een 50cc KCMN cilinder. Niets meer, niets minder. :wink: :wink: :wink:

Gijs v Z
Beste Gijs,

Zuigers van Mahle en Kolbenschmidt zouden goede vervangers zijn, maar zijn schaars en moeilijk te verlrijgen.
Dan kom je bij de vertex en Barikit, goed spul en bij andere merken seriematig toegepast.
Meteor is goed alternatief en prima toe te passen in een standaard setup.

Verders is het alternatief van degene die de cilinder heeft laten namaken te prijzen, jammer dat het zakelijk is misgegaan.

Prima cilindertje waar je niet mee voor lul rijdt. En met een beetje fingerspitzen gefühl is er iets leuks van te maken, kijk maar eddy naar aus der heimat.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#293 Bericht door KJ » 03 sep 2011, 20:45

Idd Herman; KCMN is de partij die de KT cilinders in Nederland op de markt heeft gebracht. Zo zeg je het helemaal juist.
Laatst gewijzigd door KJ op 03 sep 2011, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#294 Bericht door Michel » 03 sep 2011, 20:47

Vandaag weer prima gereden met de kcmn-cilinder, Ik rij met de bijgeleverde zuiger, als die aan vervanging toe is, heb ik nog wel wat liggen, maar voor mij is het prima zo. Top ligt met mij erop op ong. 80km/uur, iets minder hard dan gehoopt, maar hij trekt als een beer. Ik vind de kwaliteit voor dit geld erg goed. Niks aangepast gewoon zo uit de doos, met bijgeleverde dikke voetpakking erop.
Laatst gewijzigd door Michel op 03 sep 2011, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#295 Bericht door Gijs » 03 sep 2011, 20:53

Michel schreef:Vandaag weer prima gereden met de kcmn-cilinder, Ik rij met de bijgeleverde zuiger, als die aan vervanging toe is, heb ik nog wel wat liggen, maar voor mij is het prima zo. Top ligt met mij erop op ong. 80km/uur, iets minder hard dan gehoopt, maar hij trekt als een beer. Ik vind de kwaliteit voor dit geld erg goed. Niks aangepast gewoon zo op de doos, met bijgeleverde dikke voetpakking erop.
zo is het! Precies de ervaring die ik mee heb.

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: 50cc KCMN cilinder

#296 Bericht door BESTMAN » 03 sep 2011, 20:54

ook ik heb de KCMN cilinder weer laten brullen.
ik ben er zeer over te spreken.
ook de andere kreidler zit ook een KCMN cilinder op.
niets mis mee.
loopt als een speer.
ben er zeer blij mee.


gr dick

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#297 Bericht door Gijs » 03 sep 2011, 21:00

BESTMAN schreef:ook ik heb de KCMN cilinder weer laten brullen.
ik ben er zeer over te spreken.
ook de andere kreidler zit ook een KCMN cilinder op.
niets mis mee.
loopt als een speer.
ben er zeer blij mee.


gr dick
met bijgeleverd zuigertje?

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: 50cc KCMN cilinder

#298 Bericht door BESTMAN » 03 sep 2011, 21:06

Gijs schreef:
BESTMAN schreef:ook ik heb de KCMN cilinder weer laten brullen.
ik ben er zeer over te spreken.
ook de andere kreidler zit ook een KCMN cilinder op.
niets mis mee.
loopt als een speer.
ben er zeer blij mee.


gr dick
met bijgeleverd zuigertje?
met de bij geleverde zuiger.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#299 Bericht door KJ » 03 sep 2011, 21:15

BESTMAN schreef:ook ik heb de KCMN cilinder weer laten brullen.
ik ben er zeer over te spreken.
ook de andere kreidler zit ook een KCMN cilinder op.
niets mis mee.
loopt als een speer.
ben er zeer blij mee.

gr dick
Helemaal maal mee eens, we mogen er blij mee zijn.
In de basis is de KingTai Super Breitwand gewoon een hele goede cilinder.
De bijgeleverde zuiger is niet de beste maar best wel redelijk.

Om zeker te weten dat het 100% Plug and Play is moet je de cilinder echt kopen op een adres waar men zelf kennis van zaken heeft.
Dat dit niet per defenitie (of juist zeker niet ) het goedkoopste adres is is voor de meeste mensen wel duidelijk lijkt me.
Is de KT niet meer beschikbaar dan is de Parmakit er als alternatief.
Zo ben je jaren op zoek naar een betaalbare nieuwe SB, zo worden ze vanuit verschillende hoeken weer op de markt gezet.
Aan de één moet je iets meer doen dan aan de andere maar er is (weer) een optie beschikbaar.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: 50cc KCMN cilinder

#300 Bericht door Caspar » 03 sep 2011, 21:35

KCMN was slim , maar een ander was nóg slimmer en heeft zijn handel kapot gemaakt.
Ik heb ook zo'n KT bij KCMN besteld in het begin , ik heb dezelfde ervaringen als Dick en Gijs.
Het is een mooi gegoten , betaalbaar en duurzaam alternatief. Ik ben er tevreden over.
Alleen die kleur moeten ze nog eens iets aan doen !

Gesloten