Cilinderkop geforceerd zonder type nr
- Luwek
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 29 mei 2010, 05:36
- Locatie: Hannover
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Cilinderkop geforceerd zonder type nr
het viel mij laatst op dat op mijn cilinderkop geen type nr heeft.
deze hoort toch aan de 'onderkant' ergens te staan?
het ziet er niet naar uit dat er iets aan is weggevijld ofzo..
kan iemand mij misschien vertellen waar zo'n kop vandaan kan komen? gewoon puur uit interesse;)
deze hoort toch aan de 'onderkant' ergens te staan?
het ziet er niet naar uit dat er iets aan is weggevijld ofzo..
kan iemand mij misschien vertellen waar zo'n kop vandaan kan komen? gewoon puur uit interesse;)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Je had ze ook imi. Dat zal dus het geval zijn.Luwek schreef:het viel mij laatst op dat op mijn cilinderkop geen type nr heeft.
deze hoort toch aan de 'onderkant' ergens te staan?
het ziet er niet naar uit dat er iets aan is weggevijld ofzo..
kan iemand mij misschien vertellen waar zo'n kop vandaan kan komen? gewoon puur uit interesse;)
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Op mijn geforceerde koeling zit gegarandeerd de eerste cilinderkop , en die heeft vreemd genoeg ook geen nummers.
Ook Mucke heeft er daar een paar van in huis. Vreemd......
Trouwens allemaal met de lage compressie voor de 2 pk setup.
Waarom zou een imi fabrikant die maken ?
Ook Mucke heeft er daar een paar van in huis. Vreemd......
Trouwens allemaal met de lage compressie voor de 2 pk setup.
Waarom zou een imi fabrikant die maken ?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Ik heb ook een kop met nummers voor een 2pk en een imi.Caspar schreef:Op mijn geforceerde koeling zit gegarandeerd de eerste cilinderkop , en die heeft vreemd genoeg ook geen nummers.
Ook Mucke heeft er daar een paar van in huis. Vreemd......
Trouwens allemaal met de lage compressie voor de 2 pk setup.
Waarom zou een imi fabrikant die maken ?
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN0530 (Small).JPG (53.53 KiB) 8788 keer bekeken
- mucke
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Enzo-tvdzijden schreef:Ik heb ook een kop met nummers voor een 2pk en een imi.Caspar schreef:Op mijn geforceerde koeling zit gegarandeerd de eerste cilinderkop , en die heeft vreemd genoeg ook geen nummers.
Ook Mucke heeft er daar een paar van in huis. Vreemd......
Trouwens allemaal met de lage compressie voor de 2 pk setup.
Waarom zou een imi fabrikant die maken ?
Enzo
ik heb zeker 6 immi koppen zonder ook maar een merkteken zichtbaar
ze vallen wel op door de dunnere koelribben
- Bijlagen
-
- DSCF0037.JPG (96.46 KiB) 8762 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Yep , die bedoel ik. Daar heb ik er ook 2 van liggen.
Die op de foto van Tjerry heeft nog een merk , welliswaar imi , maar toch.
Zou het kunnen dat Kreidler ze ooit zelf gemonteerd heeft ?
Want die bij mij was gegarandeerd de eerste kop, nooit vervangen.
Die op de foto van Tjerry heeft nog een merk , welliswaar imi , maar toch.
Zou het kunnen dat Kreidler ze ooit zelf gemonteerd heeft ?
Want die bij mij was gegarandeerd de eerste kop, nooit vervangen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Dat was mijn discussie. Wel imi gemaaktCaspar schreef:Yep , die bedoel ik. Daar heb ik er ook 2 van liggen.
Die op de foto van Tjerry heeft nog een merk , welliswaar imi , maar toch.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Ik twijfel er aan of het wel imitatie is......
Misschien was de vaste toeleverancier niet in staat om tijdig te leveren en is Kreidler uitgeweken naar een andere leverancier ?
Als het dan door Kreidler af fabriek gemonteerd is , is het dan imi ??
Ik heb wel érg veel van die koppen gezien op Kreidlers , ook op originele exemplaren
Misschien was de vaste toeleverancier niet in staat om tijdig te leveren en is Kreidler uitgeweken naar een andere leverancier ?
Als het dan door Kreidler af fabriek gemonteerd is , is het dan imi ??
Ik heb wel érg veel van die koppen gezien op Kreidlers , ook op originele exemplaren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Tijdelijke imi. Er is dus wel degelijk imi gemaakt en verkocht voor geforceerd.Caspar schreef:Ik twijfel er aan of het wel imitatie is......
Misschien was de vaste toeleverancier niet in staat om tijdig te leveren en is Kreidler uitgeweken naar een andere leverancier ?
Als het dan door Kreidler af fabriek gemonteerd is , is het dan imi ??
Ik heb wel érg veel van die koppen gezien op Kreidlers , ook op originele exemplaren
De kop die jullie laten zien ziet er beter uit dan de imi kop die ik heb die heeft buiten de iets dunnere koelribben en iets andere bougiegat een verbrandingsruimte zonder squishrand. Dus een krater meteen naar beneden.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Die koppen van Mucke en mij (zonder nummer) hebben ook een vrij diepe verbrandingsruimte zonder squish.
Maar ze zijn erg netjes afgewerkt over de hele lijn , ook de schroefdraad en het bougiegat zien er net zo mooi uit als bij de originele koppen die ik heb , vandaar mijn vermoeden. Gewoon o.e.m. kwaliteit
Maar ze zijn erg netjes afgewerkt over de hele lijn , ook de schroefdraad en het bougiegat zien er net zo mooi uit als bij de originele koppen die ik heb , vandaar mijn vermoeden. Gewoon o.e.m. kwaliteit
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Het nummer voor de 2pk is 15.03.06
Dit nummer heb ik eigenlijk nog nooit aangetroffen op een 2 pk kop.
Op beursen heb ik veel cilinderkoppen gezien maar allemaal zonder nummer en met dunne koelribben.
De koppen met het nr 15-6306 zijn met dikkere koelribben en bedoelt voor de snellere cilinders vanaf 4,2 pk, en hebben een W nummer die denk ik de ontwikkings fase aangeeft.
Dus ik denk dat kreidler de 2 pk versie ook zonder nummers heeft gemonteerd.
Gr
Dit nummer heb ik eigenlijk nog nooit aangetroffen op een 2 pk kop.
Op beursen heb ik veel cilinderkoppen gezien maar allemaal zonder nummer en met dunne koelribben.
De koppen met het nr 15-6306 zijn met dikkere koelribben en bedoelt voor de snellere cilinders vanaf 4,2 pk, en hebben een W nummer die denk ik de ontwikkings fase aangeeft.
Dus ik denk dat kreidler de 2 pk versie ook zonder nummers heeft gemonteerd.
Gr
Laatst gewijzigd door RS69 op 04 feb 2011, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
De squish rand van de ori vind ik toch wel een voordeel.
Als we binnenkort de LF gaan open maken zal ik weer eens opletten bij de kop.
Hier nog een foto van de bovenkant
Enzo
Als we binnenkort de LF gaan open maken zal ik weer eens opletten bij de kop.
Hier nog een foto van de bovenkant
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN0533 (Small).JPG (73.26 KiB) 8718 keer bekeken
- Luwek
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 29 mei 2010, 05:36
- Locatie: Hannover
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
dit kreeg ik gepeebeed van iemand:
Ik weet niet of de cilinderkoppen zonder nummer voor geforceerde koeling immi zijn,er zou namelijk ook een serie aangemaakt zijn door Mahle zonder het befaamde nummer.
Wat opvallend is aan de cilinderkoppen zonder nummer is de afwerking die vaak beter is dan bij de koppen met nummer,ook zijn de koelribben van deze koppen iets dunner maar alles is gewoon veel gladder afgewerkt.
Beide koppen zouden door elkaar gemonteerd zijn volgens kenners,anderen waaronder Enzo beweren dat het immi is,ik weet het verder ook niet geheel zeker natuurlijk.
groet
mijn brommer komt overigens uit duitsland, dus een 2 pk kop lijkt me sterk? of zie ik dat verkeerd?
Ik weet niet of de cilinderkoppen zonder nummer voor geforceerde koeling immi zijn,er zou namelijk ook een serie aangemaakt zijn door Mahle zonder het befaamde nummer.
Wat opvallend is aan de cilinderkoppen zonder nummer is de afwerking die vaak beter is dan bij de koppen met nummer,ook zijn de koelribben van deze koppen iets dunner maar alles is gewoon veel gladder afgewerkt.
Beide koppen zouden door elkaar gemonteerd zijn volgens kenners,anderen waaronder Enzo beweren dat het immi is,ik weet het verder ook niet geheel zeker natuurlijk.
groet
mijn brommer komt overigens uit duitsland, dus een 2 pk kop lijkt me sterk? of zie ik dat verkeerd?
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Op de 2,9pk zitten ze ook , zou dus best kunnen.
En ik begin steeds meer te geloven dat het gewoon Mahle koppen zonder nummer zijn........
En ik begin steeds meer te geloven dat het gewoon Mahle koppen zonder nummer zijn........
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Maak nog eens een foto van de bovenkant Caspar. Lossen we dit misschien op.Caspar schreef:Op de 2,9pk zitten ze ook , zou dus best kunnen.
En ik begin steeds meer te geloven dat het gewoon Mahle koppen zonder nummer zijn........
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Ik beweer het niet. Daar ik heb geen bewijzen van. Ik gaf alleen aan dat er imi koppen zijn. Zou dus kunnen.Luwek schreef:Beide koppen zouden door elkaar gemonteerd zijn volgens kenners,anderen waaronder Enzo beweren dat het immi is,ik weet het verder ook niet geheel zeker natuurlijk.
groet
mijn brommer komt overigens uit duitsland, dus een 2 pk kop lijkt me sterk? of zie ik dat verkeerd?
Er is nu duidelijk te zien (foto boven en onder) hoe een Mahle kop eruit ziet.
Enzo
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Ik denk ook dat ze origineel zijn want er zijn er zoveel van in omloop en dan voor de standaart cilinder, waar toch niet echt veel vraag naar was/is.
Zal eens kijken wat ik nog heb liggen.
Gr.
Zal eens kijken wat ik nog heb liggen.
Gr.
Laatst gewijzigd door RS69 op 04 feb 2011, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Zou zou ik het ook opvatten. Kan niet anders.RS69 schreef:Ik denk ook dat ze origineel zijn, want er zijn er zoveel van in omloop en dan voor de standaart cilinder waar toch niet echt veel vraag naar was/is.
Zal eens kijken wat ik nog heb liggen.
Gr.
Voor 70cc was het een ander verhaal.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 04 feb 2011, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
- Locatie: Oudewater
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Ik heb wel eens ergens gelezen dat er door Mahle kleine series cilinderkoppen heeft laten gieten bij KS Kolbenschmidt, of dit was bedoeld als kosten besparing of iets dergelijks weet ik niet, en ik weet niet of hierbij de geforceerde kopjes ook zaten. Maar, het zou makkelijk eens kunnen aan de afwerking te zien.
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Zou misschien wel kunnen.WimOudewater schreef:Ik heb wel eens ergens gelezen dat er door Mahle kleine series cilinderkoppen heeft laten gieten bij KS Kolbenschmidt, of dit was bedoeld als kosten besparing of iets dergelijks weet ik niet, en ik weet niet of hierbij de geforceerde kopjes ook zaten. Maar, het zou makkelijk eens kunnen aan de afwerking te zien.
K.S heeft ook cilinders gemaakt.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Bij deze de foto van 1 van die kopjes , komt van een 2pk 3 voetbakje 1969
Ik denk inderdaad dat dit weer 1 van de vreemde fratsen is uit Kornwestheim.
Samen weten we alles
Ik denk inderdaad dat dit weer 1 van de vreemde fratsen is uit Kornwestheim.
Samen weten we alles
- Bijlagen
-
- geforceerde kop2.jpg (28.97 KiB) 8622 keer bekeken
-
- geforceerde kop1.jpg (98.77 KiB) 8622 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Inderdaad er zijn er meer dan we denken. Hier zitten weer golfjes in de (smalle) ribben bij de kopbouten.
Enzo
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Van de vele cilinderkoppen die ik hier heb is er niet één met een nummer, de kleur van de aluminium kop, de perfecte afwerking en maatvoering, denk daar bij aan het perfect monteren van je aluminium kap zegt mij dat dit 100% origineel is.
Vooral als je bedenkt dat er meer zonder nummer in omloop zijn als met nummer.
Ik heb ze met een nummer nog nooit gezien, althans gemonteerd bij een standaard 1.8 of 2.0 pk geforceerde cilinders.
Misschien zijn ze in het begin bij de eitanken er mee begonnen maar zijn daar bij de latere modellen 1968-1972-73 absoluut mee gestopt.
Er zijn er gewoon te veel zonder nummer in omloop, en dat voor een onderdeel die als de hele brommer versleten is nog minimaal 15 brommerlevens mee zal gaan.
Vooral als je bedenkt dat er meer zonder nummer in omloop zijn als met nummer.
Ik heb ze met een nummer nog nooit gezien, althans gemonteerd bij een standaard 1.8 of 2.0 pk geforceerde cilinders.
Misschien zijn ze in het begin bij de eitanken er mee begonnen maar zijn daar bij de latere modellen 1968-1972-73 absoluut mee gestopt.
Er zijn er gewoon te veel zonder nummer in omloop, en dat voor een onderdeel die als de hele brommer versleten is nog minimaal 15 brommerlevens mee zal gaan.
- Bijlagen
-
- cilinderkop1.jpg (91.05 KiB) 8581 keer bekeken
-
- cilinderkop.jpg (92.43 KiB) 8581 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Cilinderkop geforceerd zonder type nr
Henk er zijn wel eens lieden die de draad van de bougie mollen of de koelkapbevesting slopen.
Voor Marcel zijn LF moesten we ook een nieuwe kop scoren.
Enzo
Voor Marcel zijn LF moesten we ook een nieuwe kop scoren.
Enzo