50 cc parmakit 20 mm bing
- tomgp200
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraagje kleur bougie + even voorstellen
Goedemorgen,
Zou jullie op de hoogte houden en ik ben inmiddels wat verder. De busjes voor de carburateur zijn klaar
Begin volgende week komt het "ophoogplaatje" binnen voor het spruitstuk. Dit heeft een forumlid voor me uitgefreesd, dank hiervoor
Zodra alles enigzins loopt ga ik samen met diegene wie ook onderhoud/reparatie van de auto doet de ontsteking afstellen mbv stroboscoop; dat heb ik namelijk zelf niet.
Mocht de cilinder helemaal niet bevallen zal ik er wat aan laten doen, maar eerst is zo proberen.
Tom
Zou jullie op de hoogte houden en ik ben inmiddels wat verder. De busjes voor de carburateur zijn klaar
Begin volgende week komt het "ophoogplaatje" binnen voor het spruitstuk. Dit heeft een forumlid voor me uitgefreesd, dank hiervoor
Zodra alles enigzins loopt ga ik samen met diegene wie ook onderhoud/reparatie van de auto doet de ontsteking afstellen mbv stroboscoop; dat heb ik namelijk zelf niet.
Mocht de cilinder helemaal niet bevallen zal ik er wat aan laten doen, maar eerst is zo proberen.
Tom
-
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
- Locatie: Oudewater
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Vraagje kleur bougie + even voorstellen
Kraftwerk en garantie? Jaa, garantie op fabrikage fouten, maar als je een ratel kapot hebt na gewoon normaal gebruikt te hebben, krijg je echt geen nieuwe hoor...dan kan je beter Vacom hebben
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook Kraftwerk gereedschap waar ik heel tevreden over ben, maar over de service van Kraftwerk ben ik niet echt te spreken...
20euro kost deze, kan je dr nog eens een slopen
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook Kraftwerk gereedschap waar ik heel tevreden over ben, maar over de service van Kraftwerk ben ik niet echt te spreken...
20euro kost deze, kan je dr nog eens een slopen
tomgp200 schreef:Enzo-tvdzijden schreef:Jazeker, ik heb hem van het Zwitserse kwaliteitsmerk Kraftwerk. Die geven garantie op hun gereedschap en hebben een breed assortiment waardoor zij bv ook ander kwaliteit gereedschap met hun eigen merknaam voeren zoals Stanley rolmaten, tangen van Knipex enz.tomgp200 schreef:Hallo,
De cilinder + carb was gister al binnen. Cilinder is gemonteerd en en de kopmoeren netjes met momentsleutel aangetrokken.
Iemand ervaring met deze momentsleutel?
Ik heb deze momentsleutel van 5-25 Nm al aan de digitale geijkte Snap-On sleutel gehad en hij is zeer nauwkeuring in te stellen. Betaalbaar toppertje.
Enzo
Oke fijn om te weten, normaal gezien verkoopt die zaak ook absoluut geen rommel. Zie dat die van jou 3/8 is. De mijne is 1/4 en daar moet ik nog even een verloopje voor regelen naar 3/8. Had er nu een 1/4 verlengstukje + dop bij gekregen. Dus voor 60 € was ik klaar.
Daarbij koop je zo'n ding denk ik ook voor het leven.
Tom
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Vraagje kleur bougie + even voorstellen
Dat zou kunnen. Heb het nog nooit nodig gehad.
Mijn hoofdmerken zijn zeker Facom en Snap-on en Kraftwerk.
Ik ben niet elke dag aan het ratelen en gebruik het juiste gereedschap voor de juiste doeleinden. Dat is eigenlijk het belangrijkste.
Enzo
Mijn hoofdmerken zijn zeker Facom en Snap-on en Kraftwerk.
Ik ben niet elke dag aan het ratelen en gebruik het juiste gereedschap voor de juiste doeleinden. Dat is eigenlijk het belangrijkste.
Enzo
- tomgp200
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Hallo,
Zonder het ophoogplaatje blijkt de carburateur ook net te passen, voor het mooie komt wel het ophoogplaatje er tussen, de choke gaat nu net langs het frame.
De setup:
-Ori luchtfilter
-Ori zeefje met 2 plaatjes er uit
-immi 20 mm bing met 90 sproeier(ori)
-50 cc parmakit met booster
-Uitlaatbocht is ingekort zodat hij 3 cm in de uitlaat steekt
-bougie b8hs
-12/36 vertanding (gaat sowieso naar 13/36)
Volgensmij is de sproeier te klein, bougie is grijs en hij blijft stationair gigantisch in toeren oplopen. Ook begint hij bij volgas lichtelijk te haperen. Wat denken jullie wat voor maat ik ongeveer moet hebben??? Ik heb 80,82, 85, 86 en 90. Alleen de maten 82 en 90 zijn helaas ori, heb vernomen dat ik dus van die immi sproeiers niet veel kan navertellen of de maat klopt?
De luchtregelschroef heb ik afgesteld als origineel en de stand van de gasnaald ook.
Verder moet ik zeggen dat hij ook met die 82 ori wel erg mooi loopt alleen stationair niet en de 90 loopt ook wel lekker alleen volgas niet. Bij beide sproeiers blijft de bougie echt grijs. Moet ook erbij vertellen dat het luchtfilter niet meer passend krijg op het frame
Las hier op het forum meerdere keren dat zonder aanpassingen de cilinder niet echt veel deed. Moet zeggen dat ik hem juist wel erg fijn vind lopen en het valt mij juist heel erg mee.
Groeten
Zonder het ophoogplaatje blijkt de carburateur ook net te passen, voor het mooie komt wel het ophoogplaatje er tussen, de choke gaat nu net langs het frame.
De setup:
-Ori luchtfilter
-Ori zeefje met 2 plaatjes er uit
-immi 20 mm bing met 90 sproeier(ori)
-50 cc parmakit met booster
-Uitlaatbocht is ingekort zodat hij 3 cm in de uitlaat steekt
-bougie b8hs
-12/36 vertanding (gaat sowieso naar 13/36)
Volgensmij is de sproeier te klein, bougie is grijs en hij blijft stationair gigantisch in toeren oplopen. Ook begint hij bij volgas lichtelijk te haperen. Wat denken jullie wat voor maat ik ongeveer moet hebben??? Ik heb 80,82, 85, 86 en 90. Alleen de maten 82 en 90 zijn helaas ori, heb vernomen dat ik dus van die immi sproeiers niet veel kan navertellen of de maat klopt?
De luchtregelschroef heb ik afgesteld als origineel en de stand van de gasnaald ook.
Verder moet ik zeggen dat hij ook met die 82 ori wel erg mooi loopt alleen stationair niet en de 90 loopt ook wel lekker alleen volgas niet. Bij beide sproeiers blijft de bougie echt grijs. Moet ook erbij vertellen dat het luchtfilter niet meer passend krijg op het frame
Las hier op het forum meerdere keren dat zonder aanpassingen de cilinder niet echt veel deed. Moet zeggen dat ik hem juist wel erg fijn vind lopen en het valt mij juist heel erg mee.
Groeten
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Geen valse lucht ?
Ga anders met je leerlaufdüse 1 maat omhoog of draai je luchtstelschroef eerst eens een halve slag open.
Met sproeier 82 zou de bougie toch niet grijs moeten zijn
Ga anders met je leerlaufdüse 1 maat omhoog of draai je luchtstelschroef eerst eens een halve slag open.
Met sproeier 82 zou de bougie toch niet grijs moeten zijn
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Grijs hoeft nog niet perse te zeggen dat ie te arm staat,al kun je het er beter niet op gokken.......mij valt wel op dat bij tempraturen rond het vriespunt je bougie,s niet altijd mooi lezen zegmaar, ondanks dat je motor heel rijk staat afgesteld...maar is dat wel een carburateur voor een 2tact~'?
- tomgp200
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Valse lucht lijkt me heel stug. De stationair sproeier is nu 35, wat zou dat dan moeten zijn? En de luchstelschroef staat 1,5 slag open nu. Gekke is dat ie met 82 eigenlijk echt mooi loopt ja, maar de bougie blijft grijs. Met 90 zelfde verhaal, alleen begint ie dan volgas raar te doen.Caspar schreef:Geen valse lucht ?
Ga anders met je leerlaufdüse 1 maat omhoog of draai je luchtstelschroef eerst eens een halve slag open.
Met sproeier 82 zou de bougie toch niet grijs moeten zijn
Dat antwoord zal ik je schuldig moeten blijven, het is er één van protuning. Zou ik dat zo moeten kunnen zien dan?nozems schreef:Grijs hoeft nog niet perse te zeggen dat ie te arm staat,al kun je het er beter niet op gokken.......mij valt wel op dat bij tempraturen rond het vriespunt je bougie,s niet altijd mooi lezen zegmaar, ondanks dat je motor heel rijk staat afgesteld...maar is dat wel een carburateur voor een 2tact~'?
Tom
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Sproeiers zijn met dit weer i.d.d. moeilijk te lezen aan de hand van de bougiekleur.
Carburateur (de ori Bing) kom je ook tegen op een KS80 van Zündapp , is ook 2 takt.
Leerlaufduse 35 zou goed moeten zijn , 40 proberen kan geen kwaad , gezien het jengelen.
Spuit eens wat remreiniger op verdachte plaatsen als hij loopt. Indien hij stationair harder gaat lopen trekt hij daar valse lucht.
Ik neem aan dat de krukaskeerringen niet lekkken ?
Carburateur (de ori Bing) kom je ook tegen op een KS80 van Zündapp , is ook 2 takt.
Leerlaufduse 35 zou goed moeten zijn , 40 proberen kan geen kwaad , gezien het jengelen.
Spuit eens wat remreiniger op verdachte plaatsen als hij loopt. Indien hij stationair harder gaat lopen trekt hij daar valse lucht.
Ik neem aan dat de krukaskeerringen niet lekkken ?
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Dat is een goeie,maar bij mij gebeurde eens het omgekeerde, de motor trok een beetje valse lucht op de aansluiting van het spruitstuk (die was versleten)..die bleef stationair ook altijd dansen, beetje remmenreiniger erop gespoten en hij ging langzamer lopen, sloeg zelfs af!je snapt ik had de motor feitelijk afgesteld op het gegeven dat ie valse lucht trok....maar de remmenreiniger dichte het tijdelijk af,waardoor het mengsel te rijk werd en de motor afsloeg........hoe dan ook dat kan ook gebeuren, je weet dan ook dat ie valse lucht trekt!
Voor wat het bougiebeeld aangaat, grijs hoeft niet slecht te zijn, maar koffiebruin is voor een 2tact een beter beeld!~maar soms heb je weleens dat een bougie slecht wil tekenen.....erop gokken dat b.v grijs goed is zou ik niet zomaar doen!het kan je je motor kosten.
Een temperatuursensor zou uitkomst moeten bieden (die plaats je onder je bougie)...al moet ik je het antwoord schuldig blijven wat de werktempratuur op vollast zou mogen wezen.... Bij De Jager zeggen ze dat het boven de 100gr al link wordt, anderen liggen niet wakker van 130/140gr
Mijn ervaring met bleke bougie,s....ik denk dat het boven de 120gr wel link kan worden..dus tussen de 100 en de 120gr zal goed moeten zijn.
Voor wat het bougiebeeld aangaat, grijs hoeft niet slecht te zijn, maar koffiebruin is voor een 2tact een beter beeld!~maar soms heb je weleens dat een bougie slecht wil tekenen.....erop gokken dat b.v grijs goed is zou ik niet zomaar doen!het kan je je motor kosten.
Een temperatuursensor zou uitkomst moeten bieden (die plaats je onder je bougie)...al moet ik je het antwoord schuldig blijven wat de werktempratuur op vollast zou mogen wezen.... Bij De Jager zeggen ze dat het boven de 100gr al link wordt, anderen liggen niet wakker van 130/140gr
Mijn ervaring met bleke bougie,s....ik denk dat het boven de 120gr wel link kan worden..dus tussen de 100 en de 120gr zal goed moeten zijn.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Zal (waarschijnlijk ) omdat i een nieuwe bougie erin heeft gestopt
voordat daar n kleurtje opzit , kan die nog wel even een "paar" Km,s erbij tuffen
voordat daar n kleurtje opzit , kan die nog wel even een "paar" Km,s erbij tuffen
- tomgp200
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Van de krukaskeerringen kan ik alleen maar zeggen dat aan de vliegwielkant niks geks te zien is. Koppelingskant geen idee, versnellingsbakpeil is niet gezakt oid. Die andere tip zal ik binnenkort proberen gaan ja. Ik had al geschreven dat ik het luchtfilterhuis niet meer op het frame passend krijg, zit er nu "tegenaan" Zou dit niet dat effect kunnen geven?Caspar schreef:Sproeiers zijn met dit weer i.d.d. moeilijk te lezen aan de hand van de bougiekleur.
Carburateur (de ori Bing) kom je ook tegen op een KS80 van Zündapp , is ook 2 takt.
Leerlaufduse 35 zou goed moeten zijn , 40 proberen kan geen kwaad , gezien het jengelen.
Spuit eens wat remreiniger op verdachte plaatsen als hij loopt. Indien hij stationair harder gaat lopen trekt hij daar valse lucht.
Ik neem aan dat de krukaskeerringen niet lekkken ?
Kijk, en daarom stelde ik deze vraag hier ook Net redelijk wat vernieuwd en zou het niet door zoiets doms kapot laten lopen.Voor wat het bougiebeeld aangaat, grijs hoeft niet slecht te zijn, maar koffiebruin is voor een 2tact een beter beeld!~maar soms heb je weleens dat een bougie slecht wil tekenen.....erop gokken dat b.v grijs goed is zou ik niet zomaar doen!het kan je je motor kosten.
Echt nieuw was hij niet eigenlijk, maar met deze afstelling heeft de bougie natuurlijk eerder niet gedraaid.dolle aad schreef:Zal (waarschijnlijk ) omdat i een nieuwe bougie erin heeft gestopt
voordat daar n kleurtje opzit , kan die nog wel even een "paar" Km,s erbij tuffen
Tom
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Het kan soms lang duren voor een bougie gaat kleuren, dat had ik zelfs met m,n standaard RS indertijd, een ander douwt er een nieuwe in en heeft na 5km al een prachtige koffiebruine bougie, bij mij ziet ie er na 2000km nog uit alsof ie zo uit het doosje komt ...ik heb daarom maar eens een temperatuursensor gekocht, die laat gelukkig geen gekke dingen zien, dan weet ik dat ik toch wel goed zit, ondanks dat ie niet kleuren wil
- tomgp200
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Oké, allen dank voor uw antwoorden
Zal alles nog is een keer rustig nalopen. Het luchtfilter maak ik eerst eens goed warm en probeer het dan nog eens.
Maar dat word volgend weekend, door werk en wintersport aankomende week geen tijd
Groeten Tom
Zal alles nog is een keer rustig nalopen. Het luchtfilter maak ik eerst eens goed warm en probeer het dan nog eens.
Maar dat word volgend weekend, door werk en wintersport aankomende week geen tijd
Groeten Tom
- tomgp200
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Zou die truc met remreiniger ook werken bij (iig de linker) krukaskeering?Caspar schreef:Sproeiers zijn met dit weer i.d.d. moeilijk te lezen aan de hand van de bougiekleur.
Carburateur (de ori Bing) kom je ook tegen op een KS80 van Zündapp , is ook 2 takt.
Leerlaufduse 35 zou goed moeten zijn , 40 proberen kan geen kwaad , gezien het jengelen.
Spuit eens wat remreiniger op verdachte plaatsen als hij loopt. Indien hij stationair harder gaat lopen trekt hij daar valse lucht.
Ik neem aan dat de krukaskeerringen niet lekkken ?
Gr
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Ja , alleen lastig om tussen/langs het vliegwiel te mikken.
Veel imi luchtfilterbuizen hebben een te klein gat bij de frame aansluiting.
Terugsturen of met een stanley mes even wat groter maken.
Veel imi luchtfilterbuizen hebben een te klein gat bij de frame aansluiting.
Terugsturen of met een stanley mes even wat groter maken.
- tomgp200
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Goedemiddag allen,
Vanmorgen weer even een paar uurtjes aan de kreidler besteed, en heb het probleem van de valse lucht gevonden. Had de zgn plastic beschermhoes van het gasdeksel niet gemonteerd, dit zorgde voor problemen. Vind het geen gezicht, maar hij blijkt toch echt een functie te hebben
Ff 2 foto'tjes
Groeten Tom
Vanmorgen weer even een paar uurtjes aan de kreidler besteed, en heb het probleem van de valse lucht gevonden. Had de zgn plastic beschermhoes van het gasdeksel niet gemonteerd, dit zorgde voor problemen. Vind het geen gezicht, maar hij blijkt toch echt een functie te hebben
Luchtfilter is ook passend gemaakt. Nu kan het afstellen beginnen; heb sproeier nummer 82 gebruikt en wou het daar eens mee gaan proberen. Goede keuze?Caspar schreef:Ja , alleen lastig om tussen/langs het vliegwiel te mikken.
Veel imi luchtfilterbuizen hebben een te klein gat bij de frame aansluiting.
Terugsturen of met een stanley mes even wat groter maken.
Ff 2 foto'tjes
Groeten Tom
- bud
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
De rubber hoes zorgt ervoor dat er geen vocht in de carb terecht kan komen via de kabel stelschroef en dat er geen valse lucht wordt aangezogen via deze omslachtige omweg.Complimenten voor de setup,ziet er keurig uit,zo te zien niks aan het toeval over gelaten.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Nog wel even doorvoer rubbertje in je achterspatbord doen. Zo hoort dat niet.
Enzo
Enzo
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Mocht je toch nog met te bleke bougie,s blijven, dan kun je wellicht ook kijken naar de naaldsproeierbuis en je gasnaald,dat kan namelijk ook nogal veel uitmaken., ziet er goed uit!
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Mooi dat je het gevonden hebt.
Ik denk dat sproeier 82 wat aan de ruime kant is , maar dat kan geen kwaad.
Groot beginnen , kijken wat je bougie doet , en dan eventueel zakken met je sproeiermaat.
Ik denk dat sproeier 82 wat aan de ruime kant is , maar dat kan geen kwaad.
Groot beginnen , kijken wat je bougie doet , en dan eventueel zakken met je sproeiermaat.
- tomgp200
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Dank ubud schreef:De rubber hoes zorgt ervoor dat er geen vocht in de carb terecht kan komen via de kabel stelschroef en dat er geen valse lucht wordt aangezogen via deze omslachtige omweg.Complimenten voor de setup,ziet er keurig uit,zo te zien niks aan het toeval over gelaten.
Ja heb je gelijk in, wil er eigenlijk als eerstvolgende een dieper spatbord op schroeven en deze meespuiten in kleur van het frame.Enzo-tvdzijden schreef:Nog wel even doorvoer rubbertje in je achterspatbord doen. Zo hoort dat niet.
Enzo
Dan zal ik een doorvoerrubbertje in het spatbord doen.
Hij loopt niet-afgesteld al best fijn. Heb nog wel een ori naaldsproeierbuis liggen helaas geen gasnaald. Maar ik wou het eigenlijk eerst ff zo proberen Weet iemand trouwens waarom bij een immitatie carburateur wel overal bing tekens opstaan? Gasschuif, sproeier, stationair sproeier; is toch eigenlijk komisch ?!nozems schreef:Mocht je toch nog met te bleke bougie,s blijven, dan kun je wellicht ook kijken naar de naaldsproeierbuis en je gasnaald,dat kan namelijk ook nogal veel uitmaken., ziet er goed uit!
Oké, ik had hem er eigenlijk weer ingedaan omdat jij dat in een vorig antwoord zei. De bougie is nog steeds grijs als het aan mij ligt, vraag me alleen af of ik niet gewoon een beetje kleurenblind benCaspar schreef:Mooi dat je het gevonden hebt.
Ik denk dat sproeier 82 wat aan de ruime kant is , maar dat kan geen kwaad.
Groot beginnen , kijken wat je bougie doet , en dan eventueel zakken met je sproeiermaat.
Groeten Tom
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
maak eens een goede foto, grijs tot reebruin mag een bougie kleuren, grijs hoeft niet slecht te zijn, maar grijs zie je ook als ie arm staat, dus op grijs kun je wat dat betreft nooit echt vertrouwen denk ik, je kan het ook drastisch doen, douw er een 10maten grotere hoofdsproeier in (een 92 ofzo) en als het je nog lukt om weg te rijden, ga dan eens een stukje volgas rijden, soms is dat de enige manier om er achter te komen, als ie dan niet 4tact bovenin weet je dat ie tekort heeft gestaan en zo kun je zien wat dat doet met je bougiekleur
- tomgp200
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 50 cc parmakit 20 mm bing
Zal morgen bij daglicht eens een goede foto maken. Heb hem idd al geprobeerd met een sproeier 90 (ori) En dan gaat ie bovenin echt raar doen ja, daarom dacht ik wel aardig goed te zitten. Moet ik wel eerlijk toegeven dat me niet helemaal duidelijk is wat nu met 4takten bedoelt word, hij begint dan een beetje "over te slaan"nozems schreef:maak eens een goede foto, grijs tot reebruin mag een bougie kleuren, grijs hoeft niet slecht te zijn, maar grijs zie je ook als ie arm staat, dus op grijs kun je wat dat betreft nooit echt vertrouwen denk ik, je kan het ook drastisch doen, douw er een 10maten grotere hoofdsproeier in (een 92 ofzo) en als het je nog lukt om weg te rijden, ga dan eens een stukje volgas rijden, soms is dat de enige manier om er achter te komen, als ie dan niet 4tact bovenin weet je dat ie tekort heeft gestaan en zo kun je zien wat dat doet met je bougiekleur
De rest van de sproeiers wat ik heb zijn immitatie, had begrepen dat ik dan eigenlijk niks over de maat kan zeggen?
Moet wel zeggen dat hij nu ook koud mooi vlot start En heb hem vanmorgen al ff getest met de navi erop; heb net de 70 weten te halen maar draai dan zo'n bult toeren dat ik eigenlijk niet echt vol durf te houden op die manier
Misschien toch maar even een groter voortandwiel erop zetten, ik ben al van 12 naar 13 gegaan.
Groeten