50 cc parmakit 20 mm bing

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#51 Bericht door Caspar » 04 mar 2011, 18:33

4-takten is een lichte vorm van stotteren sputteren , hij verslikt zich als het ware.

Vergeet niet dat dit type Bing gemaakt is voor een trage , laag getoerde 80cc. Kan best zijn dat hij het bij 12.000tpm niet meer helemaal kan bijhouden.

Je kunt op de site van http://www.bingpower.de" onclick="window.open(this.href);return false; bij "service" en dan "einstelblatter " kijken bij jouw type carburateur.
Je ziet dan welk Mischrohr , hauptdüse , gasnadel , leerlaufdüse je nodig zou hebben bij de originele setup.
Ook zie je daar hoe je de luchtstelschroef ongeveer moet afstellen.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#52 Bericht door Caspar » 04 mar 2011, 18:40

Hier heb je een voorbeeld van een snelle 50cc met een zelfde type carburateur er op , misschien kun je hier wat mee ?
21/20/103 - Einstellblattdaten

Ersatz für _
ersetzt durch _
ähnlich 21/20/101_
Motor/Ausführung Sachs 50 SW, 6-Gg._
KTM Comet 50 RLW_
_
Takt 2_
Zylinder 1_
Hubraum 50_
Vergasergehäuse 12-214-20-512_
Motoranschluß 26 H8_
Filteranschluß 40_
Deckelplatte _
Deckelverschraubung 21-221-101_
Gasschieber 22-651-111_
Mischkammereinsatz / Lufttrichter _
Schwimmergehäuse /-kammer 30-793/80_
Schwimmergehäusedeckel _
Kraftstoffanschluß senkrecht_
Schwimmer 35-320_
Gasschieberstellschraube links_
Klemmschraube 40-636, links_
Hauptdüse 44-051/85_
Reservedüse _
Leerlaufdüse 44-355/45_
Startdüse 44-005/0.85_
Leerlaufluftdüse _
Korrekturluftdüse _
Nadeldüse / Mischrohr 45-250/2.60_
Düsennadel 46-210-2B2P_
Nadelstellung 3_
Schwimmernadel 47-970_
Tupfer _
für Ersatz _
Luftregulierschraube 50-039-101_
offen 1 1/4 x_
Nadelventil 51-534-20_
Zerstäuber 51-613_
Rohrbogen _
Isolierbuchse 66-411, Ersatzbuchse 66-641_
Filter _
sonstiges Für Serie u. Ersatz lose: Gummitülle 65-851 u. Schutzkappe 80-726_

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#53 Bericht door Caspar » 04 mar 2011, 18:44

Je ziet hier o.a. dat de luchtstelschroef 1 1/4 slag open mag en dat hoofdproeier 85 gebruikt wordt.

Ik denk wel dat jouw 18mm spruitstuk wat aan de krappe kant zou kunnen zijn bij hogere toerentallen met het gas open.

Gebruikersavatar
tomgp200
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#54 Bericht door tomgp200 » 04 mar 2011, 18:48

Caspar schreef:4-takten is een lichte vorm van stotteren sputteren , hij verslikt zich als het ware.

Vergeet niet dat dit type Bing gemaakt is voor een trage , laag getoerde 80cc. Kan best zijn dat hij het bij 12.000tpm niet meer helemaal kan bijhouden.

Je kunt op de site van http://www.bingpower.de" onclick="window.open(this.href);return false; bij "service" en dan "einstelblatter " kijken bij jouw type carburateur.
Je ziet dan welk Mischrohr , hauptdüse , gasnadel , leerlaufdüse je nodig zou hebben bij de originele setup.
Ook zie je daar hoe je de luchtstelschroef ongeveer moet afstellen.
21/20/115 - Einstellblattdaten

Ersatz für _
ersetzt durch _
ähnlich 21/20/105A_
Motor/Ausführung K 80_
Leichtkraftrad, wassergekühlt_
handstart_
Takt 2_
Zylinder 1_
Hubraum 80_
Vergasergehäuse 12-212-20-511_
Motoranschluß 39/26_
Filteranschluß 35_
Deckelplatte _
Deckelverschraubung 21-221-101_
Gasschieber 22-651-12_
Mischkammereinsatz / Lufttrichter _
Schwimmergehäuse /-kammer 30-793/50_
Schwimmergehäusedeckel _
Kraftstoffanschluß senkrecht 6 rechts_
Schwimmer 35-320_
Gasschieberstellschraube 150-100 links_
Klemmschraube 140-636 links_
Hauptdüse 44-051/82_
Reservedüse _
Leerlaufdüse 44-355/35_
Startdüse 44-005/0,55_
Leerlaufluftdüse _
Korrekturluftdüse _
Nadeldüse / Mischrohr 745-249/6603_
Düsennadel 46-210-2B2P_
Nadelstellung 3_
Schwimmernadel 47-970_
Tupfer _
für Ersatz _
Luftregulierschraube 50-039-101_
offen 1 x_
Nadelventil 51-534-20_
Zerstäuber _
Rohrbogen _
Isolierbuchse 166-441_
Filter _
sonstiges Für Serie und Ersatz: 80-726_



Dit is hem dus, hier is het plan; morgen alle originele delen wie ik heb even overzetten (heb namelijk nog een kapotte zelfde bing liggen) En hem zo afstellen als boven beschreven (1 slag open, 3e groef gasnaald)

Van dat spruitstuk is ook een goeie ja. Het hoeft eigenlijk geen raket te worden als hij met tegenwind maar een beetje fatsoenlijk blijft trekken :!: Maar jullie hulp word heel erg gewaardeerd :clap

Gebruikersavatar
tomgp200
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#55 Bericht door tomgp200 » 04 mar 2011, 19:00

Dit is hem trouwens; wil er nog wel één en ander aan veranderen;

rood achterspatbord, ori schokbrekers, ronde koplamp en ik erger me helemaal scheel aan deze buddy #-o

Heb hem eind 2010 al even te koop gehad maar me toch bedacht. Werkelijk alles zat ff tegen op dat moment, en ook de kreidler kreeg ik maar niet fijn aan het lopen. Na een dag of wat toch maar bedacht, want wat ik er zelf aan uitgegeven heb zal ik er nooit voor weer krijgen. Het ding een poosje in de hoek gezet en nu weer met frisse moed verder :)


Afbeelding

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#56 Bericht door Caspar » 04 mar 2011, 19:43

Nooit opgeven !
Ik had in 1989 ook even mijn Kreidler te koop staan , ben blij dat ik hem nu nog heb !
De enigste koper die toen kwam opdagen wou 150 gulden betalen, maar dan wel MET 1 jaar w.a. verzekering er bij, ja daag !
Nu is hij rond de € 1500,- waard........

De gegevens van jouw 21/20/115 zijn gebaseerd op een slome 80cc met maximaal 8000tpm.
De 21/20/103 die ik aangaf , is in principe de zelfde carburateur , maar dan bezet met onderdelen voor een hoogtoerige 50cc.
Doe er je voordeel mee.

Gebruikersavatar
tomgp200
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#57 Bericht door tomgp200 » 04 mar 2011, 19:59

Snap waar je naartoe wilt. :wink:

Groeten

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#58 Bericht door bud » 05 mar 2011, 17:59

Het zgn 4-takten,dat is eigenlijk moeilijk te omschrijven,als je blijft doorrijden met ingeschakelde choke krijg je dit effect bij hogere toerentallen.Net zoals de motor "doodvalt"bij hogere toerentallen omdat de sproeier te klein is.Met dichte benzinekraan op het einde van de benzinevoorraad rijden,dat effect.Het standaard uitgangspunt is dat de motor (warm) bij het dichtgooien van je gashendel direct terugvalt in toeren en goed,stabiel stationair blijft draaien is al een goede indicatie van de carb afstelling....en de kleur van de bougie kan je ook bepalen door de warmtegraad juist toe te passen...(even tussendoor,,er kwam net een prachtige smalle,paarse Z#nnd@p KS50 voorbij rijden,oud model blok watergekoeld,probeer daar maar eens geen hekel aan te krijgen...)
Succes.

Gebruikersavatar
tomgp200
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#59 Bericht door tomgp200 » 06 mar 2011, 10:44

bud schreef:Het zgn 4-takten,dat is eigenlijk moeilijk te omschrijven,als je blijft doorrijden met ingeschakelde choke krijg je dit effect bij hogere toerentallen.Net zoals de motor "doodvalt"bij hogere toerentallen omdat de sproeier te klein is.Met dichte benzinekraan op het einde van de benzinevoorraad rijden,dat effect.Het standaard uitgangspunt is dat de motor (warm) bij het dichtgooien van je gashendel direct terugvalt in toeren en goed,stabiel stationair blijft draaien is al een goede indicatie van de carb afstelling....en de kleur van de bougie kan je ook bepalen door de warmtegraad juist toe te passen...(even tussendoor,,er kwam net een prachtige smalle,paarse Z#nnd@p KS50 voorbij rijden,oud model blok watergekoeld,probeer daar maar eens geen hekel aan te krijgen...)
Succes.
Dat van dat 4takten gaat hij dus doen met sproeier 90.
Warmtegraad is nu een b9hs, ik zou nog ff een b8hs kunnen proberen. Heb caspars tip opgevolgd en de volgende spullen besteld bij faak-tillmanns, in ieder geval gevraagd of ze dit kunnen leveren.

Hauptdüse 44-051/85_ (auch 86, 88, 83 80 bitte)

Leerlaufdüse 44-355/45_ (auch 40 bitte)

Nadeldüse / Mischrohr 45-250/2.60_

Düsennadel 46-210-2B2P_

Denk dat ik hem straks ff ga proberen, het is prachtweer hier!

Groeten

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#60 Bericht door Caspar » 06 mar 2011, 11:20

Goed plan !

Een B8HS lijkt mij zat.

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#61 Bericht door bud » 06 mar 2011, 15:40

Zeer grote kans dat het al een stuk beter gaat met een 88,misschien 86 hoofdsproeier in combinatie met een B8HS.De bougie bereikt wat sneller zijn zelfreinigings temperatuur (+-600-650 oC)en is daardoor wat objectiever af te lezen vwb kleur...Vuistregel is bij bougie's:liever iets te heet dan veel te koud!!....

Gebruikersavatar
tomgp200
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#62 Bericht door tomgp200 » 03 apr 2011, 12:51

Afbeelding


Goedemiddag,

Dit is hoe de bougie nu kleurt, het is een b8hs.

Wel start de brommert soms slecht als hij warm is, koud start hij altijd in één trap.

Iemand een idee?

Groeten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#63 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 apr 2011, 12:59

Koud wil een kreidler veel benzine en weinig lucht. Zelfs choke en vlotteren.

Warm is het echter omgedraaid. Aan jouw bougie is te lezen dat hij erg rijk staat.

Enzo

Gebruikersavatar
tomgp200
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 feb 2008, 11:19
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50 cc parmakit 20 mm bing

#64 Bericht door tomgp200 » 03 apr 2011, 13:23

Oké, duidelijk.

Heb originele spullen besteld bij faak-tillmanns, had dit al eerder willen doen maar is er simpelweg niet van gekomen.

Volgende heb ik besteld;

Düse 82, 85, 88

Leerlaufduse gr 40

Nadelduse gr 2,60 en de bijbehorende gasnaald type 2b2p

Dan heb ik ori onderdelen en hoop dat hij dan wat beter af te stellen is. Spulletje doet nu een beetje komisch, ene keer loopt hij heel hoog stationair....... draai je iets aan de stationair stelschroef en valt hij meteen helemaal weg in toeren, het blijft een beetje een raadsel....

Groeten

Plaats reactie