Het verbruikstopic

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Het verbruikstopic

#51 Bericht door dijk » 03 apr 2011, 14:52

nozems schreef:Gisteren, als voorproefje op de Eifel 1op22 gescoord, waarbij de kraan meestal volopen stond, en de rit veelal uit accelereren bestond, de motor stond veels te rijk afgestelt, miste 5km op top, hij wilde ook niet echt lekker in toeren klimmen en begon dan te 4takkeren(smoorde ook snel met halfgas), hij stond vorige week ook al merkbaar rijk met de Kastelenrit, waarbij die ook neigde naar 4takkeren, echter deed die het toen halfgas beter door de koude lucht denk ik, sta er nog van te kijken hoeveel dat in rijkarakter scheelt, warm of koud weer, dat was gisteren goed te merken.
Dus hoofdsproeier 2maatjes omlaag, wie weet scheelt dat nog ietsjes, maar het is nog steeds geen highscore, wie weet ga ik zo nog wel naar de 1op24 toe(wat ik acceptabel vindt)
mijn 63cc set had daar gisteren ook last van deze eigenschappen pascal,alleen membraan heeft dan de eigenschap dat het niet smoord bij half gas.
bij mijn ook terug van 102 naar 100 hoofdsproeier vorige keer een graad of 10.
gisteren een graad of 20.
miste ook toptoeren gisteren,5 of 10km op top.
bij lage toeren rond de 4000 of 5000 ook 4takkeren.
daarna is een membraan wel weer mooi 6000 tot 10000 wel gaan als de brandweer.
miste rond de 1000 toeren gisteren op top.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Het verbruikstopic

#52 Bericht door nozems » 03 apr 2011, 15:01

Nou smoren in die zin, dat als ik heuvel op reedt en ik in een te hoge versnelling zat hij hem er niet meer doorheen trok en dan ging smoren (een teken van een te grote sproeier vaak)...op een vlakke weg deed ie dat veel minder, ik heb ook een bijzonder korte inlaattiming, dus ook al staat ie achterlijk rijk, wegrijden lukt altijd wel.

En truukje om te kijken of je hoofdsproeier in de goede richting zit is gaan rijden in z,n 3de versnelling (vermits niet te licht vertand)....dan een snelheid aanhouden waarbij je net onder z,n vermogensband zit, als je dan ineens volgas geeft mag ie niet inhouden/borrelen/smoren, dan moet ie hem er zonder al te veel aarzelen doorheen trekken.

Gebruikersavatar
Hans van Kuijen
Berichten: 817
Lid geworden op: 13 aug 2006, 15:33
Locatie: Den Haag - Zuid west
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Het verbruikstopic

#53 Bericht door Hans van Kuijen » 03 apr 2011, 16:39

Terugrit van Valkenburg a/d Geul naar Ypenburg (Den Haag) 224 kilometer elf liter benzine verbruikt dat komt dan uit op 1:20.36 ,
Dit heb ik dan continu met het gas volopen gereden

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Het verbruikstopic

#54 Bericht door nozems » 03 apr 2011, 17:11

kijk,dan lust die ook wel een slokje, maar volgens mij is dat nog wel netjes hoor, dan wijkt jouw set en de mijne niet eens zo heel veel af kwa verbruik dan.

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Het verbruikstopic

#55 Bericht door freaky_ferry » 06 apr 2011, 18:06

Gemidelde verbruik: 1:27 350km : 13L= (1:26,92)
Aantal cc cilinder: 50cc
Wat voor uitlaat: std blokfluit pijp
Wat voor carberateur + sproeier (en eventueel hoofdsproeier): 21 mm dell BE hoofdsproeier 70
Wat voor lucht filter: rubberen koker helemaal leeg

rijstijl: gas tegen de nok :mrgreen:

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Het verbruikstopic

#56 Bericht door freaky_ferry » 07 apr 2011, 17:09

freaky_ferry schreef:Gemidelde verbruik: 1:27 (350km : 13L= 1:26,92)
Aantal cc cilinder: 50cc
Wat voor uitlaat: std blokfluit pijp
Wat voor carberateur + sproeier (en eventueel hoofdsproeier): 21 mm dell BE hoofdsproeier 70
Wat voor lucht filter: rubberen koker helemaal leeg

rijstijl: gas tegen de nok :mrgreen:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Het verbruikstopic

#57 Bericht door nozems » 07 apr 2011, 17:36

Nou dat is toch ook heel netjes, zit je kwa verbruik aan de fabrieksspecificaties voor een standaard RS :D

Toch blijft de score van b.v Erwin opmerkelijk, de uitlaat gaat waarschijnlijk effectiever werken i.c.m zo,n snelle set.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Het verbruikstopic

#58 Bericht door emilio » 18 apr 2011, 21:46

Afgelopen Zondag 368 kilometer met de GS80 gereden en dus kan ik nu met redelijke nauwkeurigheid de cijfers bekend maken. Let op het is een zuigergestuurde 80 cc met 28 millimeter Bing met een maximaal vermogen van 7,1 Pk bij 6000 toeren. Bij 80 kilometer per uur kakt hij helemaal in. Hij is dus over de uitlaat duidelijk begrenst. Desondanks wist de KVV 1:18 te scoren. Een pittig verbruik voor een mschine die bijna geen toeren loopt....

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Het verbruikstopic

#59 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 apr 2011, 22:03

emilio schreef:Afgelopen Zondag 368 kilometer met de GS80 gereden en dus kan ik nu met redelijke nauwkeurigheid de cijfers bekend maken. Let op het is een zuigergestuurde 80 cc met 28 millimeter Bing met een maximaal vermogen van 7,1 Pk bij 6000 toeren. Bij 80 kilometer per uur kakt hij helemaal in. Hij is dus over de uitlaat duidelijk begrenst. Desondanks wist de KVV 1:18 te scoren. Een pittig verbruik voor een mschine die bijna geen toeren loopt....
Meerdere keren tanken :wink:

Leuke info Johan.

Enzo

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Het verbruikstopic

#60 Bericht door Niekjuh » 18 apr 2011, 22:08

Nou ik vind het nog best netjes, voor een zuigergestuurde 80 cc, en de 28 mm.
Wel weinig toeren idd, maar misschien dat hij juist meer slurpt omdat hij zo wordt in gehouden.

Wat doet jou mamba eigenlijk?

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Het verbruikstopic

#61 Bericht door nozems » 18 apr 2011, 23:22

Netjes???Een LK600 loopt lachend 1op30 :!: Zo zouden onze machines het ook moeten doen, althans dat zou je mogen verwachten van zulke rustig getunde machine,s bij dito lage toerentallen.

Ergens gaat het gewoon flink fout, want waarom loopt een LK wel 1op30 :?:

gelukkig maakt het karakter heel veel, maar dan ook heel erg veel goed, en ik rijdt er ook geen km minder om :lol:

Morgen ga ik ook weer meten, al lijkt het te stoken bij 1op22 :shock:

JohanH1
Berichten: 153
Lid geworden op: 24 jun 2010, 17:21
Locatie: rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Het verbruikstopic

#62 Bericht door JohanH1 » 19 apr 2011, 00:13

met de parma stook ik +/- 8 liter per week over 200km,dat is 1op 25,niet echt zuinig,maar beter als o.v.vrgr johanh.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Het verbruikstopic

#63 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 apr 2011, 06:22

JohanH1 schreef:met de parma stook ik +/- 8 liter per week over 200km,dat is 1op 25,niet echt zuinig,maar beter als o.v.vrgr johanh.
Als je veel door de stad Rotterdam (optrekken van stoplicht naar stoplicht en veel op fietspad) rijdt vindt ik dat niet zo verkeerd.

Enzo

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Het verbruikstopic

#64 Bericht door emilio » 19 apr 2011, 07:23

Enzo-tvdzijden schreef:
emilio schreef:Afgelopen Zondag 368 kilometer met de GS80 gereden en dus kan ik nu met redelijke nauwkeurigheid de cijfers bekend maken. Let op het is een zuigergestuurde 80 cc met 28 millimeter Bing met een maximaal vermogen van 7,1 Pk bij 6000 toeren. Bij 80 kilometer per uur kakt hij helemaal in. Hij is dus over de uitlaat duidelijk begrenst. Desondanks wist de KVV 1:18 te scoren. Een pittig verbruik voor een mschine die bijna geen toeren loopt....
Meerdere keren tanken :wink:

Leuke info Johan.

Enzo
Ik moet nog naar de benzinekraan kijken omdat ik er geen reservestand op heb. Tijdens de rit ben ik een paar keer door het spreekwoordelijke oog van de naald gekropen :wink: . Ik maak nog een verslag van de rit door middel van een video maar kan al vast vertellen dat het één van de mooiste ritten ooit is geweest die ik heb gereden. Ook met een Topsnelheid van 80 km/h kun je ontzettend veel plezier hebben als de anderen ongeveer dezelfde snelheid hebben :D .. Het opmerkelijkste was dat wij zoveel van de machines gevergd hadden dat de hele demper aan het nasmeulen was tijdens het Tanken nota bene #-o . Roman merkte het op anders had ik het niet gezien alhoewel het wel een beetje erg vreemd rook :wink: ...

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9315
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 949 keren
Ontvangen waarderingen: 781 keren

Re: Het verbruikstopic

#65 Bericht door Eifelyeti » 19 apr 2011, 09:18

emilio schreef:...... op anders had ik het niet gezien alhoewel het wel een beetje erg vreemd rook :wink: ...
je heb nu je eigen Koffeeshop :clap
:mrgreen:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Het verbruikstopic

#66 Bericht door nozems » 19 apr 2011, 13:43

Nou klein feestje hier, over een afstand van iets meer dan 265km 11.4liter verbruikt (dit is inclusief de mengolie) dus ruim 1op23 :lol: dat zijn nog eens cijfers :oops: ..wel veel korte ritjes, me wel wisselende belasting, maar ook veel koude starten wat altijd met vlotteren dient te gebeuren, tot de boel zeikt van de benzine, dus er gaat mssn zomaar een halve liter verloren met starten op die manier :wink: :roll:

Gebruikersavatar
Erwin_1965
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2010, 13:04
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Het verbruikstopic

#67 Bericht door Erwin_1965 » 12 mei 2011, 21:24

de rit in maarheeze.

vanaf leidschendam naar maarheeze = 168 km
in maarheeze rond de 110km gereden.
is 278km
terugweg bij eindhoven getankt weer 19km
totaal 296km
er ging maar voor 11 euro benzine in.

tel uit je winst

dit met de nieuwe LVS cilinder

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Het verbruikstopic

#68 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 jun 2011, 17:55

Vanmiddag de Austerlitzrit afgetankt. 199 Km op 6,8 liter benzine.

Is dus 1 op 29

Enzo

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Het verbruikstopic

#69 Bericht door Chrismetzwarteletters » 22 jun 2011, 22:43

Met mijn nieuwe set-up heb ik 318 km op 11,8 liter gereden (318/11,8 = 27/1). Nu heb ik wel het grootste gedeelte mak an 70 in z'n 5 gereden waardoor hij op relatief lage toeren, rustig pruttelde. 't Verbruik valt mij alles mee! Enkelt rij ik natuurlijk met een klein carburateurtje.

- 60cc aangepast naar 8pk;
- 18mm Bing, met standaard luchtfilterkoker waar 4 gaasjes uit de zeef gehaald zijn;
- Aangepaste Homoet 6 poorter.

Gebruikersavatar
Hans van Kuijen
Berichten: 817
Lid geworden op: 13 aug 2006, 15:33
Locatie: Den Haag - Zuid west
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Het verbruikstopic

#70 Bericht door Hans van Kuijen » 22 jun 2011, 22:54

Aangepaste Homoet 6 poorter

Wat is hier aan aangepast? Chris.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Het verbruikstopic

#71 Bericht door nozems » 04 jul 2011, 15:28

Dag 1 in de Eifel 1op26.6 gescoort, ik reedt het tempo mee van de standaard RS groep, en we reden over het algemeen redelijk vlak.
Dag 2 bleef de score net onder de 1op24 hangen, toen stond de kraan doorgaans alleen maar open, en maakten we meer klimmetjes.

Nu ben ik pas echt tevreden, voor mij is het totaalplaatje goed zo, soepel en lekker rijden met geen herrie aan je kop (lekker stil) en toch vlot kunnen rijden, nu hoef ik ook niet meer bang te zijn als ik de 200km nader en ik echt moet gaan lopen als ik dan nog (iets) langer doorrijdt.

Deze score komt voornamelijk door het gebruik van een andere carburateur, ondanks dat ie minder benzine verbruikt bleef de motor koel, in vergelijking met mede rijders dan.
Ik denk dat het in z,n geheel nu allemaal wel aardig klopt :D

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Het verbruikstopic

#72 Bericht door lampie » 04 jul 2011, 15:37

dat klinkt goed nozems. wat voor carb heb je nu?

lampie

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Het verbruikstopic

#73 Bericht door nozems » 04 jul 2011, 15:47

Ik rijdt nu met een uitgedraaide 1/20/103 carburateur, die is naar professioneel 23.8mm uitgedraaid door Nico (Creanotive).

Sproeiersetting nu is 110 hoofd en 50 stationair, gasnaald staat in de hoogste stand, koker erachter met 1extra gat en een theezeefje als keienvanger, welke meer tegenhoudt als een origineel zeefje.

Hij staat een tikkie rijk met deze afstelling, in de ochtend kon ik dat goed merken in de Eifel, ging ie als de brandweer, later iets minder en ging lichtelijk 4takken op topspeed.....hij is ook geen moment heet geweest toen, en hij kreeg het soms lange tijd flink te voortduren.

Maargoed, ik laat het zo. :D

Plaats reactie