Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignition
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 21:12
- Locatie: (Pea)nut(s)-village
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignition
Hallo,
Ik rijd/reed sinds een tijdje met een nieuw model HPI met generator.
Voordeel is dat je met een curve rijdt als de bekende HPI ontstekiningen en nog verlichting hebt ook. Prettig voor je vermogen en het scheelt bekeuringen
Nadeel is dat je soms midden in de polder stil komt te staan met deze dingen.
Gebeurde mij.
We hadden er net lekker de gang in met een paar man toen hij met een paar flinke klappen stuk ging.
HPI gebeld.
Ik was de eerste die klaagde, nooit klachten gehad, niets van bekend....
Intussen van intussen zeker 5 defecte ontstekingen van dit model gehoord in korte tijd.
Wat er stuk gaat is de wikkeling op de stator van de CDI unit. Bij mij zag je er niets aan, maar bij een andere defecte unit was de lucht van Amperes duidelijk te ruiken en ook te zien.
Meer soortgelijke ervaringen?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten,
Klemmertje
Ik rijd/reed sinds een tijdje met een nieuw model HPI met generator.
Voordeel is dat je met een curve rijdt als de bekende HPI ontstekiningen en nog verlichting hebt ook. Prettig voor je vermogen en het scheelt bekeuringen
Nadeel is dat je soms midden in de polder stil komt te staan met deze dingen.
Gebeurde mij.
We hadden er net lekker de gang in met een paar man toen hij met een paar flinke klappen stuk ging.
HPI gebeld.
Ik was de eerste die klaagde, nooit klachten gehad, niets van bekend....
Intussen van intussen zeker 5 defecte ontstekingen van dit model gehoord in korte tijd.
Wat er stuk gaat is de wikkeling op de stator van de CDI unit. Bij mij zag je er niets aan, maar bij een andere defecte unit was de lucht van Amperes duidelijk te ruiken en ook te zien.
Meer soortgelijke ervaringen?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten,
Klemmertje
- Bijlagen
-
- 210small.jpg (34.62 KiB) 7693 keer bekeken
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
Ik ben benieuwd naar de reakties !!
En hoe zit het met de garantie op deze ontstekingen ?
T lijkt me dat als zo,n ontsteking op korte termijn stuk gaat en je hebt de aankoopnota dat je gewoon een nieuwe krijgt...
Greetz Erik
En hoe zit het met de garantie op deze ontstekingen ?
T lijkt me dat als zo,n ontsteking op korte termijn stuk gaat en je hebt de aankoopnota dat je gewoon een nieuwe krijgt...
Greetz Erik
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
Normaal heb je er garantie op.
Altijd spijtig dat men voor dat kléin beetje vermogenswinst met een HPI zoveel betrouwbaarheid van een goede oude bosch verliest...
Altijd spijtig dat men voor dat kléin beetje vermogenswinst met een HPI zoveel betrouwbaarheid van een goede oude bosch verliest...
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60431
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
Hans was stilgevallen door slechte montage met goedkope schuifstekkertjes (daarna door Creanotive vakkundig gemodificeerd) en die van Stephan de Roo had ook spontaan de geest gegeven en kon voor een nieuwe terug.
Dat zijn de gevallen die ik heb vernomen.
Enzo
Dat zijn de gevallen die ik heb vernomen.
Enzo
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 21:12
- Locatie: (Pea)nut(s)-village
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
Aan dit soort antwoorden herkent men de specialist.....rm-mer schreef:Normaal heb je er garantie op.
Altijd spijtig dat men voor dat kléin beetje vermogenswinst met een HPI zoveel betrouwbaarheid van een goede oude bosch verliest...
We hebben het hier niet over 1,8pk, maar over 18pk.
Maar mocht je aan het verschil twijfelen, stel ik voor dat we een keertje gaan sporten.
De Zoetermeerse rijweg ok? Zeg het maar.
Ik hoor graag tijdstip en datum.
Succes ermee.
Klemmertje
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 21:12
- Locatie: (Pea)nut(s)-village
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
Hi EnzoEnzo-tvdzijden schreef:Hans was stilgevallen door slechte montage met goedkope schuifstekkertjes (daarna door Creanotive vakkundig gemodificeerd) en die van Stephan de Roo had ook spontaan de geest gegeven en kon voor een nieuwe terug.
Dat zijn de gevallen die ik heb vernomen.
Enzo
Garantie was geen probleem.
Gewoon een nieuwe gekregen van OCIN/Creanotive.
De defecte zou hij terugsturen.
Maar ik vrees dat deze het ook niet gaat redden.
Er zit iets fout in de hoogspanning wikkeling van deze dingen. Die verdragen enig serieus Kreidler geweld niet.
Ze verbranden.
En ik had er nog geen dynamo deksel opzitten ook, dus te warm kan het nooit zijn geweest.
Maar het geeft je geen vertrouwd gevoel.
Groeten,
Klemmertje
- jos16
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 13 okt 2007, 20:34
- Locatie: Mariahout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
Monteer een pvl ZEER betrouwbaar,probleem opgelostGarantie was geen probleem.
Gewoon een nieuwe gekregen van OCIN/Creanotive.
De defecte zou hij terugsturen.
Maar ik vrees dat deze het ook niet gaat redden.
Er zit iets fout in de hoogspanning wikkeling van deze dingen. Die verdragen enig serieus Kreidler geweld niet.
Ze verbranden.
En ik had er nog geen dynamo deksel opzitten ook, dus te warm kan het nooit zijn geweest.
Maar het geeft je geen vertrouwd gevoel.
Groeten,
Klemmertje
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
klemmertje schreef:Hi EnzoEnzo-tvdzijden schreef:Hans was stilgevallen door slechte montage met goedkope schuifstekkertjes (daarna door Creanotive vakkundig gemodificeerd) en die van Stephan de Roo had ook spontaan de geest gegeven en kon voor een nieuwe terug.
Dat zijn de gevallen die ik heb vernomen.
Enzo
Garantie was geen probleem.
Gewoon een nieuwe gekregen van OCIN/Creanotive.
De defecte zou hij terugsturen.
Maar ik vrees dat deze het ook niet gaat redden.
Er zit iets fout in de hoogspanning wikkeling van deze dingen. Die verdragen enig serieus Kreidler geweld niet.
Ze verbranden.
En ik had er nog geen dynamo deksel opzitten ook, dus te warm kan het nooit zijn geweest.
Maar het geeft je geen vertrouwd gevoel.
Groeten,
Klemmertje
Ger,
HPI heeft al heel wat ontstekingen gemaakt ,dus of er een fout in de wikkelingen zit betwijfel ik .
Je zou even kunnen controleren of het vliegwiel niet tegen de soldeeringen van de spoelen heeft aan gelopen .
De gedeeltes die zijn ingegoten met hars .
Ik heb het een paar keer gehad dat het daar aangelopen heeft , dit is simpel op te lossen door de pasrand van de voetplaat iets af te draaien zodat deze iets dieper valt en het vliegwiel niet meer raakt op deze punten , doe er even wat seconden lijm op zodat de beschadigde punten weer zijn geisoleerd .
Meestal werkt de ontsteking daarna weer prima .
Ik wist niet dat PVL ontstekingen heeft met lichtspoelen die voldoende vermogen levert
Johan
- Ronnie
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 30 apr 2008, 23:18
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
Ook ik had problemen met de hpi, ik heb er niet eens mee gereden
hij heeft enkele seconden gelopen daarn een plof en een nies uit de uitlaat
div delen gecontroleer ik kon niets geks vinden nog wat mensen gesproken
die wat meer hpi ervaring hebben.
heb hem ook kunnen ruilen tegen een andere deze heb ik nog niet gemonteerd
gr
ron
hij heeft enkele seconden gelopen daarn een plof en een nies uit de uitlaat
div delen gecontroleer ik kon niets geks vinden nog wat mensen gesproken
die wat meer hpi ervaring hebben.
heb hem ook kunnen ruilen tegen een andere deze heb ik nog niet gemonteerd
gr
ron
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 21:12
- Locatie: (Pea)nut(s)-village
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
Hi Johan,lazy rider schreef:klemmertje schreef:Hi EnzoEnzo-tvdzijden schreef:Hans was stilgevallen door slechte montage met goedkope schuifstekkertjes (daarna door Creanotive vakkundig gemodificeerd) en die van Stephan de Roo had ook spontaan de geest gegeven en kon voor een nieuwe terug.
Dat zijn de gevallen die ik heb vernomen.
Enzo
Garantie was geen probleem.
Gewoon een nieuwe gekregen van OCIN/Creanotive.
De defecte zou hij terugsturen.
Maar ik vrees dat deze het ook niet gaat redden.
Er zit iets fout in de hoogspanning wikkeling van deze dingen. Die verdragen enig serieus Kreidler geweld niet.
Ze verbranden.
En ik had er nog geen dynamo deksel opzitten ook, dus te warm kan het nooit zijn geweest.
Maar het geeft je geen vertrouwd gevoel.
Groeten,
Klemmertje
Ger,
HPI heeft al heel wat ontstekingen gemaakt ,dus of er een fout in de wikkelingen zit betwijfel ik .
Je zou even kunnen controleren of het vliegwiel niet tegen de soldeeringen van de spoelen heeft aan gelopen .
De gedeeltes die zijn ingegoten met hars .
Ik heb het een paar keer gehad dat het daar aangelopen heeft , dit is simpel op te lossen door de pasrand van de voetplaat iets af te draaien zodat deze iets dieper valt en het vliegwiel niet meer raakt op deze punten , doe er even wat seconden lijm op zodat de beschadigde punten weer zijn geisoleerd .
Meestal werkt de ontsteking daarna weer prima .
Ik wist niet dat PVL ontstekingen heeft met lichtspoelen die voldoende vermogen levert
Johan
Dat aanlopen of sluiting maken is echt niet het probleem hoor. Alles lag keurig vrij en is niet ingekerft.
Electronische energie omzetting is eigenlijk mijn vak, vandaar.
Maar het punt is dat deze spoel gewoon afbrandt. Ik heb het bij verschillende HPI's nu gezien.
Pas geleden nog een die gewoon gebakken was. Wonderlijk genoeg liep het ding nog ook, maar klopte er niets meer van de afstelling.
Toen de zaak uit elkaar lag zag je gewoon de verbrande wikkeling.
Het zijn allemaal wel dingen die tot ca. 13000 rpm lopen, maar daarvoor koop je dacht ik nu juist een HPI. Anders kun je net zo goed de Bosch 35/35/6v erop laten zitten
Ik zal eens kijken of die HPI al terug is, anders maak ik er even een foto'tje van.
Groeten,
Klemmertje
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 06 jan 2011, 14:39
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
heb ook al wat problemen gehad met hpi ontstekingen,
volgende heb ik kapot gehad op circa 1 jaar tijd:
-stator
-2 cdi's met 2 curves in kapot
-cdi (1 curve)
dit was bij de versie zonder licht,deze heb ik inmidels ook maar nog niet gebruikt,ga een pvl monteren inplaats een hpi,want heb er geen vertrouwen meer in helaas
volgende heb ik kapot gehad op circa 1 jaar tijd:
-stator
-2 cdi's met 2 curves in kapot
-cdi (1 curve)
dit was bij de versie zonder licht,deze heb ik inmidels ook maar nog niet gebruikt,ga een pvl monteren inplaats een hpi,want heb er geen vertrouwen meer in helaas
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
Kapotte cdi's komen veelvuldig voor bij HPI helaas.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Stilstaan in de polder met HPI universal 55W light ignit
Hi Johan,Ger,
HPI heeft al heel wat ontstekingen gemaakt ,dus of er een fout in de wikkelingen zit betwijfel ik .
Je zou even kunnen controleren of het vliegwiel niet tegen de soldeeringen van de spoelen heeft aan gelopen .
De gedeeltes die zijn ingegoten met hars .
Ik heb het een paar keer gehad dat het daar aangelopen heeft , dit is simpel op te lossen door de pasrand van de voetplaat iets af te draaien zodat deze iets dieper valt en het vliegwiel niet meer raakt op deze punten , doe er even wat seconden lijm op zodat de beschadigde punten weer zijn geisoleerd .
Meestal werkt de ontsteking daarna weer prima .
Ik wist niet dat PVL ontstekingen heeft met lichtspoelen die voldoende vermogen levert
Johan
Dat aanlopen of sluiting maken is echt niet het probleem hoor. Alles lag keurig vrij en is niet ingekerft.
Electronische energie omzetting is eigenlijk mijn vak, vandaar.
Maar het punt is dat deze spoel gewoon afbrandt. Ik heb het bij verschillende HPI's nu gezien.
Pas geleden nog een die gewoon gebakken was. Wonderlijk genoeg liep het ding nog ook, maar klopte er niets meer van de afstelling.
Toen de zaak uit elkaar lag zag je gewoon de verbrande wikkeling.
Het zijn allemaal wel dingen die tot ca. 13000 rpm lopen, maar daarvoor koop je dacht ik nu juist een HPI. Anders kun je net zo goed de Bosch 35/35/6v erop laten zitten
Ik zal eens kijken of die HPI al terug is, anders maak ik er even een foto'tje van.
Groeten,
Klemmertje
Hallo ger ,
Natuurlijk moet de HPI meer dan 13000 rpm kunnen hebben .
Inmiddels heb ik al heel wat HPI verkocht en zelf ingebruik gehad , eigenlijk weinig problemen mee gehad .
Ik heb weleens de 40 watt versie terug gehad met het probleem wt ik hierboven heb omschreven .
Dus ik ben eigenlijk een beetje verbaast over de klachten .
Maar laat de foto's maar zien ik ben er benieuwd
Ps , ik weet dat je goed in electra ben ,daar twijfel ik niet aan .
Groeten , johan