Ervaring met MIKUNI VM20
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 18:41
- Locatie: hageland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Bedankt voor de info hier te plaatsen.
Was al een tijdje aan het zoeken naar het probleem met mijn VM 20.
Is bij deze opgelost , er was namelijk een te korte choke gemonteerd
Was al een tijdje aan het zoeken naar het probleem met mijn VM 20.
Is bij deze opgelost , er was namelijk een te korte choke gemonteerd
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
De Mikuni VM20-151 past nu niet alleen op een 20mm origineel spruitstuk maar ook op een membraan gestuurde motor
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Ik heb deze mikuni ook op mijn zuigergestuurde 60 cc licht getuned zitten
Gasreactie enz is perfect
Loopt verder ook super als ik door de 5 versnellingen
Rijd
Alleen een klein probleem waar ik nog niet uit ben
Als ik bv in de 5e versnelling rijd met een snelheid van 60 km, en geef dan gas bij
Loopt hij door naar de 65-70 en blijft daar hangen
Tis net dat hij volloopt of verzuipt
Efen terugschakelen en hij gaat weer
Meerdere uitlaten geprobeert maar probleem blijft
Ook met met een normale rs uitlaat waar hij minder mooi op loopt
Originele luchtbuis zit er nog op, anders maakt hij me teveel lawaai
Suggesties zijn welkom
Gasreactie enz is perfect
Loopt verder ook super als ik door de 5 versnellingen
Rijd
Alleen een klein probleem waar ik nog niet uit ben
Als ik bv in de 5e versnelling rijd met een snelheid van 60 km, en geef dan gas bij
Loopt hij door naar de 65-70 en blijft daar hangen
Tis net dat hij volloopt of verzuipt
Efen terugschakelen en hij gaat weer
Meerdere uitlaten geprobeert maar probleem blijft
Ook met met een normale rs uitlaat waar hij minder mooi op loopt
Originele luchtbuis zit er nog op, anders maakt hij me teveel lawaai
Suggesties zijn welkom
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Carburatie wijzigen en of inlaattiming terug brengen /minder lang open/ en of als je boosters hebt een zuiger zonder gaatjes > = minder rijk ....GerritjanS schreef:Ik heb deze mikuni ook op mijn zuigergestuurde 60 cc licht getuned zitten
Gasreactie enz is perfect
Loopt verder ook super als ik door de 5 versnellingen
Rijd
Alleen een klein probleem waar ik nog niet uit ben
Als ik bv in de 5e versnelling rijd met een snelheid van 60 km, en geef dan gas bij
Loopt hij door naar de 65-70 en blijft daar hangen
Tis net dat hij volloopt of verzuipt
Efen terugschakelen en hij gaat weer
Meerdere uitlaten geprobeert maar probleem blijft
Ook met met een normale rs uitlaat waar hij minder mooi op loopt
Originele luchtbuis zit er nog op, anders maakt hij me teveel lawaai
Suggesties zijn welkom
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Even een vraagje over de hoeveelheid benzine die in het vlotterbakje thuishoort. Op mijn Mustang staat de carb. onder een flauw hoekje maar dit is zeker niet extremer dan bij een Honda MB bijvoorbeeld.
Alvast bedankt,
Eric
Ik heb de lip op de vlotter zo afgesteld dat het niveau in de bak dit punt bereikt tot de naald hem afsluit.
Dit lijkt mij goed maar kan iemand dit bevestigen? Oh ja, dat vuil hoort er natuurlijk niet in en is nu weg uiteraard Alvast bedankt,
Eric
- Zolenheuvel
- Berichten: 2293
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 34 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Van Johan heb ik al een tijdje niets gelezen op het forum. Bovendien heb ik de carburateurs niet bij hem gekocht (wel wat sproeiers en luchtfilters) dus ga ik hem niet lastig vallen. Als hij het leest zal hij misschien wel reageren. Er zijn vast meer mensen die deze vraag kunnen beantwoorden.
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Even een vraag m.b.t . De afstelling va de vm20
Op mijn kreidler (zo aangekocht) staat nu een onbewerkte 60cc SB Of cilinder met een kop met losse verbrandingskamer ,daarachter de mikuni vm20 voorzien van een twinair kegelfilter.
Uitlaatje is een simpel universeel crossdemper zwart/ goud.
Ik merk nu al dat hij niet goed is afgesteld stationair loopt hij prima maar zodra ik gas geef (onbelast) houd hij meteen in.
Ik heb me nog niet verdiept in de afstelling omdat de uitlaat zo meteen toch wordt vervangen door een semi oir rs pijp nummer 15.23.88 e
Ik lees hier ook dat een origineel filterhuis beter zou werken.
Kan iemand me bij benadering vertellen welke sproeierbezetting ,welk luchtfilter ,welke gasnaald en eventuele aanpassing aan de cilinder nodig is/zijn om deze setup netjes te laten lopen.
Bij voorbaat dank,
Ron
Op mijn kreidler (zo aangekocht) staat nu een onbewerkte 60cc SB Of cilinder met een kop met losse verbrandingskamer ,daarachter de mikuni vm20 voorzien van een twinair kegelfilter.
Uitlaatje is een simpel universeel crossdemper zwart/ goud.
Ik merk nu al dat hij niet goed is afgesteld stationair loopt hij prima maar zodra ik gas geef (onbelast) houd hij meteen in.
Ik heb me nog niet verdiept in de afstelling omdat de uitlaat zo meteen toch wordt vervangen door een semi oir rs pijp nummer 15.23.88 e
Ik lees hier ook dat een origineel filterhuis beter zou werken.
Kan iemand me bij benadering vertellen welke sproeierbezetting ,welk luchtfilter ,welke gasnaald en eventuele aanpassing aan de cilinder nodig is/zijn om deze setup netjes te laten lopen.
Bij voorbaat dank,
Ron
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Heb er een vm20 met de stelschroeven rechts. Geen idee waarvan die is, iemand een idee ???
Andy,
Andy,
- Bijlagen
-
- 20181203_122809 (Custom).jpg (48.62 KiB) 6445 keer bekeken
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Onderaan het bericht staat een richtafstelling voor zuigergestuurd met ori luchtfilter met extra gaten...
https://blackmambaparts.com/2016/02/27/ ... ing-ervan/
https://blackmambaparts.com/2016/02/27/ ... ing-ervan/
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Pff emilio op die pagina staat wel heel veel goede info voor de kenner en moet dan maar gaan uitproberen.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Even een vraag met betrekking tot de afstelling van de vm 20.
Mijn setup is 60cc KT cilinder (volgens vorige eigenaar onbewerkt) cilinderkop met losse verbrandingskamer,vhs zuiger.
Uitlaat die ik nu gemonteerd heb is een 15.23.88e (zogenaamde semi ori rs pijp).
de reden voor plaatsing van deze uitlaat is dat ik voor motorkeuring ga bij rdw.
Luchtfilter is origineel zonder zeef.
Mijn probleem is het volgende, hij start meteen en loopt ook goed stationair maar als ik gas geef merk ik meteen dat hij te rijk staat ,veel te rijk.
Zelfs zonder luchtfilter gaat hij viertakten en roken.
Afstellen volgens bougiekleur is zelfs niet aan de orde want de bougie is gewoon nat en zilverschoon .
Eigenlijk wil ik gewoon bij het begin beginnen maar heb geen enkele indicatie waar.
Huidige hoofdsproeier is 110, zowel de stationairsproeier als de sproeierbuis kan ik niet lezen.
Gasnaald heb ik nog niet bekeken.
Ik wil dus eigenlijk alles vervangen zodat ik zeker weet dat ik een beetje in de goede richting zit.
Wie heeft de ervaring om mij hierbij een goed advies te geven.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Ron
Mijn setup is 60cc KT cilinder (volgens vorige eigenaar onbewerkt) cilinderkop met losse verbrandingskamer,vhs zuiger.
Uitlaat die ik nu gemonteerd heb is een 15.23.88e (zogenaamde semi ori rs pijp).
de reden voor plaatsing van deze uitlaat is dat ik voor motorkeuring ga bij rdw.
Luchtfilter is origineel zonder zeef.
Mijn probleem is het volgende, hij start meteen en loopt ook goed stationair maar als ik gas geef merk ik meteen dat hij te rijk staat ,veel te rijk.
Zelfs zonder luchtfilter gaat hij viertakten en roken.
Afstellen volgens bougiekleur is zelfs niet aan de orde want de bougie is gewoon nat en zilverschoon .
Eigenlijk wil ik gewoon bij het begin beginnen maar heb geen enkele indicatie waar.
Huidige hoofdsproeier is 110, zowel de stationairsproeier als de sproeierbuis kan ik niet lezen.
Gasnaald heb ik nog niet bekeken.
Ik wil dus eigenlijk alles vervangen zodat ik zeker weet dat ik een beetje in de goede richting zit.
Wie heeft de ervaring om mij hierbij een goed advies te geven.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Ron
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
zowel de stationairsproeier als de sproeierbuis kan ik niet lezen.
Gasnaald heb ik nog niet bekeken.
---------------------------------------------------------------------------------
een echte mikuni heeft overal merktekens opstaan .
de stationairsproeier
sproeierbuis.
gasschuif
naald .
enz ..
als er niks op staat dan zou het een imitatie kunnen zijn .
en er staat ook wel eens mikuni letters op het carburateur huis .[ bij een imitatie. ]
##
Gasnaald heb ik nog niet bekeken.
---------------------------------------------------------------------------------
een echte mikuni heeft overal merktekens opstaan .
de stationairsproeier
sproeierbuis.
gasschuif
naald .
enz ..
als er niks op staat dan zou het een imitatie kunnen zijn .
en er staat ook wel eens mikuni letters op het carburateur huis .[ bij een imitatie. ]
##
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Klopt staan ook merktekens op maar voor mij onleesbaar zelfs met een vergrootglasLVS schreef: ↑19 dec 2018, 23:34 zowel de stationairsproeier als de sproeierbuis kan ik niet lezen.
Gasnaald heb ik nog niet bekeken.
---------------------------------------------------------------------------------
een echte mikuni heeft overal merktekens opstaan .
de stationairsproeier
sproeierbuis.
gasschuif
naald .
enz ..
als er niks op staat dan zou het een imitatie kunnen zijn .
en er staat ook wel eens mikuni letters op het carburateur huis .[ bij een imitatie. ]
##
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Omdat het k*t weer is en ik morgen nog even voor de Eiffel wat kan afstellen even twee kort door de bocht vraagjes:
Als ik een stomper naaldje plaats moet dan de hoofdsproeier iets groter?
Heeft het hoger of lager plaatsen van een naaldje effect bij volgas?
Ik heb de beschikking over de naald 4i4, de 4dh7 en de 4dh11. De ene naald is wat dikker en stomper dan de ander. Ik heb nu de 4dh11 er in zitten met een 2,5 schuif. Ik kan ook een schuif 1,5 plaatsen maar ik merkte eerder geen verschil. Ik ben uitgekomen op hoofdsproeier 75 met een koker zonder filter en thules. De bougiekleur is perfect koffiebruin met een klein beetje melk.
Op dit moment is het rijgedrag zodanig dat als ik hem op toeren volgas doortrek hij goed loopt en echt veel toeren wil maken. Beetje koppeling erbij van 4 naar 5 bij 85 kmh en met de neus op de tank heb ik 106kmh gereden. Als ik in zijn 4e of 5e zonder toeren rijd gaat ie als een naaimachientje maar doortrekken gaat niet. Ik moet dan terug en opjagen. Timingen van de 60cc KT W6 nu met boosterpoortjes) smalle tap) en de uitlaat (BMP60rs) zijn hoogtoeriger dan standaard. Er zit een opmaat binnenkopje met squish 0,80 op. Meer voorontsteking (met de Powerbox22) geven een negatief effect op alles. Toerentallen bij dit alles zijn me niet bekend maar hij maakt aanzienlijk meer toeren dan een standaard RS’je.
Een multicurve Powerbox en een grotere carb zitten nog in de planning maar voor nu zou ik graag willen weten of ik met de huidige bezetting zonder de uitlaat te veranderen (die is me heilig want veel te mooi) de “muur” er uit kan halen. En dus of er een grotere sproeier in moet bij een stompere/ dikkere naald en of de stand van de naald invloed heeft bij volgas.
Bedankt alvast(weet natuurlijk niet of er een reactie komt)
Eric
Als ik een stomper naaldje plaats moet dan de hoofdsproeier iets groter?
Heeft het hoger of lager plaatsen van een naaldje effect bij volgas?
Ik heb de beschikking over de naald 4i4, de 4dh7 en de 4dh11. De ene naald is wat dikker en stomper dan de ander. Ik heb nu de 4dh11 er in zitten met een 2,5 schuif. Ik kan ook een schuif 1,5 plaatsen maar ik merkte eerder geen verschil. Ik ben uitgekomen op hoofdsproeier 75 met een koker zonder filter en thules. De bougiekleur is perfect koffiebruin met een klein beetje melk.
Op dit moment is het rijgedrag zodanig dat als ik hem op toeren volgas doortrek hij goed loopt en echt veel toeren wil maken. Beetje koppeling erbij van 4 naar 5 bij 85 kmh en met de neus op de tank heb ik 106kmh gereden. Als ik in zijn 4e of 5e zonder toeren rijd gaat ie als een naaimachientje maar doortrekken gaat niet. Ik moet dan terug en opjagen. Timingen van de 60cc KT W6 nu met boosterpoortjes) smalle tap) en de uitlaat (BMP60rs) zijn hoogtoeriger dan standaard. Er zit een opmaat binnenkopje met squish 0,80 op. Meer voorontsteking (met de Powerbox22) geven een negatief effect op alles. Toerentallen bij dit alles zijn me niet bekend maar hij maakt aanzienlijk meer toeren dan een standaard RS’je.
Een multicurve Powerbox en een grotere carb zitten nog in de planning maar voor nu zou ik graag willen weten of ik met de huidige bezetting zonder de uitlaat te veranderen (die is me heilig want veel te mooi) de “muur” er uit kan halen. En dus of er een grotere sproeier in moet bij een stompere/ dikkere naald en of de stand van de naald invloed heeft bij volgas.
Bedankt alvast(weet natuurlijk niet of er een reactie komt)
Eric
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Bij een motor die niet goed is afgesteld zal een powerbox of hpi weinig resultaat geven
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Weet je toevallig ook het antwoord opmijn vragen?GerritjanS schreef: ↑10 jul 2019, 16:45 Bij een motor die niet goed is afgesteld zal een powerbox of hpi weinig resultaat geven
Een motor die het moeilijk heeft in een toerenbereik kan profiteren van een ontsteking met een curve. Wat is anders de toegevoegde waarde?
Zonder Powerbox met de gebruikelijke afstelling van de Kokusan was het gedrag eigenlijk hetzelfde.
De afstelling volgas en op toeren is prima. Andy en de bougie zijn mijn getuigen.
Je hoeft niet een Powerbox op te hemelen enerzijds en even later het effect weer naar beneden praten om je in te dekken, het is wat het is en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gepruts. Ik dus ook.
Met de nodige draaien aan de grondplaat en proefritjes kwam ik op dezelfde stand als wat je later in jouw video liet zien. Toch denk ik dat mijn toerental te hoog ligt voor een P22 want ik kwam met mijn ori W6. cilinder op 42mm boring en opmaat kopje met deze carb en uitlaat al op 12,500 rpm. Deze set is nog hoogtoeriger dus er is een multicurve Powerbox in aantocht. Misschien gaat ie er vrijdag in de Eifel al op. Is immers een kwestie van 4 stekkertjes
Gr.,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Ik schrijf het hierboven een beetje cru op Gerritjan maar het is een fantastisch produkt en ongeacht of je hem op een goed of slecht afgestelde Kreidler plaatst, opnieuw afstellen moet je toch.
G,,
Eric
G,,
Eric
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
Te beginnen lees ik wel eens over bepaalde woorden of uitdrukkingen heen, dat leer je wel als je. Ouder word haha
Mikuni heb ik geen ervaring mee
Polini bevalt mij beter, ook in mijn race tijd ging Pino er mee strijken
Als je met de standaard uitlaat blijft rijden kun je niet alles verwachten van je getunde setup
Daar ben ik hier wel achter gekomen als ik er een standaard uitlaat onder deed
Dan liep de boel voor geen meter
Daarna de Dick baan pijp er weer onder en je merkt het meteen
Als je een setup meteen standaard uitlaat rijd dan kun je dit maar minimaal. Verbeteren met een powerbox
En een multi er zo opzetten kan, maar dan moet je de hele ontsteking opnieuw afstellen
Mikuni heb ik geen ervaring mee
Polini bevalt mij beter, ook in mijn race tijd ging Pino er mee strijken
Als je met de standaard uitlaat blijft rijden kun je niet alles verwachten van je getunde setup
Daar ben ik hier wel achter gekomen als ik er een standaard uitlaat onder deed
Dan liep de boel voor geen meter
Daarna de Dick baan pijp er weer onder en je merkt het meteen
Als je een setup meteen standaard uitlaat rijd dan kun je dit maar minimaal. Verbeteren met een powerbox
En een multi er zo opzetten kan, maar dan moet je de hele ontsteking opnieuw afstellen
- b.bonk
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Ervaring met MIKUNI VM20
heb nagenoeg het zelfde eric qua rijgedrag.
in de race modes welliswaar zonder neus op de tank, boven de 100.
maar relaxst rijdend dan komt hij ook niet boven de 90.
denk dat hij dan een soort van verzadigt.
mvg bertus
in de race modes welliswaar zonder neus op de tank, boven de 100.
maar relaxst rijdend dan komt hij ook niet boven de 90.
denk dat hij dan een soort van verzadigt.
mvg bertus