Ervaring met MIKUNI VM20

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4834
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 633 keren
Ontvangen waarderingen: 83 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#76 Bericht door KJ » 14 jun 2013, 09:13

Hou ons ff op de hoogte Johan. 8)

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#77 Bericht door Gijs » 14 jun 2013, 19:20

Mooi werk Johan en Nico!

Gebruikersavatar
michael67
Berichten: 375
Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#78 Bericht door michael67 » 14 jun 2013, 20:08

Misschien een klein beetje off topic.
Ik heb de mikuni vm 20 nu op een honda mb8 gemonteer met 110cc cilinder.
Het loopt perfect , op de hoofdsproeier na is de bezetting origineel zoals die bij een zundapp 50cc gemonteerd is.
Ik rij nu met hoofdsproeier 120,en origineel luchtfilter.
Hij start/loopt met deze carb. beter als de originele 18mm keihin.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#79 Bericht door emilio » 15 jun 2013, 22:03

Vandaag wat tijd gehad en wat aan de RS van mijn vrouw gesleuteld. De mikuni VM20 dus erop gebouwd.

De montage verliep soepel. De carburateur schuif je makkelijk over het originele spruitstuk wat niet aangepast hoeft te worden. De luchtfilter past ook prima over het handmatig gedraaide kunststofhulpstuk. Mijn luchtfilter is voor wat ingekort maar de diameter is natuurlijk hetzelfde. Wat ik wel een probleempje vond was het feit dat ik het spruitstuk moest losschroeven om de carburateur op het spruitstuk te kunnen plaatsen. De Mikuni is net wat te breed. Ik denk dat door het plaatsen van een extra pakking tussen cilinder en spruitstuk het net wel zal lukken. De carburateur komt dan iets omhoog. Zal dit de volgende keer onderzoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan maar de zijkap erop gezet. Door de choke die aan de zijkant van de carburateur zit sluit de zijkap niet 100% aan. De ruimte inkeping van de zijkap is net een beetje onvoldoende om het perfect passend te maken. Toch valt de onvolkomenheid niet echt op getuige deze foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De mikuni wordt standaard uitgerust met een 65 Hoofdsproeier en een 30 stationairsproeier. De luchtschroef draai je op 1,5 slag uit.. Ik heb alleen de 65 sproeier vervangen door een 70 sproeier. Alle gaten die in mijn luchtfilter zaten dichtgemaakt en toen de RS maar eens aangezwengeld. Booaaahh man ik wist niet wat er gebeurde. Direct een fantastische gasreactie en stationair loop. Je merkt duidelijk aan de RS dat hij veel vriendelijker pruttelt maar vooral dat hij ook de indruk geeft meer toeren te willen draaien. Dan maar eens een testritje maken. Ik merkte dat over het gehele toerenbereik de RS feller is en meer vermogen heeft. Hij draait makkelijker zijn toeren wat vertaald in een 3 km/u hogere eindsnelheid en dat terwijl ik nog niet eens begonnen was met het afstellen :oops: ...

Natuurlijk de bougieproef gedaan met volgende resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb natuurlijk de brommer nog niet aangehouden en dus is de bougie wat te licht. De volgende keer ga ik vanaf 90 naar beneden. Ik verwacht op 80/85 uit te komen.

Conclusie tot nu toe: De Mikuni VM 20 is een prima carburateur die eenvoudig af te stellen is. De Kreidler reageert prima op de nieuwe gasfabriek en in mijn geval leverde het voelbaar meer vermogen op over het gehele toerenbereik...

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#80 Bericht door Gijs » 15 jun 2013, 22:50

Kijk dat zijn nog eens mooie berichten. Kan ik die NOS 20 mm ook weggooien.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#81 Bericht door emilio » 15 jun 2013, 22:57

Ik denk dat je nu wel een aantal Pb's gaat krijgen haha.... Een Bing komt er bij mij niet meer op :)..

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#82 Bericht door emilio » 17 jun 2013, 21:26

Met enige moeite vandaag toch aan een 90 sproeier kunnen komen. De betere motorcrosszaken hebben toch vaak pas maten vanaf 150.

De originele setups van 6,25 pk rijden vaak met sproeier 80/85. Nu mijn cilinder toch lichtelijk getuned is was ik al blij dat ik over een 90 kon beschikken. Deze is duidelijk nog te klein maar het verschil tussen de 70 en de 90 is aanmerkelijk. Vond ik de VM20 met een 70(!) sproeier al een revelatie t.o.v de Bing dan is het nu bijna niet meer met woorden te beschrijven. Morgen bestel ik alle maten sproeiers van 80 tot 150 zodat ik mijn rijtje sproeiers van 70 tot 450 compleet heb. Gedurende het komende weekeinde hoop ik dan de finale instelling compleet te hebben. Dan hoop ik nog eens op de bank te komen om het verschil te testen. Marinus heeft onlangs nog de setup op de bank gehad met een Bing. Ik heb er echt voelbaar meer vermogen bij gekregen...

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#83 Bericht door jamojamo » 17 jun 2013, 21:52

emilio schreef:Met enige moeite vandaag toch aan een 90 sproeier kunnen komen. De betere motorcrosszaken hebben toch vaak pas maten vanaf 150.

De originele setups van 6,25 pk rijden vaak met sproeier 80/85. Nu mijn cilinder toch lichtelijk getuned is was ik al blij dat ik over een 90 kon beschikken. Deze is duidelijk nog te klein maar het verschil tussen de 70 en de 90 is aanmerkelijk. Vond ik de VM20 met een 70(!) sproeier al een revelatie t.o.v de Bing dan is het nu bijna niet meer met woorden te beschrijven. Morgen bestel ik alle maten sproeiers van 80 tot 150 zodat ik mijn rijtje sproeiers van 70 tot 450 compleet heb. Gedurende het komende weekeinde hoop ik dan de finale instelling compleet te hebben. Dan hoop ik nog eens op de bank te komen om het verschil te testen. Marinus heeft onlangs nog de setup op de bank gehad met een Bing. Ik heb er echt voelbaar meer vermogen bij gekregen...
Ik heb er ook een liggen Johan, en ben benieuwd op welke afstelling je uitkomt. Welke naald heb je er in?
viewtopic.php?f=4&t=39749&p=652223&hili ... ni#p651922 hier wordt de 4I4 aanbevolen bij een schuimfilter en sproeier 110 ongeveer.

Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#84 Bericht door nozems » 17 jun 2013, 21:58

Als het goed is ligt er hier ook nog ergens eentje.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#85 Bericht door emilio » 17 jun 2013, 22:12

Ik heb er de standaard naald nog in zitten Eric: 4DH11-3. Verder rij ik met de normale luchtfilter zonder gaten maar ook zonder filter. Ik heb nog geen aanleiding om van naald te verwisselen. Hij pakt scherp op en loopt nergens vol. Echt een prima carburateur.

Leuk topic trouwens. Die had ik nog niet gezien :)....

@ Pascal
Probeer hem maar eens uit Pascal. Denk dat je verschillen gaat merken.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#86 Bericht door jamojamo » 18 jun 2013, 22:10

Hij zit er mooi strak op Johan, het misstaat zeker niet. Goed te weten dat het allemaal uiterlijk bescheiden kan zijn en toch super loopt!
Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#87 Bericht door emilio » 18 jun 2013, 22:27

Ik heb een bestelling lopen bij Mikuni vwb de VM20. Een hele boel sproeiers en die naald die Claus adviseerde. Zodra alles binnen is dan ga ik uitgebreid testen zodat iedereen een richtwaarde heeft voor het geval dat ze een VM20 zouden willen aanschaffen..

timoderaad
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 aug 2012, 16:28
Locatie: Schimmert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#88 Bericht door timoderaad » 19 jun 2013, 09:04

ik heb net een mikuni vm20-151 besteld, zal deze morgen binnenkrijgen.
zal wat aanpassen zijn om deze op het spruitstuk te krijgen maar heb aan dit topic al hulp genoeg!
ik zal ook een paar foto's plaatsen wanneer ik alles compleet heb.

mvg,
TImo

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#89 Bericht door jamojamo » 22 jun 2013, 16:15

LVS schreef:de 20 m mikuni carb hebben een te dikke naald ------ dat is naald 4DH7 ----- of 4DH11 -------- daardoor moet je zoon grote maat monteren -------- als er een naald van een 24mm in staat dan gaat het een stuk beter -------dat is naald 4I4 ------- met sproeier 115- 120--------------- de nummercodes van de sproeier merken verschillen--------- is net zoon ramp als de boegie nummers -------- :P
Bovenstaande quote komt uit dit topic: viewtopic.php?f=5&t=1378&hilit=+mikuni#p12285
Claus, je had dit jaar jubileum op het gebied van VM20 advies! :clap
Als het niet zulk hondeweer was geweest had ik niet zo ver teruggezocht #-o
Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#90 Bericht door LVS » 22 jun 2013, 21:43

jamojamo schreef:
LVS schreef:de 20 m mikuni carb hebben een te dikke naald ------ dat is naald 4DH7 ----- of 4DH11 -------- daardoor moet je zoon grote maat monteren -------- als er een naald van een 24mm in staat dan gaat het een stuk beter -------dat is naald 4I4 ------- met sproeier 115- 120--------------- de nummercodes van de sproeier merken verschillen--------- is net zoon ramp als de boegie nummers -------- :P
Bovenstaande quote komt uit dit topic: viewtopic.php?f=5&t=1378&hilit=+mikuni#p12285
Claus, je had dit jaar jubileum op het gebied van VM20 advies! :clap
Als het niet zulk hondeweer was geweest had ik niet zo ver teruggezocht #-o
Mvg,
Eric
----------------------------

ja het is al weer 10 jaar terug geschreven .
maar die problemen met deze mikuni had ik al in 1990 ........... #-o [ 23 jaar ,,,,,, wat vliegt de tijd . :oops: ]

die dunne naald , heb je pas nodig , met een schuimfilter ,+ een getunde motor ... + 10 pk ...

##

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#91 Bericht door emilio » 30 jun 2013, 16:26

Nadat ik afgelopen week alle onderdelen van Mikuni binnen had gekregen (inclusief een aantal naalden zoals Claus ze adviseert) ben ik gisteren verder gegaan met het testen van de VM20. Voor de goede orde: het is een 50cc 4 poorter met iets wat bewerkte ori kop, Homoet 6P en een VM 20 met ori luchfilter zonder gaasje. Vermogen onlangs bij Marinus op de bank getest 8,6Pk op het achterwiel..

Het beste en tevens optimale resultaat kreeg ik inderdaad bij de volgende sproeierbezetting:
Stationair 30
standaardnaald met het clipje op de 2de groef van boven.
Hoofdsproeier 85.

Natuurlijk even getest met de 4I4 naald. Met de ori luchtfilter liep die meteen vol (lees verzuipen). De twinair die ik van de 21mmBE nog had liggen der maar even opgezet...sproeier 110 en hij ging als vergif.

FAzid: de VM20 is voor iedereen een gebruikersvriendelijke carburateur die bovendien gemakkelijk af te stellen is. Onderdelen zijn nog gemakkelijk bij Mikuni verkrijgbaar alhoewel een paar gasschuiven die ik besteld had niet meer leverbaar waren (!) Door de rondschuifconstructie misstaat hij niet op een originele Kreidler.
De gasreactie is prima en je merkt over het hele toerenbereik dat jouw Kreidler graag met deze gasfabriek vooruit wil.

Nadeel is dat echter dat de carburateur iets aan gepast moet worden. De chokeschauif moet een 1 cm ingekort worden en de overstortplug moet verwijderd worden omdat hij anders niet achter het spruitstuk past. Verder moet je een tussenbusje plaatsen tussen het spruitstuk en carburateur en wanneer je met een ori luchtfilter wilt rijden dan moet je een speciale kunststofring hebben om een en ander feilloos te laten aansluiten.

Mochten er mensen zijn die interesse hebben in een complete set (aangepaste originele VM20 en de hulpstukjes) dan laat maar ff weten. Ik ben dan best bereid om eens te kijken wat ik kan organiseren..

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#92 Bericht door jamojamo » 30 jun 2013, 23:58

Er zijn ook andere chokes voor Mikuni
mikchoke.JPG
mikchoke.JPG (15.86 KiB) 18071 keer bekeken
Zo een heb ik van een Honda type afgehaald (met flens ipv klem) en deze lijkt te passen.
Vergaserkit20mmHondaMBmodMikuni.jpg
Vergaserkit20mmHondaMBmodMikuni.jpg (46.83 KiB) 18071 keer bekeken
Gr.,
Eric

timoderaad
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 aug 2012, 16:28
Locatie: Schimmert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#93 Bericht door timoderaad » 01 jul 2013, 10:05

[quote="emilio"]Nadat ik afgelopen week alle onderdelen van Mikuni binnen had gekregen (inclusief een aantal naalden zoals Claus ze adviseert) ben ik gisteren verder gegaan met het testen van de VM20. Voor de goede orde: het is een 50cc 4 poorter met iets wat bewerkte ori kop, Homoet 6P en een VM 20 met ori luchfilter zonder gaasje. Vermogen onlangs bij Marinus op de bank getest 8,6Pk op het achterwiel..

Het beste en tevens optimale resultaat kreeg ik inderdaad bij de volgende sproeierbezetting:
Stationair 30
standaardnaald met het clipje op de 2de groef van boven.
Hoofdsproeier 85.

Natuurlijk even getest met de 4I4 naald. Met de ori luchtfilter liep die meteen vol (lees verzuipen). De twinair die ik van de 21mmBE nog had liggen der maar even opgezet...sproeier 110 en hij ging als vergif.



ik kom met een 50cc bewerkt met 2 boosterpoortjes erbij/bewerkte kop, homoet p4 en een twinair dit allemaal met een vm20 op sproeier 95..
naald stand in het midden en luchtschroef anderhalf uit. trek top kan waarschijnlijk nog wel 105 in.

ook mijn topsnelheid is ermee vooruit gegaan, moet alleen nog geklokt worden eens dezer dagen.

al met al een hele fijne carb. zodra je wat aanpassingen hebt gedaan!

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#94 Bericht door emilio » 01 jul 2013, 13:06

Kijk prima ervaringen :)! Geen echte oplossing voor de orginalisti maar voor iedereen die een zeer goed lopende brommer wil hebben is het echt een super alternatief.

@Eric
Ja de VM20-273 (met flens) is prima voor het geval je een buizenframe hebt en die heb je op de Mustang :thumbsup . Volgens mij is er geen ruimte voor de choke bij een Florett frame en moet je het ori spruitstuk aanmerkelijk verbouwen om de flens te plaatsen. Vandaar mijn keuze voor de VM20-151. Ik heb gekozen voor het inkorten van de chokehandel met 1 cm omdat de chokeknop voor de 151 niet leverbaar meer was. Weet niet of de knop van de 273 zou passen maar die kost alleen al rond de 10 euro. Vandaar mijn keuze....

Overigens mijn buurman met de Dapp heeft ook een Vm20-151 geplaatst gisteren. Ik heb nog nooit zo'n brede grijns op zijn gezicht gezien :mrgreen: .

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#95 Bericht door jamojamo » 01 jul 2013, 23:16

emilio schreef:Kijk prima ervaringen :)! Geen echte oplossing voor de orginalisti maar voor iedereen die een zeer goed lopende brommer wil hebben is het echt een super alternatief.

@Eric
Ja de VM20-273 (met flens) is prima voor het geval je een buizenframe hebt en die heb je op de Mustang :thumbsup . Volgens mij is er geen ruimte voor de choke bij een Florett frame en moet je het ori spruitstuk aanmerkelijk verbouwen om de flens te plaatsen. Vandaar mijn keuze voor de VM20-151. Ik heb gekozen voor het inkorten van de chokehandel met 1 cm omdat de chokeknop voor de 151 niet leverbaar meer was. Weet niet of de knop van de 273 zou passen maar die kost alleen al rond de 10 euro. Vandaar mijn keuze....

Overigens mijn buurman met de Dapp heeft ook een Vm20-151 geplaatst gisteren. Ik heb nog nooit zo'n brede grijns op zijn gezicht gezien :mrgreen: .
Het is niet de carb maar alleen de choke die ik ervan af geplukt heb. Nu ik al deze enthousiaste verhalen lees ga ik hem maar eens proberen op de RS denk ik. Die doet het super met de 18 Bing en dan heb ik goed vergelijkingsmateriaal.

Mvg,
Eric

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9294
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 941 keren
Ontvangen waarderingen: 774 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#96 Bericht door Eifelyeti » 02 jul 2013, 08:53

jamojamo schreef:Er zijn ook andere chokes voor Mikuni

goede Idee: VM29/47
Afbeelding

en bij hoog getunde motoren beter direct met de Gasschijf VM20/565- 3,0 bestellen...... met grootere "Cutaway"

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#97 Bericht door jamojamo » 18 jul 2013, 14:28

jamojamo schreef:Er zijn ook andere chokes voor Mikuni
Zo een heb ik van een Honda type afgehaald (met flens ipv klem) en deze lijkt te passen.
De bijlage Vergaserkit20mmHondaMBmodMikuni.jpg is niet meer beschikbaar
Gr.,
Eric
Omdat het stangetje iets korter was bleef de rubber afdichting onderin het stempeltje net boven de opening in de carb zweven die hij hoort af te sluiten in dichte stand. Nu heb ik iets hoger een gaatje bijgeboord en nu is de lengte perfect. Ik kon de stangetjes niet omwisselen omdat deze "gestroopte" een arretering heeft die de andere mist.

Omdat ik nieuwsgierig was naar de werking van de choke heb ik de carb even gemonteerd op de RS en hij liep al bijna in 1x goed.
Naald i/h midden, luchtsproeier anderhalve slag uit, sproeier 110 en starten lopen. Al vrij makkelijk had ik 'm stationair en tikte ik de 80 aan. Volgas vond ie niet zo lekker maar 75% ging hardstikke goed.

Het is niet mijn bedoeling de carb op deze Kreidler te gebruiken want hij past niet echt lekker dus hij is er al weer af.
IMG_6867 (Large).JPG
IMG_6867 (Large).JPG (109.72 KiB) 17853 keer bekeken
Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#98 Bericht door emilio » 07 aug 2013, 10:19

Vanwege de vraag van een aantal Duitse vrienden heb ik een aantal adapters later draaien om de mikuni VM20-151 op een standaard RS te laten passen. Hij sluit behoorlijk goed aan met deze adapters maar 100% plus ultra niet. Als je goed kijkt dan zie je dat het motorscherm iets van het frame afkomt...

Ik heb er nog 1 of 2 over indien iemand interesse zou hebben dan hoor ik het wel via de Pb...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dave de Vries
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:39
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#99 Bericht door Dave de Vries » 20 sep 2013, 12:59

De carb. had bij mij meteen zn vuurdoop, savonds gemonteerd en afgesteld en zondag fine tunen en knallen in aalsmeer met/bij de hibra.
Stonds nog iets te rijk en toen op aanraden van johan mn filter uit de luchtfilter koker gehaald en toen liep ie super.
1ste ervaring was meteen goed en leek veel beter op te pakken dan de bing.

Ben er net pas weer voor het eerst in 2weken de straat mee op geweest en heb er nu ook weer mijn de jager uitlaat opzitten.
Moet volgens mij iets aan de sproeier bezetting veranderd worden maar loopt nog steeds prima.

Al met al een hele fijne carb. die veel fijner en beter aanvoelt dan een bing en nog een nette prijs ook.
Helemaal als je ziet wat soms voor een nette 2e hands bing word betaald

Zeker weten een aanrader

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Ervaring met MIKUNI VM20

#100 Bericht door emilio » 20 sep 2013, 14:51

:thumbleft :thumbleft :thumbleft En hoe die ging in Aalsmeer! Prima :)..

Plaats reactie