afdraaien cilinder

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: afdraaien cilinder

#26 Bericht door Ed.P » 18 okt 2011, 19:24

Wat ik probeer te vertellen is dat je moet hem helemaal niet afdraaien , poortjes (in ieder geval de uitlaatpoort) bewerken en de ruimte bovenin gebruiken om een kopje in te laten zakken.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: afdraaien cilinder

#27 Bericht door kreidler844 » 18 okt 2011, 19:25

Ed.P schreef:Wat ik probeer te vertellen is dat je moet hem helemaal niet afdraaien , poortjes (in ieder geval de uitlaatpoort) bewerken en de ruimte bovenin gebruiken om een kopje in te laten zakken.
Waarom niet afdraaien? ding is toch te lang....... :lol:
Binnenkopje is veel duurder. :idea:

Wietse

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: afdraaien cilinder

#28 Bericht door Caspar » 18 okt 2011, 19:35

sommige mensen vinden het afdraaien van cilinders heiligschennis.
Een volgende eigenaar zou zich flink kunnen vergissen in de hoogte van de cilinder en met de zuiger tegen de kop kunnen knallen.
Maar in dit geval is het anders: De cilinders zijn inderdaad te hoog (om de boel te knijpen).
Als je de hoogte van een gewone cilinder aanhoud kan er niks fout gaan en het is een betaalbare oplossing.
Binnenkopje is inderdaad ook mooi , maar onnodig duur in dit geval, verder heb je gelijk Ed.

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afdraaien cilinder

#29 Bericht door gebben » 19 okt 2011, 20:45

wat allemaal omslachtig om iets sneller te gaan :!:
voor een paar tientjes heb je een goede 2e hands 50 cceetje ( 6,25 of 5,8 smalle tap ) en hoef je geeneens te knutselen aan je mooie originele cilinderset :study

ik zou het wel weten,mijn ori cilindersetje kwam eerst mooi even in de kast :wink:

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: afdraaien cilinder

#30 Bericht door Zatopek » 22 okt 2011, 09:21

Het enige dat ik nog zou willen met met mijn 15.43.71 twee, komma negen peekaatje SB is dat ie ietsje meer kracht zou hebben. Harder hoeft ie niet te lopen, op de teller dik 65 wat tegen de 60 is in het echt. Ik rij met 12/36 verhouding en met een Jamarcol 28mm uitlaatje. Hij rijdt best goed maar ik heb eerder een andere 2,9 PK gehad die nog beter reed en nog sterker was. Met andere woorden, krijg ik er merkbaar meer kracht bij met het afdraaien naar 68 mm? Dan zou ik er eventueel 13/36 op kunnen zetten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: afdraaien cilinder

#31 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 okt 2011, 10:25

Jilles hij loopt mooier en start beter. Het tandwiel wisselen daarna zou ik niet doen omdat je geen snelheid erbij wil.

Enzo

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: afdraaien cilinder

#32 Bericht door Zatopek » 22 okt 2011, 13:57

Enzo-tvdzijden schreef:Jilles hij loopt mooier en start beter. Het tandwiel wisselen daarna zou ik niet doen omdat je geen snelheid erbij wil.

Enzo
OK Tjer, maar hij loopt al zo mooi en start ook gewoon goed. Maar de gele special die ik ooit had leip nog beter en mooier en dat met een 66 sproeiertje................. Met 70 verzoop ie gewoon! Dat wil ik eigenlijk weer bereiken.

cuno
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:00
Locatie: Zallakenstraat 60 3110 Rotselaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afdraaien cilinder

#33 Bericht door cuno » 16 nov 2011, 21:37

Door al deze uiteenlopende meningen, weet ik nog altijd niet welke kant ik nu moet afdraaien.
welke kant is de juiste? of is het toch beter gewoon een andere cilinder te kopen?

cuno
Laatst gewijzigd door cuno op 16 nov 2011, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: afdraaien cilinder

#34 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 nov 2011, 21:39

cuno schreef:Door al deze uiteenlopende meningen, weet ik nog altijd niet welke kant ik nu moet afdraaien.
wat is nu het beste?

cuno
Jammer want dat betekend dat je het niet snapt of je het niet goed leest. Want je hebt verschillende mogelijkheden.
Alles is hier beschreven.

Enzo

cuno
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:00
Locatie: Zallakenstraat 60 3110 Rotselaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afdraaien cilinder

#35 Bericht door cuno » 16 nov 2011, 22:11

bedankt, dit zal waarschijnlijk wel komen omdat ik met afdraaien geen enkele ervaring heb, ik ben ook nog zeer jong en dit is men eerste kreidler. ik ben zeer trots op mijn kreidler en wil hem niet verpesten door iets fout te doen, vandaar waarschijnlijk de vele op elkaar lijkende vragen, hiervoor mijn excuses.
maar wat is dan de beste mogelijkheid?

cuno

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: afdraaien cilinder

#36 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 nov 2011, 22:22

cuno schreef:bedankt, dit zal waarschijnlijk wel komen omdat ik met afdraaien geen enkele ervaring heb, ik ben ook nog zeer jong en dit is men eerste kreidler. ik ben zeer trots op mijn kreidler en wil hem niet verpesten door iets fout te doen, vandaar waarschijnlijk de vele op elkaar lijkende vragen, hiervoor mijn excuses.
maar wat is dan de beste mogelijkheid?

cuno
Er van af blijven en lekker gaan rijden. 65Km/h is ook best spannend als je jong bent.

Enzo

cuno
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:00
Locatie: Zallakenstraat 60 3110 Rotselaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afdraaien cilinder

#37 Bericht door cuno » 16 nov 2011, 22:58

Oké, zal hem volgende dagen eens uitvoerig testen en zien wat hij kan, het resultaat laat ik nog wel weten.
Cuno

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: afdraaien cilinder

#38 Bericht door Mach4 » 17 nov 2011, 17:24

cuno schreef:bedankt, dit zal waarschijnlijk wel komen omdat ik met afdraaien geen enkele ervaring heb, ik ben ook nog zeer jong en dit is men eerste kreidler. ik ben zeer trots op mijn kreidler en wil hem niet verpesten door iets fout te doen, vandaar waarschijnlijk de vele op elkaar lijkende vragen, hiervoor mijn excuses.
maar wat is dan de beste mogelijkheid?

cuno
je hoeft jezelf niet te excuseren,al dat geleuter over afdraaien enz :roll: ,ik snap er ook al niks meer van :mrgreen: ,gewoon het spul zo laten als het nu is,en als je in de toekomst nog sneller wil gewoon een snelle cilinder kopen.

cuno
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:00
Locatie: Zallakenstraat 60 3110 Rotselaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afdraaien cilinder

#39 Bericht door cuno » 17 nov 2011, 21:43

Mach4 schreef:
cuno schreef:bedankt, dit zal waarschijnlijk wel komen omdat ik met afdraaien geen enkele ervaring heb, ik ben ook nog zeer jong en dit is men eerste kreidler. ik ben zeer trots op mijn kreidler en wil hem niet verpesten door iets fout te doen, vandaar waarschijnlijk de vele op elkaar lijkende vragen, hiervoor mijn excuses.
maar wat is dan de beste mogelijkheid?

cuno
je hoeft jezelf niet te excuseren,al dat geleuter over afdraaien enz :roll: ,ik snap er ook al niks meer van :mrgreen: ,gewoon het spul zo laten als het nu is,en als je in de toekomst nog sneller wil gewoon een snelle cilinder kopen.
dit was ook wel mijn voorkeur om een andere cilinder te steken, maar vrij duur. Dus wil ik het toch op de goedkopere manier proberen. ik ben daarstraks een stukje gaan rijden en het is niet veelbelovend, een max. snelheid van 30 km/uur en amper trekkracht, ik moet mijn gas helemaal opendraaien en da vertrekken en hopen dat hij niet stilvalt, als ik dan rijd en in 2de versnelling geraak en ik wil naar 3de moet ik gas blijven geven tot hij niet meer trekt en dan naar 3de gaan waar hij dan onmiddellijk zeer snel in toeren daalt, hij valt bijna stil.
er zit een 17mm imi bing carb op (gekocht bij jmpb) op de hoofdsproeier staat geen maat het is gewoon die dat jmpb er in had steken(iemand heeft me verteld dat ik een kleinere maat zou moeten nemen maar ik heb mijn twijfels, dus even naar jullie mening vragen :mrgreen: ) tandwielen staan op 13-36 en het is een 2.9pk cilinder. moet ik voor een goed resultaat echt een andere cilinder steken? of kan ik het oplossen met de hoofdsproeier aan te passen? of nog andere suggesties? :lol:

alvast bedankt!

cuno

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: afdraaien cilinder

#40 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 nov 2011, 06:13

Goede Bing 12 of 14 mm steken.

Enzo

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: afdraaien cilinder

#41 Bericht door KJ » 18 nov 2011, 08:31

cuno schreef:
Mach4 schreef:
cuno schreef:bedankt, dit zal waarschijnlijk wel komen omdat ik met afdraaien geen enkele ervaring heb, ik ben ook nog zeer jong en dit is men eerste kreidler. ik ben zeer trots op mijn kreidler en wil hem niet verpesten door iets fout te doen, vandaar waarschijnlijk de vele op elkaar lijkende vragen, hiervoor mijn excuses.
maar wat is dan de beste mogelijkheid?

cuno
je hoeft jezelf niet te excuseren,al dat geleuter over afdraaien enz :roll: ,ik snap er ook al niks meer van :mrgreen: ,gewoon het spul zo laten als het nu is,en als je in de toekomst nog sneller wil gewoon een snelle cilinder kopen.
dit was ook wel mijn voorkeur om een andere cilinder te steken, maar vrij duur. Dus wil ik het toch op de goedkopere manier proberen. ik ben daarstraks een stukje gaan rijden en het is niet veelbelovend, een max. snelheid van 30 km/uur en amper trekkracht, ik moet mijn gas helemaal opendraaien en da vertrekken en hopen dat hij niet stilvalt, als ik dan rijd en in 2de versnelling geraak en ik wil naar 3de moet ik gas blijven geven tot hij niet meer trekt en dan naar 3de gaan waar hij dan onmiddellijk zeer snel in toeren daalt, hij valt bijna stil.
er zit een 17mm imi bing carb op (gekocht bij jmpb) op de hoofdsproeier staat geen maat het is gewoon die dat jmpb er in had steken(iemand heeft me verteld dat ik een kleinere maat zou moeten nemen maar ik heb mijn twijfels, dus even naar jullie mening vragen :mrgreen: ) tandwielen staan op 13-36 en het is een 2.9pk cilinder. moet ik voor een goed resultaat echt een andere cilinder steken? of kan ik het oplossen met de hoofdsproeier aan te passen? of nog andere suggesties? :lol:

alvast bedankt!

cuno

begin eens met het vervangen van de sproeier door een BING exemplaar.
Verder zou je de hoofdsproeier en de naald kunnen vervangen door een BING uitvoering.

Deze carburateurs zijn (zoals af groothandel geleverd door de meeste leveranciers) zeker niet slecht maar enige aanpassingen.... :? doen soms wonderen.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: afdraaien cilinder

#42 Bericht door Mach4 » 18 nov 2011, 11:48

cuno schreef:
Mach4 schreef:
cuno schreef:bedankt, dit zal waarschijnlijk wel komen omdat ik met afdraaien geen enkele ervaring heb, ik ben ook nog zeer jong en dit is men eerste kreidler. ik ben zeer trots op mijn kreidler en wil hem niet verpesten door iets fout te doen, vandaar waarschijnlijk de vele op elkaar lijkende vragen, hiervoor mijn excuses.
maar wat is dan de beste mogelijkheid?

cuno
je hoeft jezelf niet te excuseren,al dat geleuter over afdraaien enz :roll: ,ik snap er ook al niks meer van :mrgreen: ,gewoon het spul zo laten als het nu is,en als je in de toekomst nog sneller wil gewoon een snelle cilinder kopen.
dit was ook wel mijn voorkeur om een andere cilinder te steken, maar vrij duur. Dus wil ik het toch op de goedkopere manier proberen. ik ben daarstraks een stukje gaan rijden en het is niet veelbelovend, een max. snelheid van 30 km/uur en amper trekkracht, ik moet mijn gas helemaal opendraaien en da vertrekken en hopen dat hij niet stilvalt, als ik dan rijd en in 2de versnelling geraak en ik wil naar 3de moet ik gas blijven geven tot hij niet meer trekt en dan naar 3de gaan waar hij dan onmiddellijk zeer snel in toeren daalt, hij valt bijna stil.
er zit een 17mm imi bing carb op (gekocht bij jmpb) op de hoofdsproeier staat geen maat het is gewoon die dat jmpb er in had steken(iemand heeft me verteld dat ik een kleinere maat zou moeten nemen maar ik heb mijn twijfels, dus even naar jullie mening vragen :mrgreen: ) tandwielen staan op 13-36 en het is een 2.9pk cilinder. moet ik voor een goed resultaat echt een andere cilinder steken? of kan ik het oplossen met de hoofdsproeier aan te passen? of nog andere suggesties? :lol:

alvast bedankt!

cuno
Ja een kleinere carburateur steken,die 17mm is overkill voor die cilinder,je kan wel een
enorme carburateur willen monteren,maar een standaard cilinder heeft beperkingen
wat de grote van de poorten betreft,met andere woorden je kan er wel veel in willen
proppen ,maar dat heeft geen nut want de cilinder kan dat niet verwerken,dan moeten
eerst de poorten vergroot worden,het is mogelijk om met een 12mm de 80km te halen,
als de poorttiming van de cilinder maar goed is,je ben nu dingen aan het doen die geen nut
hebben,om een goed resultaat te kunnen halen moet alles goed op elkaar afgesteld zijn,
dus of de cilinder aan laten passen of een andere cilinder steken,op Marktplaats kan je
voor een redelijke prijs best een leuke cilinder kopen,en anders de standaard 14mm
weer terug steken,en die 17mm weer in de verkoop doen.
Wat het afstellen betreft,de bougie eruit halen en kijken hoe die er uit ziet,is hij zwart
dan staat de carburateur te rijk,de goede kleur is licht bruin .
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mach4 op 18 nov 2011, 17:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: afdraaien cilinder

#43 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 nov 2011, 16:10

KJ schreef:
cuno schreef:
Mach4 schreef:bedankt, dit zal waarschijnlijk wel komen omdat ik met afdraaien geen enkele ervaring heb, ik ben ook nog zeer jong en dit is men eerste kreidler. ik ben zeer trots op mijn kreidler en wil hem niet verpesten door iets fout te doen, vandaar waarschijnlijk de vele op elkaar lijkende vragen, hiervoor mijn excuses.
maar wat is dan de beste mogelijkheid?

cuno

je hoeft jezelf niet te excuseren,al dat geleuter over afdraaien enz :roll: ,ik snap er ook al niks meer van :mrgreen: ,gewoon het spul zo laten als het nu is,en als je in de toekomst nog sneller wil gewoon een snelle cilinder kopen.
dit was ook wel mijn voorkeur om een andere cilinder te steken, maar vrij duur. Dus wil ik het toch op de goedkopere manier proberen. ik ben daarstraks een stukje gaan rijden en het is niet veelbelovend, een max. snelheid van 30 km/uur en amper trekkracht, ik moet mijn gas helemaal opendraaien en da vertrekken en hopen dat hij niet stilvalt, als ik dan rijd en in 2de versnelling geraak en ik wil naar 3de moet ik gas blijven geven tot hij niet meer trekt en dan naar 3de gaan waar hij dan onmiddellijk zeer snel in toeren daalt, hij valt bijna stil.
er zit een 17mm imi bing carb op (gekocht bij jmpb) op de hoofdsproeier staat geen maat het is gewoon die dat jmpb er in had steken(iemand heeft me verteld dat ik een kleinere maat zou moeten nemen maar ik heb mijn twijfels, dus even naar jullie mening vragen :mrgreen: ) tandwielen staan op 13-36 en het is een 2.9pk cilinder. moet ik voor een goed resultaat echt een andere cilinder steken? of kan ik het oplossen met de hoofdsproeier aan te passen? of nog andere suggesties? :lol:

alvast bedankt!

cuno

begin eens met het vervangen van de sproeier door een BING exemplaar.
Verder zou je de hoofdsproeier en de naald kunnen vervangen door een BING uitvoering.

Deze carburateurs zijn (zoals af groothandel geleverd door de meeste leveranciers) zeker niet slecht maar enige aanpassingen.... :? doen soms wonderen.
Dat heb je als je bij zo'n goedkope imi tent je spullen koopt. Bij Kreidlerparts worden er Bing onderdelen ingezet voordat ze verkocht worden.

Enzo

cuno
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:00
Locatie: Zallakenstraat 60 3110 Rotselaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afdraaien cilinder

#44 Bericht door cuno » 18 nov 2011, 16:45

ik wist niet dat daar een verschil op zat, ik zal er de volgende keer aan denken.
als ik een andere cilinder zou kopen, welke zou dan goed zijn? en waar moet ik op letten?

cuno

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: afdraaien cilinder

#45 Bericht door KJ » 18 nov 2011, 17:10

Enzo-tvdzijden schreef: Deze carburateurs zijn (zoals af groothandel geleverd door de meeste leveranciers) zeker niet slecht maar enige aanpassingen.... :? doen soms wonderen.
Dat heb je als je bij zo'n goedkope imi tent je spullen koopt. Bij Kreidlerparts worden er Bing onderdelen ingezet voordat ze verkocht worden.

Enzo[/quote]

Niet alleen bij KreidlerParts Tjerry [-X ............
Cuno had een ander aanbod maar hij moest en zou de carburateur wss voor een dumpprijs kopen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: afdraaien cilinder

#46 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 nov 2011, 17:11

cuno schreef:ik wist niet dat daar een verschil op zat, ik zal er de volgende keer aan denken. (had je kunnen lezen)
als ik een andere cilinder zou kopen, welke zou dan goed zijn? en waar moet ik op letten? (100.000x gesteld deze zinloze vraag)

cuno
Succes

@ KJ ik roep alleen maar wat ik in handen heb gehad.
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 18 nov 2011, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: afdraaien cilinder

#47 Bericht door KJ » 18 nov 2011, 17:12

cuno schreef:ik wist niet dat daar een verschil op zat, ik zal er de volgende keer aan denken.
als ik een andere cilinder zou kopen, welke zou dan goed zijn? en waar moet ik op letten?

cuno
TIP van de dag: Niet voor de goedkoopste gaan maar op een adres kopen waar het gratis advies en de service goed is :wink:

cuno
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:00
Locatie: Zallakenstraat 60 3110 Rotselaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: afdraaien cilinder

#48 Bericht door cuno » 18 nov 2011, 17:37

bedankt voor de tip, maar hoe pak ik dit dan aan, moet ik de cilinder dan in een winkel kopen? want ik neem aan dat als iemand particulier een cilinder verkoopt dat hij er niet snel slecht over zal praten want hij wel hem natuurlijk verkopen. En hoe kan ik weten of ik ene brede of smalle tap nodig heb?

cuno

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: afdraaien cilinder

#49 Bericht door Mach4 » 18 nov 2011, 18:04

cuno schreef:bedankt voor de tip, maar hoe pak ik dit dan aan, moet ik de cilinder dan in een winkel kopen? want ik neem aan dat als iemand particulier een cilinder verkoopt dat hij er niet snel slecht over zal praten want hij wel hem natuurlijk verkopen. En hoe kan ik weten of ik ene brede of smalle tap nodig heb?

cuno
Uit een winkel weet je zeker dat het een goede is,in jou geval zal dat de beste optie zijn,
als je niet weet hoe je een cilinder moet beoordelen dan kan je beter geen cilinder van een
particulier kopen ,tenzij het een nieuwe is,het verschil tussen een smalle en brede tap kan je
met de zoekfunctie van het forum vinden,maar je moet ook kijken naar de diameter het cilindergat
in je carter,dat kan 47 of 50mm zijn,in jou geval waarschijnlijk 47mm.
Laatst gewijzigd door Mach4 op 18 nov 2011, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: afdraaien cilinder

#50 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 nov 2011, 18:06

Rm 1973 is een smalle tap cilinder.
Je komt dan op Athena of vergelijkbaar.
Eigenlijk zijn ALLE imi cilinders uit de doos niet fijn lopend zonder aanpassing van een tuner.

Enzo

Plaats reactie