Koppeling advies AUB
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Koppeling advies AUB
Ik ben afgelopen halfjaar aan de gang gegaan met een projectje ala luc met zijn minarelli verticaal.
Ik ben voor de 50cc gegaan ipv de 70cc omdat ik de krachten wat lager wilde houden en liever een 50cc wil dan een 70.
Nu een half jaar verder en het testen is begonnen, Ik maak op dit moment gebruik van een 4-bak direct met een 5-plaats koppeling zonder splain want deze had ik nog liggen. Alleen mijn verbazing schetst wel dat deze op dit moment het vermogen niet kan houden. Hij gaat slippen zodra de cilinder in de powerband komt en er zit nu nog niet de ideale kop op. Ik maak nu gebruik van standaard platen met gladde tussenplaten. De koppelings veer van de 5-plaats zit erin.
Ik wil niet naar een dubbel diafragma veer want dat is weer beun maar wil niet teveel geld uitgeven aan een nieuwe koppeling.
Een student moet namelijk ook nog kunnen eten en zijn kamer betalen enz enz. .
Hier alvast een foto van hoe het geheel er nu bijstaat.
De setup is nu alsvolgt.
- 50cc minarelli verticaal race
- 24mm VHBZ dellorto
- Stage 6 v-force 3 8 kleps
- 4-bak direct met 5-plaats koppeling
- homoet 6p
- cilinder kop is op dit moment een HD kreidler kop. (maar moet een opmaatje worden zoals de bijgeleverde)
Ik ben voor de 50cc gegaan ipv de 70cc omdat ik de krachten wat lager wilde houden en liever een 50cc wil dan een 70.
Nu een half jaar verder en het testen is begonnen, Ik maak op dit moment gebruik van een 4-bak direct met een 5-plaats koppeling zonder splain want deze had ik nog liggen. Alleen mijn verbazing schetst wel dat deze op dit moment het vermogen niet kan houden. Hij gaat slippen zodra de cilinder in de powerband komt en er zit nu nog niet de ideale kop op. Ik maak nu gebruik van standaard platen met gladde tussenplaten. De koppelings veer van de 5-plaats zit erin.
Ik wil niet naar een dubbel diafragma veer want dat is weer beun maar wil niet teveel geld uitgeven aan een nieuwe koppeling.
Een student moet namelijk ook nog kunnen eten en zijn kamer betalen enz enz. .
Hier alvast een foto van hoe het geheel er nu bijstaat.
De setup is nu alsvolgt.
- 50cc minarelli verticaal race
- 24mm VHBZ dellorto
- Stage 6 v-force 3 8 kleps
- 4-bak direct met 5-plaats koppeling
- homoet 6p
- cilinder kop is op dit moment een HD kreidler kop. (maar moet een opmaatje worden zoals de bijgeleverde)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Koppeling advies AUB
ik neem aan dat je dan gegroefde platen bedoelt? Ik heb namelijk ook nog tussenplaten liggen met rondjes erin. Maar daar ging het ook niet echt goed mee.Enzo-tvdzijden schreef:I.p.v. Standaardplaten de metalen sportplaten met voering gebruiken.
Enzo
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Koppeling advies AUB
dus een olie met GL-4 eigenschap is vergelijkbaar neem ik aan.cz junior schreef:Als eerste overstappen op Putoline gp10 versnellingsbak olie, hiermee haal je al wat slip er uit
Ja die staat goed.bertRS schreef:Is de koppeling wel goed afgesteld? De 3 m6 bouten geheel vast draaien en dan weer 1,5 slag terug draaien.
Gr. Bert
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Koppeling advies AUB
Ik denk dat je niet goed hebt gelezen. Ik bedoel de koppelingsplaten zelf.jpsprinter schreef:ik neem aan dat je dan gegroefde platen bedoelt? Ik heb namelijk ook nog tussenplaten liggen met rondjes erin. Maar daar ging het ook niet echt goed mee.Enzo-tvdzijden schreef:I.p.v. Standaardplaten de metalen sportplaten met voering gebruiken.
Enzo
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=333" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
- benzfreakfrans
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 05 apr 2006, 16:35
- Locatie: enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Koppeling advies AUB
ik had dezelfde problemen en had een drukplaat vean 80 kilo
nu een drukplaat van 100 kilo en geen probleem meer
gr.frans
nu een drukplaat van 100 kilo en geen probleem meer
gr.frans
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Koppeling advies AUB
En nog in de aanbieding. ik ga ze is proberen.Enzo-tvdzijden schreef:Ik denk dat je niet goed hebt gelezen. Ik bedoel de koppelingsplaten zelf.jpsprinter schreef:ik neem aan dat je dan gegroefde platen bedoelt? Ik heb namelijk ook nog tussenplaten liggen met rondjes erin. Maar daar ging het ook niet echt goed mee.Enzo-tvdzijden schreef:I.p.v. Standaardplaten de metalen sportplaten met voering gebruiken.
Enzo
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=333" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
enig idee hoe je kunt checken of je een 100 kg of 80 kg hebt? Kun je iets met een pers doen of is dat te lomp werk.benzfreakfrans schreef:ik had dezelfde problemen en had een drukplaat vean 80 kilo
nu een drukplaat van 100 kilo en geen probleem meer
gr.frans
gr
JP
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Koppeling advies AUB
De zwaardere diafragma veer is blank van kleur ( 100 Kg ) RS 5-bak
De lichtere is blauwig van kleur en heeft (85 Kg) 4-Bak
Enzo
De lichtere is blauwig van kleur en heeft (85 Kg) 4-Bak
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
Re: Koppeling advies AUB
[quote="jpsprinter]
enig idee hoe je kunt checken of je een 100 kg of 80 kg hebt? Kun je iets met een pers doen of is dat te lomp werk.
gr
JP[/quote]
dikte is ook verschillend,
1,5 mm dik is 100 kg
Wietse
enig idee hoe je kunt checken of je een 100 kg of 80 kg hebt? Kun je iets met een pers doen of is dat te lomp werk.
gr
JP[/quote]
dikte is ook verschillend,
1,5 mm dik is 100 kg
Wietse
Re: Koppeling advies AUB
hoi.
je kunt het drukvermogen van een diafragmaveer ook simpel uitproberen met een personenweegschaal.
de veer op de weegschaal leggen met een pers de veer indrukken en dan aflezen wat de aantal kilo's is.
succes grt Wim
je kunt het drukvermogen van een diafragmaveer ook simpel uitproberen met een personenweegschaal.
de veer op de weegschaal leggen met een pers de veer indrukken en dan aflezen wat de aantal kilo's is.
succes grt Wim
- cz junior
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:49
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Koppeling advies AUB
dus een olie met GL-4 eigenschap is vergelijkbaar neem ik aan.jpsprinter schreef:cz junior schreef:Als eerste overstappen op Putoline gp10 versnellingsbak olie, hiermee haal je al wat slip er uit
Putoline gp10, wil je het wiel opnieuw uitvinden met een andere olie, succes. Maar dat is de olie waar ik al een paar pk's extra mee kon overbrengen
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
Re: Koppeling advies AUB
Een paar pk's is wel een heleboel, GP-10 is een goeie olie hiervoor, zelf gebruik ik ATF in mijn snelle blokjes.cz junior schreef:dus een olie met GL-4 eigenschap is vergelijkbaar neem ik aan.jpsprinter schreef:cz junior schreef:Als eerste overstappen op Putoline gp10 versnellingsbak olie, hiermee haal je al wat slip er uit
Putoline gp10, wil je het wiel opnieuw uitvinden met een andere olie, succes. Maar dat is de olie waar ik al een paar pk's extra mee kon overbrengen
Wietse
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Koppeling advies AUB
Het wiel opnieuw uitvinden nee, ik reed namelijk in mijn kx250 met denicol transmissie olie en ik zie dat die dezelfde eigenschappen heeftcz junior schreef:dus een olie met GL-4 eigenschap is vergelijkbaar neem ik aan.jpsprinter schreef:cz junior schreef:Als eerste overstappen op Putoline gp10 versnellingsbak olie, hiermee haal je al wat slip er uit
Putoline gp10, wil je het wiel opnieuw uitvinden met een andere olie, succes. Maar dat is de olie waar ik al een paar pk's extra mee kon overbrengen
- cz junior
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:49
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Koppeling advies AUB
Ja het is inderdaad een goede olie, dus tegenover de olie die jij gebruikt scheelt het een paar pk's. Dan praat ik over: Met atf slipte de koppeling bij 17pk, met gp10 leverde mijn motortje 20pk en was nog geen slip te bekennen. Dus een paar pk extra kon ik overbrengen.kreidler844 schreef:Een paar pk's is wel een heleboel, GP-10 is een goeie olie hiervoor, zelf gebruik ik ATF in mijn snelle blokjes.cz junior schreef:
Putoline gp10, wil je het wiel opnieuw uitvinden met een andere olie, succes. Maar dat is de olie waar ik al een paar pk's extra mee kon overbrengen
Wietse
Nou genoeg hierover, mijn ervaring is dat dit de beste olie hiervoor is
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Koppeling advies AUB
Bedankt mannen, ik ga met de tips aan de gang. Ik hou jullie op de hoogte als het spul goed gaat lopen.
gr
JP
gr
JP
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Koppeling advies AUB
Mannen ik ben met de tips aan de gang gegaan en heb nu alluminium platen met voering en de GP10 erin zitten. Hij is nu helemaal slip vrij!!! super bedankt.
Binnenkort maar eens goed afstellen.
MVG
JP
Binnenkort maar eens goed afstellen.
MVG
JP