21 mm Dellorto probleem

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#26 Bericht door Parlotti » 24 jan 2012, 21:30

Chrismetzwarteletters schreef: vreemd dat een Bing moeilijk af te stellen was, nu kan ikzelf niet oordelen over een 20- of 23mm maar de 18mm die ik op mijn eigen brommert zit was binnen no-time afgesteld. Al had ik wel een NOS carbureteur, wellicht waren jouw 20- en 23mm niet helemaal fris (genoeg) meer.
Ja :-k dat is inderdaad niet uitgesloten :| En het zou natuurlijk ook aan mij kunnen liggen, want het was wel 35 jaar geleden voor the feeling :cry: Alhoewel, drie dingen verleer je nooit: fietsen, afstellen en nog iets (maar dat ben ik vergeten :wink:) Echter, ik heb ook nog een complete ori standaard SB-set met 18 mm. Bing liggen. En dat liep zoals het standaard hoort bij een Kreidler: prachtig dus (noblesse oblige :D ). Maar toen de snelle SB niet wilde lopen met deze 18 mm., veronderstelde ik dat het groter moest en toen begon het genoemde ge!@#$* met die 20 en 23 mm. Bing. Maar ik deel je mening dat het niets afdoet aan het instituut Bing. Tja, vroegah kreeg ik met een 19 mm. Bing elke set mooi lopend #-o. Overigens hoor of zie ik niets meer van die grootte. Maar waar het mij eigenlijk om ging, was jouw constatering dat die Dellorto BE minder geschikt zou zijn voor zuigergestuurd. Die mening deel ik niet.

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#27 Bericht door Kreidler freak » 25 jan 2012, 19:48

Mischien een rare vraag hoe heb je de schuimring (onder de hoofdsproeier gemonteerd)

moet met de opstaande rand naar beneden..

Die van mij reageerde daar heel erg extreem op.

rijdt nu met een mikuni 20mm bevalt mij beter.

alleen wat duurder met onderdelen.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#28 Bericht door Parlotti » 25 jan 2012, 21:33

Kreidler freak schreef:Mischien een rare vraag hoe heb je de schuimring (onder de hoofdsproeier gemonteerd)

moet met de opstaande rand naar beneden..

Die van mij reageerde daar heel erg extreem op.

rijdt nu met een mikuni 20mm bevalt mij beter.

alleen wat duurder met onderdelen.
:?: vraag je dat aan Robicello of aan mij? Schuimring :?: bedoel je de vlotter :?: Bij mijn Bings kan de vlotter er maar op 1 manier in en bij de Dellorto BE heb ik de vlotterbak niet open gehad: je kan er van buiten af bij: supermakkelijk :!: Ik ga niet zo ver om Bing ouwe meuk te noemen, maar de techniek heeft natuurlijk niet stilgestaan. Tja, Mikuni, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik weet dat Ocin er graag mee werkt en die weet heel goed waar hij het over heeft. Overigens zonder andere toppers te kort te doen, want ik heb hier op het forum staaltjes gezien waar ik heel erg stil van werd :clap

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#29 Bericht door robbicello » 27 jan 2012, 15:08

Ik heb naar de tekening gekeken ervan en alles zit goed gemonteerd. Ik denk dat het iets met mijn gasnaald is.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#30 Bericht door lazy rider » 27 jan 2012, 21:29

robbicello schreef:Ik heb naar de tekening gekeken ervan en alles zit goed gemonteerd. Ik denk dat het iets met mijn gasnaald is.
Je kunt ook even melden welke onderdelen er nu in de dellorto zitten , zoals de gasnaald, sproeiers , gasschuif type , choke type ,type gasnaald buis .
Met deze gegevens kunnen we je misschien verder helpen om je probleem op te lossen .


Johan

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#31 Bericht door robbicello » 28 jan 2012, 17:30

ik zal morgenochtend kijken. Want moet vanavond jammergenoeg weg.

mvg
Robbert

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#32 Bericht door rion » 29 jan 2012, 04:55

robbicello schreef:Beste kreidlerfans,

Na een tijdje met mijn bing 18 mm gereden te hebben heb ik mijn dellorto er maar weer opgezet.
De carburateur was al afgesteld en heeft altijd perfect gelopen.
Gisteren starte ik hem en hij liep perfect toen ik wegreed zakte hij gelijk helemaal in. Alsof hij compleet verzuipt. Teruglopen naar de schuur en gecheckt op valse lucht maar nergens kon ik het ontdekken. Na mijn carburateur vanbinnen gecheckt te hebben en alles nog eens na te hebben gekeken op goed vastzitten probeerde ik het nog een keer. Nog steeds hetzelfde probleem. De carburateur is nog niet oud. Zou mijn koppakking lek kunnen zijn? ik zat er ook nog aan te denken dat mijn zuigerveren versleten zijn maar ik hoor nog niks en het blok heeft 200 kilometer terug een blokrevisie gehad.

ik hoop dat jullie het antwoord weten op dit probleem.

mvg Robbert
Laat je ,Dellorto, eens op een foto zien! en dan met name inwendig (zo dat ik de sproeirbuis kan zien)
:roll:

Rion

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#33 Bericht door Kreidler freak » 29 jan 2012, 17:27

Parlotti schreef:
Kreidler freak schreef:Mischien een rare vraag hoe heb je de schuimring (onder de hoofdsproeier gemonteerd)

moet met de opstaande rand naar beneden..

Die van mij reageerde daar heel erg extreem op.

rijdt nu met een mikuni 20mm bevalt mij beter.

alleen wat duurder met onderdelen.
:?: vraag je dat aan Robicello of aan mij? Schuimring :?: bedoel je de vlotter :?: Bij mijn Bings kan de vlotter er maar op 1 manier in en bij de Dellorto BE heb ik de vlotterbak niet open gehad: je kan er van buiten af bij: supermakkelijk :!: Ik ga niet zo ver om Bing ouwe meuk te noemen, maar de techniek heeft natuurlijk niet stilgestaan. Tja, Mikuni, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik weet dat Ocin er graag mee werkt en die weet heel goed waar hij het over heeft. Overigens zonder andere toppers te kort te doen, want ik heb hier op het forum staaltjes gezien waar ik heel erg stil van werd :clap
had het tegen robbicello

schuimring bedoel ik geen vlotter mee :lol: tussen de hoofdsproeier en de naaldbuis zit er een ringetje met een opstaande rand en 4 gaatjes. als je de vlotterbak eens loshaalt zie je wel welke ik bedoel. (als je de hoofdsproeier doet via de centrale plug blijft hij heel mooi op zijn plek dus hij zal niet zo snel opvallen als los deel.

de dellorto heeft zoals mischien wel bekend bij jou ook de mogelijkheid om de acceleratie (stationair) sproeier te verwisselen.... kun je hem nog extra goed afstellen.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#34 Bericht door Parlotti » 29 jan 2012, 21:31

Kreidler freak schreef: schuimring bedoel ik geen vlotter mee :lol: tussen de hoofdsproeier en de naaldbuis zit er een ringetje met een opstaande rand en 4 gaatjes. als je de vlotterbak eens loshaalt zie je wel welke ik bedoel. (als je de hoofdsproeier doet via de centrale plug blijft hij heel mooi op zijn plek dus hij zal niet zo snel opvallen als los deel.
:shock: ik wist niet eens van het bestaan van dat ringetje af :oops: dus ik wist al helemaal niet dat 'ie verkeerd om kon zitten :o
Weer wat geleerd! Zoals ik al schreef: na drie Bings liep de kreid met de nieuwe dellorto BE tot mijn aangename verrassing bij de eerste sproeier al veel beter en met de tweede was het helemaal goed. Via die onvolprezen centrale plug hoefde de vlotterbak niet los, dus vandaar. :mrgreen: Als ik vandaag of morgen weer ga sleutelen, kan ik het vast niet laten om even te kijken hoe dat zit 8-[ En ik zal goed opletten dat 'ie niet verkeerd om komt te zitten :D

Gebruikersavatar
kreidler rmx
Berichten: 649
Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
Locatie: In de tank van mijn dappie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#35 Bericht door kreidler rmx » 30 jan 2012, 14:01

Die schuimring liet ik gewoon weg bij mijn BE.. zelf hebben ik en kreidler freak alle naalden en sproeierbuizen om zo 1 black edition geschikt te maken voor zuigersturing.. echter rijd ik nu met een mikuni tm24 en Kreidler freak met een vm20 we rijden beiden zuigersturing en hebben hem toen gekocht omdat iedereen er zo positief over was.. tsja.. wat moet ik ervan zeggen... doe mij maar een oude bing.. dat stel je af en zit goed...
Die black editions werken gewoon matig op zuigersturing.. en als je lang vol gas gaat rijden gaat hij lastig doen.. steeds minder vermogen leveren... lees hij gaat te arm lopen..

TS..

Welke sproeierbuis en gasnaald gebruik je ? naar mijn idee zou w19 gasnaald 260 sproeierbuis en een 40 stationair in de goede richting zitten voor jou maak uitsluitend gebruik van orginele dellortho onderdelen, en monteer een twin air 35mm cone ipv dat ding wat je nu hebt....
Je spruitstuk slaat ook nergens op.. veel te kleine dia.. houd 22mm doorlaat aan en geen 15 of iets dergelijks (dat zul je nu hebben gok ik) anders heeft die black edition echt geen nut...

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#36 Bericht door robbicello » 30 jan 2012, 18:25

Ik heb een w10 gasnaald weet ik uit mijn hoofd. Ik zal morgen of woensdag de carburateur uit elkaar halen. Dan zal ik de sproeiermaten + gaschuiftype opschrijven. ik heb inderdaad maar een 18 mm doorlaat dus niet erg groot. Dus ik moet ook een groter spuitstuk nemen om de dellorto echt tot zijn volle recht te laten komen? ik vind mijn bing ook een stuk beter rijden maar ik vind het zonde om niks met de 21 te doen. Ik voelde duidelijk verschil op mijn set up met de bing kwa kracht.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: 21 mm Dellorto probleem

#37 Bericht door Mach4 » 30 jan 2012, 19:52

robbicello schreef:Ik heb een w10 gasnaald weet ik uit mijn hoofd. Ik zal morgen of woensdag de carburateur uit elkaar halen. Dan zal ik de sproeiermaten + gaschuiftype opschrijven. ik heb inderdaad maar een 18 mm doorlaat dus niet erg groot. Dus ik moet ook een groter spuitstuk nemen om de dellorto echt tot zijn volle recht te laten komen? ik vind mijn bing ook een stuk beter rijden maar ik vind het zonde om niks met de 21 te doen. Ik voelde duidelijk verschil op mijn set up met de bing kwa kracht.
Als je zegt dat met de dellorto hij wel goed gereden heeft dan maakt dat spruitstuk dus ook niet veel uit,heb je toen de brommer het nog goed deed met de dellorto
ook met dat luchtfilter gereden?, probeer anders eens met een stuk doek om het filter heen hoe hij dan reageerd,als de motor dan slechter gaat lopen staat hij te rijk,
gaat hij er beter door lopen staat hij te arm,of probeer het eens zonder dat filter als de brommer dan slechter loopt staat hij waarschijnlijk te arm.

Gebruikersavatar
kreidler rmx
Berichten: 649
Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
Locatie: In de tank van mijn dappie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#38 Bericht door kreidler rmx » 30 jan 2012, 21:09

dat spruitstuk moet gewoon (minimaal) 21mm doorlaat hebben.. nee het is niet de reden ja je moet het wel doen als je hem optimaal wil laten lopen..

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#39 Bericht door robbicello » 31 jan 2012, 22:55

Ik heb met dat luchtfilter gereden ja. Morgenmiddag ga ik hem uit elkaar halen.

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#40 Bericht door rion » 31 jan 2012, 23:18

Chrismetzwarteletters schreef:
Parlotti schreef:heb ik bij Rion zo'n mooie aangepaste 21 mm. dellorto black edition besteld. Geweldig :!: bij de tweede sproeier ging ' ie als de brandweer.
Maar Robbicello heeft geen aangepaste BE bij Rion gekocht, dus dat verhaaltje gaat hier niet op. ;) Maar vreemd dat een Bing moeilijk af te stellen was, nu kan ikzelf niet oordelen over een 20- of 23mm maar de 18mm die ik op mijn eigen brommert zit was binnen no-time afgesteld. Al had ik wel een NOS carbureteur, wellicht waren jouw 20- en 23mm niet helemaal fris (genoeg) meer.

Robbicello heeft vast een van de eerste black-edision,s ,deze zijn niet goed te krijgen (4 takt carb.) kijk maar eens of er een inkeping zit in het bronze uitstekend stuk waar je naalt in valt (geen inkeeping )gooi hem maar weg valt weinig van temaken! kon er pas nog weet ik hoeveel kopen voor zeer weinig geld!! bij de brommer groothandel!! ben er zelf jaren geleden ook met in getuint #-o Dat ik ze ombouw ,heeft totaal niks met afstelling temaken. Sterker nog ik gebruik ze gewoon standaard,ook zuiger gestuurd!! Standaard rs met koker loopt 10x beter dan de Bing. Al die verhalen van die naalt en die schuif [-X allemaal kletskoek op een hoop!

Gr Rion

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#41 Bericht door rion » 31 jan 2012, 23:38

rion schreef:
Chrismetzwarteletters schreef:
Parlotti schreef:heb ik bij Rion zo'n mooie aangepaste 21 mm. dellorto black edition besteld. Geweldig :!: bij de tweede sproeier ging ' ie als de brandweer.
Maar Robbicello heeft geen aangepaste BE bij Rion gekocht, dus dat verhaaltje gaat hier niet op. ;) Maar vreemd dat een Bing moeilijk af te stellen was, nu kan ikzelf niet oordelen over een 20- of 23mm maar de 18mm die ik op mijn eigen brommert zit was binnen no-time afgesteld. Al had ik wel een NOS carbureteur, wellicht waren jouw 20- en 23mm niet helemaal fris (genoeg) meer.

Robbicello heeft vast een van de eerste black-edision,s ,deze zijn niet goed te krijgen (4 takt carb.) kijk maar eens of er een inkeping zit in het bronze uitstekend stuk waar je naalt in valt (geen inkeeping )gooi hem maar weg valt weinig van temaken! kon er pas nog weet ik hoeveel kopen voor zeer weinig geld!! bij de brommer groothandel!! ben er zelf jaren geleden ook met in getuint #-o Dat ik ze ombouw ,heeft totaal niks met afstelling temaken. Sterker nog ik gebruik ze gewoon standaard,ook zuiger gestuurd!! Standaard rs met koker loopt 10x beter dan de Bing. Al die verhalen van die naalt en die schuif [-X allemaal kletskoek op een hoop!

Gr Rion
Nog ff wat foto,s van de goede en de waardeloze. (die met inkeeping is de juiste) Beide hebben zelfde serie nummers !! dat zegt dus ook niets!! Hier gaat tie weer goed koop is duur koop!
Bijlagen
black-edision 030 (512 x 384).jpg
black-edision 030 (512 x 384).jpg (35.78 KiB) 9397 keer bekeken
black-edision 027 (512 x 384).jpg
black-edision 027 (512 x 384).jpg (31.85 KiB) 9397 keer bekeken

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#42 Bericht door robbicello » 01 feb 2012, 17:07

mmm Hoop niet dat het de eerste reeks is zou erg jammer van het geld zijn. Ik ben hem nu aan het ontmantelen.

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#43 Bericht door robbicello » 01 feb 2012, 17:30

Ik heb een hoofdsproeier 80 chokespoeier 60 stationairsproeier 10 en op mijn gaschuif staat 40
@ Rion En het is de carburateur met inkeping zoals jou bovenste foto.

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#44 Bericht door robbicello » 01 feb 2012, 17:42

en de gasnaald op de 2de inkeping van boven

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#45 Bericht door lazy rider » 01 feb 2012, 18:22

De stationair sproeier 10 ?

Standaard zit dit in een Dellorto PHBG 21DS Black : ( dit is dan voor membraam ) zuigergestuurd W-10 Gasnaald

262-AU Sproeierbuis
60 Choke sproeier
50 Stationair Sproeier
92 Hoofdsproeier
W7 Gasnaald
40 Type Gasschuif
Stand gasnaald 2de van boven



Johan

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#46 Bericht door rion » 01 feb 2012, 19:33

robbicello schreef:Ik heb een hoofdsproeier 80 chokespoeier 60 stationairsproeier 10 en op mijn gaschuif staat 40
@ Rion En het is de carburateur met inkeping zoals jou bovenste foto.
Ja

Gebruikersavatar
kreidler rmx
Berichten: 649
Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
Locatie: In de tank van mijn dappie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#47 Bericht door kreidler rmx » 02 feb 2012, 01:28

hier 2 afstellingen
50cc zundapp

w10 naald helemaal bovenin de clip
105 hoofdsproeier
262 naaldbuis
40 type gas schuif
45 staitonair

50cc kreidler

w19 naald helemaal bovenin de clip
94 sproeier
40 stationair
40 type gas schuif
260 gasbuis..

Misschien kun je er wat mee.

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#48 Bericht door robbicello » 02 feb 2012, 05:36

ik heb wel een erg kleine stationairsproeier...

Gebruikersavatar
kreidler rmx
Berichten: 649
Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
Locatie: In de tank van mijn dappie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#49 Bericht door kreidler rmx » 02 feb 2012, 16:38

ik heb hier een hele partij sproeiers.. tegen vergoeding wil ik ze wel opsturen. (allemaal orgineel dellortho) en div naalden.

Echter tegen vergoeding..

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#50 Bericht door robbicello » 03 feb 2012, 12:42

Ik heb zelf nog een hoop sproeiers liggen. Ik denk dat ik naar een tuner moet gaan die ervaring heeft met deze carburateur en hem daar dan goed laten afstellen heb zelf door school/werk geen of weinig tijd in avonduren en weekenden.

Plaats reactie