21 mm Dellorto probleem

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

21 mm Dellorto probleem

#1 Bericht door robbicello » 20 jan 2012, 17:28

Beste kreidlerfans,

Na een tijdje met mijn bing 18 mm gereden te hebben heb ik mijn dellorto er maar weer opgezet.
De carburateur was al afgesteld en heeft altijd perfect gelopen.
Gisteren starte ik hem en hij liep perfect toen ik wegreed zakte hij gelijk helemaal in. Alsof hij compleet verzuipt. Teruglopen naar de schuur en gecheckt op valse lucht maar nergens kon ik het ontdekken. Na mijn carburateur vanbinnen gecheckt te hebben en alles nog eens na te hebben gekeken op goed vastzitten probeerde ik het nog een keer. Nog steeds hetzelfde probleem. De carburateur is nog niet oud. Zou mijn koppakking lek kunnen zijn? ik zat er ook nog aan te denken dat mijn zuigerveren versleten zijn maar ik hoor nog niks en het blok heeft 200 kilometer terug een blokrevisie gehad.

ik hoop dat jullie het antwoord weten op dit probleem.

mvg Robbert

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: 21 mm Dellorto probleem

#2 Bericht door Mach4 » 20 jan 2012, 17:39

robbicello schreef:Beste kreidlerfans,

Na een tijdje met mijn bing 18 mm gereden te hebben heb ik mijn dellorto er maar weer opgezet.
De carburateur was al afgesteld en heeft altijd perfect gelopen.
Gisteren starte ik hem en hij liep perfect toen ik wegreed zakte hij gelijk helemaal in. Alsof hij compleet verzuipt. Teruglopen naar de schuur en gecheckt op valse lucht maar nergens kon ik het ontdekken. Na mijn carburateur vanbinnen gecheckt te hebben en alles nog eens na te hebben gekeken op goed vastzitten probeerde ik het nog een keer. Nog steeds hetzelfde probleem. De carburateur is nog niet oud. Zou mijn koppakking lek kunnen zijn? ik zat er ook nog aan te denken dat mijn zuigerveren versleten zijn maar ik hoor nog niks en het blok heeft 200 kilometer terug een blokrevisie gehad.

ik hoop dat jullie het antwoord weten op dit probleem.

mvg Robbert
Als die met de 18mm wel goed loopt ligt het niet aan de motor,niet ergens een sproeier of kanaaltje verstopt?,die rottige benzine van tegenwoordig
vergumt best wel snel.

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#3 Bericht door robbicello » 20 jan 2012, 17:51

Ik heb hem gisteren helemaal doorgeblazen en nagekeken. Hij was helemaal schoon. Het rare is dat hij perfect op het gas reageert en stationair loopt. Gisteren deed hij het in zijn 1ste versnelling 2 seconden. Doen was het net alsof hij compleet verzoop.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#4 Bericht door Parlotti » 20 jan 2012, 18:06

robbicello schreef:Ik heb hem gisteren helemaal doorgeblazen en nagekeken. Hij was helemaal schoon. Het rare is dat hij perfect op het gas reageert en stationair loopt. Gisteren deed hij het in zijn 1ste versnelling 2 seconden. Doen was het net alsof hij compleet verzoop.
Weet je zeker dat hij verzuipt? Komt hij niet juist brandstof te kort? Het beeld wat je geeft, lijkt namelijk eerder op een goede stationair sproeier maar verstopte hoofdsproeier ...

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#5 Bericht door robbicello » 20 jan 2012, 18:23

bedoel het geluid dat hij maakt lijkt op verzuipen hij zakt helemaal in en dan valt hij uit. En daarna kick je hem erg moeilijk aan.
Ik zal na het eten even naar de vlotter kijken gisteren bewoog hij gewoon goed op en neer. Hij krijgt zowiezo te weinig. Want als je snel op het gas gaat achter elkaar stokt hij halverwege zijn toerenbereik

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: 21 mm Dellorto probleem

#6 Bericht door Mach4 » 20 jan 2012, 18:27

Je zou eerst weer de 18mm kunnen proberen,eens kijken of de motor daar wel goed mee loopt,dan
weet je zeker dat het niet aan het blok ligt,misschien is er wat met het blok,
en dan zoek je het in de verkeerde hoek.

Gebruikersavatar
laskoning
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 jun 2010, 06:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#7 Bericht door laskoning » 20 jan 2012, 19:27

Heb je misschien een andere luchtfilter gemonteerd?

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#8 Bericht door robbicello » 20 jan 2012, 19:49

heb net met de 18 mm geprobeerd hij loopt er perfect mee stukje door straat gereden en hij doet het prima
op de dellorto zit een powerfilter.

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#9 Bericht door robbicello » 20 jan 2012, 20:00

ik zal zondag een filmpje maken zodat jullie het kunnen zien:)

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#10 Bericht door Parlotti » 20 jan 2012, 20:36

robbicello schreef:heb net met de 18 mm geprobeerd hij loopt er perfect mee stukje door straat gereden en hij doet het prima
op de dellorto zit een powerfilter.
... dus toch een verstopte dellorto :| Nu de oorzaak in de carburateur nog opsporen (of gewoon lekker met die bing blijven rijden)

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#11 Bericht door robbicello » 20 jan 2012, 20:39

die bing rijd echt super lekker:) blijven de beste carburateurs
maarja heb die dellorto niet voor niets gekocht

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#12 Bericht door tet » 20 jan 2012, 22:47

je schrijft dat je een blokrevisie hebt gehad,heeft het blok daarna alleen met de 18mm gelopen?
Zo ja,dan heb je voor de revisie waarschijnlijk wat lekkage gehad waardoor je meer benzine nodig had,nu het blok goed dicht zit hen je minder nodig en is de 21mm te groot.
René

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#13 Bericht door Parlotti » 20 jan 2012, 23:28

robbicello schreef:die bing rijd echt super lekker:) blijven de beste carburateurs
maarja heb die dellorto niet voor niets gekocht
:-k ik waag mij aan de veronderstelling dat er een (veel) te kleine hoofdsproeier in je dellorto zit. I.c.m. een powerfilter gebruikt die giga veel lucht :!:

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#14 Bericht door robbicello » 21 jan 2012, 18:36

Het blok is na revisie gelijk eropafgesteld en ik heb er toen amper 50 kilometer mee gereden omdat ik dicht bij de stad woon en ik heb toen mijn bing er weer opgezet.
dus daarom vind ik het zo gek dat hij zo loopt

keesie75
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jan 2012, 00:14
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#15 Bericht door keesie75 » 22 jan 2012, 18:42

Hier een filmpje:
klik
En nummer twee.

De cilinder zag er van binnen ook een beetje raar uit:
Afbeelding

Hendrik
Laatst gewijzigd door keesie75 op 22 jan 2012, 19:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: 21 mm Dellorto probleem

#16 Bericht door Caspar » 22 jan 2012, 18:44

Het lijkt wel of hij veel te arm mensel heeft gehad........

O ja , en draai die cilinderkop effe om.

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#17 Bericht door robbicello » 22 jan 2012, 23:42

ik heb mijn kreidler voor de blokrevisie wegebracht naar (* bekende tuner )
na hem rustig ingereden te hebben ben ik terugegaan met de dellorto en heeft hij hem voor mij afgesteld toen ik naar huis reed deed hij het prima. toen heb ik weer een tijd met mijn bing gereden. Ik de dellorto vanochtend helemaal schoongemaakt en alles nagekeken + een nieuwe spuitstukpakking eropgezet en op valse lucht gecheckt. en hij loopt met stilstaan prima maar zodra ik wil rijden doet hij zo.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60284
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: 21 mm Dellorto probleem

#18 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 jan 2012, 06:18

robbicello schreef:ik heb mijn kreidler voor de blokrevisie wegebracht naar (* bekende tuner )
na hem rustig ingereden te hebben ben ik terugegaan met de dellorto en heeft hij hem voor mij afgesteld toen ik naar huis reed deed hij het prima. toen heb ik weer een tijd met mijn bing gereden. Ik de dellorto vanochtend helemaal schoongemaakt en alles nagekeken + een nieuwe spuitstukpakking eropgezet en op valse lucht gecheckt. en hij loopt met stilstaan prima maar zodra ik wil rijden doet hij zo.
Dan heb ik één conclusie dat je weer terug moet naar je bekende tuner en hem door een specialist laat afstellen. Afstellen kan niet iedereen.
Na het afstellen deed hij het perfect dus had je eigenlijk niet meer terug naar de Bing moeten grijpen.

Enzo

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#19 Bericht door kreidler844 » 23 jan 2012, 08:27

Waarom heb je er zo'n zandzuiger achter?
Zo'n power filter zorgt eerder voor powerverlies dan voor winst.
Zuigergestuurd met een BE vind ik niet een geweldige oplossing, membraan is een ander verhaal.
Waarschijnlijk zal hij op die Bing 18 mm veel beter lopen.

Wietse

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#20 Bericht door robbicello » 23 jan 2012, 18:02

ik zal weer teruggaan naar de tuner. :)

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#21 Bericht door Chrismetzwarteletters » 23 jan 2012, 18:55

Zolang je zuigergestuurd blijft rijden is de Bing gewoon goed. Pas bij een membraancilinder in combinatie met hoog vermogen kun je voor de Dell'orto gaan. Ik heb er zelf ook een tijdje over getwijfeld om met de Black Edition te gaan rijden, achteraf ben ik blij dat ik toch voor de Bing gegaan ben! ;) In alle toerengebieden doet hij het goed en blijft netjes stationair lopen.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#22 Bericht door lazy rider » 23 jan 2012, 19:08

De dellorto 21 BE kan zuigergestuurd gewoon goed lopen zonder problemen .
Als je de juiste onderdelen gebruikt is het geen probleem , het kan even zoeken wezen naar de juiste afstelling maar het kan ook in 1 keer goed zijn .
Met een bing of andere caburateurs kun je het zelfde probleem hebben ,soms gaat het makkelijk en soms gaat het moeilijk om de juiste afstelling te vinden .

Johan

robbicello
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mar 2010, 10:34
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#23 Bericht door robbicello » 23 jan 2012, 19:31

Toen hij was afgesteld liep hij prima alleen stationair liep hij moeilijk.
Voor de rest liep hij super!
dus daarom snap ik niet dat hij nu inene anders loopt.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: 21 mm Dellorto probleem

#24 Bericht door Parlotti » 23 jan 2012, 20:46

Chrismetzwarteletters schreef:Zolang je zuigergestuurd blijft rijden is de Bing gewoon goed. Pas bij een membraancilinder in combinatie met hoog vermogen kun je voor de Dell'orto gaan. Ik heb er zelf ook een tijdje over getwijfeld om met de Black Edition te gaan rijden, achteraf ben ik blij dat ik toch voor de Bing gegaan ben! ;) In alle toerengebieden doet hij het goed en blijft netjes stationair lopen.
Membraan kan ik niet beoordelen :-k maar mijn ervaring is juist andersom: ik ben op een zuigergestuurde en flink gekietelde SB een hele tijd aan het klooien geweest met een 20 mm. en een 23 mm. Bing, maar het wilde niet echt goed lopen. Drie maanden, twee luchtfilters, 12 sproeiers en vier stationair sproeiers verder was ik het zat en heb ik bij Rion zo'n mooie aangepaste 21 mm. dellorto black edition besteld. Geweldig :!: bij de tweede sproeier ging ' ie als de brandweer.

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 21 mm Dellorto probleem

#25 Bericht door Chrismetzwarteletters » 24 jan 2012, 13:50

Parlotti schreef:heb ik bij Rion zo'n mooie aangepaste 21 mm. dellorto black edition besteld. Geweldig :!: bij de tweede sproeier ging ' ie als de brandweer.
Maar Robbicello heeft geen aangepaste BE bij Rion gekocht, dus dat verhaaltje gaat hier niet op. ;) Maar vreemd dat een Bing moeilijk af te stellen was, nu kan ikzelf niet oordelen over een 20- of 23mm maar de 18mm die ik op mijn eigen brommert zit was binnen no-time afgesteld. Al had ik wel een NOS carbureteur, wellicht waren jouw 20- en 23mm niet helemaal fris (genoeg) meer.

Plaats reactie