Hallo allemaal,
Bij deze wil ik jullie mijn verbouwde Dellorto even laten zien.
Het betreft hier een Dellorto UA 16S welke is voorzien van een op maat gedraaid verbindingsstuk om er een 2e vlotterkamer bij te kunnen plaatsen.
Deze carburateur is bestemd voor mijn Special die momenteel in aanbouw is.
Wil je de Special zien? gebruik dan de zoekfunctie en type: semi-cupracer John Jansen
Gr. John
TOPIC SPECIAL
speciale Dellorto
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 05 nov 2012, 21:20
- Locatie: Voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Volldampf
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 19:34
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: speciale Dellorto
dazu Mozzi-Kolben! aus der Schweitz! (mal ansehen im Internet-Zweitakt-Weiter-Entwicklung)gestoppt 1983-29,5 PS bei 50ccm an der Getriebewelle möglich !(wörtlich Jan Thiel) nur für "Jungen" über 30 Jahren!!!Hoogeveen
Laatst gewijzigd door Volldampf op 20 jan 2013, 20:52, 3 keer totaal gewijzigd.
- Johan
- Berichten: 3527
- Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
- Locatie: Wormerveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: speciale Dellorto
Ik heb de 20mm versie. Prachtige carbs! Maar wat moet je met 2 vlotterbakken? 1 is veel mooier! (Vind ik)
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 05 nov 2012, 21:20
- Locatie: Voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: speciale Dellorto
Hoi Johan,
De rede van deze creatie is de uitdaging, het stukje techniek, de look en het "functionele"
In de 60er jaren reden er ook Kreidler wegracers met dubbele vlotterkamers.
Het zou voordeel opleveren op circuits met hoogteverschillen, reed men naar beneden dan zou de achterste vlotterkamer makkelijker benzine geven, reed men naar boven dan zou de voorste vlotterkamer makkelijker benzine geven.
Gr. John
De rede van deze creatie is de uitdaging, het stukje techniek, de look en het "functionele"
In de 60er jaren reden er ook Kreidler wegracers met dubbele vlotterkamers.
Het zou voordeel opleveren op circuits met hoogteverschillen, reed men naar beneden dan zou de achterste vlotterkamer makkelijker benzine geven, reed men naar boven dan zou de voorste vlotterkamer makkelijker benzine geven.
Gr. John
- Volldampf
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 19:34
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: speciale Dellorto
deine schönen Seiten gelesen!PS besser.sollte die Schwimmerkammer höher stehen! waagerecht zum Einlass(Dell``orter drehen) Dellortossi ,bedankt für Antwort,mit Phantasie ick kann lesen,oder übersetzen, kein Problem mit Sprache. PS.denken Sie an Viberation/aufschäumen Benzin-stabiele,kurze "Rohr!"
Laatst gewijzigd door Volldampf op 21 jan 2013, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 05 nov 2012, 21:20
- Locatie: Voorburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: speciale Dellorto
Hallo Volldampf,
Helaas spreek en schrijf ik geen Duits dus maar even in het Nederlands.
Zelf heb ik ook een beetje mijn twijfels over de hoogte van de vlotterkamers, het zal even wat experimenteren worden.
Mochten ze toch te laag zitten dan hang ik ze hoger d.m.v. een slangetje van de vlotterkamer naar het verbindingsstuk onder de carburateur.
Groet, John
Helaas spreek en schrijf ik geen Duits dus maar even in het Nederlands.
Zelf heb ik ook een beetje mijn twijfels over de hoogte van de vlotterkamers, het zal even wat experimenteren worden.
Mochten ze toch te laag zitten dan hang ik ze hoger d.m.v. een slangetje van de vlotterkamer naar het verbindingsstuk onder de carburateur.
Groet, John