speciale Dellorto

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
dellortossi
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 nov 2012, 21:20
Locatie: Voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

speciale Dellorto

#1 Bericht door dellortossi » 19 jan 2013, 16:25

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik jullie mijn verbouwde Dellorto even laten zien.
Het betreft hier een Dellorto UA 16S welke is voorzien van een op maat gedraaid verbindingsstuk om er een 2e vlotterkamer bij te kunnen plaatsen.
Deze carburateur is bestemd voor mijn Special die momenteel in aanbouw is.
Wil je de Special zien? gebruik dan de zoekfunctie en type: semi-cupracer John Jansen

Gr. John

TOPIC SPECIAL
Bijlagen
dellorto klein 1.jpg
dellorto klein 1.jpg (35.79 KiB) 2088 keer bekeken

Gebruikersavatar
Volldampf
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 jan 2012, 19:34
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale Dellorto

#2 Bericht door Volldampf » 19 jan 2013, 18:17

dazu Mozzi-Kolben! aus der Schweitz! (mal ansehen im Internet-Zweitakt-Weiter-Entwicklung)gestoppt 1983-29,5 PS bei 50ccm an der Getriebewelle möglich !(wörtlich Jan Thiel) :clap nur für "Jungen" über 30 Jahren!!!Hoogeveen
Laatst gewijzigd door Volldampf op 20 jan 2013, 20:52, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: speciale Dellorto

#3 Bericht door Johan » 20 jan 2013, 00:17

Ik heb de 20mm versie. Prachtige carbs! Maar wat moet je met 2 vlotterbakken? 1 is veel mooier! (Vind ik)

dellortossi
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 nov 2012, 21:20
Locatie: Voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: speciale Dellorto

#4 Bericht door dellortossi » 20 jan 2013, 14:05

Hoi Johan,

De rede van deze creatie is de uitdaging, het stukje techniek, de look en het "functionele"
In de 60er jaren reden er ook Kreidler wegracers met dubbele vlotterkamers.
Het zou voordeel opleveren op circuits met hoogteverschillen, reed men naar beneden dan zou de achterste vlotterkamer makkelijker benzine geven, reed men naar boven dan zou de voorste vlotterkamer makkelijker benzine geven.

Gr. John

Gebruikersavatar
Volldampf
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 jan 2012, 19:34
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale Dellorto

#5 Bericht door Volldampf » 20 jan 2013, 19:41

deine schönen Seiten gelesen!PS besser.sollte die Schwimmerkammer höher stehen! waagerecht zum Einlass(Dell``orter drehen) [-X Dellortossi ,bedankt für Antwort,mit Phantasie ick kann lesen,oder übersetzen, kein Problem mit Sprache. :wink:PS.denken Sie an Viberation/aufschäumen Benzin-stabiele,kurze "Rohr!"
Laatst gewijzigd door Volldampf op 21 jan 2013, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.

dellortossi
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 nov 2012, 21:20
Locatie: Voorburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: speciale Dellorto

#6 Bericht door dellortossi » 20 jan 2013, 21:50

Hallo Volldampf,

Helaas spreek en schrijf ik geen Duits dus maar even in het Nederlands.
Zelf heb ik ook een beetje mijn twijfels over de hoogte van de vlotterkamers, het zal even wat experimenteren worden.
Mochten ze toch te laag zitten dan hang ik ze hoger d.m.v. een slangetje van de vlotterkamer naar het verbindingsstuk onder de carburateur.

Groet, John

Plaats reactie