Frame Type

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
oldtimerlove
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Frame Type

#1 Bericht door oldtimerlove » 06 mei 2013, 10:15

Na een goed jaar slabakken, heb ik mijn broer eindelijk kunnen overtuigen om verder te werken aan de Kreidler.
We zijn tot de conclusie gekomen om op zoek te gaan naar een ander frame met motorkenteken.
Het type Kreidler dat we aan het restaureren zijn is een Kreidler RMC K 53/401 1976.

Nu vraag ik mij af naar welke types frame ik op zoek kan gaan!

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60432
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Frame Type

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 mei 2013, 10:34

Als je een brommer hebt met kenteken kan je zo omkeuren naar Motorfiets.

Frame maakt dus niks uit. Als het maar niet gestolen is of dubbel voorkomt.

Enzo

Gebruikersavatar
oldtimerlove
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Frame Type

#3 Bericht door oldtimerlove » 06 mei 2013, 10:52

Bedankt voor je reactie Enzo!

Het probleem is dat we hem willen inschrijven in België (ik woon in België en m'n broer in Nederland), en dan moeten er motorpapieren zijn.
Dus hadden we 2 opties: Of eerst in Nederland omkeuren naar een motor en dan invoeren naar België , of opzoek gaan naar een frame met motorpapieren.

wat zou de beste oplossing zijn?

gr

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60432
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Frame Type

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 mei 2013, 11:03

oldtimerlove schreef:Bedankt voor je reactie Enzo!

Het probleem is dat we hem willen inschrijven in België (ik woon in België en m'n broer in Nederland), en dan moeten er motorpapieren zijn.
Dus hadden we 2 opties: Of eerst in Nederland omkeuren naar een motor en dan invoeren naar België , of opzoek gaan naar een frame met motorpapieren.

wat zou de beste oplossing zijn?

gr
Beste is moeilijk te zeggen

Makkelijkste is frame met kenteken kopen
Nadeel alles overbouwen en duur

Goedkoopst is laten keuren
Nadeel je moet naar de Rdw
Maar wat is nadeel, frame moet je ook gaan ophalen

Enzo

Gebruikersavatar
oldtimerlove
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Frame Type

#5 Bericht door oldtimerlove » 06 mei 2013, 11:21

Haha dat is inderdaad wel waar!

De frames met kenteken zijn inderdaad wel duur maar af en toe staan er wel wat goedkopere op maar dan is de vraag : kan ik alleen kijken naar frames van hetzelfde type of ook nog andere...
Ombouwen is niet echt een nadeel want hij moet nog opgebouwd worden!


RDW een nadeel omdat ze streng zijn?

ik zal het anders zeggen: wat zou jij doen? ;-)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60432
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Frame Type

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 mei 2013, 11:48

Als je nog moet bouwen zou ik een RS frame met keteken kopen.

Nogmaals een rs ( motorframe ) is technisch gelijk aan rmc frame

Enige waar je op moet letten is dat hij van na 1972 is.
Modelwijziging
Of dat je haken aan het frame hebt voor zijkastjes
Ook zijn de latere types frame anders in de buddy bevestiging ( weltmeisterbuddy)
Dus ook iets om rekening mee te houden

Enzo

Gebruikersavatar
oldtimerlove
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Frame Type

#7 Bericht door oldtimerlove » 06 mei 2013, 12:35


Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60432
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Frame Type

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 mei 2013, 13:11

Die is wel zonder kenteken.


Enzo

Gebruikersavatar
oldtimerlove
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Frame Type

#9 Bericht door oldtimerlove » 06 mei 2013, 13:38

ja maar deze heeft motorpapieren en dan zou ik hem wel in België kunnen invoeren als motor! :-)
of ben ik mis?

bedankt voor je moeite!

groetjes

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60432
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Frame Type

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 mei 2013, 14:32

oldtimerlove schreef:ja maar deze heeft motorpapieren en dan zou ik hem wel in België kunnen invoeren als motor! :-)
of ben ik mis?

bedankt voor je moeite!

groetjes
Dat zal je aan Leopold moeten vragen.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=2125


Enzo

Gebruikersavatar
oldtimerlove
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Frame Type

#11 Bericht door oldtimerlove » 06 mei 2013, 15:06

thanks! :-)

Plaats reactie