Frame Type
- oldtimerlove
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Frame Type
Na een goed jaar slabakken, heb ik mijn broer eindelijk kunnen overtuigen om verder te werken aan de Kreidler.
We zijn tot de conclusie gekomen om op zoek te gaan naar een ander frame met motorkenteken.
Het type Kreidler dat we aan het restaureren zijn is een Kreidler RMC K 53/401 1976.
Nu vraag ik mij af naar welke types frame ik op zoek kan gaan!
alvast bedankt
We zijn tot de conclusie gekomen om op zoek te gaan naar een ander frame met motorkenteken.
Het type Kreidler dat we aan het restaureren zijn is een Kreidler RMC K 53/401 1976.
Nu vraag ik mij af naar welke types frame ik op zoek kan gaan!
alvast bedankt
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Frame Type
Als je een brommer hebt met kenteken kan je zo omkeuren naar Motorfiets.
Frame maakt dus niks uit. Als het maar niet gestolen is of dubbel voorkomt.
Enzo
Frame maakt dus niks uit. Als het maar niet gestolen is of dubbel voorkomt.
Enzo
- oldtimerlove
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Frame Type
Bedankt voor je reactie Enzo!
Het probleem is dat we hem willen inschrijven in België (ik woon in België en m'n broer in Nederland), en dan moeten er motorpapieren zijn.
Dus hadden we 2 opties: Of eerst in Nederland omkeuren naar een motor en dan invoeren naar België , of opzoek gaan naar een frame met motorpapieren.
wat zou de beste oplossing zijn?
gr
Het probleem is dat we hem willen inschrijven in België (ik woon in België en m'n broer in Nederland), en dan moeten er motorpapieren zijn.
Dus hadden we 2 opties: Of eerst in Nederland omkeuren naar een motor en dan invoeren naar België , of opzoek gaan naar een frame met motorpapieren.
wat zou de beste oplossing zijn?
gr
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Frame Type
Beste is moeilijk te zeggenoldtimerlove schreef:Bedankt voor je reactie Enzo!
Het probleem is dat we hem willen inschrijven in België (ik woon in België en m'n broer in Nederland), en dan moeten er motorpapieren zijn.
Dus hadden we 2 opties: Of eerst in Nederland omkeuren naar een motor en dan invoeren naar België , of opzoek gaan naar een frame met motorpapieren.
wat zou de beste oplossing zijn?
gr
Makkelijkste is frame met kenteken kopen
Nadeel alles overbouwen en duur
Goedkoopst is laten keuren
Nadeel je moet naar de Rdw
Maar wat is nadeel, frame moet je ook gaan ophalen
Enzo
- oldtimerlove
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Frame Type
Haha dat is inderdaad wel waar!
De frames met kenteken zijn inderdaad wel duur maar af en toe staan er wel wat goedkopere op maar dan is de vraag : kan ik alleen kijken naar frames van hetzelfde type of ook nog andere...
Ombouwen is niet echt een nadeel want hij moet nog opgebouwd worden!
RDW een nadeel omdat ze streng zijn?
ik zal het anders zeggen: wat zou jij doen?
De frames met kenteken zijn inderdaad wel duur maar af en toe staan er wel wat goedkopere op maar dan is de vraag : kan ik alleen kijken naar frames van hetzelfde type of ook nog andere...
Ombouwen is niet echt een nadeel want hij moet nog opgebouwd worden!
RDW een nadeel omdat ze streng zijn?
ik zal het anders zeggen: wat zou jij doen?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Frame Type
Als je nog moet bouwen zou ik een RS frame met keteken kopen.
Nogmaals een rs ( motorframe ) is technisch gelijk aan rmc frame
Enige waar je op moet letten is dat hij van na 1972 is.
Modelwijziging
Of dat je haken aan het frame hebt voor zijkastjes
Ook zijn de latere types frame anders in de buddy bevestiging ( weltmeisterbuddy)
Dus ook iets om rekening mee te houden
Enzo
Nogmaals een rs ( motorframe ) is technisch gelijk aan rmc frame
Enige waar je op moet letten is dat hij van na 1972 is.
Modelwijziging
Of dat je haken aan het frame hebt voor zijkastjes
Ook zijn de latere types frame anders in de buddy bevestiging ( weltmeisterbuddy)
Dus ook iets om rekening mee te houden
Enzo
- oldtimerlove
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Frame Type
Die is wel zonder kenteken.oldtimerlove schreef:http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Enzo
- oldtimerlove
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Frame Type
ja maar deze heeft motorpapieren en dan zou ik hem wel in België kunnen invoeren als motor!
of ben ik mis?
bedankt voor je moeite!
groetjes
of ben ik mis?
bedankt voor je moeite!
groetjes
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Frame Type
Dat zal je aan Leopold moeten vragen.oldtimerlove schreef:ja maar deze heeft motorpapieren en dan zou ik hem wel in België kunnen invoeren als motor!
of ben ik mis?
bedankt voor je moeite!
groetjes
memberlist.php?mode=viewprofile&u=2125
Enzo
- oldtimerlove
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 08:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0