hard geluid uit blok bij rijden
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Wij worden het vanavond niet eens Herman.
Hoeft ook niet. ik hou niemand tegen. Trek maar uit elkaar die Kreidler blokkies.
Enzo
Hoeft ook niet. ik hou niemand tegen. Trek maar uit elkaar die Kreidler blokkies.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 11 nov 2013, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Gaat nergens over dit. Iemand met een beetje technisch inzicht vervangt bij een revisie als eerste de slijtagedelen, zeker als deze maar een paar euro kosten. Heeft niks met portemonnee te maken.
Ik Lees achter elkaar: revisie, krukas laten zitten, koppeling niet gedaan, schurend metaal geluid, koppeling slipt.... Wat klopt hier niet?
Met alle respect, topicstarter zit op een verkeerd spoor en heeft het meeste baat bij het oordeel van iemand die kennis en kunde heeft op het gebied van kreidler. En kreidler is geen Honda.
Dit word straks een discussie over de kennis en kunde van de reviseurs. Ik voel de bui al hangen.
Topicstarter, meld je weer even en doe uit de doeken hoe de krukas is beoordeeld, hoe het blok is uitgeklokt en waarom de koppelingsplaten niet vervangen zijn in godsnaam. Als je het blok hebt gedeeld is de koppeling uit elkaar geweest nml.
Ik Lees achter elkaar: revisie, krukas laten zitten, koppeling niet gedaan, schurend metaal geluid, koppeling slipt.... Wat klopt hier niet?
Met alle respect, topicstarter zit op een verkeerd spoor en heeft het meeste baat bij het oordeel van iemand die kennis en kunde heeft op het gebied van kreidler. En kreidler is geen Honda.
Dit word straks een discussie over de kennis en kunde van de reviseurs. Ik voel de bui al hangen.
Topicstarter, meld je weer even en doe uit de doeken hoe de krukas is beoordeeld, hoe het blok is uitgeklokt en waarom de koppelingsplaten niet vervangen zijn in godsnaam. Als je het blok hebt gedeeld is de koppeling uit elkaar geweest nml.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Jack, pak de literatuur er bij van het forum. Vervang in ieder geval de plaatjes.
En stel de 3 boutjes goed af. Vergeet ze niet goed te borgen met een vers plaatje.
Een 5-plaats koppeling doet een 5,3 pk cilinder niet slippen.
En controleer het merkteken (centerpunt) op de as met het merkteken op het blok.
Vergeet ook niet de terugtrekveer te monteren aan het frame.
Succes
Enzo
En stel de 3 boutjes goed af. Vergeet ze niet goed te borgen met een vers plaatje.
Een 5-plaats koppeling doet een 5,3 pk cilinder niet slippen.
En controleer het merkteken (centerpunt) op de as met het merkteken op het blok.
Vergeet ook niet de terugtrekveer te monteren aan het frame.
Succes
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Marcel ik bedoel deze.Parlotti schreef:Een wat? "Terugtrekveer?" Dat heeft Honda niet hoor
http://www.kreidlerparts.com/parts/15.1 ... earriveerd
Die ontlast de stift en het kogeltje. Samen met een paar mm speling in de kabel/hendel zorgen ze dat de boel niet heet loopt.
Enzo
- parid001
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
- Locatie: AMERSFOORT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Ik denk dat jack, de toppic starter denkt, laat maar zitten, wil zelf een beetje sleutelen en vraagt een beetje raad.
Komen er een paar met reacties die tot nu toe niets voor hem opgelost hebben.
Zijn dank is groot
Komen er een paar met reacties die tot nu toe niets voor hem opgelost hebben.
Zijn dank is groot
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Ik was niet serieus, Tjerry: was een beetje badinerend bedoeld richting topic starter omdat hij geen toelichting geeft. Zie ook de reactie van Parid.Enzo-tvdzijden schreef:Marcel ik bedoel deze.Parlotti schreef:Een wat? "Terugtrekveer?" Dat heeft Honda niet hoor
http://www.kreidlerparts.com/parts/15.1 ... earriveerd
Die ontlast de stift en het kogeltje. Samen met een paar mm speling in de kabel/hendel zorgen ze dat de boel niet heet loopt.
Enzo
Overigens raakte ik mij tijdens de montage van de buffel van Rein pijnlijk bewust van de kracht op je "terugtrekveer": hij schoot namelijk los toen ik 'm vast wilde haken terwijl mijn linker wijsvinger er voor zat. Inslag van de haak onder de nagel en hij kwam er aan de andere kant weer uit. T' is nu drie maanden geleden; het wondje is genezen maar ik heb nog steeds het gevoel in mijn vingertop niet terug.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Die zullen er best zijn maar het belangrijkste is hebben die thuis het juiste gereedschap om nieuwe lager bussen in de tandwielen te maken .hermanp schreef:Ik bedoel, dat wanneer je een blokje hebt wat niet helemaal afgeragd is, je er geen laswerk en zo aan hoeft te doen, ook iemand met een beetje technisch inzicht er een goed blok van moet kunnen maken.Enzo-tvdzijden schreef:Het eerste deel ben ik volledig met je eens. Het tweede deel blijft een wazige stelling.hermanp schreef:Echte monteurs, vakmensen, worden steeds schaarser. Maar een normaal Kreidlerblok is voor een beetje technisch persoon wel te doen.
Er is meer nodig dan alleen een beetje technisch persoon te zijn.
Enzo
Om een krukas op de juiste manier uit te shimmen , de juiste hulp stukjes om dit te kunnen doen .
De meeste monteurs zijn niet gewend om met BO 17 lagers te werken ,laat staan ze spelling vrij te monteren .
De juiste materialen om de lager passingen niet te beschadigen , nieuwe lagers en keerringen erin kloppen kunnen we allemaal wel maar dat is nog geen blok reviseren . Deze blokken komen vanzelf bij mij met de boodschap het blokje is pas gereviseerd hoor hij heeft nog maar 1500 km/h gereden .Maar schakelt toch niet lekker en ja het blok lekt ook wel een beetje en de koppeling werkt ook niet lekker slipt wel heel erg .
Maar alles is pas vernieuwd hoor .
Johan
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 nov 2013, 21:37
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Hallo allemaal,
Ik heb nu een aantal keren geprobeerd te reageren, maar ik zie daarvan niets terug op het forum. Wat doe ik verkeerd? Ik klik op antwoord, type een tekst en klik op bevestig. Wat doe ik fout?
Groet Jack
Ik heb nu een aantal keren geprobeerd te reageren, maar ik zie daarvan niets terug op het forum. Wat doe ik verkeerd? Ik klik op antwoord, type een tekst en klik op bevestig. Wat doe ik fout?
Groet Jack
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 nov 2013, 21:37
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Hoi nogmaals,
Al doende leert men, want nu zie ik het vorige bericht van mij wel. Ik heb aan twee deelnemers een mailtje gestuurd en kom later op eea terug. Zie nu ook dat het topic in de verkeerde rubriek zit. Excuus.
Heb geen haast met de revisie en nu geen tijd meer. Tot gauw.
Groeten, Jack
Al doende leert men, want nu zie ik het vorige bericht van mij wel. Ik heb aan twee deelnemers een mailtje gestuurd en kom later op eea terug. Zie nu ook dat het topic in de verkeerde rubriek zit. Excuus.
Heb geen haast met de revisie en nu geen tijd meer. Tot gauw.
Groeten, Jack
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Wat zeg jij nou???? ze vechten hier de kleren van het lijf om jou probleem op te lossen.Heb geen haast met de revisie en nu geen tijd meer. Tot gauw.
En jij zegt tot gauw
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Henk 3bakvoet schreef:Wat zeg jij nou???? ze vechten hier de kleren van het lijf om jou probleem op te lossen.Heb geen haast met de revisie en nu geen tijd meer. Tot gauw.
En jij zegt tot gauw
Henk jouw reacties vind ik altijd geweldig , je weet de snaar altijd precies te raken .
Maar bedankt voor je ongerustheid , voorlopig heb ik nog een blokje of 10 te doen .
Dus het kan nog wel even wachten
Johan
- RCD
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Na 2 danslessen en een mislukte cursus bloemschikken, zou ik zeggen; de 3 bouten van het koppelingspakket aandraaien met zuiver 10 N/M en dan 1.5 slag terugdraaien. Waarbij de onbelaste koppelingsstift een speling heeft van 0,4/0,5 mm op de (15.07.07) dekplaat. Stift uitvullen met de alom verkrijgbare vulringen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
RCD schreef:Na 2 danslessen en een mislukte cursus bloemschikken, zou ik zeggen; de 3 bouten van het koppelingspakket aandraaien met zuiver 10 N/M en dan 1.5 slag terugdraaien. Waarbij de onbelaste koppelingsstift een speling heeft van 0,4/0,5 mm op de (15.07.07) dekplaat. Stift uitvullen met de alom verkrijgbare vulringen.
PreciesEnzo-tvdzijden schreef:Jack, pak de literatuur er bij van het forum. Vervang in ieder geval de plaatjes.
En stel de 3 boutjes goed af. Vergeet ze niet goed te borgen met een vers plaatje.
Een 5-plaats koppeling doet een 5,3 pk cilinder niet slippen.
En controleer het merkteken (centerpunt) op de as met het merkteken op het blok.
Vergeet ook niet de terugtrekveer te monteren aan het frame.
Succes
Enzo
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Hey Jack: dank voor je mailtje, heel netjes van je
quote
Hoi,
Sorry, ik ken de etiquette niet en weet ook nog niet goed hoe ik dit medium/forum moet bedienen. Ik ben dus Jack van den Berg en ik woon op Rotterdam Zuid. Ben 54, samen met mijn betere helft vader van 5 kinderen (allemaal inmiddels zelfstandig) en ik heb de hele familie besmet met motorvirus. Er staan er 4 in de schuur en er zijn 5 rijbewijzen. Mijn passie voor die Kreidler snappen ze niet. Toen ik jong was, was ik altijd bezig met mijn Zündapp en de Kreidler van mijn vriend. Oa 70cc-cilindertjes van Zeta, die toen echt goed én betrouwbaar waren. De mijne liep ruim meer dan 100 kmu en ik had er zelf
spoelpoorten bij gemaakt ed. Tot ie afgepakt werd door de Rijkspolitie toen ik 19 was en bleek dat die Porsche van hen sneller was dan mijn Zündapp.. Toen heb ik m'n bakens verzet. Welke voorstel-gegevens zijn van belang en hoe komen de anderen dat te weten? Ik heb nu een paar berichtjes "geantwoord", maar ik zie ze nergens op het forum. Wat doe ik verkeerd?
Groet, Jack
PS, ik heb genoeg geld voor de revisie en restauratie hoor en ja het had misschien beter aangepakt kunnen worden. Maar rustig aan, het is maar een hobby!
unquote
Er werd op een gegeven moment -onder meer door mij- wat narrig gereageerd, omdat het steeds vaker gebeurt dat lieden in hun eerste posting op dit forum de lezers het hemd van hun lijf vragen en vervolgens hoor je niks meer van ze. Dat was in jouw geval onterecht en daarvoor ook een welgemeend sorry van mijn kant. Je hebt in ieder geval wel een binnenkomer: je topic staat inmiddels op nummer 1. En je hebt gemerkt dat men hier gewend is om mekaar in ronde bewoordingen te zeggen wat we er van vinden, maar (bijna altijd) met humor en wat het belangrijkste is: altijd bereid om de echte Kreidler-liefhebbers te helpen. Welkom en veel plezier met de hobby!
Groet, Marcel
quote
Hoi,
Sorry, ik ken de etiquette niet en weet ook nog niet goed hoe ik dit medium/forum moet bedienen. Ik ben dus Jack van den Berg en ik woon op Rotterdam Zuid. Ben 54, samen met mijn betere helft vader van 5 kinderen (allemaal inmiddels zelfstandig) en ik heb de hele familie besmet met motorvirus. Er staan er 4 in de schuur en er zijn 5 rijbewijzen. Mijn passie voor die Kreidler snappen ze niet. Toen ik jong was, was ik altijd bezig met mijn Zündapp en de Kreidler van mijn vriend. Oa 70cc-cilindertjes van Zeta, die toen echt goed én betrouwbaar waren. De mijne liep ruim meer dan 100 kmu en ik had er zelf
spoelpoorten bij gemaakt ed. Tot ie afgepakt werd door de Rijkspolitie toen ik 19 was en bleek dat die Porsche van hen sneller was dan mijn Zündapp.. Toen heb ik m'n bakens verzet. Welke voorstel-gegevens zijn van belang en hoe komen de anderen dat te weten? Ik heb nu een paar berichtjes "geantwoord", maar ik zie ze nergens op het forum. Wat doe ik verkeerd?
Groet, Jack
PS, ik heb genoeg geld voor de revisie en restauratie hoor en ja het had misschien beter aangepakt kunnen worden. Maar rustig aan, het is maar een hobby!
unquote
Er werd op een gegeven moment -onder meer door mij- wat narrig gereageerd, omdat het steeds vaker gebeurt dat lieden in hun eerste posting op dit forum de lezers het hemd van hun lijf vragen en vervolgens hoor je niks meer van ze. Dat was in jouw geval onterecht en daarvoor ook een welgemeend sorry van mijn kant. Je hebt in ieder geval wel een binnenkomer: je topic staat inmiddels op nummer 1. En je hebt gemerkt dat men hier gewend is om mekaar in ronde bewoordingen te zeggen wat we er van vinden, maar (bijna altijd) met humor en wat het belangrijkste is: altijd bereid om de echte Kreidler-liefhebbers te helpen. Welkom en veel plezier met de hobby!
Groet, Marcel
Laatst gewijzigd door Parlotti op 13 nov 2013, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 20:12
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Hé Enzo,
kan het geluid niet van verkeerde zuigerveeren komen ??? zoals bij mijn ook een keer is overkomen
toen ik een Nw:zuiger met cijl: had gemonteerd bleken de Hardchrome veeren niet voor een Chrome -
cijlinderwand bestemd te zijn.
Dit wilde ik even kwijt: Jan de HMW/Honda man.
kan het geluid niet van verkeerde zuigerveeren komen ??? zoals bij mijn ook een keer is overkomen
toen ik een Nw:zuiger met cijl: had gemonteerd bleken de Hardchrome veeren niet voor een Chrome -
cijlinderwand bestemd te zijn.
Dit wilde ik even kwijt: Jan de HMW/Honda man.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Jan nieuwe cilinders zijn met nikasil wand. Die vreten alle soorten veren.Jan van Leeuwen schreef:Hé Enzo,
kan het geluid niet van verkeerde zuigerveeren komen ??? zoals bij mijn ook een keer is overkomen
toen ik een Nw:zuiger met cijl: had gemonteerd bleken de Hardchrome veeren niet voor een Chrome -
cijlinderwand bestemd te zijn.
Dit wilde ik even kwijt: Jan de HMW/Honda man.
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Kleijn.w (13 aug 2020, 12:12)
- Waardering: 9.09%
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Klopt Tjerry , maar tóch wil ik er geen chromen veren in hebben.
De NiCaSil wand slijt dan harder dan nodig is.
Een paar goede zwart-stalen Goetze veren slijt welliswaar sneller , maar kosten minder dan een nieuwe wand.........
De NiCaSil wand slijt dan harder dan nodig is.
Een paar goede zwart-stalen Goetze veren slijt welliswaar sneller , maar kosten minder dan een nieuwe wand.........
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Goedenavond.Caspar schreef:Klopt Tjerry , maar tóch wil ik er geen chromen veren in hebben.
De NiCaSil wand slijt dan harder dan nodig is.
Een paar goede zwart-stalen Goetze veren slijt welliswaar sneller , maar kosten minder dan een nieuwe wand.........
Zo denk ik er ook over geen chroom veren in NiCaSil voering.
Gr-Kees.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
In de KVV heb ik wel de CrMo L-veer gemonteerd. Daar hoort het origineel in. De afdichting is dan beter i.c.m. de Mahle smeedzuiger.cdraaisma schreef:Goedenavond.Caspar schreef:Klopt Tjerry , maar tóch wil ik er geen chromen veren in hebben.
De NiCaSil wand slijt dan harder dan nodig is.
Een paar goede zwart-stalen Goetze veren slijt welliswaar sneller , maar kosten minder dan een nieuwe wand.........
Zo denk ik er ook over geen chroom veren in NiCaSil voering.
Gr-Kees.
In alle andere Nikasil cilinders van mij zitten gewoon gietijzeren Goetze veertjes.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Klopt Tjerry , maar: De echte snelle KVV modellen reden ook maar 12 draai uren met een setje veren , dan moet de boel weer los voor inspectie.
Nodulair gietijzer is een goed alternatief voor chroom en breekt ook niet zo snel. Scheelt een hoop schade bij een brede uitlaatpoort.
Dick Baan etc. hebben ze op voorraad.
Nodulair gietijzer is een goed alternatief voor chroom en breekt ook niet zo snel. Scheelt een hoop schade bij een brede uitlaatpoort.
Dick Baan etc. hebben ze op voorraad.
-
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 20:12
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: hard geluid uit blok bij rijden
Mijnheren,maar wat is (was) nu het harde vreemde geluid uit het Kreidler blok ?
Bij stationair draaien,bij ingetrokken Kopp:,ingeschakelde Versn:,bij optrekken of gas dicht draaien,
hoor je het óók wanneer hij op de Std:staat met ingeschakelde Versnellingen ?
Zit er voldoende olie in het blok,trild het blok bij hoge toerentallen.
Graag wat meer duindelijkheid hier over
en niet alle type,s Veeren +Cijl:
HMW man Jan weet er alles van.
Bij stationair draaien,bij ingetrokken Kopp:,ingeschakelde Versn:,bij optrekken of gas dicht draaien,
hoor je het óók wanneer hij op de Std:staat met ingeschakelde Versnellingen ?
Zit er voldoende olie in het blok,trild het blok bij hoge toerentallen.
Graag wat meer duindelijkheid hier over
en niet alle type,s Veeren +Cijl:
HMW man Jan weet er alles van.