Hoge Bougie-sterfte
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
- Locatie: gulpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hoge Bougie-sterfte
Hallo allemaal,
De laatste tijd weer veel met mijn Kreidler gereden, echter hebben we er weer een nieuw probleem bij...
Een tijd terug had ik een berichtje geplaatst over een wat verschroeide spoel, dit kon verder geen kwaad dacht ik en ben ermee door gereden.
Totdat de achterlichten dus ermee stopten, uit de betreffende draad meet ik geen spanning meer....
Dat is nou niet zo'n probleem, maar nu beginnen de bougie's me steeds te overlijden.
Zodra ik een nieuwe monteer loopt het allemaal prima, en start prima met kickstart, echter na een tijdje ( 100 km ongeveer ) wil de brommer wel eens uitvallen, dan stoppen de bougievonkjes ermee, benzine genoeg. Vervolgens wel weer aan te rennen.
De keren dat ik hem daarna weer wil starten ( ook koud ) moet ik rennen, kicken lukt niet.
soms hoor je stationair dat hij slagen mist..
Van het weekend kan ik met een goede meter de weerstand van de spoelen doormeten, of zijn er andere verdachten voor dit fenomeen?
Massa is opnieuw aangelegd, maar bracht niks bij.
Gegevens:
10 Polige Bosch Elektronisch, ngk 8 en 9 getest
alvast hartelijk dank,
Christophe
De laatste tijd weer veel met mijn Kreidler gereden, echter hebben we er weer een nieuw probleem bij...
Een tijd terug had ik een berichtje geplaatst over een wat verschroeide spoel, dit kon verder geen kwaad dacht ik en ben ermee door gereden.
Totdat de achterlichten dus ermee stopten, uit de betreffende draad meet ik geen spanning meer....
Dat is nou niet zo'n probleem, maar nu beginnen de bougie's me steeds te overlijden.
Zodra ik een nieuwe monteer loopt het allemaal prima, en start prima met kickstart, echter na een tijdje ( 100 km ongeveer ) wil de brommer wel eens uitvallen, dan stoppen de bougievonkjes ermee, benzine genoeg. Vervolgens wel weer aan te rennen.
De keren dat ik hem daarna weer wil starten ( ook koud ) moet ik rennen, kicken lukt niet.
soms hoor je stationair dat hij slagen mist..
Van het weekend kan ik met een goede meter de weerstand van de spoelen doormeten, of zijn er andere verdachten voor dit fenomeen?
Massa is opnieuw aangelegd, maar bracht niks bij.
Gegevens:
10 Polige Bosch Elektronisch, ngk 8 en 9 getest
alvast hartelijk dank,
Christophe
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
- Locatie: gulpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Hoge Bougie-sterfte
Yep, die bougies zijn niet zo gevoelig als NGK.christophe schreef:oke, dan heb ik een w3ac nodig als ik me niet vergis?
Enzo
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 20:12
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Hoge Bougie-sterfte
Enzo-tvdzijden schreef:Yep, die bougies zijn niet zo gevoelig als NGK.christophe schreef:oke, dan heb ik een w3ac nodig als ik me niet vergis?
Enzo
Probeer ook eens een B#Z bougie
Betere zijn er niet
- Bijlagen
-
- PF_20111106_145.JPG (166.21 KiB) 8543 keer bekeken
-
- PF_20111106_144.JPG (37.84 KiB) 8546 keer bekeken
-
- PF_20111106_144.JPG (37.84 KiB) 8546 keer bekeken
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 348 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: Hoge Bougie-sterfte
Die moet je opgravenA.v.d.Els schreef:en waar gaan we die vinden??????
iets aan de foto zegt me dat je deze alleen nog met een metaaldetector kunt vinden
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Hoge Bougie-sterfte
Museumjamojamo schreef:Die moet je opgravenA.v.d.Els schreef:en waar gaan we die vinden??????
iets aan de foto zegt me dat je deze alleen nog met een metaaldetector kunt vinden
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 348 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: Hoge Bougie-sterfte
Ik ben eens toen m'n Kokusan nog redelijk vers was bij Henk3bakvoet geweest. Af en toe miste de ontsteking op volle toeren een klapje op die rit naar Henk toe (met een NGK warmtegraad . Uit de schatkist van Henk kwam een verse Bosch W260T1 tevoorschijn en daarmee heeft ie 't tot voor kort (maanden) perfekt gedaan. Omdat ik laatst op 't werk mijn kraantje open had laten staan was de RS verzopen en moest de reservebougie erin. Met deze nieuwe NGK warmtegraad 8 rijd ik ook naar tevredenheid dus zeg 't maar. De Bosch is nu de reservebougie maar als ik er één ging kopen zou ik wel eens een Brisk willen proberenchristophe schreef:oke, dan heb ik een w3ac nodig als ik me niet vergis?
Succes,
Eric
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Hoge Bougie-sterfte
Om heel eerlijk te zijn, gebruikte ik een oude bougie van de Ford Capri van mijn vader na een servicebeurtHenk 3bakvoet schreef:Hoe deden we dat vroeger?
Graag een eerlijk antwoord.
- KJ
- Berichten: 4833
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 624 keren
- Ontvangen waarderingen: 82 keren
Re: Hoge Bougie-sterfte
Henk 3bakvoet schreef:Hoe deden we dat vroeger?
Graag een eerlijk antwoord.
Altijd extra bougie's & een sleutel mee onderweg.
Veel ellende met Bosch gehad, daarna altijd NGK gebruikt zonder problemen.
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Hoge Bougie-sterfte
Ik heb dezelfde ervaring.KJ schreef:Henk 3bakvoet schreef:Hoe deden we dat vroeger?
Graag een eerlijk antwoord.
Altijd extra bougie's & een sleutel mee onderweg.
Veel ellende met Bosch gehad, daarna altijd NGK gebruikt zonder problemen.
- mucke
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Hoge Bougie-sterfte
ik van mijn broer zijn oude B-KadettParlotti schreef:Om heel eerlijk te zijn, gebruikte ik een oude bougie van de Ford Capri van mijn vader na een servicebeurtHenk 3bakvoet schreef:Hoe deden we dat vroeger?
Graag een eerlijk antwoord.
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
Re: Hoge Bougie-sterfte
Vroeger gebruikte ik Champion omdat NGK eerder stuk ging, tegenwoordig is dat naar mijn mening andersom.
Ervaring is wel dat een lekkende krukaskeerring ook wel eens wil zorgen voor een kapotte bougie, wat je ook kunt proberen is een 5K bougiedop om de ontsteking een beetje te temmen. Een te koude bougie gaat ook eerder stuk.
Ervaring is wel dat een lekkende krukaskeerring ook wel eens wil zorgen voor een kapotte bougie, wat je ook kunt proberen is een 5K bougiedop om de ontsteking een beetje te temmen. Een te koude bougie gaat ook eerder stuk.
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Hoge Bougie-sterfte
De beste bougie's die ik in mijn Kreidler heb gehad waren van AC-Delco.
We sleutelden veel bij een vriend van mij , daar hadden ze een garagebedrijf.
In een bak lagen die oude AC bougies , we zochten dan de beste er uit.
Geen benul van type of warmtegraad , maar ze bleven wel heel. Ook met een Zeta 45mm cililinder
We sleutelden veel bij een vriend van mij , daar hadden ze een garagebedrijf.
In een bak lagen die oude AC bougies , we zochten dan de beste er uit.
Geen benul van type of warmtegraad , maar ze bleven wel heel. Ook met een Zeta 45mm cililinder
- Bijlagen
-
- imagesM757WIJF.jpg (3.54 KiB) 8333 keer bekeken
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
- Locatie: gulpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Hoge Bougie-sterfte
Wauw!, heel veel info en meningen over bougie's, leuk om te lezen!
Bij een brommerzaak wisten ze mij te vertellen dat ngk's wel eens stuk wilden zijn nadat hij was verzopen...
Nu heb ik laatste tijd met een ietwat vette stationaire afstelling rondgereden, maar hij valt soms gewoon compleet weg, ook als ik gas bijgeef...
krukaskeerring is droog,
nu nog op speurtocht naar nieuwe bougie's, hier in de omgeving alleen NGK te krijgen...
Bij een brommerzaak wisten ze mij te vertellen dat ngk's wel eens stuk wilden zijn nadat hij was verzopen...
Nu heb ik laatste tijd met een ietwat vette stationaire afstelling rondgereden, maar hij valt soms gewoon compleet weg, ook als ik gas bijgeef...
krukaskeerring is droog,
nu nog op speurtocht naar nieuwe bougie's, hier in de omgeving alleen NGK te krijgen...
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
- bud
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Hoge Bougie-sterfte
De afgebeelde BZ bougies zijn leuk, leuk voor een jaren 60 Volvo op loodhoudende benzine en een lage compressie, zwakke 12 volt punten ontsteking en hoog ohmige verdeelkap. In een moderne motor is na een 1000 tal ontsteekpulsen deze old school bougie hopeloos weggesmolten. Ik zou ze niet graag in een, bijvoorbeeld, MV augusta Brutale, willen tegenkomen vandaag de dag .
- Bijlagen
-
- moderne NGK
- CR9EB MV augusta.jpg (10.59 KiB) 8272 keer bekeken
- bud
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Hoge Bougie-sterfte
Geen benul van type of warmtegraad , maar ze bleven wel heel. Ook met een Zeta 45mm cililinder
Op school bij motorvoertuigen techniek, was er een bak met oude bougie's .Op de,inderdaad, 70cc Zeta was er een bougie die het voorbeeldig deed, kwam uit een Skoda, Lada. Sloytochr of zoiets stond erop.
Op school bij motorvoertuigen techniek, was er een bak met oude bougie's .Op de,inderdaad, 70cc Zeta was er een bougie die het voorbeeldig deed, kwam uit een Skoda, Lada. Sloytochr of zoiets stond erop.
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
- Locatie: gulpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Hoge Bougie-sterfte
deze zijn ongeveer 1500 km geleden vervangen, en geen vettigheid in de ontsteking, kan ze evt voor de zekerheid vernieuwen, maar dan wordt dat eerder wanneer ik niks anders vind...kreidler844 schreef:Dat de krukaskeerring droog is zegt niks over lekkage...
overigens, hij is ook wel een paar keer op vollast uitgevallen, dus bij +-80km/u...
Vervolgens aanrollen bracht niks, even later, meestal met een nieuwe bougie startte i gelijk, met een andere (gebruikte) betekende het aanrennen.
bougiekleur was eerst zelfs te wit, daarna wat verbouwd naar schuimfilter en van sproeier 76 naar 84 en kleur was toen perfect.
Inmiddels weer terug naar vorige setup, maar blijft nog steeds.
gaan zoeken naar bougie's!
bedankt voor de info!
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Hoge Bougie-sterfte
Om eerlijk te zijn was ik mij er niet van bewust dat er zoveel gedoe is met bougies. Mijn Kreidler is vier jaar geleden afgebouwd met een stevig getunede 50 cc. Aanvankelijk reed ik met een ori Bosch RS puntenontsteking, maar later ben ik overgestapt naar een MVT race-ontsteking (met lichtspoel) die 12 V levert. Vanaf het begin gebruik ik op advies van Coen van KP al dezelfde NGK B9 met een iridium elektrode (http://www.kreidlerparts.com/parts/08.1 ... IX-iridium). Deze pit kostte 15 euri meer maar hij kwettert van plezierjamojamo schreef: Met deze nieuwe NGK warmtegraad 8 rijd ik ook naar tevredenheid dus zeg 't maar.
Succes,
Eric
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Hoge Bougie-sterfte
Ik lees in zijn aanhef: "10 Polige Bosch Elektronisch, ngk 8 en 9 getest"Theove schreef:TS: wat voor ontsteking heb je???