oke Enzo dat word dan niet opnieuw verchromen .Enzo-tvdzijden schreef:Aan de bocht aansluiting te zien geen ori uitlaat.
Enzo
Maar hij loopt er verder goed op en heeft mooie geluid.
gr Huub
oke Enzo dat word dan niet opnieuw verchromen .Enzo-tvdzijden schreef:Aan de bocht aansluiting te zien geen ori uitlaat.
Enzo
Oke Caspar dan ga ik hem niet opnieuw laten verchromen.Caspar schreef:Ik kan me vergissen, maar het lijkt mij een ééndelige Jamarcol van de betere versie ,zonder lasnaad , beter chroom.
-Andere (kortere-) verjonging
-Korter dan ori
-Uiteinde en demper wijken iets af.
-Overgang van de eerste conus naar het rechte deel verloopt anders.
Ha Henk dank je voor je aanbod maar ik wou net schrijven dat mijn streven is dat ik op mijn kreidler zoveel mogelijk orginele onderdelen monteer .alleen zover ik nu weet zijn de uitlaat en de schokbrekers niet orgineel dus dat is nu wat ik nog zoek.Henk 3bakvoet schreef:Huib,
Ik heb nog een 100% nepper mooi in het chroom liggen.
De binnenpijp heb ik er ooit met Andy eens uitgeslagen dus de aansluiting op de bocht is 28mm
De uitlaat die Henk laat zien is een Jamacol van John Bos. Niks origineel. Hooguit de maatvoering gelijk aan origineel.huubhouben schreef:Ha Henk dank je voor je aanbod maar ik wou net schrijven dat mij streven is dat ik op mijn kreidler zoveel mogelijk orginele onderdelen monteer .alleen zover ik nu weet zijn de uitlaat en de schokbrekers niet orgineel dus dat is nu wat ik nog zoek.Henk 3bakvoet schreef:Huib,
Ik heb nog een 100% nepper mooi in het chroom liggen.
De binnenpijp heb ik er ooit met Andy eens uitgeslagen dus de aansluiting op de bocht is 28mm
Maar bedankt voor je aanbod. En de uitlaat die ik nu zoek moet dan ook uit een stuk zijn met 28mm aansluiting . De uitlaat uit 2 delen zonder lasnaad die je nu laat zien heb ik al thuis liggen
Gr Huub
Enzo-tvdzijden schreef:De uitlaat die Henk laat zien is een Jamacol van John Bos. Niks origineel. Hooguit de maatvoering gelijk aan origineel.huubhouben schreef:Ha Henk dank je voor je aanbod maar ik wou net schrijven dat mij streven is dat ik op mijn kreidler zoveel mogelijk orginele onderdelen monteer .alleen zover ik nu weet zijn de uitlaat en de schokbrekers niet orgineel dus dat is nu wat ik nog zoek.Henk 3bakvoet schreef:Huib,
Ik heb nog een 100% nepper mooi in het chroom liggen.
De binnenpijp heb ik er ooit met Andy eens uitgeslagen dus de aansluiting op de bocht is 28mm
Maar bedankt voor je aanbod. En de uitlaat die ik nu zoek moet dan ook uit een stuk zijn met 28mm aansluiting . De uitlaat uit 2 delen zonder lasnaad die je nu laat zien heb ik al thuis liggen
Gr Huub
Schokdempers en uitlaten zijn niet meer origineel te krijgen. Daar zal je met hoge kosten gebruikte exemplaren moeten opknappen.
Enzo
In ieder geval waren de ori uitlaten voorzien van een koperlaag onder het chroom.hermanp schreef:Een originele laten verchromen is niet meer origineel. Vraag me af of de huidige kwaliteit van chroom ook maar in de buurt komt van wat Kreidler vroeger liet doen...
Voor mijn gevoel was de bescherming, de hechting van het chroom en de dikte van het chroom veel beter dan vrijwel alles wat ik tegenwoordig heb gezien. Heb wel eens goede verhalen gehoord over chroomwerk uit Polen, Henk3bak had een leuke tank uit Bulgoslovenakije of zo, maar Nederlands chroomwerk? Bij kleine beschadigingen komt er meestal roest, dat was vroeger toch echt anders.Enzo-tvdzijden schreef:In ieder geval waren de ori uitlaten voorzien van een koperlaag onder het chroom.hermanp schreef:Een originele laten verchromen is niet meer origineel. Vraag me af of de huidige kwaliteit van chroom ook maar in de buurt komt van wat Kreidler vroeger liet doen...
Enzo
tonny59 schreef:Deze kom ik tegen tijdens het opruimen van de zolder.
Er zit hier echter een lasnaad in de bocht.
Weet niet of dit het is maar anders hoor ik het wel.
ja en je mag hem van mij wel er wel even onder hangen om te zien of dit het is.huubhouben schreef:tonny59 schreef:Deze kom ik tegen tijdens het opruimen van de zolder.
Er zit hier echter een lasnaad in de bocht.
Weet niet of dit het is maar anders hoor ik het wel.
Sorry voor de late reactie de cylinder heeft een tuitaansluiting kan de bocht eraf ?
Gr Huub
Ha Henk ik heb de uitlaat van tonny overgenomen.Henk 3bakvoet schreef:De bevestiging voor op de uitlaatsteun zit mooi op het schuine gedeelte, deze uitlaat van Tonny is dan ook heel mooi van lengte. (iets voorbij het achterwiel)
Ha Caspar ik neem hem over van Tonny.Caspar schreef:De juiste lengte dus.
Tuitbocht met klem kun je gewoon omzetten.
Imitatie bochten zijn vaak te kort voor deze uitlaat.
Je mag hem proberen van Tonny. Mooi aanbod. Doen zou ik zeggen.