carterhoogte versus cilinderinhoud

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

carterhoogte versus cilinderinhoud

#1 Bericht door erik de l » 28 feb 2015, 16:59

Is er iemand die geexperimenteerd heeft met cartervolume? Ik kan me voorstellen dat er een maatstaf is voor cilinderinhoud versus cartervolume Ik dacht ooit gelezen te hebben 1 op 3. Dus bij een grotere cilinderinhoud een groter cartervolume.

Ik heb geexperimenteerd met Een ringetje in het carter achter de buitenste krukaslagerring bij een standaard RS. Mijn ervaring; 5 A 7 km/h lagere top. Gat tussen 4 en versnelling 5 weg. gasreaktie word een beetje bokkig.
Na een paar jaar het ringetje er weer uit en de Bing naar 23mm opgeboord met standaard koker en zeefje. Nu de topsnelheid weer als vanouds en ook het gat weg tussen 4 en 5. Bokkige gasreaktie ook weg. Rijd nu fijn. Gebruikt wat meer benzine.

,Erik
Bijlagen
ring in carter.jpg
ring in carter.jpg (196.59 KiB) 2114 keer bekeken

Plaats reactie