Watergekoelde SB kop gemonteerd

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2432
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#26 Bericht door Leopold Hogenhuis » 04 mar 2015, 21:53

Volkomen mee eens .
Leopold .

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9314
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 949 keren
Ontvangen waarderingen: 779 keren

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#27 Bericht door Eifelyeti » 04 mar 2015, 22:01

Parlotti schreef:
Eifelyeti schreef:een gewoon goede balancierde Kokusan met sijn 13° verstelling maakt de zelfde plezier en is bertouwbarer
Maar is hij dan ook betrouwbaarder dan een MVT Roman?
ik weet, dat ik met de Kokusan geen probleemen had.... over jaaren met 192° timing en een kleen zuigergestuurde 50cctje ....

met de MVT ben ik eerst 200km gerijd.... darom kan ik nieks over betrouwbarkeit zeggen....

bij 185° en 86cc membraan is ook een MVT zeker niet nodig....

het probleem met de Ontsteking heb ik met koos alt 14. September 2014 besproken over PN.....

"""manche Leute hören auf die falschen Leute"""
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 05 mar 2015, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2294
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#28 Bericht door Zolenheuvel » 04 mar 2015, 23:15

Hadden we hier niet iets over 'afgesproken' ?
lazy rider schreef:
Hé fladderarrrrrrrr .

Bimotion is niet graties daar heb ik ook gewoon voor moeten betalen , als je wat te melden heb moet je geen onzin uitkramen .

Johan
BESTMAN schreef:Jongens ga er niet op in wat fladderak zeg en schrijft.
Zulke gasten heb je niets aan op het forum.
denk ik :D :D
gijsvanzanten schreef:fladderak? :-k
Zijn reacties komen mij bekend voor. :roll:
Had hij van oorsprong geen ban voor het leven? :mrgreen:
Of zit ik er nu heel ver naast :wink:

Gijs v Z
schreef:
Fladderkak links laten liggen en geen aandacht aan schenken....Fladderkak heeft op een ander topic flink van zich laten horen en mensen geschoffeerd...." ..."
Gr Kees
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 05 mar 2015, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#29 Bericht door erik de l » 05 mar 2015, 11:30

Eifelyeti schreef:warom noog een HPI/PVL bij een 86cc de Jager met membraan en 16+pk bij een uitlaathoogde van 185°???

een gewoon goede balancierde Kokusan met sijn 13° verstelling maakt de zelfde plezier en is bertouwbarer..

trekkracht heft die so alt genoeg....

ma als je nu tevreden bent, is het toch toppie :thumbsup
13 graden verstelling?

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#30 Bericht door erik de l » 05 mar 2015, 11:32

Parlotti schreef:
KoosKreidler schreef:Het forum is er voor mij niet om andere mensen zwart te maken of de hemel in te prijzen maar om mijn ervaringen te delen met andere mensen. Helaas kan dit ook wel eens minder positief zijn.
Hoi Koos, ik wil je toch even bijvallen.
Technisch kan ik hier weliswaar weinig inbrengen (behalve dat de MVT mij uitstekend bevalt en dat Johan hem nu vertroetelt), maar ik vind dat je het keurig onder woorden brengt. Alles bij elkaar vormt dit zo een heel leerzaam verhaal en daar gaat het toch om? We zitten hier inderdaad niet om zaken mooier of slechter voor te stellen. Soms ben ik ook wel eens kritisch nieuwsgierig -maar altijd met een positieve intentie- en in een enkel geval wordt hier soms heel krampachtig op gereageerd. Alsof je iets naars zegt over iemands lieve vriendinnetje of zo :wink:
Kom op mannen: laat je niet zo kennen als je iets leest waar je anders over denkt door het persoonlijk te maken, maar beperk je tot de inhoudelijke feiten. Of geef je mening, pak een :beer en incasseer dat anderen hier anders over denken. Zoveel mensen zoveel meningen: gelukkig maar!

Groet,
Marcel
Mee eens!!!

,Erik

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#31 Bericht door erik de l » 05 mar 2015, 11:36

Writer schreef:De info van de curve vertelde Chris Homoet mij al dat dit voor de cross te gebruiken is als je altijd vol gaat, hij melde me toen ook als je dan rustig gaat je al na een paar km een gat in de zuiger kan hebben door te veel voorontsteking. Hier wordt dit weer herhaald wist al wel dat in Winkel een paar decennia kennis zit, voor sommige is veel niet genoeg. De curve is mij uitgelegd geeft meer koppel bij accelereren is bij de 86 cc volgens mij al wel voldoende.

Keurige uit een zetting door Alexander.

Paul

Mee eens. Wist het ook al maar zat erg ver weg in het brein. kortom; Nuttige info!!

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9314
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 949 keren
Ontvangen waarderingen: 779 keren

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#32 Bericht door Eifelyeti » 05 mar 2015, 11:40

erik de l schreef:
13 graden verstelling?
jep, ens testen en met de gradenschijf naarmeeten...,

http://www.ralfwaldmann.kreidlervanveen ... 3%BCndung/


de goedkooper CDI van born2brom heft noog meer verstelling dan de std. Kokusan CDI :wink:
Bijlagen
IMG_1642.JPG
IMG_1642.JPG (155.62 KiB) 2660 keer bekeken

KoosKreidler
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 sep 2008, 13:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#33 Bericht door KoosKreidler » 05 mar 2015, 11:59

Ik heb vorig jaar erg leuk gereden in het Bergisches land.
Veel erg snelle Kreidlers daarbij en zelfs sneller dan die van mij.
Vraag maar eens met wat voor ontsteking ze rijden!!!
Ik denk dat 80% met een HPI/PVL rijdt.
En geen gaten hoor!

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#34 Bericht door erik de l » 07 mar 2015, 09:27

Eifelyeti schreef:
erik de l schreef:
13 graden verstelling?
jep, ens testen en met de gradenschijf naarmeeten...,

http://www.ralfwaldmann.kreidlervanveen ... 3%BCndung/


de goedkooper CDI van born2brom heft noog meer verstelling dan de std. Kokusan CDI :wink:
De standaard kokusan evo verstelde op mijn GT niets. ..........

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#35 Bericht door erik de l » 07 mar 2015, 09:29

Koos kan je wat meer vertellen over het pompje? Welk merk hoe aangedreven en gemonteerd?

fladderak
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#36 Bericht door fladderak » 07 mar 2015, 10:06

lazy rider schreef:
fladderak schreef:Waarschijnlijk is dit een digitale PVL ontsteking met losse CDI zoals gebruikt op veel scooters, de curve die in deze CDI zit gaat pas verlaten vanaf 6500 rpm maar heeft bij 8500 rpm nog steeds te veel voorontsteking.
De leverancier van deze ontsteking had dit moeten weten minimaal vragen voor welk gebruik.
Voor dit soort (weg) gebruik had de leverancier bij de digitale stator een ander type digitale bobine met andere curve moeten leveren zonder losse CDI, blijkbaar ontbreekt deze kennis.
Ik zie dat men bij de Jager de nieuwere (gekochte) uitvoering van Bimotion gebruikt voor het berekenen van de verbrandingsruimte terwijl ik eerder zag dat men bij CNC Parts de oude (gratis) versie van Bimotion gebruikt.
Niet alleen bij de verkeerd geleverde/gebruikte PVL krijgt men deze problemen maar o.a. ook HPI en andere.
Het beste en goedkoopste is een analoge PVL en de duurdere oplossing is een programmeerbare PVL.

Net nog even wat beter naar de afbeeldingen gekeken, gezien de kleur van de bougiekabel en dop is het wel een PVL ontsteking ?
Digitale PVL heeft een eigen PVL bougiedop nodig.
Hé fladderarrrrrrrr .

Bimotion is niet graties daar heb ik ook gewoon voor moeten betalen , als je wat te melden heb moet je geen onzin uitkramen .

Johan
Johan, mijn eerste gedachte was een zeeuw " ons bint zunnig " maar de uitvoering van Bimotion die je eerder in een ander topic liet zien was in het begin GRATIS, maar als je 1 x hebt betaald begrijp ik niet dat je niet GRATIS om een update van een nieuwere versie vraagt, krijg je zo per mail op je computer ?

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#37 Bericht door Zatopek » 08 mar 2015, 10:06

Terug naar de kern van het verhaal van Koos met zijn waterkoker en de eventuele problemen die hij daarbij ondervindt en de meer dan goede response van Alexander met zeer duidelijke uiteenzetting wat een curve van een ontsteking te weeg kan brengen + de gevolgen van een andere bougie monteren wat ook weer gevolgen heeft en waar velen niet aan denken.

Mekaar afzeiken kan natuurlijk ook..... tis net wat je wilt natuurlijk #-o

Ik vind/vond het in ieder geval een zeer interessant topic ook al begin ik niet aan dergelijke projecten. Zou het misschien nog wel willen maar dan moet ik eerst de balletjes winnen.

KoosKreidler
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 sep 2008, 13:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Watergekoelde SB kop gemonteerd

#38 Bericht door KoosKreidler » 08 mar 2015, 11:58

Erik,

er zit een 12V waterpompje van Reich onder het blok gebouwd welke gevoed wordt door een accu.
Ga dit nu aanpassen door een MVT ontsteking te monteren. De accu is te snel leeg.

Plaats reactie