60 of 70cc
- laskoning
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 06:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
60 of 70cc
Hallo,
ik ben op zoek naar een 60 of 70 cc cilinder zodat ik ongeveer een snelheid van 85 kan rijden.
Ik wil dit met zo min mogelijk toeren kunnen bereiken, kan ik dan beter voor de 60cc met 5,3 pk of voor de 70 (63)cc met 4,2 pk gaan?
En welk merk cilinder kan ik dan het beste aanschaffen?
Het betreft een Zwitserse kreidler met 18mm bing en een indirecte 5 bak.
Alvast bedankt.
ik ben op zoek naar een 60 of 70 cc cilinder zodat ik ongeveer een snelheid van 85 kan rijden.
Ik wil dit met zo min mogelijk toeren kunnen bereiken, kan ik dan beter voor de 60cc met 5,3 pk of voor de 70 (63)cc met 4,2 pk gaan?
En welk merk cilinder kan ik dan het beste aanschaffen?
Het betreft een Zwitserse kreidler met 18mm bing en een indirecte 5 bak.
Alvast bedankt.
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: 60 of 70cc
Smalle of brede tap?
In beide gevallen een 60cc KT die wat aangepast wordt .
Of als je geld teveel hebt: overstappen op lange slag 70cc
In beide gevallen een 60cc KT die wat aangepast wordt .
Of als je geld teveel hebt: overstappen op lange slag 70cc
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: 60 of 70cc
Lees in je andere topic dat het gaat om een geforceerde koeling?
Dan gaat het kt verhaal niet op.
Dan kun je eens zoeken op " scootler"
Dan gaat het kt verhaal niet op.
Dan kun je eens zoeken op " scootler"
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: 60 of 70cc
Best wel belangrijk gegeven. Sommige antwoorden zijn voor niks geweest.laskoning schreef:Het gaat indd om een geforceerde koeling
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
Re: 60 of 70cc
Parmakit heeft nieuwe geforceerde cilinders, volgens mij staat er nog een nieuwe KS op marktplaats...
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
Re: 60 of 70cc
Ik heb nog een 55cc met nieuwe nicasil maar die zal dan voor jouw wensen getuned moeten worden.
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: 60 of 70cc
Het beste kun je een 60cc nemen (weet alleen niet of die geforceerd te verkrijgen is en of daar nog wat van te maken is) die langs bv Claus (LVS) te brengen en vragen om een rustig getund 60cceetje, dus geen 6poorts (o.i.d) cilinder met cross of nog erger met racetimingen erin, dan een goede standaard uitlaat eronder standaard caburateur en dan loopt ie gemakkelijk 85km/h, alles wat je anders doet geeft je een race setup,zoals bv een scootlersetup, daar moet dan ook een dikke blerpijp op met herriefilter.....als je echter kickt op een racy herriesetup dan is het monteren van een scootercilinder een aanrader, dan loopt het vrij gemakkelijk 100km/h.
En wat versta je met 'weinig'' toeren?
En wat versta je met 'weinig'' toeren?
- LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: 60 of 70cc
.Het gaat indd om een geforceerde koeling
kan ik dan beter voor de 60cc met 5,3 pk of voor de 70 (63)cc met 4,2 pk
--------------------------------
maximaal boring 44 .
bij boring 45 mm . dan zijn de steunwanden nog maar 0,8 mm dik
parma heft wel een aardige 44 mm , met rechte inlaat .
hoe de parma,met schuine inlaat momenteel is
de serie van 2 jaar geleden waren drama
##
kan ik dan beter voor de 60cc met 5,3 pk of voor de 70 (63)cc met 4,2 pk
--------------------------------
maximaal boring 44 .
bij boring 45 mm . dan zijn de steunwanden nog maar 0,8 mm dik
parma heft wel een aardige 44 mm , met rechte inlaat .
hoe de parma,met schuine inlaat momenteel is
de serie van 2 jaar geleden waren drama
##
- laskoning
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 06:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 60 of 70cc
Ik heb zo juist de ks cilinder op marktplaats gekocht.
Dus even afwachten wat dat gaat brengen.
Het is echter wel een cilinder met een rechte inlaat, weten jullie zo wat voor spruitstuk daar op past als ik met een 18mm ga rijden?
Ik zie spruitstukken die geschikt zijn voor carburateurs van 14 t/m 18 mm zouden die dus gewoon passen?
Dus even afwachten wat dat gaat brengen.
Het is echter wel een cilinder met een rechte inlaat, weten jullie zo wat voor spruitstuk daar op past als ik met een 18mm ga rijden?
Ik zie spruitstukken die geschikt zijn voor carburateurs van 14 t/m 18 mm zouden die dus gewoon passen?
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: 60 of 70cc
Let op er zijn verschillende ( lees hoogte verschil) spruitstukken in omloop voor rechte inlaat.
De spruitstukken met nummer 15.63.12 zijn de juiste voor de 18 mm, bij bijvoorbeeld de 15.53.10 komt de 18 mm klem op het blok te zitten die zijn dus voor de ovale Bing carburateurs tot en met de 17 mm.
De ovale 17 mm is overigens niet origineel voor Kreidler geleverd, maar kan ook prima.
Maar een 18 mm kroon zal beter geschikt zijn voor jou plannen waarschijnlijk.
Gr RS69.
De spruitstukken met nummer 15.63.12 zijn de juiste voor de 18 mm, bij bijvoorbeeld de 15.53.10 komt de 18 mm klem op het blok te zitten die zijn dus voor de ovale Bing carburateurs tot en met de 17 mm.
De ovale 17 mm is overigens niet origineel voor Kreidler geleverd, maar kan ook prima.
Maar een 18 mm kroon zal beter geschikt zijn voor jou plannen waarschijnlijk.
Gr RS69.
- laskoning
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 06:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 60 of 70cc
De 70cc ks cilinder is ondertussen gemonteerd maar de kreidler loopt echter niet harder dan 60-65 km/h.
Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
Hij loopt overigens wel gewoon goed alleen niet zo hard als ik gehoopt had en zoals de verkoper mij verteld heeft.
Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
Hij loopt overigens wel gewoon goed alleen niet zo hard als ik gehoopt had en zoals de verkoper mij verteld heeft.
- LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: 60 of 70cc
-------------------------------laskoning schreef:De 70cc ks cilinder is ondertussen gemonteerd maar de kreidler loopt echter niet harder dan 60-65 km/h.
Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
Hij loopt overigens wel gewoon goed alleen niet zo hard als ik gehoopt had en zoals de verkoper mij verteld heeft.
is dit een cilinder met boring 45 mm
en een zuiger met 2 dikke blokveren ?
##
- LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: 60 of 70cc
-------------------------------------------laskoning schreef:De cilinder heeft indd boring 45 mm en de zuiger heeft 1 blokveer en 1 L-veer.
De uitlaat is 28 mm en de carb. is een orginele 18mm bing.
je hebt toch wel een snelle 28 mm uitlaat ....
--------------------------------------------
ik meet hier een cylinder [ dat moet haast wel kolbensmit zijn]
uitlaat 163 gr [ dat is te laag.........en ook een smalle poort .
spoeling 116 gr [ dat is goed........alleen de spoelers zijn te small ]
inlaat 165 gr [ is goed............ de poort is ook smal . ]
dus er zit wel iets werk in.
##