60 of 70cc

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
laskoning
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 jun 2010, 06:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

60 of 70cc

#1 Bericht door laskoning » 04 apr 2015, 11:28

Hallo,
ik ben op zoek naar een 60 of 70 cc cilinder zodat ik ongeveer een snelheid van 85 kan rijden.
Ik wil dit met zo min mogelijk toeren kunnen bereiken, kan ik dan beter voor de 60cc met 5,3 pk of voor de 70 (63)cc met 4,2 pk gaan?
En welk merk cilinder kan ik dan het beste aanschaffen?
Het betreft een Zwitserse kreidler met 18mm bing en een indirecte 5 bak.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: 60 of 70cc

#2 Bericht door kreidler844 » 04 apr 2015, 12:23

60 CC KT iets aangepast

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: 60 of 70cc

#3 Bericht door Caspar » 04 apr 2015, 12:31

Smalle of brede tap?
In beide gevallen een 60cc KT die wat aangepast wordt .

Of als je geld teveel hebt: overstappen op lange slag 70cc

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: 60 of 70cc

#4 Bericht door Caspar » 04 apr 2015, 12:35

Lees in je andere topic dat het gaat om een geforceerde koeling?
Dan gaat het kt verhaal niet op.
Dan kun je eens zoeken op " scootler"

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: 60 of 70cc

#5 Bericht door kreidler844 » 04 apr 2015, 12:47

Had ik ook gelezen Caspar maar staat hier niet meer bij..

Gebruikersavatar
laskoning
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 jun 2010, 06:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 60 of 70cc

#6 Bericht door laskoning » 04 apr 2015, 13:10

Het gaat indd om een geforceerde koeling.
Ik wil ook met de 18 mm blijven rijden dus eigenlijk met zo min mogelijk aanpassingen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: 60 of 70cc

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 apr 2015, 13:16

laskoning schreef:Het gaat indd om een geforceerde koeling
Best wel belangrijk gegeven. Sommige antwoorden zijn voor niks geweest.

Enzo

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: 60 of 70cc

#8 Bericht door kreidler844 » 04 apr 2015, 13:19

waarom dan een nieuw topic?

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: 60 of 70cc

#9 Bericht door kreidler844 » 04 apr 2015, 13:20

Parmakit heeft nieuwe geforceerde cilinders, volgens mij staat er nog een nieuwe KS op marktplaats...

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: 60 of 70cc

#10 Bericht door kreidler844 » 04 apr 2015, 13:21

Ik heb nog een 55cc met nieuwe nicasil maar die zal dan voor jouw wensen getuned moeten worden.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: 60 of 70cc

#11 Bericht door nozems » 04 apr 2015, 13:24

Het beste kun je een 60cc nemen (weet alleen niet of die geforceerd te verkrijgen is en of daar nog wat van te maken is) die langs bv Claus (LVS) te brengen en vragen om een rustig getund 60cceetje, dus geen 6poorts (o.i.d) cilinder met cross of nog erger met racetimingen erin, dan een goede standaard uitlaat eronder standaard caburateur en dan loopt ie gemakkelijk 85km/h, alles wat je anders doet geeft je een race setup,zoals bv een scootlersetup, daar moet dan ook een dikke blerpijp op met herriefilter.....als je echter kickt op een racy herriesetup dan is het monteren van een scootercilinder een aanrader, dan loopt het vrij gemakkelijk 100km/h.

En wat versta je met 'weinig'' toeren?

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: 60 of 70cc

#12 Bericht door LVS » 04 apr 2015, 13:34

.Het gaat indd om een geforceerde koeling

kan ik dan beter voor de 60cc met 5,3 pk of voor de 70 (63)cc met 4,2 pk
--------------------------------

maximaal boring 44 .

bij boring 45 mm . dan zijn de steunwanden nog maar 0,8 mm dik :oops:

parma heft wel een aardige 44 mm , met rechte inlaat .

hoe de parma,met schuine inlaat momenteel is :?:
de serie van 2 jaar geleden waren drama [-X :cry:

##

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: 60 of 70cc

#13 Bericht door Caspar » 04 apr 2015, 19:52

Die KS op MP is een mooi kwaliteits cilindertje , alleen nu nog een kwaliteits zuiger erbij vinden

Gebruikersavatar
laskoning
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 jun 2010, 06:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 60 of 70cc

#14 Bericht door laskoning » 05 apr 2015, 16:18

Ik heb zo juist de ks cilinder op marktplaats gekocht.
Dus even afwachten wat dat gaat brengen.
Het is echter wel een cilinder met een rechte inlaat, weten jullie zo wat voor spruitstuk daar op past als ik met een 18mm ga rijden?
Ik zie spruitstukken die geschikt zijn voor carburateurs van 14 t/m 18 mm zouden die dus gewoon passen?

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: 60 of 70cc

#15 Bericht door RS69 » 06 apr 2015, 12:01

Let op er zijn verschillende ( lees hoogte verschil) spruitstukken in omloop voor rechte inlaat.
De spruitstukken met nummer 15.63.12 zijn de juiste voor de 18 mm, bij bijvoorbeeld de 15.53.10 komt de 18 mm klem op het blok te zitten die zijn dus voor de ovale Bing carburateurs tot en met de 17 mm.
De ovale 17 mm is overigens niet origineel voor Kreidler geleverd, maar kan ook prima.
Maar een 18 mm kroon zal beter geschikt zijn voor jou plannen waarschijnlijk.

Gr RS69.

Gebruikersavatar
laskoning
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 jun 2010, 06:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 60 of 70cc

#16 Bericht door laskoning » 16 apr 2015, 05:47

De 70cc ks cilinder is ondertussen gemonteerd maar de kreidler loopt echter niet harder dan 60-65 km/h.
Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
Hij loopt overigens wel gewoon goed alleen niet zo hard als ik gehoopt had en zoals de verkoper mij verteld heeft.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: 60 of 70cc

#17 Bericht door Caspar » 16 apr 2015, 07:42

Vertel eens wat meer over de setup

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: 60 of 70cc

#18 Bericht door LVS » 16 apr 2015, 17:49

laskoning schreef:De 70cc ks cilinder is ondertussen gemonteerd maar de kreidler loopt echter niet harder dan 60-65 km/h.
Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
Hij loopt overigens wel gewoon goed alleen niet zo hard als ik gehoopt had en zoals de verkoper mij verteld heeft.
-------------------------------

is dit een cilinder met boring 45 mm :?:
en een zuiger met 2 dikke blokveren ?

##

Gebruikersavatar
laskoning
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 jun 2010, 06:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 60 of 70cc

#19 Bericht door laskoning » 16 apr 2015, 19:23

De cilinder heeft indd boring 45 mm en de zuiger heeft 1 blokveer en 1 L-veer.
De uitlaat is 28 mm en de carb. is een orginele 18mm bing.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: 60 of 70cc

#20 Bericht door LVS » 17 apr 2015, 20:14

laskoning schreef:De cilinder heeft indd boring 45 mm en de zuiger heeft 1 blokveer en 1 L-veer.
De uitlaat is 28 mm en de carb. is een orginele 18mm bing.
-------------------------------------------

je hebt toch wel een snelle 28 mm uitlaat .... :?:

--------------------------------------------


ik meet hier een cylinder [ dat moet haast wel kolbensmit zijn]

uitlaat 163 gr [ dat is te laag.........en ook een smalle poort .
spoeling 116 gr [ dat is goed........alleen de spoelers zijn te small ]

inlaat 165 gr [ is goed............ de poort is ook smal . ]

dus er zit wel iets werk in.

##

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: 60 of 70cc

#21 Bericht door Caspar » 18 apr 2015, 09:14

Opsturen naar Claus en een andere schoorsteen er onder. Opgelost.
O ja, stuur je kop en zuiger ook mee.

Plaats reactie