Hij start niet

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ouwecamp
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Hij start niet

#1 Bericht door Ouwecamp » 21 apr 2015, 21:30

Goedenavond allemaal,

Na een najaar en een winter bouwen wilde ik mijn machine gaan starten maar het lukt stomweg niet. De setup is, met het oog op de keuring, een standaard onbewerkte Mahle blokcilinder met flensaansluiting, de bijbehorende zuiger met twee blokveren en daarachter een 12mm carburateur: de sproeier is een "62".
Het volgende heb ik geconstateerd: Er is benzine in de carburateur en hij vonkt dus het begin is er. Echter de bougie blijft kurkdroog. Maar het rare is dat achter de zuiger, in het carter dus, de boel wel lekker nat van de benzine is. Op de één of andere manier komt het mengsel dus niet in de verbrandingskamer terecht. Wat me ook opviel is dat de zuiger op het laagste punt de spoelpoorten net niet helemaal vrij zijn. Het blok heeft overigens na de revisie door KvL nog niet gelopen. Iemand tips? Bijgaand een foto van de machine, als hij helemaal klaar is meer.....

Alvast bedankt,

Peter.
Bijlagen
DSC_0115 klein.jpg
DSC_0115 klein.jpg (83.92 KiB) 6243 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Hij start niet

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 apr 2015, 21:52

Voetpakking omgedraaid ?

Enzo

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Hij start niet

#3 Bericht door LVS » 21 apr 2015, 21:54

Ouwecamp schreef:Goedenavond allemaal,

Na een najaar en een winter bouwen wilde ik mijn machine gaan starten maar het lukt stomweg niet. De setup is, met het oog op de keuring, een standaard onbewerkte Mahle blokcilinder met flensaansluiting, de bijbehorende zuiger met twee blokveren en daarachter een 12mm carburateur: de sproeier is een "62".
Het volgende heb ik geconstateerd: Er is benzine in de carburateur en hij vonkt dus het begin is er. Echter de bougie blijft kurkdroog. Maar het rare is dat achter de zuiger, in het carter dus, de boel wel lekker nat van de benzine is. Op de één of andere manier komt het mengsel dus niet in de verbrandingskamer terecht. Wat me ook opviel is dat de zuiger op het laagste punt de spoelpoorten net niet helemaal vrij zijn. Het blok heeft overigens na de revisie door KvL nog niet gelopen. Iemand tips? Bijgaand een foto van de machine, als hij helemaal klaar is meer.....

Alvast bedankt,

Peter.
:arrow: Hallo allemaal, Ik ben Peter en ik woon in het, van oudsher, Kreidlerdorp De Lier

--------------------------------------------

ha peter ............... je loopt toch even met je kreidler naar kees .

dan kan je daar wat proberen .........
genoeg mensen om je te helpen ..

:mrgreen:

strebbel
Berichten: 347
Lid geworden op: 24 okt 2008, 18:06
Locatie: omgeving westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Hij start niet

#4 Bericht door strebbel » 21 apr 2015, 22:19

vooral op zaterdagmiddag :D

Gebruikersavatar
Ouwecamp
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hij start niet

#5 Bericht door Ouwecamp » 21 apr 2015, 22:20

De voetpakking zit er goed in Tjerrie, was het eerste wat ik gecontroleerd heb.

En inderdaad, even naar Kees ligt ook in de planning maar gezien de drukte van het moment zal dat wel even een anderhalve week aanlopen voordat me dat lukt..... En het zou natuurlijk mooi zijn om hem voor die tijd aan de gang te hebben :-)

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: Hij start niet

#6 Bericht door kreidler844 » 22 apr 2015, 18:37

krukaskeerring vergeten?

Gebruikersavatar
fantast
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 jul 2008, 15:17
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hij start niet

#7 Bericht door fantast » 23 apr 2015, 13:47

mahle cilinder van een MP kreidler?
die is anders van binnen

Gebruikersavatar
Ouwecamp
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hij start niet

#8 Bericht door Ouwecamp » 23 apr 2015, 22:25

Vanavond aan het stoeien geweest en nog geen succes helaas. Op aanraden van Kees de carburateur getest door er perslucht van achteren doorheen te blazen en zo te controleren of er mengsel uitkwam en dat gebeurde inderdaad. Daarna een andere cilinder gemonteerd zonder resultaat: de bougie bleef nog steeds droog. Het is overigens niet zo dat, zoals ik eerder meldde, dat het achter de zuiger nat is van de benzine. Wel vet maar dat komt omdat, tijdens de revisie, de nieuwe krukaslagers rijkelijk gesmeerd zijn met olie. Als laatste heb ik een compleet 70cc Zeta setje met 18 kroon er op gezet dat lopend van een andere brommer afgekomen is. Zelfde resultaat: geen benzine in de cilinder.

Ik begin ernstig te twijfelen aan de zuigdruk van het blok aangezien het met 3 cilinders nog niet lukt. Wat ik daartoe nog geprobeerd heb is het spruitstuk af te plakken met een stukje tape om te zien of het naar binnen getrokken werd. Een klein beetje maar voor wat ik zag ook naar buiten geblazen en de bolling naar buiten toe was groter. Morgen maar weer even bij Kees langs met deze ervaringen....

Grt,

Peter

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: Hij start niet

#9 Bericht door Caspar » 24 apr 2015, 08:14

Ik test zoiets wel eens door een vingerhoed benzine in het bougie gat te mikken.
Als hij dan wel even loopt ben je weer wat wijzer.

Ik vermoed dat de middenpakking of de krukas keerringen niet dicht zijn.
Neem even contact op met je reviseur.

Gebruikersavatar
Ouwecamp
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hij start niet

#10 Bericht door Ouwecamp » 24 apr 2015, 20:46

Hij doet 't :-)

Vanmiddag een uurtje met Kees in de weer geweest en we hebben het euvel gevonden. Een test met remmenreiniger direct op de zuiger leverde ook geen klappen op en even later bleek ook dat er, hoewel minimaal, wel benzine op de goede plek kwam. Te veel gewend aan de opbrengst van 18< mm carburateurs ;-) De ontsteking dus maar eens goed bekeken: een nieuwe kokusan Evo. Ondanks dat er een krachtige vonk te zien was, hebben we om te proberen er een andere CDI opgezet. Meteen resultaat! Het blijkt dat er nogal wat verkeerde CDI's in omloop zijn en volgens Kees zou het goed kunnen dat deze er eentje is voor een rechtsdraaiende motor.

Er zit nog voor geen meter gang in natuurlijk dus dat wordt afstellen komende week maar voor het moment helemaal blij!

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Hij start niet

#11 Bericht door mvl » 24 apr 2015, 21:49

Was dat die slechte serie met Zundapp logo erop. Of hoe zag hij eruit. En waar is die gekocht?

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: Hij start niet

#12 Bericht door kreidler844 » 24 apr 2015, 21:56

CDI voor links of rechtsdraaiend maakt helemaal niks uit... ](*,) ](*,) [-( [-(

Er is wel inderdaad een slechte serie CDI's

Gebruikersavatar
Ouwecamp
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hij start niet

#13 Bericht door Ouwecamp » 24 apr 2015, 23:40

Is er inderdaad eentje met een Zuignapplogo maar die er nu op zit heeft dat ook en ik heb hem bij B2B gekocht. Als ik in de buurt ben ga ik nog een keer bij ze langs in de wetenschap dat ze het op zullen lossen.

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Hij start niet

#14 Bericht door mvl » 25 apr 2015, 00:45

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met ze. Zal wel goedkomen.

Gebruikersavatar
Ouwecamp
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2015, 18:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Hij start niet

#15 Bericht door Ouwecamp » 25 apr 2015, 08:27

mvl schreef:Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met ze. Zal wel goedkomen.
Voor mij geldt hetzelfde: prima service daar altijd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Hij start niet

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 apr 2015, 09:01

Ouwecamp schreef:Is er inderdaad eentje met een Zuignapplogo maar die er nu op zit heeft dat ook en ik heb hem bij B2B gekocht. Als ik in de buurt ben ga ik nog een keer bij ze langs in de wetenschap dat ze het op zullen lossen.
kosten 15 euro

Bij alle andere Kreidler en Zündapp adressen rond de 45 euro.

Jullie mogen het zeggen !

Enzo

Plaats reactie