type uitlaat
- Bullet
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
- Locatie: eindhoven
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
type uitlaat
Hallo forumers, ik zit met een raadsel waar misschien iemand raad mee weet, ik heb dus een 5.3 Mahle cilinder geforceerd en een 18 mm bing sproeier 72. als uitlaat heb ik een sigaar en bocht 32-32. nu is het volgende aan de hand als ik gas geef heb ik de indruk dat de uitlaat gassen door de carb. terug komen en dat stopt als de toeren toenemen.
de ontsteking staat op het merkteken wat overeen komt met +/- 1.8 mm voor ontsteking.
En het is ook geen steekvlam of zo maar je hoort echt even blazen.
Wie o wie kan mij vertellen wat het kan zijn en of ik de goede uitlaat heb gemonteerd.
henny61
de ontsteking staat op het merkteken wat overeen komt met +/- 1.8 mm voor ontsteking.
En het is ook geen steekvlam of zo maar je hoort echt even blazen.
Wie o wie kan mij vertellen wat het kan zijn en of ik de goede uitlaat heb gemonteerd.
henny61
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 28 sep 2007, 23:02
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: type uitlaat
Hoi
Vergeet het merkteken en maak een nieuw bovenste dode punt, dan stel je de voorontsteking af.
Vanaf 0,9 tot aan 1,2 voor bdp moet het goed zijn, 1,8 is echt te veel voorontsteking.
Ik heb zelf goede ervaring met 1,1 tot 1,2 met de genoemde setup
Vergeet het merkteken en maak een nieuw bovenste dode punt, dan stel je de voorontsteking af.
Vanaf 0,9 tot aan 1,2 voor bdp moet het goed zijn, 1,8 is echt te veel voorontsteking.
Ik heb zelf goede ervaring met 1,1 tot 1,2 met de genoemde setup
- Bullet
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
- Locatie: eindhoven
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: type uitlaat
in de carburateur is alles nieuw van sproeier tot gasschuif, de filter heb ik goed gereinigd en het is ook geen steekvlam of zo maar echt even blazen, hoor en zie ook als het filter eraf is verder heb ik totaal geen vermogen meer.
zonder vermogen te vragen lijkt het wel of hij 100 km/uur loopt maar zodra ik ga rijden is er niets meer.
henny61
zonder vermogen te vragen lijkt het wel of hij 100 km/uur loopt maar zodra ik ga rijden is er niets meer.
henny61
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: type uitlaat
Is terugslag van je mengsel door je carburateur heen, dit zal je zelfs bij een brommersetup zien echter minimaal en zou er in het luchtfilter en de koker amper wat achter moeten blijven, bij een flink getund zuigergestuurde motor zul je dit wel snel zien/hebben.
Vreemd dat het bij jou zo erg is...zuiger ingekort? hoe staat het met de compressie?
Vreemd dat het bij jou zo erg is...zuiger ingekort? hoe staat het met de compressie?
- Bullet
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
- Locatie: eindhoven
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: type uitlaat
ja het heeft altijd redelijk gelopen dat wil zeggen tot z'n 4 geen probleem maar in z'n 5 wat minder (met een beetje tegenwind viel hij terug) en nee de zuiger is niet ingekort of zo maar ik heb vooral mijn twijfels over de uitlaat, zou het aan de bocht kunnen liggen die heb ik namelijk ingekort tot +/- 3 cm in de uitlaat.
henny61
henny61
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: type uitlaat
Precies, ook zonder uitlaatbocht inkorten en 1 mm vooronsteking.scheute schreef:Een goed 5,3 setje met de originele tandwielverhouding en de originele 18 mm gaat in de vijf ook stug door
Welke uitlaat heb je eronder zitten?
Enzo
- Bullet
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
- Locatie: eindhoven
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: type uitlaat
mijn uitlaat is het type sigaar en de voorontsteking staat precies op 1 mm maar nu kom ik er achter dat de inlaat pakking waarschijnlijk lekt.Enzo-tvdzijden schreef:Precies, ook zonder uitlaatbocht inkorten en 1 mm vooronsteking.scheute schreef:Een goed 5,3 setje met de originele tandwielverhouding en de originele 18 mm gaat in de vijf ook stug door
Welke uitlaat heb je eronder zitten?
Enzo
henny61