type uitlaat

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

type uitlaat

#1 Bericht door Bullet » 01 mei 2015, 13:01

Hallo forumers, ik zit met een raadsel waar misschien iemand raad mee weet, ik heb dus een 5.3 Mahle cilinder geforceerd en een 18 mm bing sproeier 72. als uitlaat heb ik een sigaar en bocht 32-32. nu is het volgende aan de hand als ik gas geef heb ik de indruk dat de uitlaat gassen door de carb. terug komen en dat stopt als de toeren toenemen.
de ontsteking staat op het merkteken wat overeen komt met +/- 1.8 mm voor ontsteking.
En het is ook geen steekvlam of zo maar je hoort echt even blazen.
Wie o wie kan mij vertellen wat het kan zijn en of ik de goede uitlaat heb gemonteerd.

henny61 :rs

scheute
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 sep 2007, 23:02
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: type uitlaat

#2 Bericht door scheute » 01 mei 2015, 13:56

Hoi

Vergeet het merkteken en maak een nieuw bovenste dode punt, dan stel je de voorontsteking af.
Vanaf 0,9 tot aan 1,2 voor bdp moet het goed zijn, 1,8 is echt te veel voorontsteking.
Ik heb zelf goede ervaring met 1,1 tot 1,2 met de genoemde setup

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: type uitlaat

#3 Bericht door Bullet » 01 mei 2015, 15:08

heb ik ook al geprobeerd vanaf 0.95 tot 1.9

henny61

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: type uitlaat

#4 Bericht door Zatopek » 01 mei 2015, 15:37

Als ik het zo lees zou ik het meer in je carburateur en eventueel luchtfilter zoeken :idea:

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: type uitlaat

#5 Bericht door Bullet » 01 mei 2015, 17:15

in de carburateur is alles nieuw van sproeier tot gasschuif, de filter heb ik goed gereinigd en het is ook geen steekvlam of zo maar echt even blazen, hoor en zie ook als het filter eraf is verder heb ik totaal geen vermogen meer.
zonder vermogen te vragen lijkt het wel of hij 100 km/uur loopt maar zodra ik ga rijden is er niets meer.

henny61

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: type uitlaat

#6 Bericht door Caspar » 01 mei 2015, 18:48

Ingekorte zuiger ?

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: type uitlaat

#7 Bericht door nozems » 02 mei 2015, 08:57

Is terugslag van je mengsel door je carburateur heen, dit zal je zelfs bij een brommersetup zien echter minimaal en zou er in het luchtfilter en de koker amper wat achter moeten blijven, bij een flink getund zuigergestuurde motor zul je dit wel snel zien/hebben.

Vreemd dat het bij jou zo erg is...zuiger ingekort? hoe staat het met de compressie?

scheute
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 sep 2007, 23:02
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: type uitlaat

#8 Bericht door scheute » 02 mei 2015, 18:43

Heeft het setje hiervoor goed gelopen??????

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: type uitlaat

#9 Bericht door Bullet » 03 mei 2015, 11:22

ja het heeft altijd redelijk gelopen dat wil zeggen tot z'n 4 geen probleem maar in z'n 5 wat minder (met een beetje tegenwind viel hij terug) en nee de zuiger is niet ingekort of zo maar ik heb vooral mijn twijfels over de uitlaat, zou het aan de bocht kunnen liggen die heb ik namelijk ingekort tot +/- 3 cm in de uitlaat.

henny61

scheute
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 sep 2007, 23:02
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: type uitlaat

#10 Bericht door scheute » 03 mei 2015, 12:49

Een goed 5,3 setje met de originele tandwielverhouding en de originele 18 mm gaat in de vijf ook stug door
Welke uitlaat heb je eronder zitten?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: type uitlaat

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 mei 2015, 13:00

scheute schreef:Een goed 5,3 setje met de originele tandwielverhouding en de originele 18 mm gaat in de vijf ook stug door
Welke uitlaat heb je eronder zitten?
Precies, ook zonder uitlaatbocht inkorten en 1 mm vooronsteking.

Enzo

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: type uitlaat

#12 Bericht door Bullet » 04 mei 2015, 19:14

Enzo-tvdzijden schreef:
scheute schreef:Een goed 5,3 setje met de originele tandwielverhouding en de originele 18 mm gaat in de vijf ook stug door
Welke uitlaat heb je eronder zitten?
Precies, ook zonder uitlaatbocht inkorten en 1 mm vooronsteking.

Enzo
mijn uitlaat is het type sigaar en de voorontsteking staat precies op 1 mm maar nu kom ik er achter dat de inlaat pakking waarschijnlijk lekt.

henny61

Plaats reactie