Revisie van originele schokbrekers
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Revisie van originele schokbrekers
Hallo,
ik moet aan mijn fluor de schokbrekers revisieren.
Weet iemand wo de dichtringe te koop sijn ?
wat voor olie kommt erin en de de menge van olie?
Groeten, Roman
Foto van het forum
ik moet aan mijn fluor de schokbrekers revisieren.
Weet iemand wo de dichtringe te koop sijn ?
wat voor olie kommt erin en de de menge van olie?
Groeten, Roman
Foto van het forum
- Bijlagen
-
- DSC00339.JPG (88.54 KiB) 10489 keer bekeken
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
Re: Revisie van originele schokbrekers
als ik een maat weet kan ik de dichtringe wel leveren.
Oliehoeveelheid moet je even uitproberen.
Oliehoeveelheid moet je even uitproberen.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
Model 1973 en later, achter schokbrekers inhoud 60cc Hydrauliek olie bijvoorbeeld kroon 32H Erlus.
Deze hebben inwendig geen zuigerplaatjes maar klepjes van staal.
De kering is niet te verkrijgen en bestaan ook niet, deze kering bestaat uit meerdere lagen en moet je met het demonteren heel zien te houden. (met beleid lukt dat altijd)
Een revisie houdt enkel in dat inwendig de boel gereinigd wordt en er verse nieuwe olie in gaat.
Belangrijk is dat de aanslag waar de kering op komt te rusten dit met heel fijn schuurlinnen zuiver en glad gemaakt wordt.
Tijdens de demontage komen er altijd wat lichte braampjes op, vandaar het zuiver maken.
Het bovenstaande verhaal gaat niet op voor de type schokbrekers van voor 1973 Buffel en Eitank.
Een status apartus heeft het RS model bloemenvaas met schroefveren, die kunnen inwendig het predicaat exceptionele klasse krijgen.
Bij deze is de inhoud 40cc net als bij de buffel en de eitank.
Dit verhaal heb ik professioneel uit de mond van H. Blokhuis overgetypt.
Deze hebben inwendig geen zuigerplaatjes maar klepjes van staal.
De kering is niet te verkrijgen en bestaan ook niet, deze kering bestaat uit meerdere lagen en moet je met het demonteren heel zien te houden. (met beleid lukt dat altijd)
Een revisie houdt enkel in dat inwendig de boel gereinigd wordt en er verse nieuwe olie in gaat.
Belangrijk is dat de aanslag waar de kering op komt te rusten dit met heel fijn schuurlinnen zuiver en glad gemaakt wordt.
Tijdens de demontage komen er altijd wat lichte braampjes op, vandaar het zuiver maken.
Het bovenstaande verhaal gaat niet op voor de type schokbrekers van voor 1973 Buffel en Eitank.
Een status apartus heeft het RS model bloemenvaas met schroefveren, die kunnen inwendig het predicaat exceptionele klasse krijgen.
Bij deze is de inhoud 40cc net als bij de buffel en de eitank.
Dit verhaal heb ik professioneel uit de mond van H. Blokhuis overgetypt.
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
Deze moet je net zo voorzichtig uit elkaar halen om de keerring heel te houden.Henk 3bakvoet schreef: Een status apartus heeft het RS model bloemenvaas met schroefveren, die kunnen inwendig het predicaat exceptionele klasse krijgen.
Als je wilt heb ik nog een oude originele schokbreker liggen die ik met plezier voor je in stukken slijp om er de keerring heel uit te halen voor jou Roman. Ik wilde hem eigenlijk al 10 x weggooien omdat ie lelijk is.
Mvg,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
jamojamo schreef:
Als je wilt heb ik nog een oude originele schokbreker liggen die ik met plezier voor je in stukken slijp om er de keerring heel uit te halen voor jou Roman. Ik wilde hem eigenlijk al 10 x weggooien omdat ie lelijk is.
Mvg,
Eric
Hallo Eric,
is dat een van de schokbrekers van vanaf 1973?
Die van je foto is wel een hemscheid tot 1972....
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
ah okay,Enzo-tvdzijden schreef:Die laatste bedoeld hij ook Roman.
Enzo
nee ik moet de laatste model hebben....
@ Henk: bedank voor de info
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
Sorry Roman, ik bedoel dat ik er nog 1 heb van het latere type (die jij hebt) die ik met plezier voor je wil slopen om de keerring voor je er uit te halen. De foto van de Hemscheid was in reactie op Henk.Eifelyeti schreef:jamojamo schreef:
Als je wilt heb ik nog een oude originele schokbreker liggen die ik met plezier voor je in stukken slijp om er de keerring heel uit te halen voor jou Roman. Ik wilde hem eigenlijk al 10 x weggooien omdat ie lelijk is.
Mvg,
Eric
Hallo Eric,
is dat een van de schokbrekers van vanaf 1973?
Die van je foto is wel een hemscheid tot 1972....
Mvg,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
ja dat is prima Ericjamojamo schreef: Sorry Roman, ik bedoel dat ik er nog 1 heb van het latere type (die jij hebt) die ik met plezier voor je wil slopen om de keerring voor je er uit te halen. De foto van de Hemscheid was in reactie op Henk.
Mvg,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
Welcher Teil moechtest du haben. Ich kann eine Umschlag mit die kleinsten Teile schicken oder ein Karton mit alles.
Fuer dich umsonst natuerlich.
MfG,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
Was im Bild hier unter passt geht wahrscheinlich auch in einen Umschlag.
MfG,
Eric
Ich gehe um 1 Uhr nach der Arbeit also morgen weiter?MfG,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
bitte alles, dann kann ich mir das ansehenjamojamo schreef:Was im Bild hier unter passt geht wahrscheinlich auch in einen Umschlag.Ich gehe um 1 Uhr nach der Arbeit also morgen weiter?
MfG,
Eric
dat is prima. ik betal het ook.... geen probleem
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
Re: Revisie van originele schokbrekers
Ik kan er een keerring in maken, heb dan nog wel een van de oude nodig als afstrijker
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
Nach dir unterwegs:
Viel Glueck damit,
Eric
Wie besprochen. Hoffentlich klappt's damit. Das innere vom Metall-teil ist wahrscheinlich die Dichtringe.Viel Glueck damit,
Eric
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
Henk 3bakvoet schreef: ↑02 sep 2015, 10:04 Model 1973 en later, achter schokbrekers inhoud 60cc Hydrauliek olie bijvoorbeeld kroon 32H Erlus.
Deze hebben inwendig geen zuigerplaatjes maar klepjes van staal.
De kering is niet te verkrijgen en bestaan ook niet, deze kering bestaat uit meerdere lagen en moet je met het demonteren heel zien te houden. (met beleid lukt dat altijd)
Een revisie houdt enkel in dat inwendig de boel gereinigd wordt en er verse nieuwe olie in gaat.
Belangrijk is dat de aanslag waar de kering op komt te rusten dit met heel fijn schuurlinnen zuiver en glad gemaakt wordt.
Tijdens de demontage komen er altijd wat lichte braampjes op, vandaar het zuiver maken.
Het bovenstaande verhaal gaat niet op voor de type schokbrekers van voor 1973 Buffel en Eitank.
Een status apartus heeft het RS model bloemenvaas met schroefveren, die kunnen inwendig het predicaat exceptionele klasse krijgen.
Bij deze is de inhoud 40cc net als bij de buffel en de eitank.
Dit verhaal heb ik professioneel uit de mond van H. Blokhuis overgetypt.
Ik weet dat dit een knetter oude post is, maar om het bij elkaar te houden heb ik de volgende vraag:
Gaat in het bloemenvaasmodel (RS 1969-1972) Hemscheid ook dezelfde hydrauliek olie als in model 73 en later?
gr. Ries
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
Hier even teruggekeken Ries https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic ... 35#p526535
Ik kreeg er destijds geen 60 cc in maar rond de 50cc. Die 40cc van Henk klopt dus wel. Ik neem aan dat ik vorkolie Sae10 heb gebruikt maar weet dit niet meer. Zehebben het na revisie altijd super gedaan.
Gr.,
Eric
Ik kreeg er destijds geen 60 cc in maar rond de 50cc. Die 40cc van Henk klopt dus wel. Ik neem aan dat ik vorkolie Sae10 heb gebruikt maar weet dit niet meer. Zehebben het na revisie altijd super gedaan.
Gr.,
Eric
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
En dan geen revisie/vervangingsonderdelen behalve de nylon aanslagring toch?
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
Wat ik me herinner is een blanke kunststof ring die aan brokken was. Hier heb ik een passend alternatief bijgezocht bij een gereedschappen winkel. Beter is het misschien bij Droog shocks na te vragen of die oliebestendige verkoopt. De rest aan onderdelen is er terug ingegaan.pimvandongen schreef: ↑09 mei 2019, 15:14 En dan geen revisie/vervangingsonderdelen behalve de nylon aanslagring toch?
Gr.,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Revisie van originele schokbrekers
Na sowas
Warum hast Du nie was gesagt?
So etwas kann passieren, schade. Es war keine grosse Muehe aber es sind ziemlichh rare Teile.
Ciao,
Eric