Monteren koppelingshuis en korf
Monteren koppelingshuis en korf
Hallo,
Ik ben mijn koppeling aan het monteren. Ik heb volgens mij de juiste volgorde aangehouden.
Van binnen naar buiten:
1. Uitvulring 0,3 mm
2. Koppelingskorf
3. Ring nummer 21
4. Koppelingsnaaf
5. Borgplaat
6. Moer
Echter als ik alles gemonteerd heb en de moer op moment heb staan, draaien korf en naaf niet meer los van elkaar. Volgens mij was dat wel zo toen ik het spul demonteerde.
Doe ik iets fout?
Ik ben mijn koppeling aan het monteren. Ik heb volgens mij de juiste volgorde aangehouden.
Van binnen naar buiten:
1. Uitvulring 0,3 mm
2. Koppelingskorf
3. Ring nummer 21
4. Koppelingsnaaf
5. Borgplaat
6. Moer
Echter als ik alles gemonteerd heb en de moer op moment heb staan, draaien korf en naaf niet meer los van elkaar. Volgens mij was dat wel zo toen ik het spul demonteerde.
Doe ik iets fout?
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Monteren koppelingshuis en korf
Dan was hij niet vast genoeg gezet. Ik monteer ook BIJNA nooit een ring er tussen.jdruyter schreef:Deze zat er op toen ik m demonteerde.
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Monteren koppelingshuis en korf
De shim is de boosdoener. Dat is al geschreven. Heb je ook de ring met twee platte kanten vernieuwd? Vanavond nog een blok los gehaald waar de ring nog maar 1 platte kant had. De rest was al gaar gedraaid.jdruyter schreef:Dat leek me ook. Maar hoe kan het dan dat ie dit niet doet?
Enzo
Re: Monteren koppelingshuis en korf
Nee, die ring heb ik niet vernieuwd. Zag er nog prima uit. Ik zal een nieuwe bestellen en de shim eruit laten. Kijken wat ie dan doet. Raar is het wel omdat hij met die shim heeft gelopen en de hele tandwielset met trapas er niet uit is geweest.
- Ronnie
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 30 apr 2008, 23:18
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Monteren koppelingshuis en korf
De messing bus is gelijk komen te liggen met het staal waardoor de shim
Nu een groter draagvlak krijgt en dan stroever draaid.
De messingbus moet 0,10 tot 0,20 buiten het huis steken
Doe je dat niet dan krijg je waarschijnlijk een kruipende koppeling
Nu een groter draagvlak krijgt en dan stroever draaid.
De messingbus moet 0,10 tot 0,20 buiten het huis steken
Doe je dat niet dan krijg je waarschijnlijk een kruipende koppeling
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Monteren koppelingshuis en korf
Deze ring vervormd (wordt steeds dunner) behoorlijk en kan er ook zorgen dat hij net niet vrij loopt.jdruyter schreef:Nee, die ring heb ik niet vernieuwd. Zag er nog prima uit. Ik zal een nieuwe bestellen en de shim eruit laten. Kijken wat ie dan doet. Raar is het wel omdat hij met die shim heeft gelopen en de hele tandwielset met trapas er niet uit is geweest.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Monteren koppelingshuis en korf
Als je nu een middenpakking met een andere dikte hebt , dan kan de speling al anders zijn.
Of heb je toevallig de drie M6 stel boutjes van de binnenkorf vervangen door iets langere exemplaren ?
Of heb je toevallig de drie M6 stel boutjes van de binnenkorf vervangen door iets langere exemplaren ?
Re: Monteren koppelingshuis en korf
Nee, maar die m6 boutjes en de pakking staan hier los van. Afwijkingen door de dikte van de pakking worden opgelost door de vulringen achter de kleine drukstift.
Re: Monteren koppelingshuis en korf
Ik ga er naar kijken. Ik gebruik echter altijd dezelfde pakkingen.
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Monteren koppelingshuis en korf
Als je een dikkere middenpakking gebruikt komt je koppelingslager 6004 naar rechts en moet de vulschijf dunner.
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: Monteren koppelingshuis en korf
Dat is niet waar Caspar, het enige waar je dan een extra vulschijf moet zetten is aan de buitenkant, je 6004 wordt toch niet dikker!
Koppeling kun je zelfs laten zitten als je het linker carter verwijdert dus heeft geen invloed....
Wat wel van invloed kan zijn is als je 1e versnelling van de as af geweest is.
Koppeling kun je zelfs laten zitten als je het linker carter verwijdert dus heeft geen invloed....
Wat wel van invloed kan zijn is als je 1e versnelling van de as af geweest is.