nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Zover ben ik er nu ook meealles is afgesteld
Alleen probleem is datik bij 1000 rmp een veel te lage spanning heb op de regelaar waar normaal de accu oplaat draad op moet
2,9 volt max
Dat geeft problemen met aantrappen
Accu is lastig, kan ik niet kwijt op mijn mustang
Iemand een idee of oplossing hiervoor, ik ben door mijn mogelijkheden heen
Alleen probleem is datik bij 1000 rmp een veel te lage spanning heb op de regelaar waar normaal de accu oplaat draad op moet
2,9 volt max
Dat geeft problemen met aantrappen
Accu is lastig, kan ik niet kwijt op mijn mustang
Iemand een idee of oplossing hiervoor, ik ben door mijn mogelijkheden heen
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
eerst ens aantrappen en laaten stationair draien.... dan eerst
niet alt een fout of probleemen finden, als je het noog niet getest hebt...
je kan ook zien op de programma als die loopt, welke spanning die CDI nu heft bij 1800 stationair..., bij mij is het 12,3V
je heb geen Akku nodig.... heb ik alt 600km zonder akku gerijd.... kan je dat ook
niet alt een fout of probleemen finden, als je het noog niet getest hebt...
je kan ook zien op de programma als die loopt, welke spanning die CDI nu heft bij 1800 stationair..., bij mij is het 12,3V
je heb geen Akku nodig.... heb ik alt 600km zonder akku gerijd.... kan je dat ook
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Inderdaad gaan accu nodig
Foutje in de bedrading, maar werkt alles naar behoren
Heb er de standaard curve van kokusan ingezet
En de curve van hpi waar hij voorheen ook goed op presteerde
Totdat deze hpi in de eifel stuk ging
Als je dit netjes wilt doen gaat er best wel wat tijd in zitten
30 december bij S en S op de pijnbank
Later aldaar de goede curve bepalen die bij deze setup het beste
Past
Je kunt er niet zomaar een curve inzetten en dan
Perfect rijden
Doordat er in een setup nog dipjes kunnen zitten dan kun
Je met aanpassen van de curve
De setup nog maximaal optimaliseren
Zonder accu gaat perfect
De spanning varieert van 12 tot ruim 15 volt
Foutje in de bedrading, maar werkt alles naar behoren
Heb er de standaard curve van kokusan ingezet
En de curve van hpi waar hij voorheen ook goed op presteerde
Totdat deze hpi in de eifel stuk ging
Als je dit netjes wilt doen gaat er best wel wat tijd in zitten
30 december bij S en S op de pijnbank
Later aldaar de goede curve bepalen die bij deze setup het beste
Past
Je kunt er niet zomaar een curve inzetten en dan
Perfect rijden
Doordat er in een setup nog dipjes kunnen zitten dan kun
Je met aanpassen van de curve
De setup nog maximaal optimaliseren
Zonder accu gaat perfect
De spanning varieert van 12 tot ruim 15 volt
- Bijlagen
-
- image.jpeg (87.47 KiB) 9544 keer bekeken
-
- image.jpeg (83.37 KiB) 9544 keer bekeken
-
- image.jpeg (86.97 KiB) 9544 keer bekeken
-
- image.jpeg (89.5 KiB) 9544 keer bekeken
-
- image.jpeg (86.78 KiB) 9544 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
na also.... wel een fout in de bedrading gewest....
wij spreken er over bij de testdagen....
prima dat die nu loopt....
wij spreken er over bij de testdagen....
prima dat die nu loopt....
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
so heb ik ook de pickup staan.... voor de ignitech CDI
- Bijlagen
-
- DSC_0004.JPG (143.31 KiB) 9497 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
ja,Caspar schreef:Kann es sein das eine kreuzschlitz schraube fehlt Roman ?
getestet mit neuen Löchern und Position.... nun sind es 3
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo Niek,
welke problemen had je gehad met de Pickup`?
welke problemen had je gehad met de Pickup`?
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 12 jun 2016, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- jamojamo
- Berichten: 3752
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 200 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
ik heb bij mijn Kokusan de klinknagels van de pick up destijds ook moeten aantikken omdat er speling op zat.GerritjanS schreef:Controleren of de pickup nog goed vast zit
Heb dit eigenlijk nooit gemeld want het leek me een uniek incident.
Succes Roman,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Ik heb nu wat probleemen met de origineele Pickup van de Kokusan...
De tourenlimiter gaat erin , als ik wil die op touren brengen. Ook gaat een rood strijp op het programma erin die vertellt : polarity of CKPS:
normal staad da positiv, ma dan is da nieks te lezen....ma roode strijp
ik denk dat de ori sensor niet korrekt is aan het meten.... teveel impulsen, en dan gaat de tourenlimiter erin...
nu een andere IP6 sensor koopen van Vape, die heft ook een extra massakabel.
De ori Sensor van Kokusan heft de Massa op de massa van de lichtanker..., dat kan een fout maaken....wegen de magnetismus?
wie ik dan de meetpunt op het Vliegwiel maak, weet ik noog niet...
ik ga berichten....
De tourenlimiter gaat erin , als ik wil die op touren brengen. Ook gaat een rood strijp op het programma erin die vertellt : polarity of CKPS:
normal staad da positiv, ma dan is da nieks te lezen....ma roode strijp
ik denk dat de ori sensor niet korrekt is aan het meten.... teveel impulsen, en dan gaat de tourenlimiter erin...
nu een andere IP6 sensor koopen van Vape, die heft ook een extra massakabel.
De ori Sensor van Kokusan heft de Massa op de massa van de lichtanker..., dat kan een fout maaken....wegen de magnetismus?
wie ik dan de meetpunt op het Vliegwiel maak, weet ik noog niet...
ik ga berichten....
- Bijlagen
-
- Neuer Platz.jpg (159.68 KiB) 8865 keer bekeken
-
- pickup.JPG (19.03 KiB) 8865 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Ik ben positief nieuwsgierig hoe het afloopt Roman.
We hebben allemaal baat bij een betrouwbare ontsteking met een goede curve en een vliegwiel en licht
We hebben allemaal baat bij een betrouwbare ontsteking met een goede curve en een vliegwiel en licht
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
ik denk dat het goed loopt.... dat het met de pickup ens magnetische problemen kan geven, is bekennend...
ik rijd da alt een tied met, en het is ma positiv...
wel heb ik ook de Kokusan wat meer laaten stom produceeren...
ik heb nu 2 geele kabels met Wisslespanning. De eerste Lichtspoel beginnt ja met massa, loopt dan door naar de 5e spoel en gaat dan eruit met de geele Kabel....
de begin van de Spoel heb ik van Massa af gemaakt en ook een geele Kabel aan gelot, dan de Regelaar gewisselt, een met 2 wisselspanning input,
dan 2x 12V AC ...
so is de ladestroom hoogder...., en de kokusan heft so ca. 110W
was een tip van Ewald van http://www.motelek.net
ik rijd da alt een tied met, en het is ma positiv...
wel heb ik ook de Kokusan wat meer laaten stom produceeren...
ik heb nu 2 geele kabels met Wisslespanning. De eerste Lichtspoel beginnt ja met massa, loopt dan door naar de 5e spoel en gaat dan eruit met de geele Kabel....
de begin van de Spoel heb ik van Massa af gemaakt en ook een geele Kabel aan gelot, dan de Regelaar gewisselt, een met 2 wisselspanning input,
dan 2x 12V AC ...
so is de ladestroom hoogder...., en de kokusan heft so ca. 110W
was een tip van Ewald van http://www.motelek.net
- jamojamo
- Berichten: 3752
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 200 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Met de opgedane ervaring zou je met Ewald en Emot een ontsteking kunnen ontwerpen die voor 80% van de Kreidler, Zundapp en Sachs klanten geschikt zou zijn. Ik kan me voorstellen dat je via een forum curves kunt uitwisselen die men dan vrij kan posten en downloaden om te proberen. Voor mensen die niet willen experimenteren zou de set geleverd kunnen worden met bijvoorbeeld 3 curves die je via een keuzeschakelaar kunt kiezen.Eifelyeti schreef:ik denk dat het goed loopt.... dat het met de pickup ens magnetische problemen kan geven, is bekennend...
ik rijd da alt een tied met, en het is ma positiv...
wel heb ik ook de Kokusan wat meer laaten stom produceeren...
ik heb nu 2 geele kabels met Wisslespanning. De eerste Lichtspoel beginnt ja met massa, loopt dan door naar de 5e spoel en gaat dan eruit met de geele Kabel....
de begin van de Spoel heb ik van Massa af gemaakt en ook een geele Kabel aan gelot, dan de Regelaar gewisselt, een met 2 wisselspanning input,
dan 2x 12V AC ...
so is de ladestroom hoogder...., en de kokusan heft so ca. 110W
was een tip van Ewald van http://www.motelek.net
Hpi, Kokusan, Ignitech, Pvl, Mvt, Vape, Bosch, Iskra, er is er niet 1 die 100% goed is dus de kans op een goede afzet is groot net als de eeuwige roem die je ermee bereikt.
Bedankt voor het delen van je vorderingen!!!!
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo caspar,Caspar schreef:Word de stator van de Kokusan niet warmer daardoor?
nee, de kopper heft ook noog de zelfde kleur.....
alles goed...
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
is dat niet het Kreidlerhobby?jamojamo schreef: Met de opgedane ervaring zou je met Ewald en Emot een ontsteking kunnen ontwerpen die voor 80% van de Kreidler, Zundapp en Sachs klanten geschikt zou zijn. Ik kan me voorstellen dat je via een forum curves kunt uitwisselen die men dan vrij kan posten en downloaden om te proberen. Voor mensen die niet willen experimenteren zou de set geleverd kunnen worden met bijvoorbeeld 3 curves die je via een keuzeschakelaar kunt kiezen.
Hpi, Kokusan, Ignitech, Pvl, Mvt, Vape, Bosch, Iskra, er is er niet 1 die 100% goed is dus de kans op een goede afzet is groot net als de eeuwige roem die je ermee bereikt.
Bedankt voor het delen van je vorderingen!!!!
Eric
je kan alt 2 met een Schakelaar aan het stuur wisselen...
de Kurven kan je alle als een datei maaken... en opstuuren....so maak ik het ook met Gerritjan en Emot...
als dat met de Pickup goed kommt, en ik een goede plaats kan finden op de Grondplaat, kan iederen die zelfs naarbouwen....
kosten:
1x ankerplaat 49€
1x vliegwiel 40€
1x Pickup 20€
1x ignitech CDI 149€
1x regelaar 25€ met 2 x AC ingang
dat is toch noog ok voor een programierbare ontsteking? een MVT Analog kost ook 249€....
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 28 aug 2016, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Goed bezig Roman. Zo komen we ergens .
De Kokusan produceert alleen meer vermogen als je die ook afneemt.
Je moet al gek doen om 110W af te nemen !
Daarbij komt nog dat ik liever minder vermogen aan de krukas onttrek dan meer.
De Kokusan produceert alleen meer vermogen als je die ook afneemt.
Je moet al gek doen om 110W af te nemen !
Daarbij komt nog dat ik liever minder vermogen aan de krukas onttrek dan meer.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
ja, prcies.... ma dat is getest voor max vermoegen...Caspar schreef:Goed bezig Roman. Zo komen we ergens .
De Kokusan produceert alleen meer vermogen als je die ook afneemt.
Je moet al gek doen om 110W af te nemen !
Daarbij komt nog dat ik liever minder vermogen aan de krukas onttrek dan meer.
ik had wel probleemen zonder de aanpassing, dat de akku leer was naar 1h rijden.... met 2,9ah akku
de Kokusan produceerd ja ma dat, wat ook noodig is, anders is dan der binnenweerstand te groot...
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
ik heb ook de Motoplaat 130W 12V van de LK 600 getest.... ma dat vliegwiel is veel te zwaas en ook de magnetismus veel te sterk...Eifelyeti schreef:ja, prcies.... ma dat is getest voor max vermoegen...Caspar schreef:Goed bezig Roman. Zo komen we ergens .
De Kokusan produceert alleen meer vermogen als je die ook afneemt.
Je moet al gek doen om 110W af te nemen !
Daarbij komt nog dat ik liever minder vermogen aan de krukas onttrek dan meer.
ik had wel probleemen zonder de aanpassing, dat de akku leer was naar 1h rijden.... met 2,9ah akku
de Kokusan produceerd ja ma dat, wat ook noodig is, anders is dan der binnenweerstand te groot...
ik ben ook niet de eerste met de Kreidler en de ignitech....een bericht in de Motorrad Classic
Bron: Motorrad Classic
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Scannen0013.jpg (150.57 KiB) 8789 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13637
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
De Motoplat van een LK600 is ook niet betrouwbaar. Gaat gegarandeerd kapot.
Van de KS80 ook trouwens.
Daarnaast hebben veel 80cc Motoplat ontstekingen een toeren begrenzer.
Van de KS80 ook trouwens.
Daarnaast hebben veel 80cc Motoplat ontstekingen een toeren begrenzer.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
is voor mij ja geen probleem, als dat ik ma de Lichtspoelen nodig heb.... die sijn niet so veel kapot.....Caspar schreef:De Motoplat van een LK600 is ook niet betrouwbaar. Gaat gegarandeerd kapot.
Van de KS80 ook trouwens.
Daarnaast hebben veel 80cc Motoplat ontstekingen een toeren begrenzer.
aleen de Motoplat rijden, neeee, da ben ik met je eens...., dan kan ik ook een HPI weer montieren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo,
dat had ik gefonden in het internet.
Een Vape kit met prog CDI als komplet set. Is also ook met de kreidler Vape te doen....
Bron: http://rzt.de/index.php?page=shop.produ ... t&Itemid=1
Vape gekoopt voor een Kreidler en dan de prog CDI erbij en klar.....
en niet de Regelaar vergeten....
dat had ik gefonden in het internet.
Een Vape kit met prog CDI als komplet set. Is also ook met de kreidler Vape te doen....
Bron: http://rzt.de/index.php?page=shop.produ ... t&Itemid=1
Vape gekoopt voor een Kreidler en dan de prog CDI erbij en klar.....
en niet de Regelaar vergeten....
- Bijlagen
-
- Vape.jpg (62.92 KiB) 8607 keer bekeken