nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
ok
de startbasis is de ontstekingskromme van de HPI 210
de startbasis is de ontstekingskromme van de HPI 210
- Bijlagen
-
- DSC_0002.JPG (67.83 KiB) 13744 keer bekeken
-
- IMG-20150925-WA0012.jpg (95.6 KiB) 13808 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 27 sep 2015, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 22:46
- Locatie: De Kwakel /gemeente Uithoorn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Mooi dat het gelukt is.
Als ik het goed begrijp heb je geen accu aangesloten. Lijkt mij verstandig dit wel te doen anders gaat het misschien stuk. Een kleine accu is al genoeg, hiermee stabiliseer je de spanning bij starten en stationair draaien.
Groeten Jan-Willem.
Als ik het goed begrijp heb je geen accu aangesloten. Lijkt mij verstandig dit wel te doen anders gaat het misschien stuk. Een kleine accu is al genoeg, hiermee stabiliseer je de spanning bij starten en stationair draaien.
Groeten Jan-Willem.
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Mooi project. Wat is hier nu het grote voordeel van ? De curve van de hpi en de vliegwiel werking van de kokusan ?
Heb je nu de kokusan en de cdi en bobine van de ignitec gebruikt ?
Gr Thijs
Heb je nu de kokusan en de cdi en bobine van de ignitec gebruikt ?
Gr Thijs
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Nu, het eerste probleem is dat je in duitsland met een motoriesiede 2 wieler ook per dag met licht moet rijden. Anders kost het tot 60€.midde schreef:Mooi project. Wat is hier nu het grote voordeel van ? De curve van de hpi en de vliegwiel werking van de kokusan ?
Heb je nu de kokusan en de cdi en bobine van de ignitec gebruikt ?
Gr Thijs
Dat is ook met HPI of MVT moglijk. Ma kost een lichter binnenrotor of kleen Roter wat rijdbarkeit en topspeed.
Darom heb ik bij mijn kleen 60cctje en lange 1e vers. nu een komfortabelere rijdbarkeit. Ok heft het zwardere Vliegwiel meer reserve bij het bergop schakeln en rijden... Dat was een probleem met de binnenrotor...
Met een lichter vliegwiel was die wel veel sneller met het sprinten..... Dus voor race met niet so veel topspeed...en lange straatgraden...
Groeten, Roman
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
stationair loopend heft die +12,3V tot +12,7V .... dat is genoeg....J.W.W. schreef:Mooi dat het gelukt is.
Als ik het goed begrijp heb je geen accu aangesloten. Lijkt mij verstandig dit wel te doen anders gaat het misschien stuk. Een kleine accu is al genoeg, hiermee stabiliseer je de spanning bij starten en stationair draaien.
Groeten Jan-Willem.
- Niek78
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:48
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Vanmiddag de ignitech ook aangesloten en afgesteld op de originele pick-up van de Kokusan. Dit is een betere oplossing dan dat ik had. Bedankt voor de info Roman! En gelijk ook mijn vliegwiel laten uitbalanceren bij Zuntrade, bedankt nsr voor de tip!
- Niek78
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:48
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Ik heb hier foto's van 2 curves. 1 van een verlengde Homoet 60cc en de ander van de SP60 met een iets ingekorte bocht. Ik heb het begin van de curve ingesteld als een HPI curve en dan iets boven de 15graden tijdens de powerband.
- Bijlagen
-
- verlengde homoet 60cc.jpg (174.58 KiB) 13552 keer bekeken
-
- sp 60 met iets ingekorte bocht.jpg (180.54 KiB) 13552 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo Niek,
geen probleem, dat is het Kreidlerhobby, of niet???
wat is je setup?
je moet de cdi tot 4000 op 0 Graden stellen, dan kijken, of de punt dan ook bij statinaire loop ob 0 Graden is
dan op 35 Graden stellen tot 4000, dan kontrollieren, of die ook dan op 35 graden is..... ... dan heb je de rechte positie van de Pickup => Vliegwiel...
je moet ook de HSP af maaken.... anders loopt die stuk... en meer weerstand... dus vermoegensverlies
ik find het een betrouwbare en rijdbare oplossing....
wat is je ervaring ?
geen probleem, dat is het Kreidlerhobby, of niet???
wat is je setup?
je moet de cdi tot 4000 op 0 Graden stellen, dan kijken, of de punt dan ook bij statinaire loop ob 0 Graden is
dan op 35 Graden stellen tot 4000, dan kontrollieren, of die ook dan op 35 graden is..... ... dan heb je de rechte positie van de Pickup => Vliegwiel...
je moet ook de HSP af maaken.... anders loopt die stuk... en meer weerstand... dus vermoegensverlies
ik find het een betrouwbare en rijdbare oplossing....
wat is je ervaring ?
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo Andy,Andy schreef:ff een paar plaatjes maken... En posten.
Andy,
hier de aanpepasste ankerplaat van de Kokusan.... zonder de HSP Spoel
- Bijlagen
-
- Eifelyeti ignitech kokusan.jpg (136.69 KiB) 13532 keer bekeken
- Niek78
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:48
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
ok, die ga ik er dus uit halen. Deze ontstekingscurves zijn van een cilinder die ik een maand geleden bewerkt heb. 188-124 3 uitlaatpoorten 6 spoelpoorten. Een membraamhuis uitgezaagd uit een Kawasaki ar50 met Boyessen membraan. 21 Dellorto , 13:1 compressie 40% squish. Korte 5e versnelling, ring om koppelinghuis. 122km bij 12700. En 102 in de tank, sinds kort. Ontspannen sleutel hobby en met een smile na een testrit. ..en hoofdsproeier 80. Dat is nog een topic waar ik wat meer over wil weten. Hard gaan met een kleine sproeier.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
de HSP kan je aftrekken... kopperblech af maaken.... dan kan je die weer gebruiken
de Kokusan Pickup is positiv.... beter op positiv stellen... anders kan het problemen geven bij hoogde tourentaal
de stop heb ik parallel op de Busie en niet op Input I of Input II ..... da gat die naamlijk bij hoogde tourentaal niet uit.....
wel wat veel voorontsteking
de Kokusan Pickup is positiv.... beter op positiv stellen... anders kan het problemen geven bij hoogde tourentaal
de stop heb ik parallel op de Busie en niet op Input I of Input II ..... da gat die naamlijk bij hoogde tourentaal niet uit.....
wel wat veel voorontsteking
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
[quote="Niek78"
Een membraamhuis uitgezaagd uit een Kawasaki ar50 met Boyessen membraan
.en hoofdsproeier 80. Dat is nog een topic waar ik wat meer over wil weten. Hard gaan met een kleine sproeier.[/quote]
----------------------------------------------------------
een membraam motor,heeft altijd een grotere sproeier dan een zuigergestuurde motor .
##
Een membraamhuis uitgezaagd uit een Kawasaki ar50 met Boyessen membraan
.en hoofdsproeier 80. Dat is nog een topic waar ik wat meer over wil weten. Hard gaan met een kleine sproeier.[/quote]
----------------------------------------------------------
een membraam motor,heeft altijd een grotere sproeier dan een zuigergestuurde motor .
##
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo Niek,
so veel Graden tot 3000 is echt niet nodig, da rijd je niet.... minimum vanaf 4000.... anders is de Kreidler uit...., of niet..?
warom dan extra belasting voor de Krukas?
en wie heft je de ontsteking montiert? heb je een foto?
Ik heb dat met een HPI plaat van Dick Baan gemaakt .... 15€
ma ik begin eerst wat met de curven te leeren.... is voor mij nieuw.....
heb wel noog nieks aan info gefonden over dit Thema
so veel Graden tot 3000 is echt niet nodig, da rijd je niet.... minimum vanaf 4000.... anders is de Kreidler uit...., of niet..?
warom dan extra belasting voor de Krukas?
en wie heft je de ontsteking montiert? heb je een foto?
Ik heb dat met een HPI plaat van Dick Baan gemaakt .... 15€
ma ik begin eerst wat met de curven te leeren.... is voor mij nieuw.....
heb wel noog nieks aan info gefonden over dit Thema
- Niek78
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:48
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hoi Roman,
standaard rijdt ik met curve b, 26 graden voor bdp. Ik zou inderdaad het lage toerengebied wat minder kunnen geven. Verder stel ik zelf alles af. Ik heb de grondplaat sleuven aangepast met de dremel frees. Daarna programmeer ik de grootste voorontsteking (31 graden) als rechte lijn in de software van 500 tot 12000 toeren. In de tabel zoek ik de voorontseking in mm. (3,45mm voor bdp). Dan markeer ik dit punt op een strip die ik net boven het vliegwiel heb gemonteerd met behulp van een micrometerklok in het bougiegat. Vervolgens start ik de motor en zoek ik het punt op met de afstellamp. Daarbij heb ik 3 keer het vliegwiel eraf moeten halen en de grondplaat moeten bijstellen. Nu valt het markeerpunt van 3,45mm samen met elk toerental en komt de software overeen. Daarna kan je de curves ontwerpen/laden. Misschien kan ik later deze week nog wat foto's posten
standaard rijdt ik met curve b, 26 graden voor bdp. Ik zou inderdaad het lage toerengebied wat minder kunnen geven. Verder stel ik zelf alles af. Ik heb de grondplaat sleuven aangepast met de dremel frees. Daarna programmeer ik de grootste voorontsteking (31 graden) als rechte lijn in de software van 500 tot 12000 toeren. In de tabel zoek ik de voorontseking in mm. (3,45mm voor bdp). Dan markeer ik dit punt op een strip die ik net boven het vliegwiel heb gemonteerd met behulp van een micrometerklok in het bougiegat. Vervolgens start ik de motor en zoek ik het punt op met de afstellamp. Daarbij heb ik 3 keer het vliegwiel eraf moeten halen en de grondplaat moeten bijstellen. Nu valt het markeerpunt van 3,45mm samen met elk toerental en komt de software overeen. Daarna kan je de curves ontwerpen/laden. Misschien kan ik later deze week nog wat foto's posten
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Niek78 schreef:Hoi Roman,
........................ Verder stel ik zelf alles af. Ik heb de grondplaat sleuven aangepast met de dremel frees. Daarna programmeer ik de grootste voorontsteking (31 graden) als rechte lijn in de software van 500 tot 12000 toeren. In de tabel zoek ik de voorontseking in mm. (3,45mm voor bdp). Dan markeer ik dit punt op een strip die ik net boven het vliegwiel heb gemonteerd met behulp van een micrometerklok in het bougiegat. Vervolgens start ik de motor en zoek ik het punt op met de afstellamp. Daarbij heb ik 3 keer het vliegwiel eraf moeten halen en de grondplaat moeten bijstellen. Nu valt het markeerpunt van 3,45mm samen met elk toerental en komt de software overeen. .............
Hallo Niek, dat is so bijna het zelfde prinzip dan mijn met 0 Graden en 35 Graden..... dan kontrollieren op carter en vliegwiel met de stroboskop lamp
Heb je ook de schakelaar voor de Map A en Map B te schakelen?
interessante topic
- Niek78
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:48
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Op foto in kuiprand, links on/off 12vdc, rechts curve B en start-limiter. Die on/off schakelaar kan jij er ook tussen zetten bij de uitgang van je spanningsregelaar, dan weet je zeker dat hij stopt. Verder stond er volgens mij ergens bij de levering van Emot beschreven dat de voorontsteking tijdens powerband tussen de 17 en 15 graden moet zitten. Het werkt bij mij goed. Waar zit de powerband bij jouw set up dan?
- Bijlagen
-
- koso.jpg (180.62 KiB) 13405 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Nu,
naal wat testen heb ik bij lange hooge touren problemen met de ontsteking gehad.
Zonder Akku is de Strom aleen van de Kokusan lichstspoelen niet genoeg.dat kan je ook goed aan de Frontlamp zien, die dan donkler is. Ma het zelfde problem heb ik ook zonder met licht rijden gehad... wel wat laater....
Darom heb ik nu een Akku moeten inbouwen.. van 3,5ah in de rechte Akkubacken.
Nu moet ik ook de Claxon wisselen van Wisselstrom naar glijkstrom....
De Ignitech heb ik dan aan de blaue draad van de Knipperlichtrelais aangesloten....
Nu loopt die goed door in de hoogde Touren en lange versnellingen....
Naar de goede Support van Emot-Racing, Martijn, heb ik nu deze ontestekingskromme in gebruik...goede Basis voor te testen en safe
de roode A voor lekker rijden
de blaue B voor in de Bergen
naal wat testen heb ik bij lange hooge touren problemen met de ontsteking gehad.
Zonder Akku is de Strom aleen van de Kokusan lichstspoelen niet genoeg.dat kan je ook goed aan de Frontlamp zien, die dan donkler is. Ma het zelfde problem heb ik ook zonder met licht rijden gehad... wel wat laater....
Darom heb ik nu een Akku moeten inbouwen.. van 3,5ah in de rechte Akkubacken.
Nu moet ik ook de Claxon wisselen van Wisselstrom naar glijkstrom....
De Ignitech heb ik dan aan de blaue draad van de Knipperlichtrelais aangesloten....
Nu loopt die goed door in de hoogde Touren en lange versnellingen....
Naar de goede Support van Emot-Racing, Martijn, heb ik nu deze ontestekingskromme in gebruik...goede Basis voor te testen en safe
de roode A voor lekker rijden
de blaue B voor in de Bergen
- Bijlagen
-
- DSC_0008.JPG (104.77 KiB) 13328 keer bekeken
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Is de stroom niet voldoende van alleen de spoelen of niet constant genoeg ? Als het niet genoeg is heb je dus maar een beperkte tijd om te rijden omdat dan de accu leeg is.
Gr Thijs
Gr Thijs
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
ik rijd niet alle tied met hoogste touren.... ma ens kijken wat de verhaal is...midde schreef:Is de stroom niet voldoende van alleen de spoelen of niet constant genoeg ? Als het niet genoeg is heb je dus maar een beperkte tijd om te rijden omdat dan de accu leeg is.
Gr Thijs
bij Vape 100W en Motoplaat 130W moeten die niet naarladen....
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo,
heb de akku weer eruit gehald. Ik had een fout gedaan met de Ankerplaat....
Zonder akku is geen Probleem met de ignitech en Kokusan.... nu alt 400km op de teller........
Wel te coud in de Eifel
Groeten
heb de akku weer eruit gehald. Ik had een fout gedaan met de Ankerplaat....
Zonder akku is geen Probleem met de ignitech en Kokusan.... nu alt 400km op de teller........
Wel te coud in de Eifel
Groeten
- Bijlagen
-
- DSC_0020.JPG (142.94 KiB) 13058 keer bekeken