nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo,
hier een kleen update:
Ik had last van de Pickup van de Kokusan. Bij hoogde touren kam de speedlimmiter erin, dus teveel picks van de Pickup.
Dan had ik een Pickup bij Emot bestellt en een Bobienehouder van 68-72er... bij Kreidlerdienst....
- Bobinehouder bewerkt (was een nieuw produceerde, Leopold had een ori voor mij, ma die is te mooi voor te bewerken, beter een immi gebruiken)
- de Pickup van de Kokusan Grondplaat verwijrd
- de Basisontsteking met 40° gemaakt op het Vliegwiel, kijk tekening
- voor te testen de Pickup met de Crimptang vast gemaakt om de 40° te bekomen.
- een plaatje in de Winkel van 40 graden opgelast op het Vliegwiel van de Kokusan.... op een Bosch maak ik soiets zeker niet (25mm)
- de Ignitech op 40° programmiert, dat ik ook dan met de Stroboskoplamp de punt op de Carter kan finden.
- dan de Pickup eerst ens met Sikaflex fast gelijmt met een afstand van 0,6mm Blad tussen Pickup en plaatje gemaakt.(moet ja alles eerst ens testen...)
- dan heb ik de Afdeckkap van een K54/400 Mustang bewerkt, so dat de Pickup en de houder van de Pickup goed kan oder de Kap....
- de Spanning van de lichtmaschine kontrolliert..., 13V DC is top voor de Ignitech
- ladespannig voor de akku ist ook genoeg, naar 4h rijden met licht is de Gelakku vol
- dus, nieks te zien van de Onsteking
resultaat.
- draid nu veel beter op,
- stabil in de bovenste touren
- geen last meer van te snel werkende speedlimiter
- looft stationair lange door, so als een Membraaner
wat noog te doen is achter het test:
- een kastke lassen aan de Houder voor de Pickup
- nook een laspunt aan het aanfang van het plaatje
- balancieren van het vliegwiel....ma trilling heb ik niet....
dan is die klar met de ontsteking
hier een kleen update:
Ik had last van de Pickup van de Kokusan. Bij hoogde touren kam de speedlimmiter erin, dus teveel picks van de Pickup.
Dan had ik een Pickup bij Emot bestellt en een Bobienehouder van 68-72er... bij Kreidlerdienst....
- Bobinehouder bewerkt (was een nieuw produceerde, Leopold had een ori voor mij, ma die is te mooi voor te bewerken, beter een immi gebruiken)
- de Pickup van de Kokusan Grondplaat verwijrd
- de Basisontsteking met 40° gemaakt op het Vliegwiel, kijk tekening
- voor te testen de Pickup met de Crimptang vast gemaakt om de 40° te bekomen.
- een plaatje in de Winkel van 40 graden opgelast op het Vliegwiel van de Kokusan.... op een Bosch maak ik soiets zeker niet (25mm)
- de Ignitech op 40° programmiert, dat ik ook dan met de Stroboskoplamp de punt op de Carter kan finden.
- dan de Pickup eerst ens met Sikaflex fast gelijmt met een afstand van 0,6mm Blad tussen Pickup en plaatje gemaakt.(moet ja alles eerst ens testen...)
- dan heb ik de Afdeckkap van een K54/400 Mustang bewerkt, so dat de Pickup en de houder van de Pickup goed kan oder de Kap....
- de Spanning van de lichtmaschine kontrolliert..., 13V DC is top voor de Ignitech
- ladespannig voor de akku ist ook genoeg, naar 4h rijden met licht is de Gelakku vol
- dus, nieks te zien van de Onsteking
resultaat.
- draid nu veel beter op,
- stabil in de bovenste touren
- geen last meer van te snel werkende speedlimiter
- looft stationair lange door, so als een Membraaner
wat noog te doen is achter het test:
- een kastke lassen aan de Houder voor de Pickup
- nook een laspunt aan het aanfang van het plaatje
- balancieren van het vliegwiel....ma trilling heb ik niet....
dan is die klar met de ontsteking
- Bijlagen
-
- Bauplan Pickup.jpg (53.31 KiB) 7261 keer bekeken
-
- IMG-20160929-WA0007.jpg (67.92 KiB) 7261 keer bekeken
-
- IMG-20160929-WA0006.jpg (98.62 KiB) 7261 keer bekeken
-
- IMG-20160929-WA0010.jpg (61.04 KiB) 7261 keer bekeken
-
- IMG-20160929-WA0011.jpg (95.8 KiB) 7261 keer bekeken
-
- IMG-20160930-WA0005.jpg (78.2 KiB) 7261 keer bekeken
-
- IMG-20161001-WA0000.jpg (100.87 KiB) 7261 keer bekeken
-
- IMG-20161001-WA0001.jpg (136.09 KiB) 7261 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
jammer dat de pickup van een Kokusan de toerentallen niet aan kan. Het was mj ook niet bekend dat er sprake is van een limiter oftewel begrenzer.
Van welk materiaal heb je de strip op het vliegwiel gemaakt?
Mooi en goed bezig hoor! Ik had het al vaker gezegd maar ik bewonder je drang naar ontwikkelen en onderzoeken.
Gr.,
Eric
Van welk materiaal heb je de strip op het vliegwiel gemaakt?
Mooi en goed bezig hoor! Ik had het al vaker gezegd maar ik bewonder je drang naar ontwikkelen en onderzoeken.
Gr.,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Als ik met je meedenk gaan mijn gedachten naar een pickup die je kunt schuiven zodat de basis instelling variabel wordt.
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
hallo eric,jamojamo schreef:jammer dat de pickup van een Kokusan de toerentallen niet aan kan. Het was mj ook niet bekend dat er sprake is van een limiter oftewel begrenzer.
Van welk materiaal heb je de strip op het vliegwiel gemaakt?
Mooi en goed bezig hoor! Ik had het al vaker gezegd maar ik bewonder je drang naar ontwikkelen en onderzoeken.
Gr.,
Eric
het plaatje is van staal... opgelast aan het vliegwiel
het is de tourenbregenzer
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
ja, de korrekte punt heb ik ja gezoekt, elke testpositie de Pickup met de crimptang befestigt, foto 3, als die dan was gefonden, heb ik die fast gemaakt...jamojamo schreef:Als ik met je meedenk gaan mijn gedachten naar een pickup die je kunt schuiven zodat de basis instelling variabel wordt.
Gr.,
Eric
schuiven kan ook, ma is ja niet noodig, je kan de punkt ook elektronisch met het programma aanpassen en korrigieren...
hier ens het programma downloaden en ens testen: http://www.ignitech.cz/zdroj/exe/dccdip.exe
ma ik wil de punkt korrekt hebben...
als je nix goedes kan koopen, moet je zelfs wat bouwen...jamojamo schreef:
Mooi en goed bezig hoor! Ik had het al vaker gezegd maar ik bewonder je drang naar ontwikkelen en onderzoeken.
Gr.,
Eric
als de HPI 210 betrouwbar was geweest, had ik deze als prog. gehald...., ma is die ja bekennend niet...
MVT heft voor de eifel niet genoeg massa... dus.... zelf is de man
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 01 okt 2016, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
ik denk dat ik het luchgat niet meer nodig heb, sijn ja ma noog de 5 lichtspoelen op de grodplaat...Enzo-tvdzijden schreef:Mooi de combi Formule en Mustang kappen.
Enzo
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Helemaal mee eens. Ik heb er ook al eentje zo bij staan met ingekorte kappen en kettingkast. Mooi vliegwiel/kettingwiel kap eronder in alu-zinc spray kleur van Motip. De kappen maak ik nog matzwart maar ik zit nog te bedenken hoe er een carbon-motiefje in te krijgen. Gr.,Enzo-tvdzijden schreef:Mooi de combi Formule en Mustang kappen.
Enzo
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
wat is nu?
ik denk ik moet ens met de handelaar emot bellen, da is toch wat met de ignitech niet goed
op Map1 heb ik de teletabbis, op Map2 heb ik de Dallas
- Bijlagen
-
- Ignitech teletabbis.jpg (128.6 KiB) 7011 keer bekeken
-
- Dallas.jpg (131.98 KiB) 7011 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
So, nu is de Ignitech klar,
ik had ja mijn Pickup voor de Ignitech met sikaflex montiert. Het was ja ma voor te testen.
Nu had ik vakantie en genoeg tied voor eits anders te maaken.
Het eerst had ik mij 3 sets x 2 plaaten laten lasern.
Dan de Pickup montiert. Ik kan hem richten als verstelling van 6° naar links en 6° naar rechts.
OOk is noog de hoogde tussen Pickup en Vliegwielplaatje te verstellen. Normal is 0,4mm - 0,6mm te doen.
Dan de 40 Graden basisonsteking markiert, so dat de CDI het kan berekenen ....
Ik heb het so gemaakt, dat de Pickup niet is te zien achter de origineele Motorscherm. bij de Formulescherm kan je het een beetje zien, had ik dan noog zwart gespoten.
Hier wat je voor de "Eifelyeti Pickup-Houlder" noodig hebt
2x gelaserte Montageplaaten 20€
2x M5x35 schroef
2x M5x10 schroef
2x bus 25mm
2x Zaanschijf M4
4x M5 stopmoer
4x Schijf M5
Ik rijd nu alt met de ignitech meer dan 1 jaar en had geen problemen ermee... ik ben total tevreden en dat met een prijs van onder 200€ voor de Ignitech plus een kokusan... ma die heft iederen zeker noog liggen....
Groeten, Roman
Hier wat Fotos....
ik had ja mijn Pickup voor de Ignitech met sikaflex montiert. Het was ja ma voor te testen.
Nu had ik vakantie en genoeg tied voor eits anders te maaken.
Het eerst had ik mij 3 sets x 2 plaaten laten lasern.
Dan de Pickup montiert. Ik kan hem richten als verstelling van 6° naar links en 6° naar rechts.
OOk is noog de hoogde tussen Pickup en Vliegwielplaatje te verstellen. Normal is 0,4mm - 0,6mm te doen.
Dan de 40 Graden basisonsteking markiert, so dat de CDI het kan berekenen ....
Ik heb het so gemaakt, dat de Pickup niet is te zien achter de origineele Motorscherm. bij de Formulescherm kan je het een beetje zien, had ik dan noog zwart gespoten.
Hier wat je voor de "Eifelyeti Pickup-Houlder" noodig hebt
2x gelaserte Montageplaaten 20€
2x M5x35 schroef
2x M5x10 schroef
2x bus 25mm
2x Zaanschijf M4
4x M5 stopmoer
4x Schijf M5
Ik rijd nu alt met de ignitech meer dan 1 jaar en had geen problemen ermee... ik ben total tevreden en dat met een prijs van onder 200€ voor de Ignitech plus een kokusan... ma die heft iederen zeker noog liggen....
Groeten, Roman
Hier wat Fotos....
- Bijlagen
-
- 1.jpg (60.47 KiB) 5962 keer bekeken
-
- 20170731_182447 (Kopie).jpg (143.88 KiB) 5962 keer bekeken
-
- 20170731_182547 (Kopie).jpg (107.72 KiB) 5962 keer bekeken
-
- 20170731_182602 (Kopie).jpg (126.48 KiB) 5962 keer bekeken
-
- IMG-20170804-WA0021.jpg (98.57 KiB) 5962 keer bekeken
-
- IMG-20170804-WA0022.jpeg (76.1 KiB) 5962 keer bekeken
-
- IMG-20170804-WA0008.jpg (95.54 KiB) 5962 keer bekeken
-
- IMG-20170804-WA0026.jpeg (139.24 KiB) 5962 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
vergeten:
Position Zahnscheibe
Position Zahnscheibe
- Bijlagen
-
- Position Zahnscheibe.jpg (63.35 KiB) 5962 keer bekeken
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Ziet er netjes uit Roman
Moest je vliegwiel nu nog opnieuw balanceren?
Moest je vliegwiel nu nog opnieuw balanceren?
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo,
het is nu een nieuwe Software update van Ignitech te bekommen voor de CDI
Bij de nieuwe Grafiek kan je nu direct de antaal van de punten en de O-Punt met de muis bewerken so als bij hpi en PVL ook
hier de Bron: http://www.ignitech.cz/zdroj/exe/180214 ... 92_set.exe
de nieuwe: de oude:
het is nu een nieuwe Software update van Ignitech te bekommen voor de CDI
Bij de nieuwe Grafiek kan je nu direct de antaal van de punten en de O-Punt met de muis bewerken so als bij hpi en PVL ook
hier de Bron: http://www.ignitech.cz/zdroj/exe/180214 ... 92_set.exe
de nieuwe: de oude:
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo,
het is wat nieuws bij de race ontstekingen met 12V en +12V Akku laden
Heb vandag gezien dat er ook van PVL een ontsteking met licht is....
Ik weet dat een PVL een betrouwbare Ontesteking is
Met Rotor en Stator 12V
digitaal programmiert... met 2 kurven
Plug & Play
Flyer: https://pvlignitions.com/shop-us/wp-con ... eflyer.pdf
Aanleiding: https://dmon-parts.de/cms/wp-content/up ... tsch-1.pdf
https://dmon-parts.de/cms/produkt/dmon- ... -kreidler/
het is wat nieuws bij de race ontstekingen met 12V en +12V Akku laden
Heb vandag gezien dat er ook van PVL een ontsteking met licht is....
Ik weet dat een PVL een betrouwbare Ontesteking is
Met Rotor en Stator 12V
digitaal programmiert... met 2 kurven
Plug & Play
Flyer: https://pvlignitions.com/shop-us/wp-con ... eflyer.pdf
Aanleiding: https://dmon-parts.de/cms/wp-content/up ... tsch-1.pdf
https://dmon-parts.de/cms/produkt/dmon- ... -kreidler/
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo,
vandaag kommt Michael in de Eifel met sijn groene RS en kuip..... (met de roode RS dan in het voorjaar denk ik)
Nu weer ens een Ignitech met Kokusan bouwen....
Houlder voor de externe Pickup ook weer laaten lasern.
En ook de plaatjes van 2mm en 3mm dik voor het Vliegwiel laten maaken bij een bedrijf.
als ik eraan denk, dan maak ik noog wat fotos van de montage....
ik denk de kromme kan zeeker beeter met een LVS 48x44 zuigergestuurd en GP3 uitlaat (foto heb ik so niet gemaakt, sorry)
vandaag kommt Michael in de Eifel met sijn groene RS en kuip..... (met de roode RS dan in het voorjaar denk ik)
Nu weer ens een Ignitech met Kokusan bouwen....
Houlder voor de externe Pickup ook weer laaten lasern.
En ook de plaatjes van 2mm en 3mm dik voor het Vliegwiel laten maaken bij een bedrijf.
als ik eraan denk, dan maak ik noog wat fotos van de montage....
ik denk de kromme kan zeeker beeter met een LVS 48x44 zuigergestuurd en GP3 uitlaat (foto heb ik so niet gemaakt, sorry)
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hallo,
vandag weer een Kokusan - Ignitech gebouwed....
Plaatjes voor de Pickup op de Vliegwiel gelasst... 20mm x 10mm x 2mm
de Pickup met Houlder montiert.... 40° basis vooronsteking
de Vliegwiel balanceerd...
de bekennende HPI houlder klar gemaakt voor de bobine
Ignitech CDI in de linke deksel bij de Regelaar monterd op wens van Michael, en klar
Groeten
Roman
vandag weer een Kokusan - Ignitech gebouwed....
Plaatjes voor de Pickup op de Vliegwiel gelasst... 20mm x 10mm x 2mm
de Pickup met Houlder montiert.... 40° basis vooronsteking
de Vliegwiel balanceerd...
de bekennende HPI houlder klar gemaakt voor de bobine
Ignitech CDI in de linke deksel bij de Regelaar monterd op wens van Michael, en klar
Groeten
Roman
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
Hoe zit het dan met de balans van het vliegwiel, of is dat een rare vraag?
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
nee, warom?
trilling is niet beeter en niet selchter dan met de normale Kokusan....
en bij mijn roode heb ik ook minder dan met mijn Bosch op de Fluor was
naruurlijk is het geen pneumaatische of electronische balance-maschine... ma voor 3x in het jaar is het voor mij goed genoeg...
trilling is niet beeter en niet selchter dan met de normale Kokusan....
en bij mijn roode heb ik ook minder dan met mijn Bosch op de Fluor was
naruurlijk is het geen pneumaatische of electronische balance-maschine... ma voor 3x in het jaar is het voor mij goed genoeg...
-
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
- Locatie: Sint Isidorushoeve
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- Contacteer:
Re: nu met een Kokusan en Ignitech CDI rijden
is alleen statisch balanceren voldoende?
Mij lijkt dat zoiets wel dynamisch gebalanceerd moet worden bij die toerentallen.
Mij lijkt dat zoiets wel dynamisch gebalanceerd moet worden bij die toerentallen.