km teller wijzer begint te dansen.

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#26 Bericht door Jupke » 28 mei 2016, 19:35

Dan is jouw binnenkabel dus minimaal 9mm te lang ten opzichte van de buitenkabel, afgezien van het feit dat hij zo wie zo te lang is voor jouw Super 5

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#27 Bericht door Thei » 29 mei 2016, 10:35

jamojamo schreef:Nu vraag je op het forum om advies. Je wordt van een antwoord voorzien van oplettende leveranciers van kwaliteitsspul en kwaliteitsdiensten namelijk KJ en Kreidler844. Deze heren hebben beide een banner onderaan de pagina (resp.):
http://www.kreidlerservice.nl/ en
http://www.easywebshop.com/weettuningenreparatie/
en je koopt bij Roelf #-o
Ook Roelf de Kreidlerman heeft onderaan de pagina een banner maar ik heb hem bij mijn weten nog nooit iemand zien adviseren op het forum.

Succes ermee, en laat ons je bevindingen weten. Als het niks is kun je altijd nog naar 1 van de beide andere heren.

Groetjes,
Eric
@2x Jamo :wink:
De kabel van kreidlerservice had een ander typenummer dan datgene wat in mijn onderdelenboek werd vermeld, vandaar dus dat ik om advies vroeg.
Dat kreidler 844 ook een handelaar is en zelf de juiste kabels verkoopt, had ik even niet door.

Dat niemand Roelf adviseerd is waarschijnlijk niet zo vreemd, want hij vertelde mij dat hij zijn naam liefst niet voorbij ziet komen op het forum en zijn klanten zullen dat verzoek respecteren. Ik heb zelf overigens goede ervaring met deze man en hij adviseerde mij belangeloos al bij div. afstel problemen.

ik kom erop terug na montage van de nieuwe kabel en wens jullie een fijne zondag.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 634 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#28 Bericht door KJ » 29 mei 2016, 11:19

VDO voor Kreidler is VDO voor kreidler, de lengte is bepalend niet het typenummer.

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#29 Bericht door redfox » 29 mei 2016, 11:24

[quote="jamojamo"]Nu vraag je op het forum om advies. Je wordt van een antwoord voorzien van oplettende leveranciers van kwaliteitsspul en kwaliteitsdiensten namelijk KJ en Kreidler844. Deze heren hebben beide een banner onderaan de pagina (resp.):
http://www.kreidlerservice.nl/ en
http://www.easywebshop.com/weettuningenreparatie/
en je koopt bij Roelf #-o
Ook Roelf de Kreidlerman heeft onderaan de pagina een banner maar ik heb hem bij mijn weten nog nooit iemand zien adviseren op het forum.

Succes ermee, en laat ons je bevindingen weten. Als het niks is kun je altijd nog naar 1 van de beide andere heren.

Groetjes,
Eric[/quote

Zonder afbreuk te doen aan iemands verkoopkwaliteit of artikelen en leveringen wil ik dit wel even kwijt.
Er is nl een gezegde en dat is : Goede wijn behoeft geen krans .
Aanbeveling heeft hij niet nodig als je weet dat je kwaliteit krijg en altijd op en top geholpen wordt.
Dit is mijn ervaring met Roelf.

Mvgr. Wim

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#30 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 mei 2016, 11:31

redfox schreef:
jamojamo schreef:Nu vraag je op het forum om advies. Je wordt van een antwoord voorzien van oplettende leveranciers van kwaliteitsspul en kwaliteitsdiensten namelijk KJ en Kreidler844. Deze heren hebben beide een banner onderaan de pagina (resp.):
http://www.kreidlerservice.nl/ en
http://www.easywebshop.com/weettuningenreparatie/
en je koopt bij Roelf #-o
Ook Roelf de Kreidlerman heeft onderaan de pagina een banner maar ik heb hem bij mijn weten nog nooit iemand zien adviseren op het forum.

Succes ermee, en laat ons je bevindingen weten. Als het niks is kun je altijd nog naar 1 van de beide andere heren.

Groetjes,
Eric[/quote

Zonder afbreuk te doen aan iemands verkoopkwaliteit of artikelen en leveringen wil ik dit wel even kwijt.
Er is nl een gezegde en dat is : Goede wijn behoeft geen krans .
Aanbeveling heeft hij niet nodig als je weet dat je kwaliteit krijg en altijd op en top geholpen wordt.
Dit is mijn ervaring met Roelf.

Mvgr. Wim
Wim je maakt een bende van de quote's

:lol:

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#31 Bericht door Thei » 29 mei 2016, 11:37

Zonder afbreuk te doen aan iemands verkoopkwaliteit of artikelen en leveringen wil ik dit wel even kwijt.
Er is nl een gezegde en dat is : Goede wijn behoeft geen krans .
Aanbeveling heeft hij niet nodig als je weet dat je kwaliteit krijg en altijd op en top geholpen wordt.
Dit is mijn ervaring met Roelf.

Mvgr. Wim[/quote]



Beter had ik het niet kunnen zeggen. :clap en nu weer terug on topic. :lol:

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#32 Bericht door Henk 3bakvoet » 29 mei 2016, 13:31

95 cm vdo bij iedere scooterboer op de hoek te koop. (dit is gewoon een standaard teller kabel) of bestellen jullie ook een trapperspietje in Portugal :lol:

Geen verzend kosten, en in de regel voor de helft van de helft.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#33 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 mei 2016, 13:34

Toevallig bij een grote order uit Portugal had ik ook een spie besteld.
En die paste. Daar kunnen alle NL kreidlerhandelaren nog wat van leren met die doe het zelf spullen.

Enzo

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#34 Bericht door redfox » 29 mei 2016, 22:55

Enzo-tvdzijden schreef:
redfox schreef:
jamojamo schreef:Nu vraag je op het forum om advies. Je wordt van een antwoord voorzien van oplettende leveranciers van kwaliteitsspul en kwaliteitsdiensten namelijk KJ en Kreidler844. Deze heren hebben beide een banner onderaan de pagina (resp.):
http://www.kreidlerservice.nl/ en
http://www.easywebshop.com/weettuningenreparatie/
en je koopt bij Roelf #-o
Ook Roelf de Kreidlerman heeft onderaan de pagina een banner maar ik heb hem bij mijn weten nog nooit iemand zien adviseren op het forum.

Succes ermee, en laat ons je bevindingen weten. Als het niks is kun je altijd nog naar 1 van de beide andere heren.

Groetjes,
Eric[/quote

Zonder afbreuk te doen aan iemands verkoopkwaliteit of artikelen en leveringen wil ik dit wel even kwijt.
Er is nl een gezegde en dat is : Goede wijn behoeft geen krans .
Aanbeveling heeft hij niet nodig als je weet dat je kwaliteit krijg en altijd op en top geholpen wordt.
Dit is mijn ervaring met Roelf.

Mvgr. Wim
Wim je maakt een bende van de quote's

:lol:

Maar Natuurlijk :roll:

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#35 Bericht door jamojamo » 29 mei 2016, 23:04

Niets ten nadele van Roelf maar ik zeg letterlijk dat ik hem niemnd heb zien adviseren. Oftewel hij geeft nooit advies op het forum. Dat hij goede handel heeft heb ik op een beurs al eens gezien maar hij neemt niet de moeite om op het forum mensen te adviseren. Dat doen Wietse en Klaasjan wel.
Excuses voor de verwarrende formulering.
Mvg,
Eric

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#36 Bericht door redfox » 29 mei 2016, 23:12

jamojamo schreef:Niets ten nadele van Roelf maar ik zeg letterlijk dat ik hem niemnd heb zien adviseren. Oftewel hij geeft nooit advies op het forum. Dat hij goede handel heeft heb ik op een beurs al eens gezien maar hij neemt niet de moeite om op het forum mensen te adviseren. Dat doen Wietse en Klaasjan wel.
Excuses voor de verwarrende formulering.
Mvg,
Eric

Het was ook niet persoonlijk bedoelt Eric :wink:

Mvgr. Wim.

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#37 Bericht door Thei » 03 jun 2016, 21:28

De nieuwe kabel is deze week gemonteerd , zag er netjes en degelijk uit en was 95 cm lang. In verband met het slechte weer is er niet veel mee gereden, maar tijdens een korte testrit bleek de km tellernaald mooi stil te staan van 0 tot 60 en daarboven beweegt ze een beetje heen weer, hoofdzakelijk zo tussen 70 en 80 km.
Dus het probleem is daarmee niet naar wens opgelost. Er zit dus nu een nieuwe aandrijver en een nieuwe kabel op en wat mogelijk dan nog de boosdoener zou kunnen zijn is naar mijn mening de km teller klok zelf.
Kan men die zelf , bijvoorbeeld met remmenreiniger van de onderzijde inspuiten om hem te reingen ? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat er in de afgelopen 51 jaar iemand geweest is die dacht dat hij het klokje ook maar eens moest smeren, of misschien (te veel) olie in de kabel heeft gedaan.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#38 Bericht door Henk 3bakvoet » 04 jun 2016, 09:24

, bijvoorbeeld met remmenreiniger van de onderzijde inspuiten om hem te reingen
Moet je doen [-X , dan zie je de naald inderdaad niet meer bewegen. maar ook echt niet meer.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#39 Bericht door Caspar » 04 jun 2016, 11:54

Van remreiniger gaat het tellerglaasje aan de binnenkant beslaan.
Stuur je teller komende winter op naar Alfred Tacho in Someren.

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#40 Bericht door Jupke » 04 jun 2016, 20:42

Alfred is inderdaad een aanrader.
Maar je moet ook niet te hoge verwachtingen hebben.
Het klokje is een ontwerp van de jaren 50.
De eerste van dit type gingen tot 60 km. de volgende 80 km en die van de super5 tot 100 km.
Daarmee was de limiet van dat ontwerp volgens mij wel bereikt zo niet overschreden.
Grt Juupke.

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 257
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#41 Bericht door Thei » 05 jun 2016, 09:42

Jupke schreef:Alfred is inderdaad een aanrader.
Maar je moet ook niet te hoge verwachtingen hebben.
Het klokje is een ontwerp van de jaren 50.
De eerste van dit type gingen tot 60 km. de volgende 80 km en die van de super5 tot 100 km.
Daarmee was de limiet van dat ontwerp volgens mij wel bereikt zo niet overschreden.
Grt Juupke.
Ik laat het klokje maar even voor wat het is en zal me daarin na de zomer nog eens gaan verdiepen en dan misschien jullie raad opvolgen om het klokje op te sturen ter revisie. Ik was even een paar dagen met andere zorgen bezig e draaide gisteren overuren thuis om een eventuele nieuwe bui voor te zijn.

na de stortbuien afgelopen dagen waarbij al dat hemelwater in een keer naar beneden kwam vallen, had ik (iets) water in de kelder en daarmee heb ik mij de afgelopen dagen, maar vooral gisteren (van 9 tot 19 uur)bezig gehouden. In ons jaren 50 huis komen de regen afvoerpijpen van het dak langs de buitengevel naar beneden, maar gaan dan onder het maaiveld door de muur naar binnen via de (asbesthoudende) ouderwetse ethernit cement buizen en lopen dan via de kelderwand naar beneden waar onder de kelder- en garage vloer een buizenstelsel ligt wat weer richting rioleringsbuizen naar buiten loopt. Die oude ethernis cement buis en verbindingen waren na 60 jaar poreus en het regenwater van het dak afkomstig lekte daardoor behoorlijk naar binnen.Binnenshuis heb ik die gesloopt nu en vervangen door pvc. Ik heb die regenpijp nu buiten verder afgevoerd en dus niet meer eerst naar binnen geleid en daarna het gat in de gevel onder het maaiveld, uitmondend in de kelder gedicht.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: km teller wijzer begint te dansen.

#42 Bericht door Caspar » 05 jun 2016, 11:21

Vroeger kwam het water over de dijken , tegenwoordig van boven.
Veel sterkte daar.
Gelukkig zijn er voor de komende dagen minder buien voorspelt.

Plaats reactie