Motor hapert boven de 40 km/u
- D. Vording
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 30 dec 2003, 23:14
- Locatie: Emmen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Heeft iemand ervaring met deze bobine?
- Bijlagen
-
- 2016-05-10 21_52_28-Kreidler Zundapp Onderdelen born aalsmeer.jpg (61.53 KiB) 5486 keer bekeken
- D. Vording
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 30 dec 2003, 23:14
- Locatie: Emmen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
[/quote]Dan heb je andere problemen ![/quote]
Ja, maar welke?
Gr. Dick
Ja, maar welke?
Gr. Dick
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Ja, maar welke?D. Vording schreef:Dan heb je andere problemen !
Ontsteking heb je al uitgesloten. Je zal meer onderdelen moeten uitwisselen
Enzo
- D. Vording
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 30 dec 2003, 23:14
- Locatie: Emmen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Bougie en bougiedop ook al verwisseld, ligt het ook niet aan.
Gr. Dick
Gr. Dick
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Vlotterbakje er even af om te checken op vuil uit de tank. Een evt. chokeklepje dat blijft hangen? Cilinder goed gemonteerd met de juiste pakkingen en niet te strak aangedraaid?
Zoeken en nog eens zoeken.
Succes,
Eric
Zoeken en nog eens zoeken.
Succes,
Eric
- RCD
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Voor een 60cc vind ik persoonlijk de 17mm een beetje te mager. Door de hoge gassnelheid in de carbu kan er bevriezing en een arm mengsel gevormd worden bij hogere toerentallen. Hoe ziet de bougie eruit na een wilde rit?
- D. Vording
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 30 dec 2003, 23:14
- Locatie: Emmen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
De bougie is koffiebruin, dus dat lijkt me wel goed. Zowel een W3A als een W5A. De eerste 700 km liep alles prima, dus het blijft nog even proberen. Gisteren de carburateur schoongemaakt, ook geen verschil. De ontsteking iets vroeger gezet, daar werd het niet slechter van, maar bij het optrekken sputtert ie nog steeds. Het vliegwiel wordt wel erg heet, maar dat is normaal denk ik...
Gr. Dick
Gr. Dick
- RCD
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
OK.. Maar dat het vliegwiel erg heet wordt is ook niet helemaal in orde. Daardoor verliezen de magneten hun capaciteit, wat slecht functioneren van de complete ontsteking op kan leveren.
- D. Vording
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 30 dec 2003, 23:14
- Locatie: Emmen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Vandaag bijna 100 km gereden om de toerrit van 6 augustus uit te zetten. De motor liep aanzienlijk beter dan de afgelopen dagen! Het moet dus aan de buitentemperatuur liggen. Moet de sproeier dan groter of kleiner? Of is er nog iets wat veranderd moet worden?
Gr. Dick
Gr. Dick
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Dat had ik ook vandaag, waarschijnlijk staat je motor aan de rijke kant afgesteld, je kunt bij warmer weer en een maat kleinere sproeier gebruiken, zal je zien dat hij dan beter loopt met warmer weer.
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Laat de kap die over de spoelen zit er maar af. Spoelen mogen nooit te heet worden, dan slaat de isolatie van de spoeldraden door en levert deze nooit meer de hetzelfde vermogen als daarvoor. In 1964 toen ik met mijn motor naar Italië reed had ik hetzelfde probleem. Na verwijderen van de kap was het probleem weg.
- D. Vording
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 30 dec 2003, 23:14
- Locatie: Emmen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Ik heb inmiddels het blok uit elkaar gehaald omdat ie ook enorm rookte bij vol gas en dus carterolie gebruikte. Toen ik het vliegwiel er af haalde, zag ik meteen wat misschien wel de oorzaak was van het stotteren bij het optrekken. De viton keerring die er nog geen 1000 km op zit, was gedeeltelijk weggevreten... Zie foto. De andere was nog intact, maar zat er erg losjes in en deze veroorzaakte waarschijnlijk het olieverbruik. Beide vervangen door nieuwe Kaco met dubbele lip. Tip van S&S: monteer de keerringen met een beetje vloeibare pakking. Reden van het defect: De boel werd te heet doordat ik een standaard cilinderkop (40mm en afgevlakt) heb gebruikt. Dus bij S&S een gebruikte kop gekocht om zelf aan te passen en een Meteor zuiger 44mm. En als klap op de vuurpijl: een zeer mooie Bing 1/18/13, gewoon omdat het kan... (en omdat mijn vakantiegeld er was). Een 18mm kroondop doet het toch beter dan een 17mm Bing ovaal op deze 60cc setup?
De kokusan zit er weer op en deze week hopelijk het blok er weer onder en proberen.
Gr. Dick
De kokusan zit er weer op en deze week hopelijk het blok er weer onder en proberen.
Gr. Dick
- Bijlagen
-
- DSC_0064 (Small).JPG (93.85 KiB) 5218 keer bekeken
-
- DSC_0069 (Medium).JPG (116.68 KiB) 5218 keer bekeken
-
- DSC_0089 (Medium).JPG (68.27 KiB) 5218 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Nou dat is geen twijfel en dan ook nog via de andere kant carterolie slurpen..het was dus nog een wonder dat ie überhaupt liep!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Wat is nu het voordeel van Viton ?
Denk dat er andere foutjes zijn gemaakt.
Enzo
Denk dat er andere foutjes zijn gemaakt.
Enzo
- D. Vording
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 30 dec 2003, 23:14
- Locatie: Emmen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Ik heb ze droog gemonteerd. De één zegt droog en de ander zegt vet. Droog was in dit geval niet goed.
Heb alles weer in elkaar, maar krijg hem niet goed lopend met deze carburateur. Sproeier 74 te groot? Sproeiernaald op de derde inkeping van boven wel goed?
Stationairsproeier 35. Luchtschroef twee slagen los, anderhalf, twee en half: van alles geprobeerd. Met de chokeschuif naar beneden loopt ie wel door. Heb trouwens nog wel een opvulplaatje van 1 mm onder de cilinder gemonteerd.
Gr. Dick
Heb alles weer in elkaar, maar krijg hem niet goed lopend met deze carburateur. Sproeier 74 te groot? Sproeiernaald op de derde inkeping van boven wel goed?
Stationairsproeier 35. Luchtschroef twee slagen los, anderhalf, twee en half: van alles geprobeerd. Met de chokeschuif naar beneden loopt ie wel door. Heb trouwens nog wel een opvulplaatje van 1 mm onder de cilinder gemonteerd.
Gr. Dick
- Bijlagen
-
- DSC_0095 (Small).JPG (96.85 KiB) 5118 keer bekeken
-
- DSC_0094 (Small).JPG (103 KiB) 5118 keer bekeken
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Fahrst du mit deckel auf der zundung oder ohne deckel?kilometerfresser schreef:Ich schreibe es mal auf Deutsch, geht schneller. Schlechter Start in Saison. Dreimal Kokusan kaputt.
Nr. 1 von 2012, 25 000 km Problem: op volgas uitval gehad maar niet stotteren. De vonk leek dan 10 seconden compleet weg.
Nr. 2 von 2015 2 400 km Problem: op volgas uitval gehad maar niet stotteren. De vonk leek dan 10 seconden compleet weg
Nr. 3 von 2016, CDI und Stator neu. Problem:
nach 50 km op volgas uitval gehad maar niet stotteren. De vonk leek dan 10 seconden compleet weg.
nach 78 km !!! ADAC
Bild links CDI Nr. 2
Bild rechts CDI Nr. 3
Morgen der nächste Test mit einer neuen CDI von Massink.
Gr.
Bernd
6Volt oder 12 Volt?
Ich fahre jetzt 7 jahre ohne probleme mit eie Kokusan auf meine schlampe.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Dan zit het probleem niet in de Kokusan maar in de ontstekings ruimte die bij Kreidler te klein is voor de Kokusan ook is deze ontsteking niet gemaakt oor 6V, immers: bij 6Volt is Stroom (P=UxI) dus warmteontwikkeling door verliezen 2x zo groot dan bij 12 V.Enzo-tvdzijden schreef:mit deckel und 6V
55W gedeeld door 6V is 9,16a
55w gedeeld door 12 is 4,5 A
Deze ontsteking is gemaakt voor 4,5A en niet voor 9A probeer eens hoe lang een 16A stop het uit houdt bij 32A.
Kokusan wordt dus gewoon veel te heet en als je hem dan de kans ook nog ontneemt een beetje fatsoenlijk te koelen...
Dus deksel weglaten en ombouwen naar 12V
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Op 12V rijden zal beter zijn voor de warmtehuishouding. Er zijn genoeg andere moderne brommers die ook deze ontsteking hebben en helemaal opgesloten zit in het blok.
Waarom wordt het dan als 6V verkocht VOOR Kreidler. En ik heb nooit in de handleiding gelezen dat je alleen bij een Kreidler GEEN deksel mag monteren.
Denk dat Bernd pech heeft gehad met een vliegwiel die te sterk is gemagnetiseerd en dat hij precies met dat nieuwe onderdeel alle oude betrouwbare en nieuwe ontstekingen om zeep heeft geholpen.
Enzo
Waarom wordt het dan als 6V verkocht VOOR Kreidler. En ik heb nooit in de handleiding gelezen dat je alleen bij een Kreidler GEEN deksel mag monteren.
Denk dat Bernd pech heeft gehad met een vliegwiel die te sterk is gemagnetiseerd en dat hij precies met dat nieuwe onderdeel alle oude betrouwbare en nieuwe ontstekingen om zeep heeft geholpen.
Enzo
- D. Vording
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 30 dec 2003, 23:14
- Locatie: Emmen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Nog even terugkomend op mijn probleem: Ik krijg hem niet goed lopend met deze carburateur. Sproeier 74 te groot? Sproeiernaald op de derde inkeping van boven wel goed?
Stationairsproeier 35. Luchtschroef twee slagen los, anderhalf, twee en half: van alles geprobeerd. Met de chokeschuif naar beneden loopt ie wel door. Heb trouwens nog wel een opvulplaatje van 1 mm onder de cilinder gemonteerd.
Gr. Dick
Stationairsproeier 35. Luchtschroef twee slagen los, anderhalf, twee en half: van alles geprobeerd. Met de chokeschuif naar beneden loopt ie wel door. Heb trouwens nog wel een opvulplaatje van 1 mm onder de cilinder gemonteerd.
Gr. Dick
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Sproeiers is eenvoudig. Je grijpt in je Bing assortimentsdoos een veel te grote en gaat naar beneden.D. Vording schreef:Nog even terugkomend op mijn probleem: Ik krijg hem niet goed lopend met deze carburateur. Sproeier 74 te groot? Sproeiernaald op de derde inkeping van boven wel goed?
Stationairsproeier 35. Luchtschroef twee slagen los, anderhalf, twee en half: van alles geprobeerd. Met de chokeschuif naar beneden loopt ie wel door. Heb trouwens nog wel een opvulplaatje van 1 mm onder de cilinder gemonteerd.
Gr. Dick
Nog even een weet. Ik heb een timing aangepaste Athena 50 snel met HD kop (dus niet extra getuned) van een RS met een 17 mm kroondop afsteld op sproeier 82. Deze zit op een 4-bak en origineel luchtfilter.
Luchtsproeier 35 en gaat als de brandweer naar 80 km/h.
Als hij met de choke in als een malle gaat is je sproeier te klein.
En je had S&S beter om een carburatie tip kunnen vragen ipv van een onnodige vloeibare pakking tip
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
Tja... wie heeft het bedacht.Enzo-tvdzijden schreef:Op 12V rijden zal beter zijn voor de warmtehuishouding. Er zijn genoeg andere moderne brommers die ook deze ontsteking hebben en helemaal opgesloten zit in het blok.
Waarom wordt het dan als 6V verkocht VOOR Kreidler. En ik heb nooit in de handleiding gelezen dat je alleen bij een Kreidler GEEN deksel mag monteren.
Denk dat Bernd pech heeft gehad met een vliegwiel die te sterk is gemagnetiseerd en dat hij precies met dat nieuwe onderdeel alle oude betrouwbare en nieuwe ontstekingen om zeep heeft geholpen.
Enzo
Een AM-6 blok heeft veel meer ruimte aan de ontstekingskant, tevens zijn deze brommers watergekoeld waardoor de ontsteking niet zo warm wordt.
Kokusan is echt van goede kwaliteit, het is alleen niet goed doordacht voor 6V.
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Motor hapert boven de 40 km/u
D. Vording schreef:Ik heb inmiddels het blok uit elkaar gehaald omdat ie ook enorm rookte bij vol gas en dus carterolie gebruikte. Toen ik het vliegwiel er af haalde, zag ik meteen wat misschien wel de oorzaak was van het stotteren bij het optrekken. De viton keerring die er nog geen 1000 km op zit, was gedeeltelijk weggevreten... Zie foto. De andere was nog intact, maar zat er erg losjes in en deze veroorzaakte waarschijnlijk het olieverbruik.
Gr. Dick
Die keerringen mogen de naam VITON © niet dragen...is made in China.
Ik rij al bijna 19jaar met echte VITON © keerrringen, geen centje pijn.
Keerringen nooit droog monteren !