Kreidler iets sneller maken.
-
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Kreidler iets sneller maken.
Mannen,
Een kennis van mij heeft een 69'er buffeltank en die loopt stijf 40 km/ uur en geen stap sneller.
Alles is nog origineel, dus cilinder, zuiger en kop, 10 mm carb. Alles af fabriek en loopt boterzacht.
13/36 tandwielverhouding en dikke uitlaat nog uit de oude doos, dus geen imitatie.
Hoe krijg ik dit brommertje op 50km/uur zonder de cilinder te bewerken?
Ik vind dat hij dat moet kunnen halen, met deze tandwielverhouding, maar helaas.
Wie heeft er een suggestie?
Een kennis van mij heeft een 69'er buffeltank en die loopt stijf 40 km/ uur en geen stap sneller.
Alles is nog origineel, dus cilinder, zuiger en kop, 10 mm carb. Alles af fabriek en loopt boterzacht.
13/36 tandwielverhouding en dikke uitlaat nog uit de oude doos, dus geen imitatie.
Hoe krijg ik dit brommertje op 50km/uur zonder de cilinder te bewerken?
Ik vind dat hij dat moet kunnen halen, met deze tandwielverhouding, maar helaas.
Wie heeft er een suggestie?
- Melvin
- Berichten: 8290
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 126 keren
Re: Kreidler iets sneller maken.
Jan,
Cilindertje is waarschijnlijk te hoog, en daardoor compressie te laag.
Cilindertje afdraaien naar 68mm hoogte van voet tot bovenzijde scheelt al een hoop.
Is tientjeswerk dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Als dat nog niet genoeg is kan je er nog een 12mm opzetten.
En check of de ontsteking goed staat (1,2mm voor BDP), dat scheelt ook al.
Cilindertje is waarschijnlijk te hoog, en daardoor compressie te laag.
Cilindertje afdraaien naar 68mm hoogte van voet tot bovenzijde scheelt al een hoop.
Is tientjeswerk dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Als dat nog niet genoeg is kan je er nog een 12mm opzetten.
En check of de ontsteking goed staat (1,2mm voor BDP), dat scheelt ook al.
-
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Re: Kreidler iets sneller maken.
Dank je Melvin.
Cilinder is de originele cilinder uit 1969 en ik denk niet dat die te hoog is.
Onsteking zal ik even controleren en ik zal eens kijken welke sproeier er in zit.
Misschien dat een maatje groter net wat beter is.
De meeste Kreidlers lopen met deze set up gewoon 50km/ uur, deze dus niet, niet vooruit te branden, wat een snelheid, pfff
Cilinder is de originele cilinder uit 1969 en ik denk niet dat die te hoog is.
Onsteking zal ik even controleren en ik zal eens kijken welke sproeier er in zit.
Misschien dat een maatje groter net wat beter is.
De meeste Kreidlers lopen met deze set up gewoon 50km/ uur, deze dus niet, niet vooruit te branden, wat een snelheid, pfff
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidler iets sneller maken.
Jan,
Kopje, zuigertje uitlaat tuitje is even lekker ontkolen.
Zuigerveertjes ook even vernieuwen, die zullen wel vast zitten van de kool na 47 jaar.
Trek de demper ook maar even uit de uitlaat en de bocht, die zal waarschijnlijk wel een meter of twee is de uitlaat zitten.
De zaag in de bocht 1.90 afzagen Jan.
Kopje, zuigertje uitlaat tuitje is even lekker ontkolen.
Zuigerveertjes ook even vernieuwen, die zullen wel vast zitten van de kool na 47 jaar.
Trek de demper ook maar even uit de uitlaat en de bocht, die zal waarschijnlijk wel een meter of twee is de uitlaat zitten.
De zaag in de bocht 1.90 afzagen Jan.
-
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Re: Kreidler iets sneller maken.
Zo mannen, dat was een vrij eenvoudige opgave voor vandaag.
Begonnen met het eidstukje van de uitlaat te verwijderen en daar zat weinig tot geen koolaanslag in.
Was mooi droog en geen vette drap, voor mij de indicatie dat de rest van de uitlaat ook geen koolafzetting heeft.
Daarna de sproeier er uit gehaald en gekeken wat voor exemplaar dit was.
Met vergrootglas gekeken en geen Bing embleem te zien en een nummer was niet meer leesbaar.
De carb is zoals het boekje dat aangeeft een 1/10/77 en daar hoort een 56 sproeier in.
Ik had deze sproeier op voorraad, dus originele Bing 56 sproeier er in en gaan proefrijden.
Dit liep stukken beter en de snelheidswinst bedroeg een kleine 5 km per uur.
Maar hij had vooral veel meer power, dat voel je direct.
Omdat hij kracht genoeg heeft heb ik gekeken welk voortandwiel er op zat.
Volgens de eigenaar 13 tands, maar dat was niet waar, er zat een 12 tands voortandwiel op.
Ik had een nieuwe 13 tands liggen en deze gemonteerd en wederom gaan proefrijden.
Opnieuw een kleine 5 km per uur snelheids winst, totaal bijna 10 km per uur winst aan snelheid.
Niets meer aan doen, veel meer krijg ik er niet uit, hij loopt en rijdt geweldig, de echte Kreidler sound en windje mee wijst de tellernaald 50 km/ uur aan.
Morgen komt hij hem weer ophalen en zal blij verrast zijn neem ik aan.
Begonnen met het eidstukje van de uitlaat te verwijderen en daar zat weinig tot geen koolaanslag in.
Was mooi droog en geen vette drap, voor mij de indicatie dat de rest van de uitlaat ook geen koolafzetting heeft.
Daarna de sproeier er uit gehaald en gekeken wat voor exemplaar dit was.
Met vergrootglas gekeken en geen Bing embleem te zien en een nummer was niet meer leesbaar.
De carb is zoals het boekje dat aangeeft een 1/10/77 en daar hoort een 56 sproeier in.
Ik had deze sproeier op voorraad, dus originele Bing 56 sproeier er in en gaan proefrijden.
Dit liep stukken beter en de snelheidswinst bedroeg een kleine 5 km per uur.
Maar hij had vooral veel meer power, dat voel je direct.
Omdat hij kracht genoeg heeft heb ik gekeken welk voortandwiel er op zat.
Volgens de eigenaar 13 tands, maar dat was niet waar, er zat een 12 tands voortandwiel op.
Ik had een nieuwe 13 tands liggen en deze gemonteerd en wederom gaan proefrijden.
Opnieuw een kleine 5 km per uur snelheids winst, totaal bijna 10 km per uur winst aan snelheid.
Niets meer aan doen, veel meer krijg ik er niet uit, hij loopt en rijdt geweldig, de echte Kreidler sound en windje mee wijst de tellernaald 50 km/ uur aan.
Morgen komt hij hem weer ophalen en zal blij verrast zijn neem ik aan.
Laatst gewijzigd door Jan op 29 jun 2016, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.