Mustang met problemen
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 jun 2016, 15:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Mustang met problemen
Een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over mijn Mustang uit 1976. De motor start goed maar is futloos en wil niet meer dan 6000 toeren draaien. Ik heb inmiddels zo'n beetje alles vervangen wat oorzaak zou kunnen zijn van de problemen. Een opsomming: verschillende soorten benzine, andere carburateur, sproeiers, andere cilinder, andere ontsteking, verschillende ontstekings tijdstippen, andere bougiekap, andere bougie.
Omdat de motor rookt en bij 6000 toeren nog meer rookt rees het vermoeden dat er motorolie wordt aangezogen. Dus Krukaskeerring vervangen. Geen resultaat. Omdat ik alle opties volgens mij heb geprobeerd kan ik nog maar 1 ding bedenken; zou de pakking tussen de carterhelften de oorzaak kunnen zijn? (Motorolie wordt aangezogen) De motor is gereviseerd bij Kreidlerstore. Heeft iemand nog suggesties?
Alle tips zijn welkom,
Met vriendelijke groet, Wilfried
Omdat de motor rookt en bij 6000 toeren nog meer rookt rees het vermoeden dat er motorolie wordt aangezogen. Dus Krukaskeerring vervangen. Geen resultaat. Omdat ik alle opties volgens mij heb geprobeerd kan ik nog maar 1 ding bedenken; zou de pakking tussen de carterhelften de oorzaak kunnen zijn? (Motorolie wordt aangezogen) De motor is gereviseerd bij Kreidlerstore. Heeft iemand nog suggesties?
Alle tips zijn welkom,
Met vriendelijke groet, Wilfried
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Mustang met problemen
Als de motor overmatig rookt kan dat twee dingen betekenen.
Rechter krukaskeerring defect. Niet de linker!
Inderdaad lekkage via de middenpakking,of beschadiging van de pasvlakken.
Om lekkage via de middenpakking te constateren motorgedeelte (cilinder,carter)afpersen met lucht.
Blok weer demonteren kan natuurlijk ook.Als je dit zelf doet let dan ook even op, of de twee pasbusjes goed zijn gemonteerd.
Indien gevalletje garantie- ga terug.
Rechter krukaskeerring defect. Niet de linker!
Inderdaad lekkage via de middenpakking,of beschadiging van de pasvlakken.
Om lekkage via de middenpakking te constateren motorgedeelte (cilinder,carter)afpersen met lucht.
Blok weer demonteren kan natuurlijk ook.Als je dit zelf doet let dan ook even op, of de twee pasbusjes goed zijn gemonteerd.
Indien gevalletje garantie- ga terug.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Mustang met problemen
Is bedrijf met garantie bepalingen. Dus terug gaan met je probleem naar hun.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 jun 2016, 15:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mustang met problemen
OK dank voor de reacties. Ik ga contact opnemen met Kreidlerstore.
Wilfried
Wilfried
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 12 sep 2002, 20:50
- Locatie: Nijkerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Mustang met problemen
Lees niet of je de uitlaat al hebt vervangen??? Zo niet dan kan het goed zijn dat die HEEL ERG verstopt zit!?Wilfriedkreidler schreef:Een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over mijn Mustang uit 1976. De motor start goed maar is futloos en wil niet meer dan 6000 toeren draaien. Ik heb inmiddels zo'n beetje alles vervangen wat oorzaak zou kunnen zijn van de problemen. Een opsomming: verschillende soorten benzine, andere carburateur, sproeiers, andere cilinder, andere ontsteking, verschillende ontstekings tijdstippen, andere bougiekap, andere bougie.
Omdat de motor rookt en bij 6000 toeren nog meer rookt rees het vermoeden dat er motorolie wordt aangezogen. Dus Krukaskeerring vervangen. Geen resultaat. Omdat ik alle opties volgens mij heb geprobeerd kan ik nog maar 1 ding bedenken; zou de pakking tussen de carterhelften de oorzaak kunnen zijn? (Motorolie wordt aangezogen) De motor is gereviseerd bij Kreidlerstore. Heeft iemand nog suggesties?
Alle tips zijn welkom,
Met vriendelijke groet, Wilfried
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Mustang met problemen
Ik durfde er al niet meer over te beginnenberryb schreef:Lees niet of je de uitlaat al hebt vervangen??? Zo niet dan kan het goed zijn dat die HEEL ERG verstopt zit!?Wilfriedkreidler schreef:Een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over mijn Mustang uit 1976. De motor start goed maar is futloos en wil niet meer dan 6000 toeren draaien. Ik heb inmiddels zo'n beetje alles vervangen wat oorzaak zou kunnen zijn van de problemen. Een opsomming: verschillende soorten benzine, andere carburateur, sproeiers, andere cilinder, andere ontsteking, verschillende ontstekings tijdstippen, andere bougiekap, andere bougie.
Omdat de motor rookt en bij 6000 toeren nog meer rookt rees het vermoeden dat er motorolie wordt aangezogen. Dus Krukaskeerring vervangen. Geen resultaat. Omdat ik alle opties volgens mij heb geprobeerd kan ik nog maar 1 ding bedenken; zou de pakking tussen de carterhelften de oorzaak kunnen zijn? (Motorolie wordt aangezogen) De motor is gereviseerd bij Kreidlerstore. Heeft iemand nog suggesties?
Alle tips zijn welkom,
Met vriendelijke groet, Wilfried
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 jun 2016, 15:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mustang met problemen
De uitlaat is inderdaad nieuw. Voor de zekerheid heb ik ook even een andere uitlaat geprobeerd. Geen resultaat. Ik heb benzine met tweetaktolie olie gemengd 1:50. Ik heb ook Aspen benzine geprobeerd. Contact het Kreidlerstore leverde niet veel op. De kans dat de pakking tussen de carterhelften zou lekken werd als onmogelijk genoemd. Het zou een afstelprobleem zijn.
Ik ga eerst maar eens het blok afpersen al moet ik nog bedenken hoe ik dit precies ga doen.
Dank voor de reacties,
Wilfried
Ik ga eerst maar eens het blok afpersen al moet ik nog bedenken hoe ik dit precies ga doen.
Dank voor de reacties,
Wilfried
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Mustang met problemen
Heeft hij voor de revisie goed gelopen met dit blok en setup ? Of heb je de cilinder, blok, ontsteking en carburateur van verschillende mensen gekocht ?
Gr Thijs
Gr Thijs
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Mustang met problemen
Met zulke acties zou ik eerst maar eens kijken wat er allemaal aan het blok gehangen is. Ik heb hier niet veel vertrouwen in.Wilfriedkreidler schreef:De uitlaat is inderdaad nieuw. Voor de zekerheid heb ik ook even een andere uitlaat geprobeerd. Geen resultaat. Ik heb benzine met tweetaktolie olie gemengd 1:50. Ik heb ook Aspen benzine geprobeerd. Contact het Kreidlerstore leverde niet veel op. De kans dat de pakking tussen de carterhelften zou lekken werd als onmogelijk genoemd. Het zou een afstelprobleem zijn.
Ik ga eerst maar eens het blok afpersen al moet ik nog bedenken hoe ik dit precies ga doen.
Dank voor de reacties,
Wilfried
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Mustang met problemen
Middenpakking is wel degelijk een mogelijkheid.
Zuiger in het bdp zetten en via de inlaat ca 0,5 bar er op zetten , liefst met een manometer om te zien of de druk blijft staan.
Zuiger in het bdp zetten en via de inlaat ca 0,5 bar er op zetten , liefst met een manometer om te zien of de druk blijft staan.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Mustang met problemen
Werkt dat?,je verliest toch druk via de uitlaat poort,een zuiger dicht nooit 100% af.
Dan zou je ook de uitlaatpoort dicht moeten maken.
Overigens kan je het ook zien aan het carter als hij bakolie verbrand geeft dat een vieze zwarte aanslag in het carter.
Je kan het ook ruiken aan de rook,die ruikt anders dan als je 2takt olie verbrand.
Ik ben ooit zo dom geweest om een kan met benzine te pakken waar versnellingsbakolie en oude benzine in zat,nou
dat heb ik geweten,het inwendige van het blok was flink vervuild,overal zat een zwarte aanslag,ik ben een hele tijd zoet geweest om dat schoon te maken.Ook de bougie was roetzwart.
Dan zou je ook de uitlaatpoort dicht moeten maken.
Overigens kan je het ook zien aan het carter als hij bakolie verbrand geeft dat een vieze zwarte aanslag in het carter.
Je kan het ook ruiken aan de rook,die ruikt anders dan als je 2takt olie verbrand.
Ik ben ooit zo dom geweest om een kan met benzine te pakken waar versnellingsbakolie en oude benzine in zat,nou
dat heb ik geweten,het inwendige van het blok was flink vervuild,overal zat een zwarte aanslag,ik ben een hele tijd zoet geweest om dat schoon te maken.Ook de bougie was roetzwart.
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Mustang met problemen
natuurlijk lekt de zuiger wat. Maar als alles nog lekker vet is valt het mee.
Komt er druk uit het carter-ontluchtingsgaatje , dan weet je genoeg: middenpakking lek.
Komt er druk uit het carter-ontluchtingsgaatje , dan weet je genoeg: middenpakking lek.