Mustang met problemen

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wilfriedkreidler
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2016, 15:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Mustang met problemen

#1 Bericht door Wilfriedkreidler » 12 sep 2016, 10:00

Een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over mijn Mustang uit 1976. De motor start goed maar is futloos en wil niet meer dan 6000 toeren draaien. Ik heb inmiddels zo'n beetje alles vervangen wat oorzaak zou kunnen zijn van de problemen. Een opsomming: verschillende soorten benzine, andere carburateur, sproeiers, andere cilinder, andere ontsteking, verschillende ontstekings tijdstippen, andere bougiekap, andere bougie.

Omdat de motor rookt en bij 6000 toeren nog meer rookt rees het vermoeden dat er motorolie wordt aangezogen. Dus Krukaskeerring vervangen. Geen resultaat. Omdat ik alle opties volgens mij heb geprobeerd kan ik nog maar 1 ding bedenken; zou de pakking tussen de carterhelften de oorzaak kunnen zijn? (Motorolie wordt aangezogen) De motor is gereviseerd bij Kreidlerstore. Heeft iemand nog suggesties?

Alle tips zijn welkom,
Met vriendelijke groet, Wilfried

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Mustang met problemen

#2 Bericht door midde » 12 sep 2016, 10:13

Ik zou terug gaan naar de reviseur en er niet zelf aan gaan sleutelen.

Gr Thijs

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Mustang met problemen

#3 Bericht door lbs » 12 sep 2016, 10:23

Als de motor overmatig rookt kan dat twee dingen betekenen.
Rechter krukaskeerring defect. Niet de linker!
Inderdaad lekkage via de middenpakking,of beschadiging van de pasvlakken.
Om lekkage via de middenpakking te constateren motorgedeelte (cilinder,carter)afpersen met lucht.
Blok weer demonteren kan natuurlijk ook.Als je dit zelf doet let dan ook even op, of de twee pasbusjes goed zijn gemonteerd.
Indien gevalletje garantie- ga terug.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Mustang met problemen

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 sep 2016, 10:42

Is bedrijf met garantie bepalingen. Dus terug gaan met je probleem naar hun.

Enzo

Wilfriedkreidler
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2016, 15:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mustang met problemen

#5 Bericht door Wilfriedkreidler » 12 sep 2016, 11:16

OK dank voor de reacties. Ik ga contact opnemen met Kreidlerstore.

Wilfried

berryb
Berichten: 163
Lid geworden op: 12 sep 2002, 20:50
Locatie: Nijkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Mustang met problemen

#6 Bericht door berryb » 13 sep 2016, 14:48

Wilfriedkreidler schreef:Een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over mijn Mustang uit 1976. De motor start goed maar is futloos en wil niet meer dan 6000 toeren draaien. Ik heb inmiddels zo'n beetje alles vervangen wat oorzaak zou kunnen zijn van de problemen. Een opsomming: verschillende soorten benzine, andere carburateur, sproeiers, andere cilinder, andere ontsteking, verschillende ontstekings tijdstippen, andere bougiekap, andere bougie.

Omdat de motor rookt en bij 6000 toeren nog meer rookt rees het vermoeden dat er motorolie wordt aangezogen. Dus Krukaskeerring vervangen. Geen resultaat. Omdat ik alle opties volgens mij heb geprobeerd kan ik nog maar 1 ding bedenken; zou de pakking tussen de carterhelften de oorzaak kunnen zijn? (Motorolie wordt aangezogen) De motor is gereviseerd bij Kreidlerstore. Heeft iemand nog suggesties?

Alle tips zijn welkom,
Met vriendelijke groet, Wilfried
Lees niet of je de uitlaat al hebt vervangen??? Zo niet dan kan het goed zijn dat die HEEL ERG verstopt zit!?

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Mustang met problemen

#7 Bericht door Zatopek » 14 sep 2016, 10:05

berryb schreef:
Wilfriedkreidler schreef:Een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over mijn Mustang uit 1976. De motor start goed maar is futloos en wil niet meer dan 6000 toeren draaien. Ik heb inmiddels zo'n beetje alles vervangen wat oorzaak zou kunnen zijn van de problemen. Een opsomming: verschillende soorten benzine, andere carburateur, sproeiers, andere cilinder, andere ontsteking, verschillende ontstekings tijdstippen, andere bougiekap, andere bougie.

Omdat de motor rookt en bij 6000 toeren nog meer rookt rees het vermoeden dat er motorolie wordt aangezogen. Dus Krukaskeerring vervangen. Geen resultaat. Omdat ik alle opties volgens mij heb geprobeerd kan ik nog maar 1 ding bedenken; zou de pakking tussen de carterhelften de oorzaak kunnen zijn? (Motorolie wordt aangezogen) De motor is gereviseerd bij Kreidlerstore. Heeft iemand nog suggesties?

Alle tips zijn welkom,
Met vriendelijke groet, Wilfried
Lees niet of je de uitlaat al hebt vervangen??? Zo niet dan kan het goed zijn dat die HEEL ERG verstopt zit!?
Ik durfde er al niet meer over te beginnen :wink:

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Mustang met problemen

#8 Bericht door Mach4 » 14 sep 2016, 10:29

Uitlaat is nieuw las ik in een ander topic,dus die zal niet verstopt zitten.
Te veel olie door de benzine gemengd?

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Mustang met problemen

#9 Bericht door lbs » 14 sep 2016, 11:59

Hoeveel olie moet je door de benzine mengen, opdat de motor niet meer dan 6000 toeren wil maken?

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Mustang met problemen

#10 Bericht door gcge » 14 sep 2016, 12:54

1 op 50

Wilfriedkreidler
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2016, 15:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mustang met problemen

#11 Bericht door Wilfriedkreidler » 14 sep 2016, 20:25

De uitlaat is inderdaad nieuw. Voor de zekerheid heb ik ook even een andere uitlaat geprobeerd. Geen resultaat. Ik heb benzine met tweetaktolie olie gemengd 1:50. Ik heb ook Aspen benzine geprobeerd. Contact het Kreidlerstore leverde niet veel op. De kans dat de pakking tussen de carterhelften zou lekken werd als onmogelijk genoemd. Het zou een afstelprobleem zijn.

Ik ga eerst maar eens het blok afpersen al moet ik nog bedenken hoe ik dit precies ga doen.

Dank voor de reacties,
Wilfried

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Mustang met problemen

#12 Bericht door midde » 14 sep 2016, 20:56

Heeft hij voor de revisie goed gelopen met dit blok en setup ? Of heb je de cilinder, blok, ontsteking en carburateur van verschillende mensen gekocht ?

Gr Thijs

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Mustang met problemen

#13 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 sep 2016, 21:03

Wilfriedkreidler schreef:De uitlaat is inderdaad nieuw. Voor de zekerheid heb ik ook even een andere uitlaat geprobeerd. Geen resultaat. Ik heb benzine met tweetaktolie olie gemengd 1:50. Ik heb ook Aspen benzine geprobeerd. Contact het Kreidlerstore leverde niet veel op. De kans dat de pakking tussen de carterhelften zou lekken werd als onmogelijk genoemd. Het zou een afstelprobleem zijn.

Ik ga eerst maar eens het blok afpersen al moet ik nog bedenken hoe ik dit precies ga doen.

Dank voor de reacties,
Wilfried
Met zulke acties zou ik eerst maar eens kijken wat er allemaal aan het blok gehangen is. Ik heb hier niet veel vertrouwen in.

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Mustang met problemen

#14 Bericht door Caspar » 14 sep 2016, 21:15

Middenpakking is wel degelijk een mogelijkheid.

Zuiger in het bdp zetten en via de inlaat ca 0,5 bar er op zetten , liefst met een manometer om te zien of de druk blijft staan.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Mustang met problemen

#15 Bericht door Mach4 » 15 sep 2016, 00:59

Werkt dat?,je verliest toch druk via de uitlaat poort,een zuiger dicht nooit 100% af.
Dan zou je ook de uitlaatpoort dicht moeten maken.
Overigens kan je het ook zien aan het carter als hij bakolie verbrand geeft dat een vieze zwarte aanslag in het carter.
Je kan het ook ruiken aan de rook,die ruikt anders dan als je 2takt olie verbrand.
Ik ben ooit zo dom geweest om een kan met benzine te pakken waar versnellingsbakolie en oude benzine in zat,nou
dat heb ik geweten,het inwendige van het blok was flink vervuild,overal zat een zwarte aanslag,ik ben een hele tijd zoet geweest om dat schoon te maken.Ook de bougie was roetzwart.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Mustang met problemen

#16 Bericht door Caspar » 15 sep 2016, 19:04

natuurlijk lekt de zuiger wat. Maar als alles nog lekker vet is valt het mee.
Komt er druk uit het carter-ontluchtingsgaatje , dan weet je genoeg: middenpakking lek.

Plaats reactie