KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
De afschuining op de 22-358 gasschuif is overgenomen van een Bing 20 mm schuif. Ook dat hapje is eruit genomen.
20 graden droog weer met noorden wind 3 op donderdagavond rit Stompwijk 100 km
Heb de rit gereden met 35 en de andere helft met 40 stationairsproeier.
Tijdens het rijden is het met de 35, 1,5 tot 2 slagen uit voor de luchtschroef, was het stationair toerental te hoog en niet lager te krijgen. De tweede helft van de avond, het werd ook wat koeler, de 40 erin. Stationair daardoor lager en schroef wat verder uit voor met lucht.
Rijden met deze gasschuif gaat fijner, 40 in zijn 5 is mogelijk zonder te verslikken. Rustig versnellen naar 70 in mogelijk. Maar daar zit een dip, toerental is niet duidelijk door kokusan op puntenteller, voor door naar hogere snelheden moet ik ff terug naar 4.
Daarbij is volgas vanaf lagere toerentallen niet mogelijk, dan smoort de motor. Weet nog niet hoe ik dat moet oplossen. Misschien komt het door de timing van deze cilinder?
Er zijn voor 1 23 106 carburateurs, niet van deze 1 23 342, ook 22 360 gasschuiven met een andere vorm onderzijde, een die je denk niet uit een 22 358 kan halen omdat er niet genoeg vlees is.
Wat die schuif doet in deze opstelling weet ik niet. Het past wel, net zo hoog zijn ze.
20 graden droog weer met noorden wind 3 op donderdagavond rit Stompwijk 100 km
Heb de rit gereden met 35 en de andere helft met 40 stationairsproeier.
Tijdens het rijden is het met de 35, 1,5 tot 2 slagen uit voor de luchtschroef, was het stationair toerental te hoog en niet lager te krijgen. De tweede helft van de avond, het werd ook wat koeler, de 40 erin. Stationair daardoor lager en schroef wat verder uit voor met lucht.
Rijden met deze gasschuif gaat fijner, 40 in zijn 5 is mogelijk zonder te verslikken. Rustig versnellen naar 70 in mogelijk. Maar daar zit een dip, toerental is niet duidelijk door kokusan op puntenteller, voor door naar hogere snelheden moet ik ff terug naar 4.
Daarbij is volgas vanaf lagere toerentallen niet mogelijk, dan smoort de motor. Weet nog niet hoe ik dat moet oplossen. Misschien komt het door de timing van deze cilinder?
Er zijn voor 1 23 106 carburateurs, niet van deze 1 23 342, ook 22 360 gasschuiven met een andere vorm onderzijde, een die je denk niet uit een 22 358 kan halen omdat er niet genoeg vlees is.
Wat die schuif doet in deze opstelling weet ik niet. Het past wel, net zo hoog zijn ze.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Wacht even, dus om het stionaire toerental te regelen draai jij aan de luchtregelschroef??
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Nou, zo kan je het lezen. De stationairstelschroef kan niet verder uit. Toerental is te hoog. Doordat er nu een gasschuif in zit met meer afschuining wordt ie armer bij lage gasstanden> hoger toerental. Grotere stationairsproeier erin> stationair toerental omlaag. Wat meer lucht erop gedraaid omdat ie wat minder goed reageerde op gas geven. Rijden maar.
Hoe kan dit nog meer aangevlogen worden dan?
Hij rijdt nog steeds goed bij lage gasstanden.
Die 22-360 gasschuif zit in 1-23-106 Bings. Die ziet er wel anders uit dan alleen afschuining gemaakt en een hapje eruit zoals bij een 20 mm schuif. Plaatje daarvan heb ik ff niet maar de meeste weten wel hoe die eruit zien.
Hoe kan dit nog meer aangevlogen worden dan?
Hij rijdt nog steeds goed bij lage gasstanden.
Die 22-360 gasschuif zit in 1-23-106 Bings. Die ziet er wel anders uit dan alleen afschuining gemaakt en een hapje eruit zoals bij een 20 mm schuif. Plaatje daarvan heb ik ff niet maar de meeste weten wel hoe die eruit zien.
- Bijlagen
-
- 22-360 gasschuif
- IMG-20180715-WA0011.jpg (111.35 KiB) 3585 keer bekeken
-
- 22-360 gasschuif
- IMG-20180715-WA0009.jpg (104.94 KiB) 3585 keer bekeken
-
- Originele 22-358 gasschuif
- IMG_21072018_164325.jpg (78.02 KiB) 3585 keer bekeken
-
- Aangepaste 22 358 gasschuif
- IMG_21072018_164409.jpg (126.41 KiB) 3585 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Kijk hier viewtopic.php?f=4&t=46664&start=25&hili ... chuif+baanSjors007 schreef:Nou, zo kan je het lezen. De stationairstelschroef kan niet verder uit. Toerental is te hoog. Doordat er nu een gasschuif in zit met meer afschuining wordt ie armer bij lage gasstanden> hoger toerental. Grotere stationairsproeier erin> stationair toerental omlaag. Wat meer lucht erop gedraaid omdat ie wat minder goed reageerde op gas geven. Rijden maar.
Hoe kan dit nog meer aangevlogen worden dan?
Hij rijdt nog steeds goed bij lage gasstanden.
Die 22-360 gasschuif zit in 1-23-106 Bings. Die ziet er wel anders uit dan alleen afschuining gemaakt en een hapje eruit zoals bij een 20 mm schuif. Plaatje daarvan heb ik ff niet maar de meeste weten wel hoe die eruit zien.
en deze
viewtopic.php?f=4&t=38029&hilit=gasschuif+bing
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
21 augustus 2018 avond ritje.
18 a 20 graden met veel vocht in de lucht, beetje avond mist, zwakke wind
125 en 40 sproeiers, gasnaald op 1 na armste stand. Zo staat ie al vanaf het begin. Oh dat zijn 3 dingen...
Zo weer een aanpassing verder. De leengasschuif nagemaakt op het vierkante hapje na. Wilde eerst weten hoe dit rijdt.
Te rijk bij lage gasstanden, dat hapje doet denk toch wel veel. Zal wel niet allemaal van de mist, vochtige lucht komen. Zelfs bij uitrijden met gas dicht smoort ie ontzettend. Bij weer gas geven verzuipt ie wat. Voorzichtig wat melken en dan komt ie weer.
Ik ga denk nog even 2 dingen proberen, rijden bij geen mist overdag, 35 stationair sproeier erin of alsnog het hapje uit de gasschuif vijlen.
18 a 20 graden met veel vocht in de lucht, beetje avond mist, zwakke wind
125 en 40 sproeiers, gasnaald op 1 na armste stand. Zo staat ie al vanaf het begin. Oh dat zijn 3 dingen...
Zo weer een aanpassing verder. De leengasschuif nagemaakt op het vierkante hapje na. Wilde eerst weten hoe dit rijdt.
Te rijk bij lage gasstanden, dat hapje doet denk toch wel veel. Zal wel niet allemaal van de mist, vochtige lucht komen. Zelfs bij uitrijden met gas dicht smoort ie ontzettend. Bij weer gas geven verzuipt ie wat. Voorzichtig wat melken en dan komt ie weer.
Ik ga denk nog even 2 dingen proberen, rijden bij geen mist overdag, 35 stationair sproeier erin of alsnog het hapje uit de gasschuif vijlen.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
voordat je aan het vijlen slaat: al eens geprobeerd om de luchtstelschroef verder open te zetten ? dan staat hij stationair/leerlauf ook minder rijk...
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Idd Caspar, eerst even de schroef draaien voordat ik ga vijlen. Op de 40 was de schroef al wat verder open met de leengasschuif. Een met de 35 liep ie hoog stationair met de schroef bijna helemaal in. Kon niet makkelijk lager gebracht worden. Daarom denk ik dat ie zonder hapje uit de schuif beter zal gaan met de 35 stationairsproeier.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
24 augustus 2018
18 a 20 graden, bewolkt windkracht 4 a 5. Hier daar een druppel regen onderweg.
Verschil tussen de gasschuif met en zonder hapje uitgeprobeerd.
35 stationairsproeier erin met gasschuif zonder hapje, luchtschroef 1,5 slagen uit.
Start nog steeds goed, rijdt nog steeds wat rijk bij lage gasstanden.
Toerental moest verder omhoog gedraaid worden. Smoorde heel erg bij gas dicht met uitrijden. Sloeg bijna af.
50 tot 60 in zijn 5 is moeilijk. Pruttelt en heeft een dip bij dit toerental. Luchtschroef nog wat verder uitgedraaid maar gaf niet veel verbetering.
Leengasschuif met hapje eruit weer gemonteerd. Toerental moest naar beneden gesteld worden. Nu is 50 a 60 rijden in zijn 5 beter mogelijk. Ook met wind tegen. Minder gepruttel bij dit toerental. Soms wat hoog toerental bij terugschakelen naar vrij. Meer toerkarakter, voor zover daar sprake van is met deze cilinder natuurlijk...
Ik ga denk maar een slotvijl kopen om het hapje te vijlen.
18 a 20 graden, bewolkt windkracht 4 a 5. Hier daar een druppel regen onderweg.
Verschil tussen de gasschuif met en zonder hapje uitgeprobeerd.
35 stationairsproeier erin met gasschuif zonder hapje, luchtschroef 1,5 slagen uit.
Start nog steeds goed, rijdt nog steeds wat rijk bij lage gasstanden.
Toerental moest verder omhoog gedraaid worden. Smoorde heel erg bij gas dicht met uitrijden. Sloeg bijna af.
50 tot 60 in zijn 5 is moeilijk. Pruttelt en heeft een dip bij dit toerental. Luchtschroef nog wat verder uitgedraaid maar gaf niet veel verbetering.
Leengasschuif met hapje eruit weer gemonteerd. Toerental moest naar beneden gesteld worden. Nu is 50 a 60 rijden in zijn 5 beter mogelijk. Ook met wind tegen. Minder gepruttel bij dit toerental. Soms wat hoog toerental bij terugschakelen naar vrij. Meer toerkarakter, voor zover daar sprake van is met deze cilinder natuurlijk...
Ik ga denk maar een slotvijl kopen om het hapje te vijlen.
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Volgens mij las ik verder terug over een gasschuif zonder dat nokje, ik zou deze niet gebruiken want dat nokje is er voor dat de schuif niet gast draaien in het huis. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Gr Thijs
Gr Thijs
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Haai Thijs,
Het gaat om het hapje aan de onderkant van de schuif. De nok laat ik zitten, die is alleen voor de geleiding zoals je zegt.
Met dat hapje aan de onderkant beïnvloed je de afstelling op de onderste standen van je gasschuif. Zoals je kunt lezen ben ik meer tevreden als het hapje weg is uit de gasschuif. Dit is dan hetzelfde uitgevoerd als de gasschuif van de 20 mm Bing carburateur.
In het plaatje kan je zien bij welke gasschuifstand welk systeem van de carburateur wordt gebruikt.
Het gaat om het hapje aan de onderkant van de schuif. De nok laat ik zitten, die is alleen voor de geleiding zoals je zegt.
Met dat hapje aan de onderkant beïnvloed je de afstelling op de onderste standen van je gasschuif. Zoals je kunt lezen ben ik meer tevreden als het hapje weg is uit de gasschuif. Dit is dan hetzelfde uitgevoerd als de gasschuif van de 20 mm Bing carburateur.
In het plaatje kan je zien bij welke gasschuifstand welk systeem van de carburateur wordt gebruikt.
- Bijlagen
-
- Carburateur systemen bij verschillende gasschuifstanden
- Carbs2.jpg (33.54 KiB) 3317 keer bekeken
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Ik weet waar de afschuining voor dient, ik dacht alleen gelezen te hebben dat je ook een gasschuif had zonder het geleide nokje, maar dat is dus niet zo .
Gr Thijs
Gr Thijs
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
- Bijlagen
-
- Präsentation1.jpg (68.38 KiB) 3290 keer bekeken
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hallo Roman,
Verhelderend plaatje. Maar op de website die je noemt kan ik deze plaatjes niet meer terugvinden. Hoe vind ik dat daar weer terug?
sjors
Verhelderend plaatje. Maar op de website die je noemt kan ik deze plaatjes niet meer terugvinden. Hoe vind ik dat daar weer terug?
sjors
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Rondrit met de nozems Stompwijk 18-10-2018 Leiden. Een van de laatste van het seizoen zeggen we iedere donderdagavond weer...
12 a 14 graden
Helder en droog weer
amper wind
Nog steeds deze afstelling:
1-23-342 Bing
35, 125 sproeiers
aangepaste schuif zodat ie dezelfde afschuining heeft als de 20 mm Bing
Met dit weer is de afstelling duidelijker beter. Hij pakt beter op bij lage gasstanden dan met warmer weer. Volgas is geen probleem het zijn de 1/2 tot 3/4 gasstanden die lastig zijn, de motor verzuipt volgens mij nog iets. Misschien moet ik op zoek naar een andere naaldsproeierbuis of emulsiebuis of hoe die dingen mogen heten. Er zit nu een 1207 in, 1108 zou 1 stap armer zijn. Nog ideeen waar die ta halen zijn anders dan faak tillmann en greiner? Een beurs oid?
Sjors
12 a 14 graden
Helder en droog weer
amper wind
Nog steeds deze afstelling:
1-23-342 Bing
35, 125 sproeiers
aangepaste schuif zodat ie dezelfde afschuining heeft als de 20 mm Bing
Met dit weer is de afstelling duidelijker beter. Hij pakt beter op bij lage gasstanden dan met warmer weer. Volgas is geen probleem het zijn de 1/2 tot 3/4 gasstanden die lastig zijn, de motor verzuipt volgens mij nog iets. Misschien moet ik op zoek naar een andere naaldsproeierbuis of emulsiebuis of hoe die dingen mogen heten. Er zit nu een 1207 in, 1108 zou 1 stap armer zijn. Nog ideeen waar die ta halen zijn anders dan faak tillmann en greiner? Een beurs oid?
Sjors
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
heb je al eens een lange (80cc Puch-) gasnaald geprobeerd ?
Die doet het in mijn (tot 23mm-) uitgedraaide 1/20/59 prima icm de aangeschuinde gasschuif
Die doet het in mijn (tot 23mm-) uitgedraaide 1/20/59 prima icm de aangeschuinde gasschuif
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hi Caspar,
Nee nog niet goed idee. Maar past die in. De schuif van de 1/23/342? Die heeft een andere bevestiging zoals je weet. Die teur zit er bij mij op.
Nee nog niet goed idee. Maar past die in. De schuif van de 1/23/342? Die heeft een andere bevestiging zoals je weet. Die teur zit er bij mij op.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
die lange Puch 80cc gasnaald past in de gasschuif van de 1/20/59 , het type met chokeplaatje dus.
Dat is ook het type gasschuif dat wordt gebruikt om aan te schuinen door Dick Baan.
Deze combi bevalt mij prima
Dat is ook het type gasschuif dat wordt gebruikt om aan te schuinen door Dick Baan.
Deze combi bevalt mij prima
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hij heeft een zonder choke versie Caspar.Caspar schreef:die lange Puch 80cc gasnaald past in de gasschuif van de 1/20/59 , het type met chokeplaatje dus.
Dat is ook het type gasschuif dat wordt gebruikt om aan te schuinen door Dick Baan.
Deze combi bevalt mij prima
Enzo
- Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Volgens mij haalt PvdG de helft van de rand van de onderkant eraf. Teminste heb er een paar aangepast door piet en de rand is lager.
Mischien kan iemand daar meer duidelijkheid over geven.
Andy,
Mischien kan iemand daar meer duidelijkheid over geven.
Andy,
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Het weer
12 graden bewolkt
Vandaag proberen uit te vinden of het nu te rijk is of te arm op 1/3 to 2/3 gas. Ff warm rijden en de naald van pos 2 naar 4 geplaatst. Resultaat: kan hem nog net starten maar kan niet meer wegrijden. Te rijk denk ik. Daarna naald op pos 1 gezet. Dat gaat beter het is nu weer iets makkelijker om te rijden in zijn 5 op toersnelheden, 50 a 60 kmh. Het kan nog beter denk ik. Andere vorm naald of emulsiebuis. Er zit nu een 1208 buis in. De naald is een
Die Original Bing Nummer dieses Artikels lautet 46-921 bzw. 146-921.
Gesamtlänge ca. 67 mm; Schaftdurchmesser 2,4 mm; Kopfdurchmesser 3,8 mm; 4 Kerben
Ik moet nog ff uitzoeken wie wat waar met de naalden, welk nummer zou de dikkere hebben en zo. De buis 1108 is armer.
Ook nog even het ontstekingstijdstip gecheckt en of mijn gele topperfomance nou verlaat of niet. Verlaten doet ie niet en het verschil tussen 0.8 en 1.2 mm is lastig te zien op het vliegwiel. Maar hij vonkt ergens ertussen, ook op meer dan 7000 rpm.
12 graden bewolkt
Vandaag proberen uit te vinden of het nu te rijk is of te arm op 1/3 to 2/3 gas. Ff warm rijden en de naald van pos 2 naar 4 geplaatst. Resultaat: kan hem nog net starten maar kan niet meer wegrijden. Te rijk denk ik. Daarna naald op pos 1 gezet. Dat gaat beter het is nu weer iets makkelijker om te rijden in zijn 5 op toersnelheden, 50 a 60 kmh. Het kan nog beter denk ik. Andere vorm naald of emulsiebuis. Er zit nu een 1208 buis in. De naald is een
Die Original Bing Nummer dieses Artikels lautet 46-921 bzw. 146-921.
Gesamtlänge ca. 67 mm; Schaftdurchmesser 2,4 mm; Kopfdurchmesser 3,8 mm; 4 Kerben
Ik moet nog ff uitzoeken wie wat waar met de naalden, welk nummer zou de dikkere hebben en zo. De buis 1108 is armer.
Ook nog even het ontstekingstijdstip gecheckt en of mijn gele topperfomance nou verlaat of niet. Verlaten doet ie niet en het verschil tussen 0.8 en 1.2 mm is lastig te zien op het vliegwiel. Maar hij vonkt ergens ertussen, ook op meer dan 7000 rpm.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Het weer
13 a 14 graden droog zonnig zuidenwind 2 a 3
Nu de 1108 emlsiebuis gemonteerd. Met dank aan forumlid Nozems voor het uitlenen!
Luchtshroef naar 1.5 slag uit
naald pos 2
Duidelijk beter, kan nu vanaf lagere toerentallen, van 30 in 3, volgas zonder dat ie verslikt. Het verslikken, te rijk waardoor ie wat gaat pruttelen is minder vaak. Als ie zich verslikt is het ook minder erg, Het is minder rijk onderin bij 1/3 tot 2/3 gasstanden. 60 a 65 kmh in zijn 5 is nu beter. Hoge toerentallen lijken niet veranderd. Klopt ook met de schema's de hoofdsproeier is verantwoordelijk voor volgas.
Luchtschroef nog wat verder open gezet en naald op pos 3 gehad maar dat was te rijk. Soms neigt ie naar wat hoog stationair maar ik verwacht dat dat in de zomer minder erg is omdat het geheel dan vanzelf rijker wordt.
Bougiebeeld is nog steeds koffiekleur bij de lage snelheden. Dus is daar zeker niet te arm geworden.
Volgende aanpassing is de pwr box. Omdat mijn gele topperformance niet verlaat heb ik de p22 gekocht. Die wordt van de winter gemonteerd, als het winter wordt tenminste...
13 a 14 graden droog zonnig zuidenwind 2 a 3
Nu de 1108 emlsiebuis gemonteerd. Met dank aan forumlid Nozems voor het uitlenen!
Luchtshroef naar 1.5 slag uit
naald pos 2
Duidelijk beter, kan nu vanaf lagere toerentallen, van 30 in 3, volgas zonder dat ie verslikt. Het verslikken, te rijk waardoor ie wat gaat pruttelen is minder vaak. Als ie zich verslikt is het ook minder erg, Het is minder rijk onderin bij 1/3 tot 2/3 gasstanden. 60 a 65 kmh in zijn 5 is nu beter. Hoge toerentallen lijken niet veranderd. Klopt ook met de schema's de hoofdsproeier is verantwoordelijk voor volgas.
Luchtschroef nog wat verder open gezet en naald op pos 3 gehad maar dat was te rijk. Soms neigt ie naar wat hoog stationair maar ik verwacht dat dat in de zomer minder erg is omdat het geheel dan vanzelf rijker wordt.
Bougiebeeld is nog steeds koffiekleur bij de lage snelheden. Dus is daar zeker niet te arm geworden.
Volgende aanpassing is de pwr box. Omdat mijn gele topperformance niet verlaat heb ik de p22 gekocht. Die wordt van de winter gemonteerd, als het winter wordt tenminste...
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
sorry, dan is die niet meer. ik kan die ook niet meer openenSjors007 schreef:Hallo Roman,
Verhelderend plaatje. Maar op de website die je noemt kan ik deze plaatjes niet meer terugvinden. Hoe vind ik dat daar weer terug?
sjors
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Koud, 5 graden en droog
Gisteren de P22 powerbox gemonteerd. Op goed geluk gemonteerd en ff warm gereden. Hij is soepeler vanaf de lagere toeren. De dip bij zo een 6 a 7 duizend toeren lijkt minder diep. Hij trekt er makkelijker door.
Bij flitsen zag ik dat ie nu op ongeveer op 0.7 mm voorontsteking staat bij volgas in vrij. Dat moet nog iets eerder naar 0.8 a 1 mm. Kan de toeren niet goed aflezen. Dus weet nog niet het precieze toerental bij max snelheid. Maar iets van 10500 a 11000 denk ik.
Gisteren de P22 powerbox gemonteerd. Op goed geluk gemonteerd en ff warm gereden. Hij is soepeler vanaf de lagere toeren. De dip bij zo een 6 a 7 duizend toeren lijkt minder diep. Hij trekt er makkelijker door.
Bij flitsen zag ik dat ie nu op ongeveer op 0.7 mm voorontsteking staat bij volgas in vrij. Dat moet nog iets eerder naar 0.8 a 1 mm. Kan de toeren niet goed aflezen. Dus weet nog niet het precieze toerental bij max snelheid. Maar iets van 10500 a 11000 denk ik.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
18 april 2019
3 baufort Oost
17 C
De pwr box P22 zit erop met max rpm 0,8 voorontsteking. Om dan nog de schroeven vast te zetten is trouwens wel lastig. Nog vroeger gaat denk niet....
De 6 P homoet is mij wat piekerig. Het is lastig om in zijn 5 de 80 vast te houden terwijl hij wel de 100 kan halen. Dus op zoek naar welke uitlaat dat beter kan met deze set. Twee klassiek ogende uitlaten getest. De blokfluit jamarcol met korte bocht, de uitlaat op het voorste gat gemonteerd. De andere is de jamarcol met de losse einddemper. Daar een langere bocht ongeveer 2 cm in de uitlaat gestoken. Beide uitlaten rijden tot 60 best comfortabel. Je rijdt zo die snelheid maar door naar hogere snelheden is lastig. Deze uitlaten knijpen het klimmen van de toeren en er is ook minder vermogen voorhanden. Dus wat nu weer proberen ? Nog een bezoek bij forumlid Nozems gedaan en zijn verlengde 4p erop gezet. Klein rondje gereden, 100 km, met de nozems uit Stompwijk. Wat een verademing. Pwrband komt er eerder in ongeveer bij 60 in zijn 4 en is bij 80 in 5 ook goed erin. Kan nog dooraccelereren vanaf daar naar meer! Topsnelheid heb ik volgens mij niet ingeleverd , strava zegt 105 dus niet slecht en niet eens kin op de tank. Belangrijker is dat het rijden in de tourstand weer wat makkelijker is geworden. Ik kan ook nog de rion sp 50/60 proberen dus ben benieuwd hoe dat gaat.
Het is mij nog niet helder of: de verlengde 4p in twee uitvoeringen te koop is, 50 of 60 cc. De verlengde 4p er maar in 1 uitvoering en is voor 50 en 60 cc te gebruiken is. Ik bedoel niet resonantie en glaswolgedempt dat verschil is mij duidelijk.
Bougiebeeld is met de verlengde 4p ook nog goed.
3 baufort Oost
17 C
De pwr box P22 zit erop met max rpm 0,8 voorontsteking. Om dan nog de schroeven vast te zetten is trouwens wel lastig. Nog vroeger gaat denk niet....
De 6 P homoet is mij wat piekerig. Het is lastig om in zijn 5 de 80 vast te houden terwijl hij wel de 100 kan halen. Dus op zoek naar welke uitlaat dat beter kan met deze set. Twee klassiek ogende uitlaten getest. De blokfluit jamarcol met korte bocht, de uitlaat op het voorste gat gemonteerd. De andere is de jamarcol met de losse einddemper. Daar een langere bocht ongeveer 2 cm in de uitlaat gestoken. Beide uitlaten rijden tot 60 best comfortabel. Je rijdt zo die snelheid maar door naar hogere snelheden is lastig. Deze uitlaten knijpen het klimmen van de toeren en er is ook minder vermogen voorhanden. Dus wat nu weer proberen ? Nog een bezoek bij forumlid Nozems gedaan en zijn verlengde 4p erop gezet. Klein rondje gereden, 100 km, met de nozems uit Stompwijk. Wat een verademing. Pwrband komt er eerder in ongeveer bij 60 in zijn 4 en is bij 80 in 5 ook goed erin. Kan nog dooraccelereren vanaf daar naar meer! Topsnelheid heb ik volgens mij niet ingeleverd , strava zegt 105 dus niet slecht en niet eens kin op de tank. Belangrijker is dat het rijden in de tourstand weer wat makkelijker is geworden. Ik kan ook nog de rion sp 50/60 proberen dus ben benieuwd hoe dat gaat.
Het is mij nog niet helder of: de verlengde 4p in twee uitvoeringen te koop is, 50 of 60 cc. De verlengde 4p er maar in 1 uitvoering en is voor 50 en 60 cc te gebruiken is. Ik bedoel niet resonantie en glaswolgedempt dat verschil is mij duidelijk.
Bougiebeeld is met de verlengde 4p ook nog goed.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
De Rion SP 60 ligt bij mij. Dus die kan je ook nog proberen.
Enzo
Enzo