Vandaag de conversie doorgezet.
Ik ben even naar onze sleutelwerkplaats gereden, en eens even een begin gemaakt met de enige buffel uit 1973!
De benodigde verlenging bepaald, en er een schijf van geslepen:
- 20180331_120244.jpg (97.05 KiB) 3051 keer bekeken
Uitgelijnd op het balhoofd, en vast gehecht:
- 20180331_122351.jpg (36.04 KiB) 3051 keer bekeken
Het stuurslot losgeslepen:
- 20180331_124623.jpg (83.36 KiB) 3051 keer bekeken
Het gat van het slot is 10mm. dat boor ik op de nieuwe locatie weer.
Het gat wat niet meer nodig is weer netjes dichtgelast.
- 20180331_124623.jpg (83.36 KiB) 3051 keer bekeken
Het kammetje aan de voorkant van het balhoofd door laten lopen.:
Niet echt noodzakelijk, maar gewoon omdat het kan.
- 20180331_141037.jpg (40.04 KiB) 3051 keer bekeken
De toeterkap beugeltjes nagemaakt: M6 moertjes erachter gelast.
Ondertussen heb ik ook het gat voor het stuurslot geboord en de behuizing op de buffelplek gelast.
- 20180331_144048.jpg (43.77 KiB) 3051 keer bekeken
Daar is hij dan: het eerste 1973 buffeltank frame.
Het stukje laswerk rond het slot ben ik vergeten af te slijpen met de lamellenschijf. Ik wilde de originele dikte benaderen.
Nu lijkt het op bak/braadwerk. In het echt ziet het er prima uit. Stevig en degelijk.
- 20180331_153306.jpg (48.45 KiB) 3051 keer bekeken
Wellicht niet geschikt voor de puristen onder ons, maar ik ben er tevreden mee.
En dat is in deze context waar het om gaat.
Ik heb er al eerder over gesproken dat ik niet ga voor een blinkert, een leuk stukje projectopbouw zegt mij meer.