RMC mist kracht en gaat hoog in de toeren in 2,3 en 4.

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Orange
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2009, 14:56
Locatie: Zandvoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

RMC mist kracht en gaat hoog in de toeren in 2,3 en 4.

#1 Bericht door Orange » 27 jun 2018, 19:39

Ik heb een merkwaardig probleem met mijn geheel (professioneel) gereviceerde 5 bak met smalle tap.
Set up: 2.9 pk Mahle (nieuwe wand), 14 mm Bing en nieuwe Evo 2.

Werkelijk alles aan de RMC is het laatste jaar vernieuwd dit na 20 jaar redelijk probleemloos rijden.

Een maal per jaar maak ik met mijn collega (redelijk ingewijd in de techniek) een tocht van 200 km maar dit jaar rijdt de brommer uitsluitend goed in zijn eerste en vijfde versnelling. Vanuit zijn 1 trekt hij flink op maar naar het schakelen naar de 2 verliest hij vermogen en bij het -langzaam- openen van het gaspedaal gaat hij hoog in de toeren zonder kracht vanuit de motor. Ditzelfde geldt voor de 3e en 4e versnelling. Pas vanuit de vijfde versnelling gaat het mag worden verwacht. De motor bouwt de trekkracht geleidelijk op tot de maximum snelheid van 60 km gehaald is. Op snelheid gaat het verder probleemloos.

Tijdens de gehele tocht is de brommer niet afgeslagen en stationair loopt de motor prima.

Onderweg wisten 'passanten' met kennis van Kreidlers ook niet wat het euvel kon zijn. Ligt dit soms toch aan de carburateur of ????

Welke expert heeft er echt een idee wat er aan de hand kan zijn ? :?:

Plaats reactie