Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#26 Bericht door Henk 3bakvoet » 21 jul 2018, 23:24

Wat ze bij Tomos kunnen, kan toch ook met een kreidler lijkt mij.

Tomos tweetact brommer voldoet aan de strenge euronorm 4

Deze mag gewoon de milieu zones in.
Bijlagen
euronorm.JPG
euronorm.JPG (159.41 KiB) 2995 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 229 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#27 Bericht door hermanngas » 21 jul 2018, 23:36

Grappig ding om te zien, eigenlijk best gaaf.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#28 Bericht door MichelVH » 22 jul 2018, 11:30

Heb hem in het echt gezien, echt elk kapje is plastic

De nieuwe Derbi voldoet ook aan de Euro4 norm, dus een schakel kan ook zeker. Maar uiteindelijk is het een kwestie van of het op je kenteken zit, want denk je werkelijk dat die Tomos over 1 jaar nog de milieu eisen zal halen, en dat die Euro 4 Derbi nog standaard is over een week :lol:. In den haag is t zelfs zo dat 2t de stad niet in mag, zelfs euro 4 niet. Een stinkende bami 4t mag wel...

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 229 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#29 Bericht door hermanngas » 22 jul 2018, 21:27

MichelVH schreef:Heb hem in het echt gezien, echt elk kapje is plastic.
Tja, een "Stalen Ros" zul je niet gouw meer nieuw tegenkomen.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#30 Bericht door MichelVH » 22 jul 2018, 22:11

Helaas helaas...

Zou er geen doorstart mogelijk zijn voor Kreidler? Denk dat er best markt is voor degelijke schakelbrommers.

Derbi kwaaltjes:

Oliepompen gaan kapot
Waterkoeling vaak kapot
Tellers gaan kapot, slaan naar de 200 en tellen dat op bij de km stand
Kappen altijd kapot, gekrast etc

Krijg van zat vrienden best positieve reacties op m'n Kreidler, ze geven zelf ook toe dat een RVS spatbord net ff wat dikker is dan n plasticen...

Als Kreidler een vette naked bike of retro bike zou maken zou daar echt markt voor zijn.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13635
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 823 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#31 Bericht door Caspar » 22 jul 2018, 22:17

Volgens mij kun je nog altijd een Kreidler bestellen bij John Bos..
Ook Taiwan produceert plastic brommers onder de naam Kreidler.

Kreidler was destijds niet opgewassen tegen de concurrentie uit Japan , te duur en achterhaald.
Ik denk dat dat nu niet anders is.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#32 Bericht door MichelVH » 22 jul 2018, 22:47

Nw Derbi is €4000 en toch kopen mensen het... Kymco K Pipe is €1800 nieuw ofzo. Denk dat geld niet het grootste probleem is, meer dat het echt een Kreidler moet zijn en toch echt modern

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#33 Bericht door hermanp » 22 jul 2018, 23:57

Er is heel weinig vraag naar versnellingsbrommers, Kreidler had moeten omschakelen naar automaat/scooter én de productie verplaatsen naar Azië om nog enigszins met de andere merken te kunnen concurreren.

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#34 Bericht door Zatopek » 23 jul 2018, 09:20

Laat ons lekker op versnellingsbrommers rijden met de heerlijke geur van 2-tact olie. Wat een ongelooflijk stelletje zeurpieten daar in Den Haag met die brandnetelvreters van Groen Links voorop. Nee, breidt maar lekker uit met je luchthavens, als je weet hoeveel CO2 1 vlucht uitstoot, waar hebben we het dan nog over met die paar brommertjes die er rond rijden in Nederland. #-o

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#35 Bericht door MichelVH » 23 jul 2018, 11:33

Weinig vraag naar schakelbrommers!?

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3751
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#36 Bericht door jamojamo » 23 jul 2018, 12:34

Zatopek schreef:Laat ons lekker op versnellingsbrommers rijden met de heerlijke geur van 2-tact olie. Wat een ongelooflijk stelletje zeurpieten daar in Den Haag met die brandnetelvreters van Groen Links voorop. Nee, breidt maar lekker uit met je luchthavens, als je weet hoeveel CO2 1 vlucht uitstoot, waar hebben we het dan nog over met die paar brommertjes die er rond rijden in Nederland. #-o
De macht van onze luchtvaart is heel erg geconcentreerd en in handen van slechts een paar partijen met een hele sterke lobby. Die kun je alleen aanpakken door links te stemmen.
Bedenk ook eens dat links het beste voor heeft met het welzijn van de gewone man en alles rechts van de PvdA alleen de welvaart van hun eigen vriendjes nastreeft.
Ik stem absoluut niet op Groen Links maar begrijp wel de (slechte) pogingen om het milieu te verbeteren. Tel daar de grootstedelijke arrogantie bij op en voilá het einde van onze hobby.
Laten we arm smeren, goed afstellen, niet racen binnen de bebouwde kom en niet staan gassen bij een stoplicht. Je moet niet de ogen sluiten voor de negatieve bij effecten van tweetakten. Ik merk zelf heel goed het verschil als ik naar mijn werk fiets. Een viertakt klinkt dan wel alsof iemand een emmer stront leeg gooit maar stinkt niet.

Dat een gemeente een tweetakt die Euronorm 4 haalt kan weigeren lijkt me niet wettig.

Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#37 Bericht door Zatopek » 23 jul 2018, 13:07

jamojamo schreef:
Zatopek schreef:Laat ons lekker op versnellingsbrommers rijden met de heerlijke geur van 2-tact olie. Wat een ongelooflijk stelletje zeurpieten daar in Den Haag met die brandnetelvreters van Groen Links voorop. Nee, breidt maar lekker uit met je luchthavens, als je weet hoeveel CO2 1 vlucht uitstoot, waar hebben we het dan nog over met die paar brommertjes die er rond rijden in Nederland. #-o
De macht van onze luchtvaart is heel erg geconcentreerd en in handen van slechts een paar partijen met een hele sterke lobby. Die kun je alleen aanpakken door links te stemmen.
Bedenk ook eens dat links het beste voor heeft met het welzijn van de gewone man en alles rechts van de PvdA alleen de welvaart van hun eigen vriendjes nastreeft.
Ik stem absoluut niet op Groen Links maar begrijp wel de (slechte) pogingen om het milieu te verbeteren. Tel daar de grootstedelijke arrogantie bij op en voilá het einde van onze hobby.
Laten we arm smeren, goed afstellen, niet racen binnen de bebouwde kom en niet staan gassen bij een stoplicht. Je moet niet de ogen sluiten voor de negatieve bij effecten van tweetakten. Ik merk zelf heel goed het verschil als ik naar mijn werk fiets. Een viertakt klinkt dan wel alsof iemand een emmer stront leeg gooit maar stinkt niet.

Dat een gemeente een tweetakt die Euronorm 4 haalt kan weigeren lijkt me niet wettig.

Gr.,
Eric
Ik ben het zowaar met je eens, je hebt het meer dan goed verwoordt.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13635
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 823 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#38 Bericht door Caspar » 23 jul 2018, 13:11

Ik heb een Nederlandse typegoedkeuring op mijn Kreidler.
En tóch mag ik de milieu zones niet in...
Dat is ook niet wettig. Maar toch gebeurt het ondertussen wel.
Zolang niet de staat , maar de gemeente de regelgeving maakt , krijg je een bonte lappendeken aan regels.
Ik heb begrepen dat het kabinet in is voor algemene regelgeving.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidler RMC ombouwen naar elektrisch

#39 Bericht door hermanp » 23 jul 2018, 13:36

MichelVH schreef:Weinig vraag naar schakelbrommers!?
Laat ik het anders verwoorden; er is zéér weinig vraag naar schakelbrommers. Waarom €4000 voor een schakelbrommer uitgeven als je voor de helft een leuke betrouwbare scooter hebt? Hetzelfde geldt voor elektrische scooters; relatief duur en de inzet is door de geringe actieradius beperkt. En ze zijn zwaar en daardoor onhandelbaar voor bepaalde mensen.

Plaats reactie