dan kloppen mijn stellingen toch
Jij bepaald de antwoorden
Dan is er een voorlopige conclusie
Enzo
dan kloppen mijn stellingen toch
Johan denk ook een ( verkoop ) fabeltje. Maar er zijn ook verschillen in bobine’s hoe ver ze door kunnen lopen in hoge toeren. En dan kunnen ze nog steeds een gelijkwaardige curve hebben. Daarom even uitwisselen.emilio schreef: ↑24 jun 2019, 16:36 Pat ik stuur je morgen een nieuwe powerbox op en een andere CDI. Ik zou dan eerst de CDI vervangen met de bestaande powerbox om te kijken of de CDI het probleem is. Daarna de Goldspark CDI terug plaatsen en dan de powerbox vervangen....
Zoals Gerritjan als beschreef is het een fabeltje dat de gele CDI een andere curve heeft dan de zwarte. Hij kan dit weten omdat hij ze beiden heeft uitgelezen..
Zit een goede handleiding bij. En Bernd heeft alles geschreven hoe afstellen met foto’s
de geele CDI van Top Performance heft geen kurveemilio schreef: ↑24 jun 2019, 16:36 Pat ik stuur je morgen een nieuwe powerbox op en een andere CDI. Ik zou dan eerst de CDI vervangen met de bestaande powerbox om te kijken of de CDI het probleem is. Daarna de Goldspark CDI terug plaatsen en dan de powerbox vervangen....
Zoals Gerritjan als beschreef is het een fabeltje dat de gele CDI een andere curve heeft dan de zwarte. Hij kan dit weten omdat hij ze beiden heeft uitgelezen..
Bij gelijke kleuren hoeven niet de aansluitingen gelijk te zijn.p.peters schreef: ↑26 jun 2019, 20:31 Wordt er moe van, zojuist getest met gele bobine geheel aangesloten ding op contact trappen maar geen vonk helaas deze bobine doet het NIET !!! Net weer ingepakt gaat morgen retour afzender.
Ik stop ermee ben er Klaar mee, mogelijk dat er nog een pakketje binnen komt dan doe ik nog een poging om te testen...
@all bedankt voor de reacties over en sluiten.
is eigelijk simpel
Gerritjan,GerritjanS schreef: ↑26 jun 2019, 22:55is eigelijk simpel
p10 heeft een curve, verlating van 1 graad per 1000 rmp
p17 heeft 1,7 graden verlating per 1000 rmp
p22 heeft 2,2 graden verlating per 1000 rmp
dus draait jou kreider 13000 rmp met een p10 dan heb je een lineaire curve, verlating van 13 graden
bij max toeren
hoop dat het zo iets duidelijker is
gerritjan
41 graden ongeveer bij 1500 toerenjamojamo schreef: ↑27 jun 2019, 09:15 Mooi dat P. Peters nu tevreden is. Toch een keten van technische onderdelen waarvan er maar 1 minder hoeft te zijn. Ik zou bij tevredenheid niet meer gaan draaien aan de ontsteking. Rijden en de bougie in de gaten houden. De exacte afstelling volgens de beschrijvingen hoeft voor jouw setje niet de optimale te zijn. Die optimale afstelling vind je zelf met als uitgangspunt de handleiding.
Verder knaagt aan mij dat bij 13000 toeren met een P22 de verlating 28,6 graden is. De handleiding spreekt over 0,8mm. bij max. toerental als ik me niet vergis. Als bij 0,8mm normaal gesproken de voorontsteking ca. 15graden is dan is ie bij stationair dus ca. 43,5 graden of zit ik nu te ijlen?
Ik zit nu even niet thuis waar de beschrijving ligt maar dit lijkt me een goede vraag voor Gerritjan.
Gr.,
Eric