alternatief originele RS-uitlaat
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
een exacte kopie, dus met bocht is een utopie.
De demper is op dezelfde maten gemaakt....mbv een Nl Kreidlerliefhebber.
De demper is op dezelfde maten gemaakt....mbv een Nl Kreidlerliefhebber.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Mooi dat het weer gedupliceerd wordt met een vaste moet dan toch ook mogelijk zijn?
Het is veel mooier een vaste bocht, anders zit je weer met een uitlaatklem.
Ik blijf voorlopig zo rijden, Herman rijdt nl al jaren zo op zijn 70cc Eitank 🏍
Het is veel mooier een vaste bocht, anders zit je weer met een uitlaatklem.
Ik blijf voorlopig zo rijden, Herman rijdt nl al jaren zo op zijn 70cc Eitank 🏍
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Nee, niet Wilbar. Heb de doornede gezien en ernaast de originele in doorsnede.
Klopt 100%....ook de grootte van de gaten in het schot.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Dat klopt Casper, maar ik rijdt al heel wat jaartjes met deze uitlaat. Toerental en vermogen zijn er goed mee, hoef niet 3.8km sneller met een kortere bocht bv.
Met langere bocht heb ik recentelijk getest, namelijk de Zwitserse RS uitlaat. Deze heeft een flink langere bocht.
Geeft ook bij de oranje RS meer trekkracht onderin, maar is dan ook wel stuk langzamer.
Nu doe ik niet mee met het steeds maar sneller willen maar hij moet wel minimaal 85km/h halen onder alle omstandigheden. En nee een standaard RS haalt dat niet.
Herman heeft bij hem al heel lang dat reflectorschot los gehaald en helemaal naar achteren gezet, het zal vast invloed hebben op vermogen en toerental. Maar heb nog niet echt verschil kunnen bemerken... maar merk ik nog wel eens met windkracht 5a6 tegen🏍
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Dat is alles Murks Pascal....
Bij je cc´s en je lange slag heft je een LK600 uitlaat noodig die 7-of 8cm langer is als een origineele RS Uitlaat. Langere slag, langere uitlaat.... niet boucht.
Je heft toch een goede Kreidlerfriend die super lassen kan.
Darom geld in de hand een LK600 Uitlaat koopen...sijn gebruikt niet duur op ebay. Kan ook origineel bij John Bos koopen. Dan die winkel in de uitlaat recht lassen en de boucht af gemaakt.
Niet teveel bla-bla maaken....koopen, werken, testen... so is het bij niet originele Motoren nu ens....
Het forum kan je niet erbij helpen.
Je bent so als een echte duitse , eerst 1000 probleemen zien en bespreeken en dan niet ermee beginnen of te laat....
Die Wilbar maakt ook Mustang uitlaaten naar. Da kan je ja ook een rechte laaten maaken van Wilbar die langer is dan de std. RS uitlaat.
Bij je cc´s en je lange slag heft je een LK600 uitlaat noodig die 7-of 8cm langer is als een origineele RS Uitlaat. Langere slag, langere uitlaat.... niet boucht.
Je heft toch een goede Kreidlerfriend die super lassen kan.
Darom geld in de hand een LK600 Uitlaat koopen...sijn gebruikt niet duur op ebay. Kan ook origineel bij John Bos koopen. Dan die winkel in de uitlaat recht lassen en de boucht af gemaakt.
Niet teveel bla-bla maaken....koopen, werken, testen... so is het bij niet originele Motoren nu ens....
Het forum kan je niet erbij helpen.
Je bent so als een echte duitse , eerst 1000 probleemen zien en bespreeken en dan niet ermee beginnen of te laat....
Die Wilbar maakt ook Mustang uitlaaten naar. Da kan je ja ook een rechte laaten maaken van Wilbar die langer is dan de std. RS uitlaat.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Hoezo murks Roman? De oranje en witte rs hebben zich allang al bewezen met de standaard uitlaten eronder!
Ik quote nu een hele goede en bekende tuner, de beste uitlaat is welke het beste compromis is voor de gebruiker.
Ik rijdt al jaren met tevredenheid met de standaard RS uitlaten.
Maar ik vindt het wel intressant wat je zegt, ergens zou het wel logisch zijn zo’n uitlaat te gaan gebruiken..
Ik denk dat ik nog ga kijken of ik dat kan doen, zo’n uitlaat testen!
Ik quote nu een hele goede en bekende tuner, de beste uitlaat is welke het beste compromis is voor de gebruiker.
Ik rijdt al jaren met tevredenheid met de standaard RS uitlaten.
Maar ik vindt het wel intressant wat je zegt, ergens zou het wel logisch zijn zo’n uitlaat te gaan gebruiken..
Ik denk dat ik nog ga kijken of ik dat kan doen, zo’n uitlaat testen!
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Ik kan natuurlijk ook een jamercol uitlaat vlak na het ophangpunt doorzagen en hem dan 7cm verlengen... desnoods kan ik dan gelijk de gaten in het reflectorschot aanpassen.
Maar als er 7cm bijkomt steekt de uitlaat wel voorbij het achterwiel...
Maar als er 7cm bijkomt steekt de uitlaat wel voorbij het achterwiel...
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Zemelen Bertus dit balletje is gaan rollen doordat het reflectorschot los is gaan zitten, waardoor ook het eindstuk los raakte.
Nu nog een slachtoffer vinden die de uitlaat kan aanpassen.
Ik ga morgen nog even meten hoeveel cm erbij kan, bij de standaard RS uitlaat voordat hij voorbij het achterwiel steekt.
Nu nog een slachtoffer vinden die de uitlaat kan aanpassen.
Ik ga morgen nog even meten hoeveel cm erbij kan, bij de standaard RS uitlaat voordat hij voorbij het achterwiel steekt.
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Euh, zemelen ja pascal.
Dat schotje is peanuts.
Wel pannenkoeken eten hier in terschuur maar een lasje
Of kitje laten leggen moet ff tot de treuren over gebabbelt worden.
Dat schotje is peanuts.
Wel pannenkoeken eten hier in terschuur maar een lasje
Of kitje laten leggen moet ff tot de treuren over gebabbelt worden.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Voorbij het achterwiel is HEEL gewoon.nozems schreef: ↑08 feb 2020, 19:18 Zemelen Bertus dit balletje is gaan rollen doordat het reflectorschot los is gaan zitten, waardoor ook het eindstuk los raakte.
Nu nog een slachtoffer vinden die de uitlaat kan aanpassen.
Ik ga morgen nog even meten hoeveel cm erbij kan, bij de standaard RS uitlaat voordat hij voorbij het achterwiel steekt.
- Bijlagen
-
- 45CC779A-2ED2-41AB-AFD9-970A21073622.jpeg (79.38 KiB) 1939 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Bertus duidelijk kun je wel spijt van krijgen straks vliegt ie zo naar de 120km/h toe, hoe ga je me dan bijhouden met bv de najaarsklassieker.
En dit gezemel houdt het forum in leven.
Voorbij het achterwiel is HEEL gewoon.Enzo-tvdzijden schreef: ↑08 feb 2020, 19:35 [quote=nozems post_id=801685 time=<a href="tel:1581185880">1581185880</a> user_id=977]
Zemelen Bertus dit balletje is gaan rollen doordat het reflectorschot los is gaan zitten, waardoor ook het eindstuk los raakte.
Nu nog een slachtoffer vinden die de uitlaat kan aanpassen.
Ik ga morgen nog even meten hoeveel cm erbij kan, bij de standaard RS uitlaat voordat hij voorbij het achterwiel steekt.
[/quote]
Eigenlijk best wel mooi Tjerry
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Bertus ik maak me geen illusie. Mijn beide rsjes lopen max rond de 100km/h met een relatief bescheiden toerental. Ik ben daar tevreden mee, daarbij gaat per 1maart de max snelheid van 130 omlaag naar 100km/h. Ik hoef niet harder, dat gerace laat ik aan de jeugd over
Ik ga eens kijken wat ik nog heb liggen aan oude roestige uitlaten , en dan zoek ik jou op
Ik ga eens kijken wat ik nog heb liggen aan oude roestige uitlaten , en dan zoek ik jou op
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Ik vindt een expansie uitlaat met losse demper geen pan, en een expansie heeft pas zin vanaf 180graden uitlaattiming, en ik zit daar nog ruim onder.
Maar kan natuurlijk best zijn dat ie er evengoed nog beter op loopt als met de standaard uitlaat, maar beetje zonde om daar weer ff €200,-250 tegenaan te gooien om dan maar weer af te wachten of het nog mooier gaat lopen.
Beide rsjes lopen goed met de huidige uitlaten, vindt het wel zinvol om zoiets te proberen... kost evengoed weer centjes, maar niet zoveel als een compleet nieuwe uitlaat
Maar kan natuurlijk best zijn dat ie er evengoed nog beter op loopt als met de standaard uitlaat, maar beetje zonde om daar weer ff €200,-250 tegenaan te gooien om dan maar weer af te wachten of het nog mooier gaat lopen.
Beide rsjes lopen goed met de huidige uitlaten, vindt het wel zinvol om zoiets te proberen... kost evengoed weer centjes, maar niet zoveel als een compleet nieuwe uitlaat
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Bij het lezen van dit topic viel mij iets gelijkaardigs op.Vorig jaar een paar keer gehad dat ik onderweg meer lawaai hoorde en het eindstuk los hing.Twee keer de moer vast gezet de derde keer een tweede moer erbij gedraaid.Nu weet ik waarom......Het viel me wel duidelijk op dat de tellernaald nu tot bij de 90 komt terwijl dit voorheen net over de 85 was en ik de indruk heb dat hij "beter" gaat dan voorheen dus ik ga geen verdere actie ondernemen.
- Monsma
- Berichten: 4863
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 701 keren
- Ontvangen waarderingen: 302 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Dat begrijp ik.nozems schreef: ↑08 feb 2020, 21:19 Ik vindt een expansie uitlaat met losse demper geen pan, en een expansie heeft pas zin vanaf 180graden uitlaattiming, en ik zit daar nog ruim onder.
Maar kan natuurlijk best zijn dat ie er evengoed nog beter op loopt als met de standaard uitlaat, maar beetje zonde om daar weer ff €200,-250 tegenaan te gooien om dan maar weer af te wachten of het nog mooier gaat lopen.
Beide rsjes lopen goed met de huidige uitlaten, vindt het wel zinvol om zoiets te proberen... kost evengoed weer centjes, maar niet zoveel als een compleet nieuwe uitlaat
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
het is technisch een 50cc uitlaat en niet voor je 80 of meer cc uitlaat....nozems schreef: ↑08 feb 2020, 17:17
Ik quote nu een hele goede en bekende tuner, de beste uitlaat is welke het beste compromis is voor de gebruiker.
Ik rijdt al jaren met tevredenheid met de standaard RS uitlaten.
Maar ik vindt het wel intressant wat je zegt, ergens zou het wel logisch zijn zo’n uitlaat te gaan gebruiken..
Ik denk dat ik nog ga kijken of ik dat kan doen, zo’n uitlaat testen!
ik heb 70cc met ori slag met mijn Fluor, 180 Graden, en het is bij mij ook niet de teschnisch korrekte uitlaat.... ook Murks, niet aleen bij je setup....
en wat sijn dan 200€ voor een uitlaat te testen??????
Ik heb zeeker alt 5 stuk gekoocht voor de roode.... sijn meer dan 200€ geweest...
"Hoezo murks Roman? De oranje en witte rs hebben zich allang al bewezen met de standaard uitlaten eronder!" dat heet toch echt nieks en heft toch nieks bewijzen....... je kan ook noog met een kleenere Uitlaat rijden, technisch mooglijk...