alternatief originele RS-uitlaat
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Na nu sijn ja in een paar Maand expansie uitlaaten te koop bij Black Mamba Parts.
hebben 16mm tailpipe nu voor te testen, ma zeeker ook 17 en 18mm ook een optie
is ja dan dicht bij de origineele look
hebben 16mm tailpipe nu voor te testen, ma zeeker ook 17 en 18mm ook een optie
is ja dan dicht bij de origineele look
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Ik had van Johan al begrepen dat dit in ontwikkeling was. Ik hoopte de primeur qua foto’s te hebben, maar helaas, Roman is me voor.
Dit is een uitlaat die ik overweeg voor mijn Inspiratie Kreidler.
Mooi uiterlijk en hopelijk goede rij-eigenschappen.
Gr.,
Eric
Dit is een uitlaat die ik overweeg voor mijn Inspiratie Kreidler.
Mooi uiterlijk en hopelijk goede rij-eigenschappen.
Gr.,
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60401
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
in 3 maand ofzo wel en dat heb ik boven geschrijven, so heft mij gistern Johan het vertellt....
die kommen definitiv https://www.jogys-forum.de/11824566nx34 ... 6-s10.html
ik heb alt een bestellt
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Roman, nogmaals een expansie heeft pas zin vanaf 180gr uitlaattiming en meer, ik zit daar nog ruim onder. En er bestaat geen ideale uitlaat, zoals gezegd het is altijd een compromis.
Dat een standaard RS-uitlaat niet ideaal is geloof ik best, maar ik ga ook niet lukraak uitlaten kopen om te testen, ik heb ook nog andere hobby's die veel, heel veel geld kosten! Namelijk onze drie (grote) honden, en je dacht toch niet dat ik die goedkope kutbrokken voer zodat ik m'n kreidlertje kan opvoeren??!! Die krijgen vers vlees, elke dag, dus elke maand ben ik daar twee BMP uitlaten aan kwijt, dan hebben we het nog niet over bezoekjes aan de dierenarts.
Maar ik heb net gemeten, en als ik de standaard RS uitlaat met vaste bocht met 10cm verleng komt hij tot het achterwiel, dus er is ruimte om te verlengen!
Hopelijk heeft Bertus daar zin in, hij lijkt mij wat humeurig de laatste dagen. Tijd voor het voorjaar!
Dat een standaard RS-uitlaat niet ideaal is geloof ik best, maar ik ga ook niet lukraak uitlaten kopen om te testen, ik heb ook nog andere hobby's die veel, heel veel geld kosten! Namelijk onze drie (grote) honden, en je dacht toch niet dat ik die goedkope kutbrokken voer zodat ik m'n kreidlertje kan opvoeren??!! Die krijgen vers vlees, elke dag, dus elke maand ben ik daar twee BMP uitlaten aan kwijt, dan hebben we het nog niet over bezoekjes aan de dierenarts.
Maar ik heb net gemeten, en als ik de standaard RS uitlaat met vaste bocht met 10cm verleng komt hij tot het achterwiel, dus er is ruimte om te verlengen!
Hopelijk heeft Bertus daar zin in, hij lijkt mij wat humeurig de laatste dagen. Tijd voor het voorjaar!
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Die uitlaat van Johan ziet er wel top uit! Dit staat tenminste mooi onder een Kreidler ipv een blanke uitlaat met losse scooterdemper erop. Klasse
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
heft met de 180 graaden nieks te doen... ook een reflectorschot is nieks anderes [-X
ma ik ben zeeker je maakt dat wel
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
hier plaatjes aan de brommer
is toch een mooi uitlaat...beetje aan het origineel en toch een expansie
ook veel stiller dan een BMP60TM
is toch een mooi uitlaat...beetje aan het origineel en toch een expansie
ook veel stiller dan een BMP60TM
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Kreeg van Erik door dat een LK uitlaat ca 12cm langer is in het rechte gedeelte. Dus er kan wat tussen gelast worden
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
darom
wel geen 12cm maaken...die heft 48 slag...dus meer tied noodig dan je 44 slag (of is je slag 48mm ? )
kan ook een LK600 pot omlassen. niet so duur en je maakt geen RS uitlaat kapot.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Heb het er even met Rob (rvrt) over gehad, de lengte vd uitlaat.
Maar de standaard RS uitlaat domweg verlengen naar dezelfde lengte maat als de LK uitlaat kon weleens averechts werken! Dit omdat de LK een hele laagtoerige motor is.
De lengte vd uitlaat heeft minder snel effect op het toerental maar 12cm is wel heel veel. Dit kan het toerental wel verlagen, met dus ook als gevolg minder vermogen!
De enige goede manier om de juiste lengte te bepalen is een testbank...
Rob gaat er nog voor mij aan rekenen. De positie vh reflectorschot is hierin feitelijk de bepalende factor, zogezegd de lengte vd uitlaat.
Wordt vervolgd!
Maar de standaard RS uitlaat domweg verlengen naar dezelfde lengte maat als de LK uitlaat kon weleens averechts werken! Dit omdat de LK een hele laagtoerige motor is.
De lengte vd uitlaat heeft minder snel effect op het toerental maar 12cm is wel heel veel. Dit kan het toerental wel verlagen, met dus ook als gevolg minder vermogen!
De enige goede manier om de juiste lengte te bepalen is een testbank...
Rob gaat er nog voor mij aan rekenen. De positie vh reflectorschot is hierin feitelijk de bepalende factor, zogezegd de lengte vd uitlaat.
Wordt vervolgd!
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Ben wel benieuwd wat die BMP uitlaat doet. Zou graag een vergelijking zien met bv de andere bekende expansie pijpen zoals de homoet 6p, de baan verlengd 4p, de Rion.
Graag in grafieken met een iets getunde 50, een std RS 50 en een 60 cc allemaal zuiger gestuurd. Om die uitlaat nou blind te kopen vindt ik wat te veel voor een experiment.
Pascal, niet dat je het mooi vindt op je witte, maar heb je ooit die baan expansie van jou al op zo een grote tamme cilinder getest? Die ligt toch in je kast.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Graag in grafieken met een iets getunde 50, een std RS 50 en een 60 cc allemaal zuiger gestuurd. Om die uitlaat nou blind te kopen vindt ik wat te veel voor een experiment.
Pascal, niet dat je het mooi vindt op je witte, maar heb je ooit die baan expansie van jou al op zo een grote tamme cilinder getest? Die ligt toch in je kast.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Sjors, die verlengde 4p heb ik wel onder de oranje rs getest. Hoger toerental, lager koppel en een minder fijn toerkarakter.
Op de witte ben ik begonnen met de Jager 86cc uitlaat. Deze is laagtoerig en reed goed icm de snelle (membraan) cilinder.
Op de huidige tamme cilinder reedt hij ook goed alleen had een rare dip bovenin!
Dit kwam door de te dikke belly vd uitlaat.
De witte heb ik ook gereden met de standaard rs uitlaat, ook goed, maar met de Zwitserse rs uitlaat rijdt hij het lekkerste mee.
Ik wacht Rob af mbt een berekening voor de positie vh reflectorschot.
Dan eens kijken wat het verschil is en of beide uitlaten langer moeten.
De homoet 4p blijft in backorder liggen net als het membraan gestuurde 50cc blokje. Puur voor nood als ik echt brokken heb met een vd bigbore blokken en er geen capabele revisieurs meer zijn.
Op de witte ben ik begonnen met de Jager 86cc uitlaat. Deze is laagtoerig en reed goed icm de snelle (membraan) cilinder.
Op de huidige tamme cilinder reedt hij ook goed alleen had een rare dip bovenin!
Dit kwam door de te dikke belly vd uitlaat.
De witte heb ik ook gereden met de standaard rs uitlaat, ook goed, maar met de Zwitserse rs uitlaat rijdt hij het lekkerste mee.
Ik wacht Rob af mbt een berekening voor de positie vh reflectorschot.
Dan eens kijken wat het verschil is en of beide uitlaten langer moeten.
De homoet 4p blijft in backorder liggen net als het membraan gestuurde 50cc blokje. Puur voor nood als ik echt brokken heb met een vd bigbore blokken en er geen capabele revisieurs meer zijn.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Hi,
Kon ook niet anders bij jou natuurlijk. Alles al getest wat je in huis hebt.
Wat je hebt als back-up hoop ik voor ons allemaal dat jij het heel lang in de kast kan laten liggen.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Kon ook niet anders bij jou natuurlijk. Alles al getest wat je in huis hebt.
Wat je hebt als back-up hoop ik voor ons allemaal dat jij het heel lang in de kast kan laten liggen.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
heb boven ook niet 12cm geschrijven
Ma je moet niet aleen aan de touren denke Pascal, ook aan het Volumen....je heft 60% meer volumen dan een std RS met de std. lenghte...dat kan niet...
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Roman, dat zal ongetwijfeld zo zijn. De reden dat de standaard uitlaat het goed doen onder mijn tamme bigbores komt door de flauwe aanzuig conus en het feit dat het rechte gedeelte, de belly niet te dik is. Dat kan beter iets te klein zijn dan te groot.
Dit zijn de woorden van Rob.
De lengte vh rechte gedeelte is natuurlijk wel van invloed op vermogen en koppel.
De juiste lengte vinden zal bij voorkeur op een testbank dienen te gebeuren.
Of op de weg, maar dan moet je een goed gevoel hebben.
Nu nog bedenken hoe je het beste een test opstelling kunt maken.
Dit zijn de woorden van Rob.
De lengte vh rechte gedeelte is natuurlijk wel van invloed op vermogen en koppel.
De juiste lengte vinden zal bij voorkeur op een testbank dienen te gebeuren.
Of op de weg, maar dan moet je een goed gevoel hebben.
Nu nog bedenken hoe je het beste een test opstelling kunt maken.
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Dan zou je dus of meerdere uitlaten moeten vermaken of 1 test uitlaat maken waarbij het achterstuk te verschuiven is. Na de testbank kan je dan je definitieve uitlaat maken. Mss kan ik je wel helpen met lassen.
Gr Thijs
Gr Thijs
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
as vrijdag is het zover dan hebben we aan een standaard RS genoeg.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60401
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
100 km/hHenk 3bakvoet schreef: ↑08 mar 2020, 13:54 as vrijdag is het zover dan hebben we aan een standaard RS genoeg.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Thijs, ik ga samen Bertus een oude uitlaat verbouwen zodat het middenstuk in lengte verstelbaar is.
Dit ga ik dan op de weg stellen en uitproberen. Halve pk’s voel je niet. Maar als ik een goede afstand/afstelling vindt noteer ik die lengte en kan ik de huidige uitlaten verlengen.
Alvast bedankt voor het aanbod Thijs, top!
Gaat niet om de snelheid, ze lopen allebei rond de 100km/h, dus kan straks prima op de snelweg
Voor extra snelheid moet de uitlaat poort 10a15 graden omhoog, en dan een blerpijp eronder. Lopen ze 140km/h
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: alternatief originele RS-uitlaat
Zo inmiddels de nodige ritten met de oranje RS erop zitten.
Met het reflectorschot wat verschoven is.
Mijn ervaring tot nu toe is dat hij ongeveer 5km topsnelheid mist. Kwa trekkracht lijkt het hetzelfde maar hij lijkt wel wat lommer kwa reactie en oppakken.
Dus kan niet zeggen dat het echt een verbetering is.
Denk dat ik het maar zo laat, ze rijden allebei toch prima en heb geen zin in ‘gedoe ‘
Met het reflectorschot wat verschoven is.
Mijn ervaring tot nu toe is dat hij ongeveer 5km topsnelheid mist. Kwa trekkracht lijkt het hetzelfde maar hij lijkt wel wat lommer kwa reactie en oppakken.
Dus kan niet zeggen dat het echt een verbetering is.
Denk dat ik het maar zo laat, ze rijden allebei toch prima en heb geen zin in ‘gedoe ‘